וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: לקסוס RX450 הייבריד

22.12.2019 / 10:31

לקסוס RX אחד מוותיקי הסצנה של הקרוסאוברים הגדולים עבר עדכון ומתיחת פנים, החלק המעניין הוא דווקא זה שאתם לא רואים מבחוץ. והאם 450 אלף שקלים הם מחיר מציאה מול המתחרים?

לקסוס RX450h/יצרן

לקסוס RX שהיה מחלוצי הסיפור הזה של קרוסאוברים יוקרתיים מסתובב בעולם כבר מאז 1998. כאחד הראשונים לזהות ולהשיג אחיזה בקטגוריה שהפכה לאחת ממכונות הכסף הכי גדולה של יצרניות הרכב, ביחד עם המוניטין המצוין של לקסוס בבניית מכוניות הוא סיפור הצלחה של יותר משני עשורים. הוא עשה את זה למרות שמתחרים שלו הציעו פעם אחרי פעם יכולות דינאמיות טובות יותר, פאר גבוה יותר או עיצוב מתוחכם יותר. אבל מעבר לכל אלו - תעמידו שורה אקראית של עשרה RX-ים בני 15-20 ומולם שורה אקראית של המתחרים, אני מוכן לשים כסף בשורה של מי יניעו ויעבדו יותר מכוניות.

מבחן דרך: לקסוס RX450h  מחודש. קינן כהן, קינן כהן
קווים חדים, הפוך מכל מה שהכרנו מהדורות הקודמים/קינן כהן, קינן כהן

בקטנה

הדור הנוכחי של RX הוצג ב-2015 וזה אומר שהגיע הזמן למתיחת הפנים ועדכון הדגם. העדכונים החיצוניים ממש קלים עד קשים להבחנה. פנסי חזית, תאורה אחורית וגריל חדש. האמת, לא צריך הרבה. הדור הנוכחי של ה-RX נראה הכי טוב מבין הגלגולים שלו, הוא היפוך של 180 מעלות מהדור השני (שהיה הראשון להגיע לישראל) וראה כמו ביצת דינוזאור ענקית, במיוחד בצבע לבן. אבל מצד שני הוא עדיין נראה כמו כל דגם אחר של היצרנית הזו, שרק אם הם עומדים אחד ליד השני אפשר להבין מי זה מי, זו פשוט יצרנית שכל המכוניות שלה דומות כל כך, כמו גרסה מוטורית של בובות מטריושקה הרוסיות. חוץ מה-LC, כפרה עליה, איזו פצצה.

עוד בוואלה!

נהיגה ראשונה: לקסוס UX250 הייבריד

לכתבה המלאה
מבחן דרך: לקסוס RX450h  מחודש. קינן כהן, קינן כהן
האיכות מעולה, הירידה לפרטים יסודית ברמת אובססיה/קינן כהן, קינן כהן

בתא הנוסעים השינוי כבר מוחשי יותר. אבל העניין ששווה להתעכב עליו הוא מסך המולטימדיה הגדול מאוד (12.3 אינץ') שהתקרב קצת, אבל לא בקטע של לעזור לשכבת הגיל הממוצעת של הלקוחות שלו, אלא כי הוא מאפשר מעכשיו תפעול במגע. זה פותר את אחת הבעיות הגדולות שיש לממשק המשתמש במכוניות של לקסוס - משטח המגע הנוראי שכמעט בלתי אפשרי לתפעול בנהיגה.

יש עם המסך הזה רק בעיה אחת, נראה שמסך התצוגה בברירת המחדל ואליו הוא חוזר כל הזמן הוא זה של מערכת הניווט, הכל טוב ויפה, רק שהמערכת לא תומכת במפות בישראל, כך שאתה נידון להביט במסך ירוק/כחול וריק. אלא אם כן אתם משתמשים במערכות של אפל ואנדרואיד בנייד שלכם, שבשתיהן תומכת מערכת המולטימדיה.

מבחן דרך: לקסוס RX450h  מחודש. קינן כהן, קינן כהן
סוף סוף לא צריך לתפעל את המולטימדיה דרך משטח המגע/קינן כהן, קינן כהן

סביבת הנהג, בלקסוס כמו לקסוס, מצוינת ברמת החומרים. משטיחוני הרצפה ועד דיפון הגג, מהמושב ועד הלבד בתוך תא האחסון הקטן משמאל להגה. אין כמעט מקום בו האצבעות לא פוגשות עור תפור בקפידה, או משטח רך ונעים אחר. רמת ההקפדה על התפרים מגיעה גם למקומות שבכלל לא חשבת שתפגוש כאלו - הכיסוי הנגלל של תא המטען למשל. אגב תא מטען גם הוא עטף בשטיח איכותי ואפילו נעים למגע - אפילו בדלת של תא המטען.

נכון, לצד הרושם של איכות החומרים וההקפדה, הגיל שלו כבר מתחיל להיות ניכר בתא הנוסעים. אבל יכול להיות שלאכלוסיה המבוגרת מבין לקוחותיו זה דווקא יתאים הסידור הזה שבו לכל כפתור יש פעולה אחת, ושהוא נמצא מול העיניים ולא קבור באיזה תפריט ששולח אותך לנבור כמו איזה האקר רק כדי להפעיל את הסירקולציה במיזוג האוויר.

מבחן דרך: לקסוס RX450h  מחודש. קינן כהן, קינן כהן
יש מכוניות שישמחו לאיכות הבד הזה בתוך תא הנוסעים, ב-RX הוא בכלל בדלת תא המטען.../קינן כהן, קינן כהן

המרווח היה ונשאר מצוין בכל אחד מחמשת המושבים (יש גם גרסת שבעה מושבים), הוא אפילו שופר מעט, על ידי הקטנת מסגרת המושבים הקדמיים, לברכי הנוסעים מאחור נוספו 2 ס"מ למרווח הברכיים למרות שבסיס הגלגלים של 279 ס"מ נותר כשהיה. על אף הסוללות, לתא המטען 539 ליטרים והדלת החשמלית שלו פוערת שטח הטענה רחב ידיים, נוח לשימוש ונגיש.

רמת הגימור שנמצאת במבחן היא ה"פרימיום" שבין השאר מעלה את קוטר החישוקים מ-18 ל-20 אינץ', גג פנורמי נפתח ולמערכות הבטיחות נוספים זיהוי כלי רכב ב"שטח מת" והתרעת תנועה חוצה.

מבחן דרך: לקסוס RX450h  מחודש. קינן כהן, קינן כהן
מבחן דרך: לקסוס RX450h מחודש/קינן כהן, קינן כהן

הופה, הפתעה

בלקסוס RX450h יחידת הנעה הברידית שמשלבת מנוע 3.5 ליטר בתצורת V6 עם יחידה חשמלית שמספקים 313 כ"ס במשולב ו-34.2 קג"מ. ההנעה היא כפולה קבועה ותיבת ההילוכים רציפה. הביצועים כתוצאה מהתשלובת הזו הם זינוק ל-100 קמ"ש ב-7.7 שניות ומהירות מירבית של 200 קמ"ש. בפועל הרכב מאיץ יפה מאוד, מהמקום ובתאוצות ביניים יש תחושה של כוח זמין תמידית. לא הדבקות של הגב למשענת, אבל בהחלט יכולת לנוע מהר וחלק בכל תוואי דרך. היחידה ההיברידית פה היא לא מהמרשימות בהן נתקלנו. היכולת שלה להניע את ה-RX בכוחות עצמה די מוגבלת למהירות איטית מאוד, ושיוט בתוואי מישורי בלבד. ניהול האנרגיה שלה דורש עצבי פלדה ורגל מצמר גפן כדי ממש לנצל אותה טוב.

מבחן דרך: לקסוס RX450h  מחודש. קינן כהן, קינן כהן
313 כ"ס מיחידת הנעה המשלבת בין מנוע V6 למנוע חשמלי/קינן כהן, קינן כהן

הוא בולע תחלואי סלילה עירונית בקלות, מרחף על בורות, מכסי ביוב בולטים ומהמורות בקלות. על כבישים מהירים וחלקים, הוא עושה מה שהוא ידע לעשות תמיד ומצוין - לגהץ קילומטרים על קילומטרים בנוחות יוצאת מן הכלל ואליה משודכת יכולת בידוד רעשים גבוהה מאוד. בתחילה פטרתי את הדיבורים על שיפור הדינאמיות שלו בתור פטפטת רגילה של הודעות לעיתונות. הגדלת מספר ריתוכי הלייזר לשלדה, תוספת דבק למרכב, עיבוי של המוט המייצב, הקשחת תותבי המתלים האחוריים ובולמי זעזועים חדשים מלפנים ומאחור וגם מערכת הכוונת מומנט לשיפור יכולת הפנייה של הרכב. אבל כבר אחרי סגרת העיקולים הראשונה, ניכר מאוד שהטיפול הדינאמי שעבר הרכב הוא ממש לא על הנייר בלבד.

מבחן דרך: לקסוס RX450h  מחודש. קינן כהן, קינן כהן
זורח על כבישים חלקים, מצוין על משובשים/קינן כהן, קינן כהן

היכולת שלו לפנות משופרת לעומת הגרסה לפני מתיחת הפנים, שככל שאני זוכר הייתה נמרחת בחוסר חשק בפניות. זה לא הופך אותו לאיזה יריב שקול לפורשה קאיין או מזראטי לבנטה, אפילו לא קרוב לזה. יש לו עוד המון נקודות לשפר אם הוא רוצה לקבל את תג הדינאמיות בכלי רכב כזה. המשוב מההגה דל ומעורפל, תיבת ההילוכים הרציפה מזניקה את סיבובי המנוע מעלה בהיסטריה בכל חזרה לגז וגם מצב ה"ספורט" אפקטיבי כמו הצבא הצרפתי ביציאה למלחמה.

נקודת זכות אחרונה הוא רושם בצריכת הדלק, בסיום ימי המבחן זו עמדה על 11 ק"מ לליטר, נתון פנטסטי לכלי רכב ענקי במשקל של 2,215 ק"ג.

מבחן דרך: לקסוס RX450h  מחודש. קינן כהן, קינן כהן
מצד אחד ריבוי הכפתורים הזה הוא עיצוב מאוד לא עדכני, מצד שני פשוט מאוד לתפעל פה כל מערכת/קינן כהן, קינן כהן

לחובבי הז'אנר

לקסוס RX המחודש, כמו לקסוס RX לפני העדכון, כמו לקסוס RX בדור הקודם והדור הקודם לקודם ולמעשה מאז ומעולם - ממשיך לעשות את מה שהלקוחות שלו מאוד אוהבים בו. להציע רמת גימור, איכות ובנייה יוצאות מן הכלל בתוך אריזה ששמה במקום הראשון נינוחות נסיעה. את כל אלו הוא עשה בעבר והוא ממשיך לעשות גם עכשיו. התוספות בתחומי האבזור, הבטיחות וגם השיפור המהותי אך לא מהפכני בתחום ההתנהגות הם עוד קלפים ליד החזקה שיש לו בהתמודדות עם מתחרים אחרים בקבוצת הפרימיום.

מבחן דרך: לקסוס RX450h  מחודש. קינן כהן, קינן כהן
מבחן דרך: לקסוס RX450h מחודש/קינן כהן, קינן כהן

אבל השוס הגדול שלו טמון בסופו של דבר בשורת התמורה למחיר, אמנם, כמוני כמוכם, 450 אלף שקלים הם לא בדיוק סכום שאנחנו מוציאים בהינף אשראי, אבל תסתכלו רגע על המתחרים שלו מבחינת מימדים והספקים ותבינו את הסיפור כולו. החבורה לבית אודי, מרצדס וב.מ.וו אמנם גדולה ממנו באי אלו ס"מ (טובים ממנו דינאמית בהרבה) יקרים ממנו בכ-150 אלף שקלים וצפונה. וולוו XC90 בגרסת ה-T8 ההיברידת המעולה יקר ממנו ב-100 אלף שקלים. כך שבכל הנוגע לטווח המחירים שלו המתחרים הישירים הם אינפיניטי QX70 או לנד רובר דיסקברי ספורט שקטן ממנו אבל מציע יכולות שטח טובות ממנו וגרסת 7 מושבים. אף אחד מהם לא מציע את רמות האבזור ורמת הגימור והחומרים של הלקסוס. כך שכמו הטייפקאסט של לקוחותיו, ה-RX הוא עדיין אחד מכלי הרכב הרציונליים, הכלכליים והמיושבים בדעתם שיש בקבוצתו.

מבחן דרך: לקסוס RX450h  מחודש. קינן כהן, קינן כהן
מבחן דרך: לקסוס RX450h מחודש/קינן כהן, קינן כהן

על הצד הטכני: לקסוס RX450h פרימיום

מנוע, הנעה: בנזין, היברידי, V6, כפולה
נפח: 3,456 סמ"ק
הספק/סל"ד (כ"ס): 313
מומנט/סל"ד (קג"מ): 34.2
תיבת הילוכים: אוטומטית, רציפה

מידות:
אורך (ס"מ): 489
רוחב (ס"מ): 190
גובה (ס"מ): 169
בסיס גלגלים (ס"מ): 279
תא מטען (ליטרים): 539

ביצועים:
תאוצה 0-100: 7.7 שניות
מהירות מירבית: 200 קמ"ש

מתחרים:
אינפיניטי QX70, לנד רובר דיסקברי ספורט, קאדילק XT5

מחיר:
450 אלף שקלים (מבחן), 420 אלף שקלים (בסיס)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully