וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: ב.מ.וו סדרה 1 החדשה

26.1.2020 / 7:09

סדרה 1 החדשה עוזבת ידיים מתצורת ההנעה הקלאסית של ב.מ.וו, זו שהייתה סימן ההיכר שלה בדורות הקודמים. מה היא מרוויחה, מה הלקוחות שלה מרוויחים וכמה זה עולה?

ב.מ.וו סדרה 1/יצרן

בדור הנוכחי שלה, ב.מ.וו סדרה 1 גורעת מהצעת ההגשה שלה את סימן ההיכר הייחודי שלה -ההנעה האחורית. בתצורת הסדאן היא עשתה את זה כבר ב-2017 בגרסה שלה שנמכרת בסין, אבל עכשיו זה מגיע גם להאצ'בק.

זה הופך את החיים שלה לקלים יותר מצד אחד ולקשים מאוד מצד שני. קלים יותר, כי עם אפשרות לעשות שימוש בפלטפורמה UKL המשותפת לה, ל-X1, X2 וגם למכוניות של מיני. המשמעות היא ייצור פשוט יותר, זול יותר בשל שימוש במנועים רוחביים ותיבות הילוכים משותפות ליותר דגמים, שיפור במרווח הפנים ותא המטען ועוד. החיסרון? לא, לא אובדן לקוחות בגלל המעבר להנעה קדמית, לרוב הלקוחות בכלל לא משנה איזה גלגלים מניעים את המכונית שלהם, על כל לקוח שיעזוב בגלל ההנעה הקדמית יבואו שלושה בגלל השיפור במרווח.

החיים הקשים מגיעים כי בניגוד למה שהייה בעבר, את נקודת הייחוד שהייתה לה עד כה מול המתחרות, אפילו ברמת ההצהרה "ההנעה שלנו אחורית, אנחנו מקדשים את הנהיגה" כבר אין לה, עכשיו, את מתמודדת מול המתחרות שלך עם אותם תנאי פתיחה.

מבחן דרך: ב.מ.וו סדרה 1 (118i). קינן כהן, קינן כהן
המראה החיצוני פחות אתלטי, יותר מיקרווואן או קרוסאובר מאשר קומפקטית פרימיום/קינן כהן, קינן כהן

בחוץ ובפנים

היא אמנם הקטנה באורווה של ב.מ.וו, ההנעה קדמית, אבל היא נחושה להראות שהיא שייכת. רואים את זה בגריל הכליות הגדול, גדול מדי אולי. בשימוש בשלל קישוטים ספורטיביים כמו ספוילר קדמי ואחורי וחצאיות צד ברמת הגימור M ספורט הנבחנת. אבל המראה הכללי אעפס, מעט גמלוני ומגושם, קצת מיקרוואן או קרוסאובר נמוך מאשר מכונית ספורט-פרימיום קומפקטית.

עוד בוואלה!

מבחן ראשון: ב.מ.וו סדרה 3 - קידוש השם

לכתבה המלאה
מבחן דרך: ב.מ.וו סדרה 1 (118i). קינן כהן, קינן כהן
מעוצב היטב ואיכותי, האבזור חסר בהתחשב במחירה/קינן כהן, קינן כהן

תא הנוסעים בעיצוב המודרני של ב.מ.וו, עם קווים מינימליסטיים, מודרניים. אין פה את ה"וואוו" של המערך אדיר המסכים של מרצדס A קלאס החדשה, אבל בשום פנים ואופן הוא לא נראה פשוט. איכות החומרים מצוינת, המושבים כאן מעולים, עם שפע אפשרויות כיוון ועד גלגל ההגה הנעים בעל הקוטר המדויק. לוח המחוונים הדיגיטלי משלב מראה של שתי חוגות (כמו) אנלוגיות ומסך מידע במרכז. מה שמוריד פה לגמרי זו רמת האבזור, ב-214 אלף שקלים מכונית בלי מצלמת רוורס, בקרת אקלים מפוצלת, חלון שמש או בקרת שיוט? חבילת הבטיחות עם זאת יפה מאוד, תיקון סטייה מנתיב, התרעה על רכב ב"שטח מת", בלימה אוטומטית במהירות עירונית, התרעה על תנועה חוצה מאחור והתרעה על סכנת היפגעות מאחור.

מבחן דרך: ב.מ.וו סדרה 1 (118i). קינן כהן, קינן כהן
מושבים מעולים ברמת הגימור M ספורט, הטובים בקבוצתה ובכלל/קינן כהן, קינן כהן

למרות ההצטמצמות שלה לאורך (בס"מ בודד) ובבסיס הגלגלים (בשני ס"מ), המעבר להנעה קדמית שמאפשרת מיקום המנוע לרוחב והגדלת חלל תא הנוסעים, ניכר בספסל האחורי שמציע יותר מרווח מאשר בעבר. לא מאוד מרווח, אבל בהחלט טוב יותר, למרות ההנעה הקדמית יש כאן עדיין תעלה ברצפה שמיועדת לגרסאות ה-M135 שלה, זו בעלת ההנעה הכפולה. יוצא נשכר מהסיפור גם תא המטען, שגדל ל-380 ליטרים, תוספת של 20 ליטרים, אבל חוץ מנפח ושתי טבעות קשירה, אין פה הברקות מסעירות בדמות תאים, תאורה או ווי תליה. זה לא נשמע הרבה, אבל צריך לזכור שיש כאן מתלה אחורי רב חיבורי שלצד יתרונות התנהגות ונוחות תופס יותר מקום.

מבחן דרך: ב.מ.וו סדרה 1 (118i). קינן כהן, קינן כהן
בסיס הגלגלים קוצר וזה טוב להתנהגות, אבל מרווח הפנים גדל/קינן כהן, קינן כהן

יחד עם השימוש בפלטפורמה המשותפת לה ולמיני, נפתחת הדלת גם לשימוש במנועים חדשים במכוניות הכביש של ב.מ.וו. כזה הוא המנוע שיש כאן, 1.5 ליטרים, שלושה צילינדרים מוגדש. ההספק הוא 140 כ"ס והמומנט 24.2. תיבת ההילוכים היא רובוטית כפולת מצמד בעלת שבעה יחסי העברה. הביצועים 8.5 שניות ל-100 ו-211 קמ"ש מירביים. המספרים האלו אמנם לא מרטיטים, משפחתיות עממיות מציגות מספרים דומים וכך גם התחושות העולות מהנהיגה בה, לפחות במצבי החיסכון והקומפורט. במצבי הנהיגה האלו שום דבר פה לא מסעיר או מרגש, אבל כך היה המצב גם בגרסאות הבסיס של המכונית הזו בעבר. נגיע גם למצב הספורט, חכו.

מבחן דרך: ב.מ.וו סדרה 1 (118i). קינן כהן, קינן כהן
מנוע 1.5 ליטר שלושה צילינדרים, נעים ביום יום, נמרץ במצב ספורט/קינן כהן, קינן כהן

מבחינת הנוחות, המכונית הזו מצליחה לעשות את הדבר הנכון כל כך, של שילוב כיול מתלים קשיח יחסית שתומך היטב ומרסן את הגוף שלה - יחד עם חישוק 17 אינץ' נורמלי. ברכות חמות ונשיקות לאנשי ב.מ.וו והיבואנית על שלא התפתו לחישוקים מופרכי מידה וצנומי חתך - רעה חולה של מכוניות מודרניות. התוצאה היא נוחות נסיעה טובה על רוב השיבושים ובשילוב המתלה הרב חיבורי, גם שיכוך טוב מאוד של מהמורות. בתוך העיר זו אחת מתיבות ההילוכים כפולות המצמד היותר טובות, עם העברת הילוכים נעימה והדבר היחיד שמפריע כאן זה החזרה לפעולה של מנוע 3 צילינדרים בדימום בעצירה - שילוב של רעש ורעד לא נעימים מהמנוע, הלו, שם האמצעי של החברה שלכם הוא מנועים. ביטלתי את השטות המטומטמת הזו שיצרניות הרכב אנוסות לשלב במכוניות שלהן בכל הנעה. אפילו בלעדיה המכונית השיגה 12.5 ק"מ לליטר בימי המבחן שכללנו נהיגה לא קלה וזה יפה מאוד.

מבחן דרך: ב.מ.וו סדרה 1 (118i). קינן כהן, קינן כהן
צמיגים שפויי חתך משפרים את הנוחות/קינן כהן, קינן כהן

עם ההגעה לכביש המפותל ברור היה שכאן היא תצטרך באמת לענות על השאלות הקשות. מצב הנהיגה עובר לספורט ואנחנו מתחילים לזרום אל הכבישים המאתגרים. הרושם החיובי מתחיל מהפניה הראשונה והוא רק הולך ומתעצם מעיקול לעיקול. לא, אין כאן את החדות העולצת של הנעה אחורית, עם הפרדת הרשויות בין הגלגלים המניעים והמנהגים. אבל מה אתם יודעים, אין פה גם את החסרונות שתמהרו לשייך למכונית הנעה קדמית. כמה אכלו לנו בב.מ.וו את הראש על מערכת בקרת המשיכה החדשה שמנתחת את רמת האחיזה, המהירות והפניית ההגה ושולטת באספקת הכוח והבלמים כדי לשפר את ההיגוי. כמה אכלו - ככה עובד.

מבחן דרך: ב.מ.וו סדרה 1 (118i). קינן כהן, קינן כהן
תנוחת נהיגה מצוינת שמתחברת למכונית מתנהגת היטב/קינן כהן, קינן כהן

ההיגוי מהיר ומדויק והמכונית צוללת פנימה ועולה החוצה מפניות ללא שמץ תת היגוי או לוחמת הגה בהאצה תוך כדי פתיחה שלו. והקטע הכי טוב - הכל פה מעניק תחושה טבעית. כי ממש כמו באיפור, הטוב ממש הוא כשזה נראה טבעי, הרע ממש כשזה מוגזם והמכוער זו את עם הגבות שציירו לך עם טוש שחור - מה נסגר? מי איפר אותך ועדת קישוט של כיתה ג' 2?! החיסרון היחיד בנהיגה הזו היה פעולת תיבת ההילוכים שלא תמיד מעבירה הילוך בזמן או עושה את זה בצורה חלקה מספיק, חבל שגם שליטה מההגה על ההילוכים היא מהאבזור שהמכונית הזו מחסירה.

מבחן דרך: ב.מ.וו סדרה 1 (118i). קינן כהן, קינן כהן
מבחן דרך: ב.מ.וו סדרה 1 (118i)/קינן כהן, קינן כהן

סיכום

קל מאוד לשפוך דלי מים קרים על הסדרה 1 וב.מ.וו על הבחירה לנטוש את המבנה המסורתי, אבל במבחן הנסיעה בכביש, המציאות היא פחות שחור ולבן. כמתחרה בקבוצת הקומפקטיות-פרימיום, זו עדיין המכונית המהנה ביותר לנהיגה בקבוצה שלה, על אף המעבר להנעה קדמית. בניגוד לפורד למשל שחישמלו למוות את הסוס עם כינוי הקרוסאובר החשמלי שלהם "מוסטאנג", כאן סוג ההנעה היא לא המטרה אלא האמצעי. ואם המטרה היא מכונית קומפקטית מהנה לנהיגה - היא הושגה. לגבי ה"פרימיום", ובכן, באבזור הזה שלה התשובה היא לא ממש. עם המעבר להנעה קדמית הבנו שטהרני נהיגה הם כבר לא בדיוק קהל שבוי של המכונית הזו, וזה אומר שהיא צריכה כבר לתת תמורה במקום אחר והאבזור בה הוא לא המקום הזה. מבחינת התחרות אלפא ג'ולייטה ואודי A3 מציעות יותר סוסים בפחות כסף, אבל הן כבר לא צעירות ועד שיגיעו הדורות החדשים שלהן, המתחרה העיקרית שלה היא מרצדס A קלאס שבגרסת הבסיס שלה בעלת ביצועים דומים אבל יקרה יותר בכ-5,000 שקלים.

השורה התחתונה שלי: ב.מ.וו סדרה 1 החדשה היא מוצר טוב יותר מאשר קודמתה, היא ב.מ.וו פחות טובה מאשר קודמתה. משום מה, נראה לי שזה לא יפריע לה למכור יותר מאשר קודמתה.

מבחן דרך: ב.מ.וו סדרה 1 (118i). קינן כהן, קינן כהן
מבחן דרך: ב.מ.וו סדרה 1 (118i)/קינן כהן, קינן כהן

על הצד הטכני: ב.מ.וו סדרה 1 (118i)

מנוע, הנעה: בנזין, טורבו, 3 צילינדרים, קדמית
נפח: 1,499 סמ"ק
הספק/סל"ד (כ"ס): 4,600/140
מומנט/סל"ד (קג"מ): 1,480/24.2
תיבת הילוכים: אוטומטית, כפולת מצמד, 7 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ): 432
רוחב (ס"מ): 180
גובה (ס"מ): 143
בסיס גלגלים (ס"מ): 267
תא מטען (ליטרים): 380

ביצועים:
תאוצה 0-100: 8.5 שניות
מהירות מירבית: 211 קמ"ש

מתחרות:
אודי A3, מרצדס A קלאס, אלפא ג'ולייטה

מחיר:
214 אלף שקלים (190 אלף בסיס)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    7
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully