וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הב.מ.וו סדרה 5 החשמלית הזו תשפיל כל M5

30.6.2019 / 11:05

למכונית הניסיונית הזו של ב.מ.וו, המובססת על הסדרה 5 יש 720 כ"ס ותאוצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-3 שניות. אז למה ב.מ.וו לא כל כך ממהרת לעידן החשמלי?

סדרה 5 חשמלית, נסיונית וחזקה. יצרן, אתר יצרן
שלושה מנועים חשמליים אדירים במראה סולידי ושמרני/אתר יצרן, יצרן

למעט מדבקות ההסוואה האלו על הפגושים הקדמיים והאחוריים של הסדרה 5 הכחולה הזו, שום דבר בהופעה החיצונית שלה לא מעיד על מה שהיא מסוגלת לעולל לכל מכונית ספורט ואפילו מכונית על שתעמוד לידה ברמזור. אז נכון, מדובר במכונית ניסיונית בלבד ואין שום כוונה כרגע להגיע איתה לפס היצור, אבל לב.מ.וו Power BEV הזו יש הרבה מאוד מתחת לפח.

הרעיון מאחורי המכונית הזו הוא לבחון את היכולות לשלב את הדור הבא של המנועים החשמליים של ב.מ.וו במכונית עם יכולות דינאמיות גבוהות כמו הסדרה 5. מנועים אלו או ליתר דיוק אחד מהשלושה בהם היא מצוידת יופיע בב.מ.וו iX3 הקרוסאובר החשמלי שהחברה עתידה להציג עוד השנה לפי התכנון שלה.

בסדרה 5 הכחולה הזו נמצאים שלושה מנועים כאלו, שניים מניעים את הגלגלים האחוריים ושלישי את הגלגלים הקדמיים, מה שיוצר הספק משותף של 720 כ"ס, 117.3 קג"מ ותאוצה ל-100 קמ"ש שעל פי ב.מ.וו עומדת על "פחות מ-3 שניות בקלות".

סדרה 5 חשמלית, נסיונית וחזקה. יצרן, אתר יצרן
תאוצה ל-100 קמ"ש מתחת לשלוש שניות/אתר יצרן, יצרן

אחד היתרונות של השימוש בשני המנועים הנפרדים מאחור, כך טוענת ב.מ.וו הוא היכולת לשלוט טוב יותר בהעברת הכוח לגלגלים האחוריים. טוב יותר אפילו מאשר בדפירנציאל מוגבל החלקה, שכן בניגוד לדיפרנציאל מוגבל ההחלקה שיודע למנוע סחרור גלגל רק כאשר יש הבדל מהירויות בין שני הגלגלים המניעים, המנוע החשמלי מסוגל להגיע לניואנסים עדינים הרבה יותר בחלוקת הכוח בין השניים. יש לזה משמעות במיוחד לאור הכניסה של מערכות לחלוקת מומנט במכוניות שמשמשות לשיפור יכולת הפניה של המכונית על ידי בלימה או האטה של הגלגל הפנימי לכיוון הפניה.

כאמור, הסדרה 5 המגה-חשמלית הזו היא מכונית ניסיונית בלבד, אין כל כוונות לייצר אותה או גרסה דומה לה במהלך החיים הנוכחי של סדרה 5, אבל יש פה גם משהו מעבר לזה. לאחרונה התבטא קלאוס פרוליך, מהנדס ראשי בחטיבה הטכנית של ב.מ.וו כי "יש הייפ מוגזם סביב המעבר לחשמול של המכונית, כלי רכב מונעים באמצעות סוללה עולים הרבה יותר במובנים של החומרים הדרושים לייצור שלהם. זה רק יחמיר ככל שיגבר הביקוש לחומרים האלו". להערכתו של פרוליך, אנחנו עתידים לראות מנועי בנזין עדיין מהווים חלק מרכזי בהיקף הייצור בשלושת העשורים הבאים, וגם הדיזל עתיד להישאר רלוונטי בעשרים השנים הבאות.

"גם בהנחה שהיקף המכירות שלנו יהיה 30 אחוז של כלי רכב חשמליים, זה עדיין אומר שכ-80 אחוז מהמכוניות שלנו יעשו שימוש במנועי בעירה פנימית (כולל היברידיות - ק.כ)". "אנחנו רואים איזורים שלמים ללא תשתית טעינה למכונית חשמליות בשווקים כמו רוסיה, המזרח התיכון, מערב ומרכז סין - במקומות האלו לא יהיה שינוי במעמדו של מנוע הבנזין ב-10-15 השנים הבאות".

עוד באותו נושא

ב.מ.וו וויז'ן M-NEXT צעד קדימה או אחורה?

לכתבה המלאה
סדרה 5 חשמלית, נסיונית וחזקה. יצרן, אתר יצרן
סדרה 5 חשמלית, נסיונית וחזקה/אתר יצרן, יצרן

ועדיין, גם בב.מ.וו מבינים לאן נושבת הרוח, ולצד העובדה שהחברה עדיין רואה במנועי בנזין מוצר שהביקוש אליו במכוניות שלה יהיה קשיח בשנים הבאות, שינויים בהרכב ההיצע של המנועים האלו כבר מתרחשים. אחד מהם יהיה ככל הנראה גריעה של מנוע ה-V12 של ב.מ.וו מההיצע בשנים הקרובות והחלפה שלו במנועים קטנים יותר, כאלו שפחות מתגרים בתפיסה של תקנות זיהום האוויר ההולכות ומחמירות.

בב.מ.וו הצהירו על הקדמה של לוחות הזמנים בעמידה ביעד של היצע המכוניות החשמליות שלהן. כך שהתחזיות עומדות היום על כך שעד שנת 2023 תציע החברה לא פחות מ-25 דגמים חשמליים או מחושמלים במידה זו או אחרת. הקדמה של שנתיים ביחס ליעד המקורי שהיה 2025.

כאמור, הסנונית הראשונה שאנו עתידים לראות בהתחדשות הזו ובקו המנועים החשמליים בני הדור הבא יהיה ה-iX3, שהקונספט שלו הוצג ב-2018 (תמונה תחתונה). עם הדגם הזה, תתחרה ב.מ.וו במרצדס EQC, ביגואר i-PACE ובאודי E-tron.

סדרה 5 חשמלית, נסיונית וחזקה. יצרן, אתר יצרן
ב.מ.וו iX3, מתחרה כל-חשמלי ראשון לקבוצת הקרוסאוברים פרימיום החשמליים/אתר יצרן, יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully