וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: קיה סיד החדשה

5.7.2019 / 8:00

קיה סיד החדשה היא מכונית משפחתית מצוינת בבסיסה אבל פשוטה, זה אולי נשמע לכם כמו סתירה פנימית, אבל זו בכלל לא הבעיה הכי גדולה שלה

מבחן דרך: קיה סיד. קינן כהן, ניר בן טובים
העיצוב הנאה הולך לאיבוד ברמת הגימור הבסיסית, הצבע הלבן לא מוסיף לה נקודות/ניר בן טובים, קינן כהן

כאשר אנחנו אוספים מכוניות מבחן, הריטואל הקבוע הוא פשוט לגשת למחלקת נסיעות המבחן, למלא את הטפסים, צילום רישיון והיידה לצאת לדרך. הפעם, לרגע אחד חשבתי לעשות משהו אחר לגמרי - לגשת לאיש המכירות הראשון שאני רואה באולם התצוגה ולהגיד לו שאני מתעניין בקיה סיד. רציתי לעשות את זה רק כדי לראות את הפרצוף המופתע. כן, היום בתוך אולם התצוגה של קיה, אתם יכולים לראות בבירור לאילו מכוניות נכנסים הלקוחות ומי מהן יכלו להיעלם ממנו בלי שישימו לב יותר מדי.

כי בינות לפיקנטו, לנירו ולספורטאג', שני הדגמים של קיה המככבים בראש טבלאות המסירות בקבוצות שלהן ובכלל, מכונית האצ'בק משפחתית היא פשוט כמו תפריט יינות בבורגר קינג, מוערך, אבל לא ממש שייך.

זה לא שבטלקאר היבואנית לא יודעים את זה, יודעים היטב, ובגלל זה המכונית הזו מגיעה בשתי גרסאות - בנזין ציי רכב ודיזל מוניות. אני חושב שאפשר אפילו להפוך את זה לשמות רמות הגימור שלהם. קיה סיד ברמת גימור "דוט קום" ועם מנוע הדיזל ברמת גימור "טקסי".

מתרשמים

קיה סיד החדשה שהגיעה לישראל לפני כמה חודשים נכנסה ממש על קצות האצבעות לשוק המקומי. הדור השלישי שלה, אח תאום ליונדאי i30 עושה שימוש באותה פלטפורמה ולמרות שינויים כאלו ואחרים במימדים החיצוניים (רחבה ונמוכה יותר ב-2 ס"מ), בסיס הגלגלים נותר זהה לזה של הדור היוצא ועומד על 265 ס"מ.

העיצוב החיצוני נאה מאוד, אם כי ברמת הגימור הזו, עם חישוקי מתכת עם צלחות נוי (טאסות) וכאשר פאנל שחור מכסה את מקומם של פנסי הערפל היא נראית פשוטה מאוד. הוסיפו לכך את הצבע הלבן וקיבלתם הופעה חיוורת משהו, תרתי משמע.

העסק לא ממש מתרומם גם בתא הנוסעים. איכותי, שימושי, מהונדס ומתוכנן היטב - בכל זה הם מקבלים ציונים גבוהים מאוד. יש גם מסך מולטימדיה 8 אינץ' עם תמיכה בעברית, צימוד לאנדרואיד ואפל, הנדסת אנוש קלה לתפעול, תפעול ידני לתיבת ההילוכים מפקדים מאחורי ההגה, מושבים קדמיים נוחים מאוד וראות טובה החוצה. את הנקודות הם מאבדים בפשטות שתא הנוסעים הזה משדר מבחינת אבזור והמראה הכללי. התרגלנו שהמובילות שבין המכוניות משפחתיות מציעות כבר הנעה ללא מפתח, בקרת אקלים, בקרת שיוט אדפטיבית, פתחי מיזוג למושב האחורי, קיפול חשמלי למראות הצד ועוד. התחושה פה מאחורי ההגה שהמכונית פשוטה מאוד.

מבחן דרך: קיה סיד. קינן כהן, ניר בן טובים
איכותי, בנוי היטב, אבל פשוט מאוד, פשוט מדי/ניר בן טובים, קינן כהן

מערך הבטיחות עשיר, כמקובל בקיה, הוא כולל שליטה על האורות, בקרת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי (זו של קיה פשוט מעולה, אני רואה צורך לציין את זה כל פעם), בלימה אוטומטית, מצלמת רוורס וחיישנים. על רקע הרשימה הזו, לא ברור לגמרי למה היא מצוידת גם במובילאיי, רק צריך לזכור לנתק אותה כל פעם ואתם בסדר.

למרות בסיס הגלגלים הזהה, יש קצת יותר מקום במושבים האחוריים, תוצאה של הנמכה שלהם ב-1.5 ס"מ שמפנים מקום לברכיים. הם מספיק נוחים גם לישיבה של מבוגר מבחינת התמיכה לירכיים של המושב. תא המטען מציע 395 ליטרים, שזה יפה מאוד, אבל יפה יותר שהוא נגיש עם סף הטענה נוח ופתח נרחב מאוד שמקל על הכנסת חפצים.

מבחן דרך: קיה סיד. קינן כהן, ניר בן טובים
המושב האחורי הונמך והרווח הוא במרווח הרגליים למרות בסיס גלגלים שנותר זהה לדור היוצא/ניר בן טובים, קינן כהן

מתגלגלים

קיה סיד מתמיד שמה את אירופה, על טעם הקהל שלה והמתחרות האירופיות המובילות על הכוונת. בדור הנוכחי כל העסק הזה מתחבר יפה מאוד יחד. דברים אמורים במנוע-תיבת הילוכים-מתלים-שלדה. הרביעייה הזו שמרכיבה את המאפיינים הדינאמיים של המכונית יושבת בול על ה"תקן" העדכני.

מנוע ה-1.4 ליטר מוגדש טורבו ומפיק 140 סוסים ו-24.7 קג"מ. הוא גמיש ומאפשר לה יציאה נמרצת מהמקום והמון בשר לתאוצות ביניים. הכוח עובר דרך תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמד עם 7 הילוכים. במצבי נהיגה שוטפת היא עובדת מצוין, חלקה ומגיבה יפה ללחיצה על הדוושה. בשני מצבים היא פחות מרשימה, בתמרוני חניה, במיוחד אם מדובר בשיפוע הפעולה שלה לא נקיה מספיק וקופצנית. המצב השני הוא בנהיגה אגרסיבית, שם היא איטית מדי להוריד הילוכים.

מה שכן, השילוב הזה מייצר צריכת דלק טובה מאוד של 14.6 ק"מ לליטר, דומה לשל מכוניות סופר מיני.

מבחן דרך: קיה סיד. קינן כהן, ניר בן טובים
395 ליטרים עם מפתח רחב וסף הטענה נוח מאוד/ניר בן טובים, קינן כהן

נוחות הנסיעה קשיחה, אך לא לא נוחה. זו פשוט מכונית שמעדיפה כבישים סלולים היטב, שם היא תתמודד גם עם שקעים מזדמנים או גלי אספלט. אבל כבישים שבורים או בורות היא לא אוהבת. מהבחירה בצמיגים ברוחב וחתך הגיוני של 205/55 על חישוק 16 אפשר וצריך לברך את היבואנית. כאשר עולים מעל ל-120 קמ"ש רעשי רוח מתחילים להופיע באיזור הקורות הקדמיות והמראות.

התנהגות הכביש של הסיד, גם היא אירופית למהדרין. ההגה מהיר ומדויק מאוד, השלדה הדוקה ונכונה לעמוד גם בעומסים קבועים של פניות ארוכות ומהירות בלי להתרגש וגם כאשר היא מתבקשת לשנות כיוון במהירות. אותם בולמים קשיחים מהפסקה הקודמת משחקים כאן תפקיד חשוב בריסון הגוף שלה. מתלה אחורי רב חיבורי, לא רכיב מובן מאילו במשפחתית, מאפשר לזנב לייצר יציבות ומשרה המון ביטחון בכך שהוא ישאר נטוע במקום. אז מהנה לנהיגה זה תיאור שקצת גדול עליה, אבל מפתיעה לטובה ובהחלט מעל הממוצע - זו מחמאה שהיא מקבלת מאיתנו ולוקחת בהליכה.

מבחן דרך: קיה סיד. קינן כהן, ניר בן טובים
מבחן דרך: קיה סיד/ניר בן טובים, קינן כהן

מסכמים

קיה סיד החדשה היא מכונית פשוט מצוינת, מצוינת אבל פשוטה. שאף אחד לא ישלה את עצמו, המגרש שבו היא משחקת הוא לא זה של הלקוח הפרטי, הוא כבר מזמן נטש את קבוצת ההאצ'בקים לאנחות לטובת הג'יפונים והקרוסאוברים. היא כאן בשביל ציי הרכב, שעדיין מנשימים מלאכותית את הקטגוריה הזו ברובה. העניין הוא שגם העובד שהיא מוצעת לו במסגרת חוזה הליסינג מסתכל ימינה ושמאלה ורואה שם מכוניות שאולי פחות טובות ממנה בהיבט הדינאמי, אבל זה הרבה פחות רלוונטי, הוא בעיקר רואה מכוניות מאובזרות יותר שיתנו תמורה עדיפה לשווי השימוש שמנוכה מהמשכורת שלו. וזה חבל, כי מבט על הגרסאות המאובזרות מעבר לים מוכיח שיש לה את הפוטנציאל.

מבחן דרך: קיה סיד. קינן כהן, ניר בן טובים
מבחן דרך: קיה סיד/ניר בן טובים, קינן כהן

על הצד הטכני: קיה סיד 1.4 ליטר האצ'בק

מנוע, הנעה: בנזין, טורבו, קדמית
נפח: 1,353 סמ"ק
הספק/סל"ד (כ"ס): 6,000/140
מומנט/סל"ד (קג"מ): 1,500/24.7
תיבת הילוכים: רובוטית, כפולת מצמד, 7 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ): 431
רוחב (ס"מ): 180
גובה (ס"מ): 145
בסיס גלגלים (ס"מ): 265
תא מטען: 395 ליטרים

ביצועים:
תאוצה 0-100: 9.2 שניות
מהירות מירבית: 206 קמ"ש

מתחרות:
יונדאי i30, פיג'ו 308, סיאט לאון, טויטה קורולה האצ'בק

מחיר:
130 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully