וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק היד השנייה בטירוף: יש פה הזדמנות לעשות דיל?

יואב פולס, carpad

עודכן לאחרונה: 1.9.2021 / 10:21

הקורונה, משבר השבבים בתעשיית הרכב, התייקרות המכוניות החדשות, כל אחד מאלו תרם את חלקו לשורה התחתונה: שוק המשומשות לוהט. וזה אומר שיש פה הזדמנות לרווח יפה, או שלא?

טיפ לדרך: שמירת מרחק/עריכה: ניר חן

שוק הרכב המשומש רותח. כמה רותח? רותח עד שחברת 'לוי יצחק' החברה המפרסמת את המחירון המוכר הודיעה כי ככל הנראה היא תעלה את מחירי כלי הרכב המשומשים גם במחירון החדש שפורסם ממש הבוקר. זאת על מנת להתאים אותו למציאות בה כלי רכב משומשים נמכרים באלפי שקלים מעל המחירון בגלל הביקוש הער. בשקט נספר לכם שמחירי המשומשות במחירון הלאומי עולים בחודשים האחרונים בלא מעט דגמים, כמו גם אלו של המכוניות באולמות התצוגה.

כך אני מתעורר בשבת בבוקר, ומקבל טלפון מחברי א' ש"חייב להתייעץ איתך". הוא מספר לי שכבר כמה זמן קורא בכל המקומות ששוק הרכב המשומש "חם, רותח" ומכוניות משומשות נמכרות באלפי שקלים מעל המחירון הלאומי, וזה כבר לא רק השוק של הלנדקרוזר או המאזדה מיאטה, אלא מקיף כמעט את כל המכוניות. אני שואל ב'רפי-רשפית' מדוברת: "א' ידידי, איפה זה פוגש אותך?" והוא עונה שחשב למכור את הרכב שלו, רכב שביומיום זוכה לביקוש ער, ועכשיו על אחת כמה וכמה.

סיכום שנת 2017 ביד2. יד2, ניר בן טובים
מנצלים את ההזדמנות למכור ברווח?/ניר בן טובים, יד2

בוא נחשוב יחד אני מציע לו. מכרת את הרכב ב 15 אלף שקלים מעל המחירון. ומה עכשיו? האפשרויות העומדות לפניך הן אלו:
1. לקנות רכב משומש אחר
2. לקנות רכב חדש
3. לעשות 'חופשי חודשי' לתחבורה ציבורית.

רגע הוא עונה לי, חשבתי גם על עסקת ליסינג פרטית (להלן אופציה 4).

אנחנו מנתחים את העסקאות:
1. לקנות רכב משומש אחר. אני מתקשה להבין את ההיגיון. הרי גם את הרכב המשומש החדש (בהנחה שאנחנו מתקדמים בשנתון ולא חוזרים אחורה) ימכרו בהרבה אלפים מעל המחירון, אז מה עשינו בזה? לא מצליח להבין את ההיגיון.

2. רכב חדש הוא אופציה מעניינת, בתנאי שהיבואן יכול למסור במועד אספקה סביר. בחלק גדול מהסוכנויות היבואנים יתקשו להבטיח לכם רכב חדש בזמן אספקה סביר. מצוקת האספקה מקיפה את כל השוק, ולא רק בארץ. מפעלי יצור שלמים מושבתים, וכושר הייצור של היצרנים נפגע מאוד (נעזוב לרגע את הסיבות). ההקצאות לשוק הישראלי מוגבלות, והיבואנים צריכים לתמרן בין אספקת כלי הרכב לשוק הפרטי, לבין אספקת כלי רכב לציי הרכב. התוצאה היא שאתם כלקוח פרטי עלולים להיתקל בבעיות אספקה. לכן בכלל לא בטוח שידידי א' יצליח למצוא עסקה ממשית עם אספקה בזמן הנראה לעין, וסביר שיידחה לרבעון ראשון 2022 במקרה הטוב. זאת ועוד, חלק מהיבואנים מנצלים את ההקצאות הנמוכות לצמצום הנחות והעלאת מחירים. אני לא כאן במקום השיפוטי אלא העובדתי. צריך לקחת את זה בחשבון.

3. חופשי חודשי לרב קו: רגע, כבר מסיימים את הרכבת הקלה, עד אז לא ממש רלוונטי.

4. עסקאות ליסינג - מחד, עסקאות ליסינג אינן עסקאות זולות, מאידך ראו סעיף 2 - אין מכוניות. אם החרב מונחת על הצוואר ואתה מוכן לבלוע את הפשרה המוכתבת ממכונית מלאי ולא בהכרח כזו שאתה בוחר, זה אולי יכול לעבוד. קח בחשבון שכלכלי זה לא.

עוד בוואלה!

קונים מכונית? אל תעזו לחתום על כלום לפני שתקראו את זה

לכתבה המלאה
מבחן שטח השוואתי האמר H3 טויוטה לנד קרוזר מיצובישי פאג'רו. אדיר טובי, אתר השטח הישראלי
לנד קרוזר הוא מניית זהב, אבל גם את הבא אתם תקנו מעל למחיר המחירון, אז מה הרווחתם?/אתר השטח הישראלי, אדיר טובי

אז נעשה סדר

אם הגעתם למסקנה שאין צורך יותר ברכב המשומש, מכל סיבה שהיא, ואתם לא זקוקים עוד לרכב הזה, ואין בכוונתכם לקנות רכב אחר - זה הזמן למכור את הרכב המשומש שלכם. השוק 'אש'.

אם בכל מקרה תכננתם לשדרג את הרכב לחדש, גדול או מתאים יותר לצרכים - תמשיכו בתכניות. מהניסיון שלי, לא ניתן באמת לתזמן את השוק, תעשו מה שנוח ונכון לכם כלכלית, אתם לא במקום של ספקולציות על שוק הרכב המשומש ובמקרה הזה מדובר במשחק סכום אפס.

אבל, אם הסיבה בגללה פתאום עלה הרעיון למכור את הרכב היא מצב השוק, אז קחו נשימה עמוקה, תשתו משהו ותוותרו. בשדרוג הרכב לרכב משומש חדש יותר - אתם תקבלו עוד כמה אלפי שקלים בתמורה לרכב שלכם, אבל תיכנסו להוצאה בלתי מתוכננת של כמה עשרות אלפי שקלים. אתם תרגישו נהדר שמכרתם מעל המחירון, ותוכלו לספר לחברים איזה עסקה נהדרת עשיתם במכירת הרכב, תוך שאתם מתפללים שלא ישאלו אתכם כמה שילמתם עבור הרכב החדש-ישן שקניתם.

פקקים, אוטובוסים, רכב חשמלי. shuterstock, ראובן קסטרו
להמשיך להתגלגל, להחליך לחשמלי או לעבור לתחבורה ציבורית?/ראובן קסטרו, shuterstock

אם בתמורה לכמה אלפים נוספים החלטתם לשדרג את הרכב ולרכוש רכב חדש מהניילונים, שוב, קיבלתם כמה אלפי שקלים נוספים (האם זה מה ששינה את מצבכם?) אבל הוצאתם שוב כמה עשרות אלפי שקלים, מבלי לומר מילה על ההוצאות הנלוות כמו ביטוחים יותר יקרים.

אבל יש גם אופציה אחרת, אם החלטתם למכור את הרכב ולעבור להנעה חשמלית מלאה כמו טסלה, aiways, איוניק 5 , MG ZS חשמלי או אחרים (בקרוב מאוד גם קיה), ועשיתם את החשבון הנכון של החיסכון בדלק ובהוצאות תחזוקה, והבונוס של עוד כמה אלפי שקלים תמורת הרכב הישן היא הפוש האחרון למעבר - לכו על זה.

בשורה התחתונה, אם זו החלטה אימפולסיבית של 'נדפוק קופה' ואחרי המכירה 'נראה מה נעשה', כשיש נחיצות לרכב נוסף - שתו משהו קר ותירגעו. אל תמהרו למכור, השוק עכשיו נוצץ אבל אל תסתנוורו מזה.

עוד טורים של יואב פולס, בבלוג CAR PAD

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully