וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוהרת לישראל: זו אודי RS3 החדשה

עודכן לאחרונה: 20.7.2021 / 21:48

לא שהיה חסר לה כוח, אבל עכשיו ל-400 הסוסים שלה נוסף דיפרנציאל חדש ועם ההנעה הכפולה שלה אודי RS3 תנסה לשכנע שהיא יודעת גם לעשות הרבה יותר מקרבות רמזורים

אודי RS3 החדשה/יצרן

ככל ששעון העצר של מכוניות הספורט שואבות הבנזין מתקתק לאחור, היצרניות נכנסות לישורת האחרונה של זיקוק היכולות שלהן והתוצאה היא מירוץ החימוש הנוכחי שאנחנו רואים בין גרסאות הקצה של היצרניות השונות. בסיבוב הנוכחי זו מרצדס A45S AMG, ועכשיו אודי עם ה-RS3 החדשה כאשר ב.מ.וו עתידה גם היא להצטרף לחגיגה עם גרסת ה-M של סדרה 1.

הצעת ההגשה של אודי בדור הנוכחי של ה-RS3 מגיעה בתצורת ספורטבק 5 דלתות או סדאן, מנוע ה-2.5 ליטרים 5 צילינדרים המוכר של הדגם הקודם, וחבילת אלקטרוניקה ודיפרנציאל חדשים.

אודי RS3 2021. אתר יצרן
עושה שרירים/אתר יצרן

"תחנת הכוח" של ה-RS3 החדשה היא כאמור מנוע ה-2.5 ליטרים המוכר בתצורת 5 צילינדרים. ובעוד ההספק לא ההשתנה, אבל מגיע בסל"ד נמוך יותר, נתון המומנט השתפר והוא עומד על 51 קג"מ.

וכדי שכולם ישמעו את הצליל הייחודי של מנוע ה-5 צילינדרים האגזוזים של ה-RS3 החדשה מוסיפים מערכת מגופה חדשה עם מצב ביניים בין מצב "סגור" ל"פתוח" שניתנת לשליטה על ידי מצבי הנהיגה, ונפתחת מוקדם יותר במצב "דינמיק" ו-RS כדי להעצים את הצליל.

עוד בוואלה!

לשבור את הקרח: פירקנו אודי RSQ3 על אגם קפוא

לכתבה המלאה
אודי RS3 2021. אתר יצרן
גם הפעם בתצורת האצ'בק-סטיישן 5 דלתות/אתר יצרן

תיבת ההילוכים נותרה כפולת מצמד עם 7 יחסי העברה, אך יחסי ההעברה בה שונו לטובת סידור ספורטיבי יותר וכן קוצרו זמני ההעברה של ההילוכים.

התוצאה היא שיפור בנתון התאוצה ל-100 קמ"ש שמתקצרת מ-4 ל-3.8 שניות (0.1 שניות מהר יותר מה-A45 AMG למי שזה מאוווווד חשוב לו). המהירות המירבית היא 250 קמ"ש, בגרסאות המהדורה הראשונה היא תהייה 280 קמ"ש ולקוחות עם החבילה הדינאמית והבלמים הקראמיים יוכלו לקבל אותה גם בגרסה המהירה יותר של 290 קמ"ש מירביים.

אודי RS3 2021. אתר יצרן
יש גם בסדאן, כי הלקוחות שלה רוצים להיות סולידיים/אתר יצרן

אבל אלו רק שיפורים בשוליים, החידוש המרכזי ב-RS3 הוא הדיפרנציאל החדש שלה. לראשונה באודי, ה-RS3 תגיע עם מפצל המומנט החדש שתספק "מגנה" כסטנדרט, ומחליף את דיפרנציאל ה"האלדקס" האחורי רב הדיסקיות של היצרנית. במקומו ישנה מערכת רב דיסקיות נשלטת אלקטרונית על כל אחד מצדדיו של הציר האחורי, נעילה או פתיחה של מערכת הדיסקיות שולטת על העברת הכוח לגלגל הימני או השמאלי האחורי.

התוצאה לפי אודי היא הפחתה משמעותית של הנטייה לתת היגוי, ואפשרות להעברת כוח יעילה יותר ביציאה מפניות כדי לאפשר להאיץ מהר ומוקדם יותר. אבל יתרון נוסף של המערכת היא האפשרות להוסיף מצב "דריפט" נשלט למכונית. בדומה לזה של המרצדס A45S AMG.

אודי RS3 2021. אתר יצרן
מערכת חלוקת המומנט החדשה של אודי. פלטות רב דיסקיות (בירוק) בכל אחת מהיציאות מהדיפרנציאל/אתר יצרן

שינויים נוספים שאמורים לתרום לדינאמיות עדיפה הם בולמי זעזועים אדפטיביים חדשים שפותחו במיוחד ל-RS3, כאשר כאופציה יוצעו גם בולמים מתקדמים יותר, המתאימים את השיכוך באופן שונה לכל גלגל בנפרד בהתאם לתנאי הדרך ומצב הנהיגה.

זווית הקאמבר של הגלגלים שלילית יותר בקצת פחות ממעלה ביחס ל-A3 רגילה (כלומר, החלק התחתון של הגלגל בולט החוצה יותר מהעליון), מה שאמור לשפר את האחיזה והיציבות בפניות ולצורך כך צוידה המכונית במיסבים, עצמות עצה, מייצבים וחיזוקים נוספים בתת השלדה.

שינויים נוספים הם הנמכה של המרכב ב-25 מ"מ ביחס ל-A3 רגילה ו-10 מ"מ ביחס לאודי S3.

אודי RS3 2021. אתר יצרן
תא הנוסעים החדש של אודי, מושבי ספורט חדשים ועוד/אתר יצרן

בתא הנוסעים מקבלת ה-RS3 החדשה את לוח המחוונים הדיגיטלי החדש בגודל 12.3 אינץ' כסטנדרט. במסך יוצעו תצוגות חדשות כמו מד סל"ד בעיצוב חדש המדמה "מסלול המראה" של מטוס, כאשר הסל"ד הנמוך בחלק התחתון והרחב שהולך ונהייה צר ככל שעולם בסל"ד. עוד יוצעו תצוגות של תאוצת 0-100, 0-200 קמ"ש, זמני רבע מייל ושמינית מייל. כמו כן, בתפעול ההילוכים ידנית יחליף מד הסל"ד את צבעו מירוק, לצהוב ואדום ויהבהב כדי לאותת על זמן החלפת ההילוך האופטימלי. ובפעם הראשונה ב-RS3 גם תצוגת נתונים עילית על השמשה.

על מסך המגע של מערכת המולטימדיה שיגיע בגודל של 10.1 אינץ' יוכלו להופיע נתונים נוספים כמו חום מנוע, חום שמן גיר, לחץ אוויר בצמיגים, גדישה ועוד.

לפי צ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי לישראל, אנחנו צפויים לראות את ה-RS3 החדשה כאן כבר ברבעון האחרון של 2021, בסמוך לתחילת השיווק שלה באירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully