וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנד רובר דיסקברי ספורט ואיווק מעכשיו גם PHEV

9.12.2020 / 19:12

יבואנית לנד רובר מוסיפה להיצע גרסאות היברידיות נטענות שקע לדיסקברי ספורט ולאיווק. יותר ביצועים, פחות כסף וזו רק ההתחלה של המגמה הזו

לנד רובר דיסקברי ספורט ואיווק PHEV. יצרן, אתר יצרן
דיסקברי ספורט ואיווק - שתי סנוניות ראשונות של מתקפת פלאג אין הייבריד/אתר יצרן, יצרן

ממרחק שבועות ספורים מסוף השנה, נראה כי על פי הנתונים שוק היוקרה המקומי לא ממש שמע על הקורונה. אחת היבואניות שהציגו צמיחה דווקא ב-2020 המתעתעת הזו הייתה חברת המזרח, יבואנית לנד רובר ויגואר, שרשמה 650 מסירות שהן עלייה של 15 אחוזים ביחס לשנה שעברה. אמנם מדובר במספרים קטנים ביחס לכלל סגמנט היוקרה, אבל בשנה כזו - שום הישג אינו מובן מאילו. יעידו על כך המספרים של היצרנית באירופה שלא רוותה נחת מהמשבר הנוכחי.

את המומנטום הזה מתכוונת היבואנית להמשיך עם שתי גרסאות חדשות וחשובות: דיסקברי ספורט (שמוותר על האפשרות ל-7 מושבים בגרסה זו) וריינג' רובר איווק עם מערכות הנעת פלאג אין הייבריד. שתי אלו מצטרפות לגרסאות הללו של הריינג' רובר והריינג' רובר ספורט שכבר משווקות כאן.

לנד רובר דיסקברי ספורט ואיווק PHEV. יצרן, אתר יצרן
ריינג' רובר איווק, האח הקטן למשפחת ריינג' רובר מתחבר לשקע/אתר יצרן, יצרן

נתחיל מהמשותף. שני הדגמים עושים שימוש בפלטפורמת המנוע הרוחבי של יגואר-לנד רובר, בניגוד לאחים הגדולים העושים שימוש בפלטפורמת המנוע האורכי. ויש לזה עוד משמעות, מכיוון שהסידור הזה בעצמם אומר שדגמי הפלאג אין האלו מניעים את הגלגלים הקדמיים עם מנוע הבנזין, בעוד מנוע חשמלי מניע את האחוריים ליצירת הנעה כפולה, בניגוד לשימוש בגל הינע בריינג' והריינג' ספורט.

יחידת ההנעה הבנזין-חשמלית עושה שימוש במנוע 1.5 ליטר שלושה צילינדרים מוגדש טורבו בהספק גבוהה להפליא של 200 כ"ס ואליו נוספת יחידה חשמלית שיחד מייצרות 309 כ"ס ו-54 קג"מ. לשניהם תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 יחסי העברה. התוצאה של השילוב הזה מאפשרת לשני הכלים לזנק מהר יותר מהגרסאות המקבילות עם מנועי הבנזין בלבד. האיווק יעשה את זה ב-6.4 שניות והדיסקברי ספורט ב-6.6 שניות.

עוד בוואלה!

לנד רובר דיסקברי 5 וחצי

לכתבה המלאה
לנד רובר דיסקברי ספורט ואיווק PHEV. יצרן, אתר יצרן
הדיסקברי ספורט מוותר על שני המושבים הנוספים בגרסת הבנזין/אתר יצרן, יצרן

המערכת החשמלית, שאחראית כאמור על הגלגלים האחוריים, עושה שימוש בסוללות 15 קילוואט שעה, שיניעו את הדגמים לקצת יותר מ-60 ק"מ חשמליים מוצהרים (62 בדיסקברי ספורט ו-66 באיווק) ועד מהירות מירבית של 135 קמ"ש בכוח החשמל בלבד.

לדגמים שלוש תצורות הפעלה, היברידי מלא - בו הרכב מנהל עצמאית את משק האנרגיה. מצב חשמלי - בו הוא ייעניק את מקסימום הטווח בשימוש בחשמל בלבד ומצב SAVE, בו נעשה שימוש במנוע הבנזין בלבד במטרה לשמור את הסוללה לשימוש מאוחר יותר. סידור מתבקש כאשר יותר ויותר ערים באירופה מגבילות את הנסיעה במרכז הערים לכלי רכב בהנעה חשמלית בלבד.

זמני הטעינה נעים בין 6.7 שעות משקע ביתי רגיל, 2.75 שעות מעמדת טעינה. עמדת טעינה ציבורית מהירה (DC) של 50 קילוואט תטען את הסוללה לרמה של 80 אחוזים ב-20 דקות בלבד.

לנד רובר דיסקברי ספורט ואיווק PHEV. יצרן, אתר יצרן
עד 66 ק"מ מוצהרים של טווח חשמלי/אתר יצרן, יצרן

שני הדגמים מגיעים ברמת הגימור S פלוס וכוללות בין השאר את מערכת ה-TERRAIN RESPONSE ומערכות עזר נוספות לשטח, כיוון חשמלי למושבי העור, חיישני ומצלמת חניה, חלון שמש, דלת תא מטען חשמלית, מערכת שמע של מרידיאן, מראה מרכזית המשמשת גם כמסך למצלמה האחורית ועוד. מערכות הבטיחות כוללות בין השאר בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעה על רכב ב"שטח מת".

המחירים: ריינג' רובר איווק PHEV יעלה 415 אלף שקלים והדיסקברי ספורט 420 אלף שקלים. לדברי היבואנית, אלו גם יישארו המחירים אחרי עדכון המס הירוק בינואר 2021.

תמורת 390 אלף שקלים, הדיסקברי ספורט יוצע גם ברמת הגימור S הגורעת מהאבזור את דלת תא המטען החשמלית, הכניסה ללא מפתח, המצלמה האחורית, בקרת השיוט האדפטיבית והתרעה על רכב ב"שטח מת" לא למצוא את השתיים האחרונות ברכב הנושק ל-400 אלף שקלים - מאכזב.

לנד רובר דיסקברי ספורט ואיווק PHEV. יצרן, אתר יצרן
מושבי עור, גג שמש ומערכת שמע של מרידיאן ברמות הגימור S פלוס/אתר יצרן, יצרן

כאמור, שני הדגמים האלו הם רק הראשונים בסדרה של גרסאות פלאג אין הייבריד עם הלוגו של לנד רובר שיגיעו במהלך 2021. שתיים מהן עליהן דיבר רמי וקסמן סמנכ"ל השיווק בוודאות הן אלו של הוולאר המעוצב והדיפנדר החדש. מה שמותיר את הדיסקברי הרגיל כדגם היחיד שלא יציע תצורת הנעה משולבת חשמל, אולם גם שם אנחנו כנראה צפויים לראות שינויים בחודשים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully