וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישבור את השוק? טויוטה יאריס קרוס (בערך) פה

עודכן לאחרונה: 22.8.2021 / 15:54

למרות שהמכוניות עצמן עדיין לא פה, יבואנית טויוטה מתחילה לשווק את היאריס קרוס בישראל. הבסיס הוא יאריס, אבל המימדים נדיבים יותר. כמה יעלה ועם איזה מנוע?

כמעט כל רכיב בדגם הזה מכוון אותו באופן אוטומטי להפוך ללהיט שיחרוך את הכבישים, כולל התנפלות ישראלית טיפוסית על אולמות התצוגה. הוא של טויטה, הוא קטן, מוגבה, עם מנוע היברידי ומתחיל ב-120 אלף שקלים.

אצל היבואנית כנראה יודעים את זה בדיוק כמוכם, ומכיוון שאין להם מכוניות בנקודת הזמן הנוכחית ואלו יגיעו רק בסוף ספטמבר, ולאור קשיי אספקה שעוד צפויים בהמשך - מתחילה המכירה המוקדמת ללקוחות טויטה ורק לאחר מכן לציבור הרחב (בהנחה וישארו מכוניות).

טויוטה יאריס קרוס. יצרן, אתר יצרן
מסך 8 אינץ' מגרסאות הכניסה/אתר יצרן, יצרן

אז היאריס קרוס, שמבוסס על היאריס, הוא למעשה גרסה מוגבהת, מנופחת ומאופרת של מכונית הסופר מיני של היצרנית ואיתה הוא חולק פלטפורמה. לא שונה מאף אחד ממתחריו, מניסאן ג'וק, סיאט ארונה, יונדאי ווניו, פיג'ו 2008 ואחרים.

אבל הוא לא בדיוק יושב בול על הקטגוריה מבחינת מימדים, האורך הכללי שלו עמוד על 418 ס"מ, הרוחב הוא 177 ס"מ, הגובה הוא 156 ס"מ ובסיס הגלגלים 256 ס"מ. זה אומר שהוא קצר יותר ממתחרים כמו ניסאן ג'וק, סקודה קאמיק ופיג'ו 2008 אבל ארוך מקיה סטוניק וסיאט ארונה. יחד עם זאת בסיס הגלגלים שלו הוא מהארוכים בקבוצה. בתא המטען יש 397 ליטרים.

טויוטה יאריס קרוס בישראל. אתר יצרן
בסיס גלגלים של 256 ס"מ, נדיב יחסית לקטגוריה/אתר יצרן

את היאריס קרוס יניעו שני מנועים בהתאם לגרסה שלו - 1.5 ליטר שלושה צילינדרים עם 125 כ"ס או גרסה היברידית של אותו מנוע עם 116 כ"ס. בשני המקרים ההנעה היא קדמית, תיבת ההילוכים אוטומטית רציפה והשוני הוא בביצועים (11.7 שניות בבנזין ו-11.2 שניות בהייבריד) וצריכת הדלק (16.9 ק"מ לליטר בבנזין ו-22.2 או 22.7 בהייבריד בתלוי ברמת הגימור).

מה שלא תלוי ברמת הגימור היא רשימת האבזור הבטיחותי - כולם מקבלים את הרשימה של בלימה אוטומטית עם סיוע בהיגוי במצבי חירום, תיקון סטייה מנתיב עם שמירה על מרכז נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורי דרך, מצלמת רוורס ובגרסאות ההיברידיות צליל התראה במצב החשמלי.

טויוטה יאריס קרוס בישראל. אתר יצרן
מנוע 1.5 ליטר אטמספרי או היברידי/אתר יצרן

ליאריס קרוס שלוש רמות גימור בגרסת הבנזין ושלש רמות גימור בגרסה ההיברידית. מבין שלוש רמות הגימור של מנועי הבנזין SOL היא גרסת הכניסה URBAN תהייה מעליה ו-SKY הבכירה בהן. בכל רמות הגימור תאימות לאנדרואיד ואפל, מסך מולטימדיה 8 אינץ', כאשר ה-SOL הבסיסית מגיעה עם חישוקי 16 אינץ' על גלגלי פלדה, מזגן מכאני, מפתח רגיל ועוד. מרמת הגימור האמצעית יש קיפול מראות חשמלי, חישוקי סגסוגת וחלונות כהים וברמת הגימור הגבוהה גם מפתח חכם וגג פנורמי.

בגרסה ההיברידית המאובזרת הרשימה ארוכה יותר וכוללת תאורת לד, חישוקי 17 אינץ', שקע 12V בתא המטען, בקרת אקלים מפוצלת, כיוון חשמלי למשענת הגב במושב הנהג, ריפודים בשילוב עור ובד ועוד.

טויוטה יאריס קרוס. יצרן, אתר יצרן
זה קרוסאובר וזה של טויוטה - יש כאלו שלא צריכים לדעת יותר מזה/אתר יצרן, יצרן

באגף הבנזין, מחירי היאריס קרוס מתחילים ב-120 אלף שקלים ל-SOL ואז עולים ל-125 אלף שקלים ל-URBAN, רמת הגימור SKY תעלה 130 אלף שקלים.

הגרסאות ההיברידיות מתחילות ב-135 אלף שקלים ל-ECO הבסיסית, ה-URBAN תעלה 137 אלף שקלים ורמת הגימור PREMIERE הבכירה תעלה 147 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully