וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד אקספלורר: אחד מוזל ואחד מוגדל

6.12.2020 / 15:10

פורד אקספלורר מרחיב את היצע הגרסאות שלו בתנועת מלקחיים. גרסת הנעה אחורית ב-335 אלף שקלים וגרסת ה-ST החזקה ב-385 אלף שקלים

פורד אקספלורר ST. יצרן, אתר יצרן
שרירים אמריקניים ממנוע V6 כפול מגדשים ו-400 סוסים/אתר יצרן, יצרן

רכב הכביש שטח הגדול של פורד שהחל להימכר בישראל לפני מספר חודשים מקבל עיבוי להיצע הגרסאות עם שתי הצעות חדשות.

הראשונה היא גרסת הנעה אחורית בלבד, שכן בניגוד לדור הקודם, זה הנוכחי עושה שימוש בפלטפורמה התומכת במנוע אורכי והנעה אחורית בניגוד לדור היוצא. בעוד האקספלורר מוותר על ההנעה של הגלגלים הקדמיים, הוא שומר על רמת האבזור הגבוהה עמה הגיע הרכב עד כה ה"לימיטד".

זה אומר שהוא ימשיך להציע שישה או שבעה מושבים, תאורת לד מלאה, פתיחה חשמלית לדלת האחורית, הגה ומושבים חשמליים, גג פנורמי, צג 8 אינץ' למולטימדיה, מערכת שמע של B&O עם 12 רמקולים, מערך הבטיחות המלא של היצרנית ועוד.

פורד אקספלורר ST. יצרן, אתר יצרן
הנעה אחורית, כפולה והנאה מרובה בשלושת גרסאות האקספלורר/אתר יצרן, יצרן

גרסת ההנעה האחורית עושה שימוש באותה יחידת כוח של האקספלורר כפול ההנעה. זהו מנוע 2.3 ליטרים מסדרת ה"אקובוסט" של פורד, עם 4 צילינדרים ומגדש טורבו ו-300 כ"ס והכוח עובר דרך תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בת 10 הילוכים.

עם הוויתור על ההנעה הכפולה יורד מרווח הגחון מ-20.5 ס"מ ל-19.5 ס"מ והמשקל בשיעור זניח - מ-2,131 ל-2,071 ק"ג. התאוצה ל-100 קמ"ש היא 8.2 שניות (8.5 שניות בגרסת ההנעה הכפולה) והמהירות המירבית זהה ועומדת על 214 קמ"ש. על פי הצהרת היצרנית גם צריכת הדלק שופרה בגרסה זו.

מחיר האקספלורר בעל ההנעה האחורית חותך 20 אלף שקלים ממחיר הדגם עד כה ועומד על 335 אלף שקלים. זו גרסה שתאפשר לו להתחרות בצורה אטרקטיבית יותר מול כלים וותיקים כמו שברולט טראוורס בעל מגוון רמות הגימור וגם מול שני מתחרים חדשים בטווח המחירים הזה - סובארו איוולטיס וטויוטה היילנדר.

עוד בוואלה!

מבחן דרך: פורד אקספלורר החדש

לכתבה המלאה
פורד אקספלורר ST. יצרן, אתר יצרן
מקשיח הופעה בגרסת ה-ST/אתר יצרן, יצרן

הגרסה השנייה שנוספת להיצע היא ה-ST, כמו אצל אחיו הקטן האדג' ST, גם פה מדובר במהדורת השרירים שמגיעה מחטיבת הביצועים של פורד.

חיצונית הוא נבדל מהגרסאות הרגילות עם חלקי מרכב מושחרים, כמו הגריל הקדמי, בתי המראות, מסגרות הדלתות ומסילות הגג וגם צביעה בשני גוונים לחישוקי ה-20 אינץ' ומאחור ארבע יציאות מפלט.

בתא הנוסעים השינויים המרכזיים הם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' ומסך המולטימדיה שצומח ל-10.1 אינץ', גם פה מערכת השמע היא של B&O אבל עם 14 רמקולים. המושבים הקדמיים עמוקים וספורטיביים יותר מאשר בגרסה הרגילה ולכוונון החשמלי, החימום והאוורור נוספת אפשרות עיסוי.

פורד אקספלורר ST. יצרן, אתר יצרן
מאחורי הגריל גרים בכיף 400 סוסים/אתר יצרן, יצרן

אבל החתיכה המעניינת יותר באקספלורר ST נמצאת מתחת למכסה המנוע. שם זהו מנוע ה-V6 "אקובוסט" בנפח 3.0 ליטרים. שני מגדשי טורבו וטיפל של חטיבת הביצועים בפורד מעלים את ההספק ל-400 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט של 54.7 קג"מ ב-3,500 סל"ד.

תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 10 יחסי העברה והנעה כפולה מתווכות בינם לבין ארבעת הצמיגים במידות 255/55 על חישוק 20 אינץ'. תוצאות המו"מ - תאוצה ל-100 קמ"ש ב-6 שניות ו-255 קמ"ש מירביים.

פורד אקספלורר ST. יצרן, אתר יצרן
למושבים הספורטיביים נוספת גם אפשרות עיסוי/אתר יצרן, יצרן

למי שירצו לקחת את הסיפור הזה של ה-ST עוד כמה קליקים למעלה מוצעת חבילת ה-Street Pack הכוללת צמיגים גדולים אפילו יותר במידות 275/45 על חישוקי 21 אינץ' בצביעה שחורה ובלמים מוגדלים עם קאליפרים בצביעה אדומה.

מחיר האקספלורר ST עומד על 385 אלף שקלים ועבור חבילת תתבקשו להוסיף עוד 10,000 שקלים. נשמע גבוה? מבט על הדגמים האחרים בקבוצת המחיר או הכוח שלו מספרת משהו אחר, כאשר היחיד שיכול להוות מתחרה רלוונטי הוא הוולוו XC60 בגרסת ה-T8 עם 392 סוסים ב-400 אלף שקלים ומימדים צנועים משמעותית וכמובן ללא אפשרות ל-7 מושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully