וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקסוס NX החדש: לראשונה גם עם פלאג אין

עודכן לאחרונה: 15.6.2021 / 14:38

כבעבר, לקסוס NX יהיה חוד החנית של פעילות מותג היוקרה באירופה, שלא כבעבר הוא מצויד כעת ביחידת כוח היברידית נטענת שקע ומיישר קו עם יריביו

לקסוס NX החדש/יצרן

בראשית היה ללקסוס את ה-RX והכל הלך כשורה, השוק העיקרי שלהם היה אמריקה ובאמריקה אתה מוכר בעיקר גודל לדולר. אבל כאשר לקסוס נכנסו לאירופה בשנת 2007 הם גילו שיש להם פער בדגמים - למעשה הם נותרו ללא מענה לקבוצת הג'יפונים הקטנים יותר שהיו דומיננטיים ביבשת הישנה. אודי Q5, ב.מ.וו X3, מרצדס GLC וגם וולוו XC60.

התשובה הגיעה רק ב-2014 עם הצגת ה-NX ג'יפון קומפקטי שהתבסס על הראב 4 והציע גם גרסה היברידית שהפכה ללהיט.

לקסוס NX חדש. אתר יצרן
עם מרכז כובד נמוך וכאשר הוא רחב מבעבר, ה-NX מגיע עם הבטחה לתרומה ליכולות הדינאמיות/אתר יצרן

חיצונית ה-NX החדש ארוך יותר מהדור היוצא ב-2 ס"מ ואורכו הוא 466 ס"מ, הוא רחב יותר ב-2 ס"מ עם 186.5 ס"מ וצומח בחצי ס"מ ל-164 ס"מ. מי שגדל משמעותית הוא בסיס הגלגלים עם 269 ס"מ (3 ס"מ יותר מאשר בעבר).

בתא הנוסעים לקסוס עשתה חסד אמיתי כאשר וויתרה סוף סוף על משטח המגע הבלתי אפשרי שלה. במקומו היא שמה מסך מולטימדיה שנע בין 9.8 אינץ' בגרסת הכניסה ועד לגודל של 14 אינץ'. עוד חידושים עבור לקסוס הם מערכת ההפעלה הקולית והאפשרות לשלוט במיזוג ומידת הטעינה של הסוללה מאפליקציה. גם רשימת ציוד הבטיחות הארוכה היא בחלקה משופרת ביחס לדור היוצא ובחלקה חדשה לחלוטין - סיוע להיגוי בתמרון חירום, התרעה על רכב ב"שטח מת" והתרעה על פתיחת דלת במצב כזה, בלימה אוטומטית גם בזיהוי תנועה חוצה ועוד.

עוד בוואלה!

מבחן דרך: לקסוס UX300e

לכתבה המלאה
לקסוס NX חדש. אתר יצרן
לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה בגודל של עד 14 אינץ'/אתר יצרן

פלטפורמת ה-TNGA-K של טויוטה משמשת אותו כבסיס, הזהה לזה של טויטה ראב 4 הנוכחי. גם הדור היוצא התבסס על הראב 4 הקודם, ואז הוא קיבל ממנו הנעה היברידית. אבל היום זה כבר לא מספיק כאשר לפחות חלק ממתחריו כבר נכנסו לעולמות החשמל או ממש בדרכן לשם - והפעם הטריק שלו בהנעה היא גרסת הפלאג אין.

קוראים לה-NX450h ויש לה מנוע 2.5 ליטרים שמספק ביחד עם שני מנועים חשמליים (אחד לגלגלים הקדמיים ואחד לאחוריים שיוצרים הנעה כפולה), נתון משולב של 306 כ"ס, תאוצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-6 שניות וסוללות 18.1 קוט"ש. היכולות החשמליות המוצהרות הן 63 ק"מ לפני כניסת מנוע הבנזין ומהירות חשמלית מירבי של 135 קמ"ש. תיבת ההילוכים היא רציפה.

לקסוס NX חדש. אתר יצרן
גרסת פלאג אין עם 306 כ"ס/אתר יצרן

כבעבר, תוצע גם גרסה היברידית בשם NX350h בהספק של 242 כ"ס (שיפור של 42 כ"ס ביחס לדור היוצא), שמקצר את הזינוק ל-100 קמ"ש ל-7.7 שניות (1.5 שניות פחות מאשר בעבר). ההנעה בגרסה זו היא קדמית וגם פה נעשה שימוש בתיבת הילוכים רציפה.

מנוע 2.5 ליטר לא מוגדש ו-2.4 טורבו יוצעו בשווקי מזרח אירופה וארצות הברית ולא יגיעו לישראל.

שתי הגרסאות שמיועדות לישראל, ההיברידית וההיברידית הנטענת צפויות להגיע לכאן בתחילת 2022.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully