וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: ב.מ.וו X2 פלאג אין הייבריד

27.11.2020 / 9:23

ב.מ.וו X2 פלאג אין יושב על צומת הדרכים של שתי המגמות החזקות ביותר בתעשיית הרכב, מכוניות היברידיות וקרוסאוברים מעוצבים. אבל מב.מ.וו אנחנו מצפים גם לערך מוסף, האם הוא מעניק אותו?

מבחן דרך: ב.מ.וו X2 פלאג אין. קינן כהן, קינן כהן
כולם הולכים על קרוסאוברים ועל ירוק, ה-X2 פלאג אין עושה את שניהם/קינן כהן, קינן כהן

בשנים האחרונות, ואני מדבר על בערך עשור, ב.מ.וו ניסתה את כוחה בכמעט כל קטגוריה אפשרית ולפעמים אפילו יצרה כאלו. היו פעמים שהיא הצליחה בענק, כמו ה-X6 שבהחלט מגדיר רמות חדשות של וולגריות אבל נמכר בשיגעון והיו פעמים כמו הסדרה 5 GT והסדרה 3 GT בהן לא היה ברור מה בדיוק עבר להם בראש. אבל נראה שבארבע השנים האחרונות מישהו סוף סוף עשה סדר במשפחת הדגמים של ב.מ.וו.

בין אם אלו מכוניות הכביש ובין אם אלו משפחות ה-X החלוקה ברורה - מספרים אי זוגיים לגרסאות מהוגנות המראה והשימושיות ומספרים אי זוגיים לאלו שפונות לחובבי העיצוב והספורטיביות. ובעוד החלוקה הזו מתקיימת כסדרה, שוזרת ב.מ.וו לאורך ורוחב ההיצע את גרסאות הפלאג אין, אלו ההיברידיות נטענות השקע.

מבחן דרך: ב.מ.וו X2 פלאג אין. קינן כהן, קינן כהן
רשימת האבזור הפעם תואמת את תג המחיר והסמל/קינן כהן, קינן כהן

בתוספת קילוואט

X2 אינו דגם חדש, הוא איתנו מאז ההצגה שלו בסוף 2017 והחל להימכר מאז 2018. הבסיס הוא פלטפורמת ULK2 של היצרנית, בעלת ההנעה הקדמית שמשרתת את מיני קאנטרימן וב.מ.וו X1. בתחילת 2020 מוסיפה החברה להיצע גם את גרסת הפלאג אין הייבריד.

המראה החיצוני שלו מספר פחות או יותר את כל הסיפור, ממש לא רכב שטח או אפילו דומה לכך, פשוט האצ'בק מוגבהת עם רמיזות לקשר כלשהו לשבילי כורכר עם בתי גלגלים שחורים. מהנהיגה בגרסת הבנזין חזרתי עם המון הערכה לסידור הדינאמי, אבל מאוכזב מהנוחות והאבזור. בינינו, לקהל היעד שלו הרבה פחות קריטי כמה משקל הוא יכול להעמיס לתוך פנייה ויותר חשוב גודל מסך התצוגה וגג השמש.

עוד בוואלה!

10 דברים שאתם צריכים לדעת על ב.מ.וו סדרה 4 ו-iX3 החדשים

לכתבה המלאה
מבחן דרך: ב.מ.וו X2 פלאג אין. קינן כהן, קינן כהן
שני ילדים או נערים יסתדרו פה, שלושה? ממש לא. גב המושבים מפלסטיק מקל על ניקוי טביעות הרגליים/קינן כהן, קינן כהן

מהבחינה הזו של האבזור ה-X2 בגרסה ההיברידית סוגר את הפער. זו לא רק חבילת ה-M ספורט החיצונית והפנימית (אם זה עושה לכם את זה, נו שוין), זו רשימת האבזור שתופחת משמעותית כאן עם חיישני חניה אחוריים ומצלמת רוורס שנוספה, גימורי העץ, דיפון הפנים האיכותי יותר, מושבי ספורט נוחים ותומכים, בקרת אקלים ופתיחה חשמלית של תא המטען, קישוריות לאפל ומערכת שמע מצוינת - אלו דברים שפשוט היה מביך לא למצוא בגרסת הבנזין שבלטה בדלות האבזור בה. האבזור היחיד שציפיתי לראות כאן היה מפתח חכם גם לפתיחת הרכב ולא רק הנעה ללא מפתח.

לסט מערכות הבטיחות שכוללות התרעת סטייה מנתיב (ללא תיקון), התרעת הולכי רגל ודו גלגלי וסיוע בלימה במהירות עירונית נוספה בקרת שיוט אדפטיבית מלאה עם מצב פקקים ועד מהירות 140 קמ"ש, שגם היא בלטה בהיעדרה מהגרסה הרגילה.

מבחן דרך: ב.מ.וו X2 פלאג אין. קינן כהן, קינן כהן
ה-X2 הרגיל מוותר על נפח בשביל העיצוב, גרסת הפלאג אין מוותרת על עוד קצת בשביל החשמל/קינן כהן, קינן כהן

כמו ב-X2 בנזין, גם פה, איכות החומרים וההרכבה מצוינים, הנדסת האנוש לעילא, השינויים פה הם מינוריים ומתרכזים בעיקר בתוספת בורר הנהיגה שמאפשר בחירה לא רק בין קומפורט לספורט אלא גם מצב היברידי ומצב חשמלי שינצל כל בדל אנרגיה בסוללה לפני שיעיר את מנוע הבנזין.

המרווח מאחור סביר לשני מבוגרים, המחיר על עיצוב דמוי הקופה ניכר בעיקר במפתח הדלתות ומרווח הראש, אבל ילדים יסתדרו פה בסדר גמור, יש להם שני שקעי טעינה לנייד - זה כל מה שהם צריכים. ילד שלישי? תשכחו מזה, יש הגבהה בין המושבים שהופכת את הישיבה שם ללא נוחה.

תא המטען משלם מחיר של 60 ליטרים ביחס לגרסת הבנזין ומסתפק ב-410 ליטרים בשל מיקום המנוע החשמלי לגלגלים האחוריים.

מבחן דרך: ב.מ.וו X2 פלאג אין. קינן כהן, קינן כהן
הסמל על קורה C היה שמור פעם למכוניות הקופה הגדולות, היום הוא על קרוסאובר קטן/קינן כהן, קינן כהן

יודע לרקוד

אותו מנוע לגלגלים האחוריים הוא חלק ממערך ההנעה ששונה פה מכל X2 אחר. למנוע ה-3 צילינדרים 1.5 ליטרים טורבו נוספת יחידה חשמלית. השתיים יוצרות הספק משותף של 220 כ"ס ו-39.2 קג"מ. בעוד מנוע הבנזין מניע את הגלגלים הקדמיים, זה החשמלי אחראי לאחוריים (בניגוד לסידור ב-X3 פלאג אין שם ההנעה היא כפולה קבועה). הוא ניזון מסוללת 10 קילוואט שמבטיחה בפרוספקט לקחת אתכם 46 ק"מ נטולי זיהום ובפועל שרדה 38 ק"מ, הפער סביר ומקובל.

מבחן דרך: ב.מ.וו X2 פלאג אין. קינן כהן, קינן כהן
אפשר שבילים, אבל ממש בעדינות/קינן כהן, קינן כהן

הבדלים בין ה-X2 פלאג אין לאחיו לפלטפורמה X1 נוגעים לתיבת ההילוכים, שכאן היא פלנטרית שישה הילוכים ואילו ב-X1 כפולת מצמד בעלת 7 הילוכים, מבחינתי בונוס. ב.מ.וו עושה שימוש בתיבות ההילוכים האוטומטיות של ZF, הטובות ביותר בשוק כיום. הבדל נוסף בעיקר מול גרסת הבנזין של ה-X2 היא הביצועים. אם יש חשמל בסוללה, תוכלו לקבל תאוצות מצוינות, הנתון הרשמי הוא 6.8 שניות למאה, התחושות די תואמות את זה. מה גם שכל עוד הסיוע החשמלי שם, מנוע הבנזין פחות מתאמץ וכאשר מדובר במנוע שלושה צילינדרים, סל"ד גבוה זה לא בדיוק חוויה.

העלאת גודל החישוק מ-18 ל-19 והירידה בחתך מ-50 ל-45 יחד עם העובדה שהרכב קשיח יותר באה לידי ביטוי בנוחות הנסיעה. כל עוד אתם על כבישים איכותיים, זה לא בולט אבל אם אתם עוברים על סלילה לא איכותית, בין אם זו נסיעה עירונית או טלאי כביש בדרך מהירה, הוא פחות נוח מה-X1.

מבחן דרך: ב.מ.וו X2 פלאג אין. קינן כהן, קינן כהן
לא משתגע על חבילות עיצוב, אבל הפעם חבילת ה-M תואמת את הכיוון הספורטיבי של העיצוב/קינן כהן, קינן כהן

מבחינת התנהגות, הפער בין X2 ו-X1 פלאג אין ניכר מאוד. השלדה הקשיחה יותר, המתלים, ההיגוי וכל הרכב שלוקח כמה צעדים לכיוון הדינאמי מורגשים פה. ה-X1 היה מאכזב בהיבט הזה עם חוסר תקשורת ויותר מדי תנודות גוף, כאן הכל מהודק וישיר יותר. יש פעמים בהן תוספת המשקל הלא מבוטלת של 300 ק"ג ביחס לגרסת הבנזין מורגשת, בעיקר ברצף שינויי כיוון, אבל התמורה היא הרבה יותר כוח ויכולת טובה יותר להוריד אותו עם ההנעה הכפולה. על התחושה מדוושת הבלמים שעדיין מאולחשת כמו במכונית בעלות טעינה רגרנטיבית אחרות הם צריכים לעבוד. בזכות הכיול הספורטיבי יותר, גם כאשר הסוללה מתרוקנת ואתם סוחבים הרבה יותר רכב עם הרבה פחות כוח, אפשר עדיין ליהנות ממנו לא מעט.

צריכת דלק במכונית פלאג אין היא תמיד סיפור טריקי, כי האופן בו תשתמשו בה והרגלי הטעינה (5 שעות משקע ביתי, וקצת יותר מ-3 שעות בעמדה) יכולים לשנות דרמטית את התמונה. בסיכום המבחן עמדה הצריכה על 15.1 ק"מ לליטר בלי ניסיון לרחם עליו יותר מדי - זה נתון יוצא מן הכלל.

מבחן דרך: ב.מ.וו X2 פלאג אין. קינן כהן, קינן כהן
הגדלת החישוקים והקטנת החתך גובים מחיר בנוחות/קינן כהן, קינן כהן

חשבון בבקשה

אם אתם עומדים באולם התצוגה של ב.מ.וו ומחפשים קרוסאובר קטן, הבחירה קלה. כאשר ה-X2 בגרסת הבנזין 18i ממש לא מהווה עסקה אטרקטיבית ב-265 אלף שקלים ואילו גרסת ה-20i המאובזרת לא מציעה ביצועים טובים משל ההיברידית ויקרה ממנה משמעותית עם 334 אלף שקלים - הפלאג אין, ב-300 אלף שקלים היא פשוט העסקה הטובה יותר מבין השלוש. ולמרות שהוא פחות שימושי מה-X1 הזהה לו במחיר, הערך המוסף שלו בתחום הדינאמי בולט מאוד. אלא אם כן אתם קונים אותו בגלל הסמל והעיצוב ואז עזבו, סתם בזבזתי לכם את הזמן בקריאה.

ואחרי כל זה, באמת שחבל על הכסף, כי לתמורה הכי טובה עבור 300 השקלים שלכם היום באולם התצוגה של ב.מ.וו אין את האות X בשם, קוראים לה סדרה 3 פלאג אין והיא פשוט טובה יותר מכל אלו בכל סעיף שרלוונטי למי שקונה ב.מ.וו מהסיבות הנכונות.

מבחן דרך: ב.מ.וו X2 פלאג אין. קינן כהן, קינן כהן
המון אותיות בשביל רכב לא גדול/קינן כהן, קינן כהן

על הצד הטכני: ב.מ.וו X2 xDrive25e

מנוע, הנעה: בנזין טורבו, היברידי פלאג אין, 3 צילינדרים, כפולה
נפח: 1,499 סמ"ק
הספק/סל"ד (כ"ס): 220
מומנט/סל"ד (קג"מ): 39.25
תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ):
436
רוחב (ס"מ): 182
גובה (ס"מ): 151
בסיס גלגלים (ס"מ): 267
תא מטען (ליטרים): 410

ביצועים:
תאוצה 0-100:
6.8 שניות
מהירות מירבית: 195 קמ"ש

מתחרים (לא ישירים):
יגואר E PACE PHEV (בעתיד), וולוו XC40 PHEV, DS7 קרוסבר PHEV

מחיר:
300 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully