וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקודה קאמיק: הקטן של סקודה

28.2.2019 / 9:25

אחרי הקודיאק והקארוק, מגיע הקאמיק, ג'יפון קטן של היצרנית הצ'כית שמאמץ את שפת העיצוב החדשה של היצרנית, עם הבטחה לאריזה קטנה וחכמה. מתי בישראל? הפרטים בפנים

סקודה קאמיק הוצג. יצרן, אתר יצרן
משלב את החזית החדשה של סקודה עם העיצוב המוכר של קודיאק וקארוק/אתר יצרן, יצרן

סקודה מרחיבה את היצע הג'יפונים שלה עם הקאמיק, המתבסס על פלטפורמת ה-MQB ויכנס לקבוצה של ג'יפונים/קרוסאוברים עירוניים בה נמצאים כלים כמו פיג'ו 2008, סוזוקי ויטארה, יונדאי קונה וגם האחות מבית סיאט ארונה.

השם, קאמיק גם הוא כמו אחיו הגדולים לקוח מהשפה האינואיטית של האינדיאנים הילידים באיזור צפון קנדה וגרינלנד ופירושו "משהו שמתאים בדיוק" - במבט על המגמה של השנים האחרונות, אנחנו חייבים להסכים שזו אחת מבחירות השם הטובות יותר שמתארות את העת הנוכחית.

סקודה קאמיק הוצג. יצרן, אתר יצרן
הקווים הרבועים דמויי הסטיישן של אחיו הגדולים נמצאים גם פה/אתר יצרן, יצרן

הקאמיק, משלב את המראה הרבוע-סטיישני של הג'יפונים הגדולים יותר של החברה, סקודה קודיאק וגם סקודה קארוק ביחד עם החזית והעיצוב האחורי שהוצגו בסקאלה החדשה. עם אורך של 424 ס"מ, 179 ס"מ לרוחב ו-153 ס"מ לגובה הוא גדול מהמקובל במימדיו החיצוניים ממתחרים כמו יונדאי קונה, קיה סטוניק או סיטרואן C3 איירקרוס כולם בגזרת 412 עד 418 ס"מ. בסיס הגלגלים הוא 265 ס"מ גם פה, פער של 6-7 ס"מ מכלי הרכב האחרים בקבוצה שלו. לתא המטען שלו עם 400 ליטרים משתווה רק הארונה ומבין המכוניות המוזכרות מתעלה עליו האיירקרוס עם 410 ליטרים.

עוד באותו נושא

העתיד על פי סקודה

לכתבה המלאה
סקודה קאמיק הוצג. יצרן, אתר יצרן
400 ליטרים בתא המטען/אתר יצרן, יצרן

שלושה מנועים מהמבחר של קבוצת פולקסווגן ישרתו את הקאמיק. הראשון הוא מנוע שלושה צילינדרים טורבו בנפח 1.0 ליטר שיגיע בשני הספקים 95 ו-115 כ"ס (17.8 ו-20.4 קג"מ בהתאמה), הראשון עם תיבה ידנית בת חמישה הילוכים והשני עם תיבת הילוכים ידנית שישה הילוכים או כפולת מצמד שבעה הילוכים. מנוע שני הוא ה-1.5 ליטר עם 150 כ"ס, 25.5 קג"מ ומנגנון כיבוי שני צילינדרים מתוך הארבעה בשיוט. גם פה תתאפשר בחירה בין תיבת שישה הילוכים ידנית לבין כפולת מצמד שבעה הילוכים. המנוע השלישי הוא דיזל 1.6 ליטר עם 115 כ"ס ו-25.5 קג"מ. מה אין? הנעה כפולה ונתוני ביצועים. למה? כי זה כנראה לא מעניין את הלקוחות שלו.

סקודה קאמיק הוצג. יצרן, אתר יצרן
לוח מחוונים וירטואלי ומסך 9.2 אינץ' בגרסאות המאובזרות/אתר יצרן, יצרן

את מה שמעניין אותם לעומת זאת מפרטת ההודעה לעיתונות. תא הנוסעים מקבל את העיצוב שראינו בסקאלה. עם מסך מולטימדיה צף שיגיע בגדלים של 9.2 אינץ' ברמת הגימור הגבוהה, 8 אינץ' ברמת הביניים ו-6.5 אינץ' בגרסאות הכניסה. לוח המחוונים הווירטואלי בגודל 10.25 אינץ' יוצע כאופציה. עוד ברשימה תאורת אווירה בשלושה צבעים, חימום לשמשה הקדמית, המושבים הקדמיים והאחוריים. עם המכונית מציגה סקודה גם את ה-eSIM שהופך את הקאמיק למקושר תמידית לנייד או למחשב אחר וניתן לקבל נתונים מרחוק על מצב המכונית, לפתוח ולנעול אותה, כמות הדלק במיכל, מידע על תחנות דלק ואפילו מקומות חנייה פנויים באיזור. ברמות הגימור הגבוהות תוצע דלת תא מטען חשמלית.

סקודה קאמיק הוצג. יצרן, אתר יצרן
בסיס גלגלים גדול מהמקובל בקבוצה/אתר יצרן, יצרן

מערכות הבטיחות של הקאמיק כוללות כסטנדרט התרעת אי שמירת מרחק עם בלימה אוטומטית במהירות עירונית ומערכת התרעה על סטייה מנתיב, לא ברור אם זו כוללת תיקון אקטיבי. מכאן ואילך מדובר במערכות אופציונליות: בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת הגנה על הנוסעים הכוללת סגירת חלונות וקדם הידוק של חגורות הבטיחות במקרה של זיהוי תאונה, בלימה עצמאית של המכונית לאחר פגיעה ראשונית כדי לצמצם סיכוי לנזק משני. התרעת רכב ב"שטח מת", מצלמת רוורס ושליטה אוטומטית על עוצמת התאורה.

סקודה קאמיק הוצג. יצרן, אתר יצרן
פתח מילוי המים למגבים משמש גם כמשפך - פשוט, חכם/אתר יצרן, יצרן

בפינת הפתרונות החכמים של סקודה: עיצוב בולט של הדשבורד מתחת למסך כדי לאפשר הנחת שורש כף היד עליו בזמן תפעול המסך. פסי הגנה קופצים בפתיחת הדלתות למניעת פגיעה במכוניות סמוכות (בדומה לקודיאק). פנס לד נשלף בתא המטען והחביב עלי - מכסה פתח מילוי נוזל המגבים הופך למשפך.

מצ'מפיון מוטורס, יבואנית סקודה לישראל נמסר כי הקאמיק צפוי להגיע לישראל לקראת סוף שנת 2019.

סקודה קאמיק הוצג. יצרן, אתר יצרן
הלוגו של סקודה מוחלף בכיתוב/אתר יצרן, יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully