וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטרואן C5 איירקרוס בישראל

4.6.2019 / 8:08

יבואנית סיטרואן לישראל מתחילה בשיווק ה-C5 איירקרוס, שיתחרה בקטגוריה הממשיכה להתעצם של ג'יפונים בגודל בינוני. הבשורות: מערכת מתלים מתקדמת, תכנון חכם, בטיחות ואחריות של 5 שנים. החל מ-149 אלף שקלים

סיטרואן C5 איירקרוס בישראל. יצרן, אתר יצרן
החזית המוכרת של כל דגמי סיטרואן העדכניים/אתר יצרן, יצרן

כאשר בשנים האחרונות נרשם זינוק אדיר בנתח השוק של הג'יפונים הבינוניים (מה שנקרא C-SUV), ובלי שום סימן שהעסק הזה הולך להתמתן, ברור לגמרי למה כל יצרנית ממהרת להחליף את המשפחתית או המשפחתית הגדולה שלה באחד מכלי הרכב האלו. סיטרואן C5 איירקרוס נכנס לתפקיד הזה אצל סיטרואן. אבל לא רק אצל סיטרואן העולמית, אלא גם בישראל בה שנים רבות לא הציגה החברה מתחרה מרכזית בקטגוריות הגדולות ביותר.

C5 איירקרוס עושה שימוש בפלטפורמה המודולרית של קבוצת פיג'ו-סיטרואן (EMP2), עם אורך כללי של 450 ס"מ, רוחב של 186 ס"מ, גובה של 170 ובסיס גלגלים של 273 ס"מ הוא מציג ייתרון קל של כמה ס"מ על מתחרים כמו יונדאי טוסון, קיה ספורטאג', סקודה קארוק, רנו קדג'אר ואפילו על אחיו לפלטפורמה פיג'ו 3008. תא המטען, גם הוא מרווח מאוד ביחס לקטגוריה, עם 580 ליטרים בבסיס והגדלה עד 720 ליטרים בהזזת שורת המושבים האחורית. מרווח הגחון הוא 23 ס"מ, לא מעט, בטח עבור ג'יפון נטול הנעה כפולה או יכולות שטח.

סיטרואן C5 איירקרוס בישראל. יצרן, אתר יצרן
המימדים גדולים במקצת ממתחריו הישירים/אתר יצרן, יצרן

על ההנעה בסיטרואן C5 איירקרוס מופקדים שני מנועים, אחד בנזין והשני דיזל. הדיזל בנפח 1.5 ליטרים עם 130 כ"ס ב-3,750 סל"ד ו-30.6 קג"מ ב-1,750 סל"ד. התאוצה ל-100 קמ"ש עומדת על 10.6 שניות והמהירות המירבית היא 188 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת המוצהרת לגרסה זו עומדת על 24.3 ק"מ לליטר. המנוע השני הוא בנזין 1.6 ליטר בהספק 180 כ"ס ב-5,500 סל"ד ו-25.5 קג"מ ב-1,650 סל"ד. התאוצה כאן ל-100קמ"ש עומדת על 8.2 שניות והמהירות המירבית היא 216 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת במנוע זה היא 17.5 ק"מ לליטר.

שני המנועים מגיעים עם תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית של אייסין בת 8 הילוכים ובהנעה קדמית.

עוד בהיבט הטכני, אחד מסימני הזיהוי של סיטרואן מתמיד היה נוחות נסיעה, וב-C5 איירקרוס היא חוזרת להעלות את העניין הזה על ראש שמחתה עם שימוש בבולמי PHC. הרעיון פה הוא הוספת מעברי שמן בתוך הבולם שיוצרים שיכוך איטי יותר של תנועת הבולם מעלה-מטה בספיגת מהמורות. מה שמקבלים הוא פעולה פרוגרסיבית של הבולם במקום ספיגה-שחרור בבולם רגיל.

עוד באותו נושא

נהיגה ראשונה: סיטרואן C5 איירקרוס

לכתבה המלאה
סיטרואן C5 איירקרוס בישראל. יצרן, אתר יצרן
מושבים מתקדמים ולוח מחוונים דיגיטלי ברמת הגימור הגבוהה/אתר יצרן, יצרן

תא הנוסעים של ה-C5 איירקרוס ממשיך את הקו של חשיבה על שימושיות ומודולריות ברכב הזה. מעבר לכך ששורת המושבים האחורית נעה על מסילה, כל מושב ניתן להזזה בנפרד כך שניתן להתאים את סידור הישיבה לצורך בנפח בתא המטען. בנוסף, שלושה מושבים נפרדים הנעים על מסילה גם מאפשרים התקנת שך שני כיסאות בטיחות נפרדים במושב האחורי ועדיין לאפשר ישיבה של ילד במושב האמצעי, מה שלא מתאפשר בהרבה מכוניות.

הרכב מוצע בשתי רמות גימור, FEEL ו-SHINE PK הזמינות עם שני סוגי המנועים. רמת האבזור FEEL שהיא גרסת הכניסה כוללת בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמת חניה עם תצוגת 360 מעלות, חיישני גשם ואורות, פנסי ערפל עוקבי פניה, קישוריות למכשירי אפל, בלם יד חשמלי ועוד.

רמת הגימור SHINE PK מוסיפה לוח מחוונים דיגיטלי 12.3 אינץ', חלונות כהים, גג שמש פנורמי, תאורת לד פנימית, סיוע בחניה, מראה מרכזית מתכהה, מצלמת חניה קדמית, תאורת לד מלאה, מפתח חכם, מושבים עם דיפון ספוג ברמות דחיסות משתנה, זיגוג כפול בחלונות הקדמיים לשיפור בידוד הרעשים, טעינה אלחוטית לנייד, פתיחה וסגירה חשמליים לדלת תא המטען ועוד.

סיטרואן C5 איירקרוס בישראל. יצרן, אתר יצרן
שלושה מושבים נפרדים ונעים על מסילה מאחור/אתר יצרן, יצרן

מערכות הבטיחות כוללות בלימה אוטומטית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, התרעה על סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי, התרעת אי שמירת מרחק, התרעה על רכב ב"שטח מת" כולל תיקון היגוי במקרה של סטייה, שליטה אוטומטית על האורות, זיהוי תמרורי מהירות. רמת הגימור SHINE PS מוסיפה לאלו גם בקרת שיוט אדפטיבית עם מצב פקקים, מערכת שמירה על מרכז הנתיב ומערכת זיהוי תמרורים מורחבת הכוללת גם תמרורי אין כניסה, עצור והגבלות על עקיפה.

מחירים:

FEEL עם מנוע דיזל 130 כ"ס: 149 אלף שקלים
SHINE PK עם מנוע דיזל 130 כ"ס: 175 אלף שקלים

FEEL עם מנוע בנזין 180 כ"ס: 160 אלף שקלים
SHINE PK עם מנוע בנזין 180 כ"ס: 180 אלף שקלים

הרכב מגיע עם אחריות יצרן מלאה ל-5 שנים או 120 אלף קילומטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully