וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: קאדילק XT5 2.0 ליטר טורבו

25.6.2020 / 12:49

תקני זיהום האוויר החדירו את ציפורניהם אל מתחת למכסה המנוע של קדילאק XT5; כבר לא מוצאים כאן V8 מחוספס ואפילו לא V6. יצאנו לבחון את הגרסה החסכונית

מבחן דרך: קאדילק XT5  עם מנוע 2.0 ליטרים. רמי גלבוע, רמי גלבוע
קדילאק XT5 מרשים וגדול, עם פנסים קדמיים יחודיים מאוד/רמי גלבוע, רמי גלבוע

I love you for your pink Cadillac שר ברוס ספרינגסטין ב-1984 וגם אלביס פרסלי וקלינט איסטווד השתגעו על הקונברטיבל הזה, מודל 1959 עם מנוע V8 260 כ"ס ו-5.77 מטרים מפגוש לפגוש. אני מוכן להגדיר את עצמי כפיקסל דהוי אל מול אייקונים תרבותיים אלה אבל עדיין זכורה לי נסיעה בקדילאק 1949 שחורה, בשנות השישים של המאה שעברה; דרדס זעיר הייתי אך לעולם לא אשכח את החוויה של שיוט בפריגאטה הנוצצת, ברחובותיה הריקים של תל אביב הקטנה.

מבחן דרך: קאדילק XT5  עם מנוע 2.0 ליטרים. רמי גלבוע, רמי גלבוע
הלוגו המהונדס לא השתנה מזה שנים, הגריל הקדמי דווקא כן/רמי גלבוע, רמי גלבוע

עם מורשת כזו, לא ייפלא שיש לי ציפיות מהלוגו המהונדס של קדילאק; זה כבר לא מה שהיה פעם, אבל אני מקווה למצוא שרידים ל-DNA המרטיט את ליבם של רבים וטובים. ב-2020 מרחיב המותג האמריקני את אחיזתו בקטגוריית הקרוסאוברים-פרימיום עם ה-XT6 בעל שבעת המושבים, המצטרף ל-4 ול-5 המוכרים לנו. רכב המבחן בעל מנוע ה-2.0 ליטר מנסה להשלים את מתקפת הקרוסאוברים בעזרת גרסה זולה יותר לרכישה ואחזקה. האם הצליחו מהנדסי ג'נרל מוטורס להציב חלופה ראוייה לסדרת Q של אודי, X של ב.מ.וו, וולוו ולקסוס?

עוד בוואלה!

מאבק צמרת: השוואתי קרוסאוברים קומפקטיים יוקרתיים

לכתבה המלאה
מבחן דרך: קאדילק XT5  עם מנוע 2.0 ליטרים. רמי גלבוע, רמי גלבוע
המרכב מחודד, מתנשא ומשדר עוצמה אמריקנית מובהקת/רמי גלבוע, רמי גלבוע

בפברואר 2017 בחנו את קדילאק XT5 בעל מנוע 3.6 ליטר אטמוספרי; האוטו אינו מושלם אבל אהבנו אותו, ומעט מאוד השתנה מאז. XT5 מודל 2020 התחדש בגריל קדמי חדש (קווקווים קטנים במקום פסי רוחב, לא ביג דיל), יחידות התאורה קיבלו טוויסטים קטנים, ותאמינו לי - מעבר לגריל החדש, תתקשו להבחין בהבדלים. מה שנשאר הוא קרוסאובר-פרימיום המציע הרבה מרחב ושפע איבזור, במחיר נגיש יחסית. רכב המבחן עולה 320,000 שקלים ובתמורה תקבלו קרוסאובר אטרקטיבי מאוד, העולה פחות ממתחריו הישירים.

מבחן דרך: קאדילק XT5  עם מנוע 2.0 ליטרים. רמי גלבוע, רמי גלבוע
המרדף אחרי חיסכון בדלק הכתיב ויתור על 2 בוכנות, כאן נשארו רק ארבע/רמי גלבוע, רמי גלבוע

הטורבו עושה עלייה לאמריקה

אני בטוח שאף אחד לא ישב בחדרי ההנהלה של GM, והשתוקק לייצר מנוע טורבו קטן; אבל מגדשי הטורבו כובשים את העולם בגלל הצורך להציג נתוני תצרוכת דלק טובים, שייזכו את היצרנים בהנחות מס או יצילו אותם מקנסות. בחירת GM במנוע Four-Banger 2.0 ליטר מזכירה את בחירת קרייזלר במנוע דומה, להנעת הרנגלר החדש; שני היצרנים הציגו גרסאות 2.0 ליטר חסכוניות, אבל שמרו על המדף את ה-3.6 ליטר האטמוספרי.

מבחן דרך: קאדילק XT5  עם מנוע 2.0 ליטרים. רמי גלבוע, רמי גלבוע
תא הנוסעים מרווח ומאובזר מאוד, אם כי רמת הגימור אינה מושלמת כשל חלק מהמתחרים. מערכת המולטימדיה מצויינת, עם שליטה אינטואיטיבית/רמי גלבוע, רמי גלבוע

מנוע הטורבו של קדילאק XT5 מוציא 237 כ"ס ו-37.3 קג"מ, ברצועת כוח הנפרשת בין 1,500 ל-5,000 סל"ד. מנוע 3.6 ליטר האטמוספרי מפיק 310 כ"ס ומומנט זהה, אבל ברצועת כוח צרה וגבוהה יותר: 6,600-5,000 סל"ד. לפיכך ציפינו למצוא הרבה כוח בתחילת הנסיעה ובתאוצות ביניים, פחות שמחה ועזוז במהירויות גבוהות. כמקובל אצל יצרנים אמריקניים, אין נתוני תאוצה רשמיים; לאחר חיטוט ממושך באינטרנט אני יכול לנקוב בכ-7.9 שניות מאפס ל-100 עם רכב המבחן 2.0 ליטר, לעומת כ-6.7 שניות עם ה-3.6 ליטר האטמוספרי.

מבחן דרך: קאדילק XT5  עם מנוע 2.0 ליטרים. רמי גלבוע, רמי גלבוע
גווני הריפוד נעימים. תפעול נוח של מערכת המולטימדיה, עם תוספת של חוגת שליטה חדשה/רמי גלבוע, רמי גלבוע

צהלת הסוסים

זמינות הכוח של הטורבו ניכרת כבר ביציאה מאולם התצוגה; לחיצה בריאה על הדוושה מניבה דחף מיידי, וסחרור צמיגים הגובר על בקרת המשיכה. חריגת הצמיגים החוליגנית מתחדשת לרגע בשילוב הילוך שני, ומשם ממשיכה תאוצה לינארית ויציבה למדי. זה לא כוח מקמט אספלט, אבל אי אפשר להתלונן על היעדר דחף. מנוע הטורבו שקט למדי, וטוב שכך. כאשר אתה לוחץ אותו במעלה הסל"ד הוא משמיע קול סינתטי למדי, לא משהו שאני משתוקק לשמוע כל היום. המנוע קצת תזזיתי ומזפזפ בין ההילוכים אבל בנהיגה רגילה-מהירה, הוא שקט ומעודן. אני משער שרוב הלקוחות לא ייתפרו איתו את כביש ערד סדום, ולהם מזומנת חווית נסיעה רגועה ושקטה. בעקיפות מהירות במיוחד, הרגשתי בחסרונם של הסוסים; בסופו של דבר זה רכב השוקל 1,850 קילוגרם, לא מעט עבור 237 כ"ס. אין פה חוסר כוח אמיתי אבל אם אתם רגילים לצאת לעקיפה בלי לעשות יותר מדי חישובים, תשכחו מזה - לוקח זמן להשלים עקיפה במהירויות תלת ספרתיות גבוהות.

מבחן דרך: קאדילק XT5  עם מנוע 2.0 ליטרים. רמי גלבוע, רמי גלבוע
המרחב מאחור גדול, ניתן להזיז את המושב ולשנות זווית המשענת. יש יציאות מזגן וגג שמש פנורמי/רמי גלבוע, רמי גלבוע

הסימפוניה התשיעית?

חידוש משמעותי בשלושת גרסאות XT5 היא תיבת 9 הילוכים המחליפה את הקודמת, בעלת 8 הילוכים בלבד. זה נחמד לנתוני תצרוכת הדלק - אבל תהרגו אותי אם התיבה השתלבה להילוך תשיעי, משך כל המבחן. אפילו ב-150 קמ"ש הוא נשאר בהילוך שמיני, כך שהתשיעי אינו יותר מאשר אירוע תיאורטי.

מעשי יותר הוא החיסכון בדלק - למנוע ה-2.0 ליטר יש מערכת עצור-סע (הניתנת לניתוק, סוף סוף) ובעיקר, יחסי העברה ארוכים ויכולת לנתק 2 בוכנות בשיוט רגוע. בנסיעה בינעירונית ב 100-120 קמ"ש עברתי 12-13 קילומטרים ליטר, זה נתון יפה עבור קרוסאובר גדול יחסית; הוא אפילו טוב מהנתון הרשמי, 11.9 קמ"ל בנסיעה בינעירונית. נסיעה תובענית יותר הניבה 9-10 קמ"ל, גם זה טוב.

מבחן דרך: קאדילק XT5  עם מנוע 2.0 ליטרים. רמי גלבוע, רמי גלבוע
תא המטען נרחב ושימושי, עם רצפה כפולה ומנגנון לחלוקה פנימית/רמי גלבוע, רמי גלבוע

לסיכום חוויית ה-2.0 ליטר; אם אתה רוכש את ה-XT5 כדי ליהנות מרכב גדול ומפנק במחיר אטרקטיבי, זו עשויה להיות אופציה מעניינת ב-320,000 שקלים. ה-2.0 ליטר מתאים למי שאינו מחפש ביצועים והתרגשות, תן לו לנסוע בקצב התנועה או קצת יותר, והוא מאושר. לחלק גדול מלקוחות המותג האמריקני אין יומרות ספורטיביות, הם לעולם לא יימעכו את הדוושה הימנית עד הסוף; גרסת ה-2.0 ליטר עשוייה לספק אותם, תוך שהיא מעניקה להם מרחב פנים גדול מאוד, נוחות נסיעה ואיבזור מלא.

מבחן דרך: קאדילק XT5  עם מנוע 2.0 ליטרים. רמי גלבוע, רמי גלבוע
אל תבנו על שטח טכני אבל נוח לטייל עם ה-XT5, בזכות מתלים רכים וצמיגים גבוהי חתך/רמי גלבוע, רמי גלבוע

תנו לי צהלת סוסים

אבל אני, הנקלה בעבדיכם, לא בשביל זה קניתי קדילאק. אני רוצה קצת התרגשות, אני רוצה לשמוע נהמת מנוע, אני רוצה להרגיש כוח ברגל ימין. את אלה מספק ה-3.6 בכל יציאה מרמזור, בכל עקיפה, בכביש הררי. הקדילאק האטמוספרי אינו עוצר נשימה אבל הוא הרבה יותר נעים ושופע, צליל 6 הבוכנות מענג את האוזן, הוא מתאים יותר לשוחרי נהיגה. ותופתעו לשמוע, גם ה-3.6 ליטר חסכוני למדי; במדידותינו מצאנו פער של פחות מ-10% בתצרוכת הדלק, זה לא משמעותי עבור מי שרוכש קרוסאובר ב-350,000 שקלים.

מבחן דרך: קאדילק XT5  עם מנוע 2.0 ליטרים. רמי גלבוע, רמי גלבוע
מבחן דרך: קאדילק XT5 עם מנוע 2.0 ליטרים/רמי גלבוע, רמי גלבוע

בהסתערות חורקת צמיגים על כביש הררי צנחה התצרוכת ל-6.5 קילומטרים לליטר. מתליו הרכים של XT5 וצמיגי 235/65R18 גבוהי החתך מגבילים את החוויה הספורטיבית אבל מאפשרים בכל זאת, חדוות נהיגה לא מבוטלת. בהתחשב בנוחות הנסיעה הגבוהה, אני חובק בשמחה את הפשרה האמריקנית.

באולם התצוגה מדווחים על יחס של 1:1 בין מכירות גרסת ה-2.0 וה-3.6 ליטר. אני בטוח כי נהגים רגועים המחפשים פינוק ונוחות נסיעה, מרחב פנים ודימוי, ימצאו את אושרם בגרסת ה-2.0 ליטר אותה בחנו. אבל אני, ב-3.6 ליטר הייתי בוחר - אם כבר אז כבר, תנו לי קדילאק כהלכתו. שווה לי להוסיף 20,000 במעמד הקנייה, ועוד קצת דלק על הכביש.

על הצד הטכני: קדילאק XT5 2.0 ליטר טורבו

מנוע, הנעה: בנזין טורבו 4 בוכנות, הנעה קדמית
נפח: 1,997 סמ"ק
הספק/סל"ד (כ"ס): 237/5,000
מומנט/סל"ד (קג"מ): 37.3/1,500
תיבת הילוכים: 9 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ): 481.6
רוחב (ס"מ): 190.2
גובה (ס"מ): 167.9
בסיס גלגלים (ס"מ): 285.8
תא מטען (ליטרים): 849 (מדוד עד גובה התקרה)
משקל עצמי (ק"ג): 1,840

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות): 7.9
תצרוכת דלק בינעירונית (יצרן, קמ"ל): 11.9
תצרוכת דלק בינעירונית (מבחן, קמ"ל): 12.5

מתחרים:
לקסוס RX, אודי Q5, וולוו XC60, מרצדס GLC, ב.מ.וו X3

מחיר רכב המבחן (שקלים): 320,000

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully