וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי סנטה קרוז: לוקח בקלות

עודכן לאחרונה: 18.4.2021 / 23:19

אחרי שנים של הבטחות, יונדאי מציגה את הסנטה קרוז - רכב פנאי על בסיס הטוסון החדש שמאריך את החלק האחורי ומחליף את המרכב הסגור בארגז

הוצג: יונדאי סנטה קרוז. אתר יצרן
במקום להילחם בגדולים, יונדאי הלכה על קטן/אתר יצרן

שוק הטנדרים בארצות הברית הוא הגדול ביותר בעולם וזה שמרכז לתוכו מלחמות נוטפות סולר על הבכורה. שלושת היצרניות האמריקניות שברולט, פורד וראם מתקוטטות מזה עידנים על הבכורה, כאשר הונדה ניסאן וטויוטה מנסות כבר כמה שנים להשיג אחיזה של ממש בו, לא בהצלחה מרובה. נראה שהמקום היחיד אליו יכולות יצרניות אחרות להיכנס הם בעולמות הכלים הקטנים יותר, למעשה הקטנים הרבה יותר.

יונדאי ישבה על הגדר כבר כמה שנים כאשר פיזרה רמזים, פעם אחר פעם על כניסה שלה לשוק הטנדרים, השם סנטה קרוז גם הוא ליווה כמה קונספטים ואיורים, וגם הצהרה ש"הנה הנה זה מגיע" - בשנת 2016... אבל עכשיו היא מציגה את הדגם עצמו.

הוצג: יונדאי סנטה קרוז. אתר יצרן
פחות רכב עבודה קשוח, אלא טוסון מוארך בעל ארגז/אתר יצרן

אבל אל תתנו לתצורה להטעות אתכם, הסנטה קרוז אינו רכב עבודה קשוח ולמעשה גם אינו רכב שטח. למעשה מדובר בגרסה מוארכת מעט ובעלת ארגז פתוח ליונדאי טוסון החדש. ככזה, הוא לא ממש מתחרה בשום צורה בטנדרים ומזכיר יותר כלי רכב דוגמת שברולט אבאלנש או גרסאות ארגז פתוח שהיו בעבר לפורד אקספלורר ובמידת מה את ה"באחה" של סובארו. זאת הסיבה שהוא גם לא נופל לקטגוריה בה היו בעבר הרחוק מאוד כלים כמו שברולט אלקמינו או פורד רנצ'רו מכיוון שהוא לא מבוסס על מכונית נוסעים.

עוד בוואלה!

יונדאי i20 החדשה בישראל

לכתבה המלאה
הוצג: יונדאי סנטה קרוז. אתר יצרן
מכוון יותר ללקוחות עירוניים שרוצים את השימושיות של ארגז פתוח/אתר יצרן

עם מימדים של 497 ס"מ לאורך, רוחב של 191 ס"מ, גובה של 169 ס"מ ובסיס גלגלים של 300 ס"מ הוא ארוך בכמעט חצי מטרים מהגרסה הקצרה של הטוסון ובעל בסיס גלגלים ארוך יותר ב-32 ס"מ. מידות הארגז צנועות משמעותית משל טנדרים כמו טויוטה היילקס או איסוזו D MAX כאשר האורך שלו בנקודה הארוכה ביותר הוא 132 ס"מ (לעומת 157 ס"מ באיסוזו למשל).

הוצג: יונדאי סנטה קרוז. אתר יצרן
הוא לא יעמיס חבילות חציר או כלי עבודה/אתר יצרן

את הסנטה קרוז ילוו שני מנועים, שנמצאים גם בטוסון באופן טבעי. הראשון הוא 2.5 ליטרים אטמוספרי עם "מעל 190 כ"ס" לדברי יונדאי והמנוע השני הוא הגרסה מוגדשת הטורבו שלו שמייצרת "מעל 275 כ"ס", שוב ללא פירוט. תיבות ההילוכים עמן ישווק הסנטה קרוז הן אוטומטיות עם 8 הילוכים, פלנטרית באטמוספרי וכפולת מצמד בטורבו.

ההנעה של שתי הגרסאות היא כפולה קבועה בעלת מספר מצבי נהיגת שטח. נעילה אחורית והילוך כוח? לא בבית ספרנו. אם כי בתא הנוסעים ישנו כפתור נעילה שככל הנראה תדמה נעילת דיפרנציאל מרכזי באמצעות מערכת ההנעה הכפולה של יונדאי HTRAC שיודעת לחלק את הכוח במספר אופנים על פי מצב הנהיגה הנבחר. שוב, הייעוד שלו הוא לעשות מה שתצפו מכל ג'יפון ממוצע ורק נושא הארגז הפתוח אמור להעניק לו יכולות וערך מוסף.

הוצג: יונדאי סנטה קרוז. אתר יצרן
זהו תא הנוסעים של הטוסון, עליו הוא מבוסס ואמור להיות זהה לחלוטין לו/אתר יצרן

מבחינת תא הנוסעים, למרות שלא פרסמה תמונות מלאות של סביבת הנהג, גם מתצלומי התקריב שהיא כן חשפה ומתוך העובדה שהוא מתבסס על הטוסון, סביר להניח שהמראה הפנימי יהיה זהה לשניים גם כאשר גרסת הייצור תגיע לקראת תחילת השיווק שלו בקיץ.

שלא כמו הטוסון, יש בו כמה פתרונות אחסון ואבזור המתאים לאופי השימוש הצפוי לו. כך למשל מתחת למושב האחורי יש תאי אחסון למקרה שרוצים להשאיר חפצים באופן שלא חשוף לעיניים סקרניות. גם בארגז האחורי שלו יש כמה הברקות שימושיות כמו מדרגות הצד מבחוץ, כיסוי נגלל קשיח, תאים בדפנות, תא מתחת לרצפת הארגז ומקומות לכוסות שתייה או בקבוקים בשקעים ייעודיים בדלת הארגז כאשר היא פתוחה.

הוצג: יונדאי סנטה קרוז. אתר יצרן
מתחת לשורת המושבים האחורית תאי אחסון נסתרים/אתר יצרן

כאמור, ההחלטה של יונדאי ללכת על הכיוון הזה של כלי רכב, מאפשרת לה לשחק במגרש שבו נכון לעכשיו אין מתחרים ישירים אחרים למוצר שלה. אולם יכול להיות גם שהיעדר המתחרים מצביע על כך שיצרניות אחרות לא רואות בו זירה רווחית מספיק. אבל גם מעבר לניתוחי השוק האלו, עצם העובדה שיונדאי הרימה את הכפפה והביאה לייצור רכב שונה כל כך ולא נטשה את הקונספט המקורי, בהחלט ראוי להערכה.

מחירי הסנטה קרוז טרם פורסמו, אלו צפויים להיחשף מאוחר יותר השנה, ככל הנראה במהלך הרבעון השלישי של השנה לקראת תחילת השיווק הרשמית שלו בקיץ הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully