וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-AMG החזקה אי פעם היא בכלל חצי חשמלית!

עודכן לאחרונה: 1.9.2021 / 14:47

חשבנו שמכוניות הבנזין של AMG משוגעות, אבל אז היא חיברה אותן לחשמל ויצאה לה ה-AMG GT 63 S E Performance, לנו יצאו העיניים

מרצדס AMG GT 63 S E Performance/יצרן

מרצדס AMG GT 63 S E Performance, אם הנהג בה יזנק בדיוק כאשר שאתם קוראים את השם שלה, עד שתסיימו להגיד אותו היא כנראה כבר תחלוף בסערה את המספר 100 במחוון המהירות. ולא שלהאיץ מהר מעמידה ל-100 קמ"ש היא דבר קשה במיוחד - אבל בואו - 2.9 שניות?

פה זה מרשים מאוד לא ברמת קרבות הרמזורים אלא ברמת הטכנולוגיה שמאחוריה. אבל אנחנו רצים קדימה לפני שבכלל הסברנו על מה אנחנו מסתכלים בכלל. אז את מרצדס כולם מכירים? יופי, את חטיבת AMG שמייצרת את גרסאות הקצה מכירים? את ה-GT63 מכונית הספורט-קופה-4 דלתות שלה כבר פגשנו ואנחנו יודעים שגרסאות AMG עם האות S זה קיצור של שישו ושמחו. אבל מה עם ה-E Performance?

מרצדס AMG GT 63 S E Performance. אתר יצרן
אכטונג בייבי!/אתר יצרן

המשמעות של ה-E Performance הוא שילוב של יחידת הנעה חשמלית במכונית הזו שלמעשה הופכת אותה לפלאג אין הראשונה של AMG. אנחנו תכף נדבר עליה, אבל רק נזכיר לפני כן שהיא מחוברת למנוע הבנזין 4.0 ליטר V8 המפורסם של הסדנה. המנוע החשמלי עצמו יושב על ציר הגלגלים האחוריים במרכז, חובק את גל ההינע שמחבר אותם ולצידו דיפרנציאל מוגבל החלקה ותיבת שני הילוכים (הראשון עד 140 קמ"ש והשני למהירויות צפונה משם).

למרות שהמנוע החשמלי יושב ומניע את הגלגלים האחוריים בעיקר, הוא משולב עם מערכת ההנעה הכפולה של המכונית, ומאפשר הן הנעה כפולה גם במצב החשמלי בלבד והן העברה של הכוח לגלגים הקדמיים במקרה של איבוד אחיזה מאחור.

הרומן בין השניים מעמיד את מניין הסוסים על 843 כ"ס, וכמו בצ'קים נכתוב את זה גם במילים - שמונה מאות ארבעים ושלושה כוחות סוס (רק בלי ה"בלבד" של הצ'ק). נתון המומנט גם הוא עושה סחרחורת לרגע - 142.7 קג"מ. רק כדי להשוות, ל-AMG GT63 ה"רגילה" יש 639 סוסים ו-91.7 קג"מ. ואנחנו חשבנו שהבראבוס 800 שפגשנו מטורפת...

עוד בוואלה!

מבינה רק כוח: מרצדס AMG GT Black Series

לכתבה המלאה
מרצדס AMG GT 63 S E Performance. אתר יצרן
V8 בנפח 4.0 ליטרים חובר למנוע חשמלי ויוצר את ה-AMG החזקה ביותר אי פעם/אתר יצרן

כל הכוח הזה מתורגם לביצועים תואמים. על התאוצה ל-100 ב-2.9 שניות כבר כתבנו, אז נמשיך ל-10 שניות ל-200 קמ"ש ונקנח ב-316 קמ"ש מירביים. למרות שמדובר במכונית פלאג אין, השימוש בחשמל פה הוא לא לטובת חיסכון או טווח נהיגה חשמלי, אלא פשוט מאוד לייצר יותר כוח, אבל אם זה מאוד חשוב לכם, תדעו שהיא יכולה לנוע למרחק של 12 ק"מ ובמהירות של עד 130 קמ"ש בכוח החשמל בלבד.

למצבי הנהיגה השונים של המכונית החל ב"חלקלק" לתנאי אחיזה ירודה וכלה ב-RACE הקיצוני מצטרפים גם שלושה מצבי בלימה רגרנטיבית, החל ב-0 בו היא אינה פעילה עד רמה 3 המאפשרת נהיגה בדוושה אחת. מצבי 0 ו-1 מדמים על פי מרצדס התנהגות זהה למכוניות עם מצמד, כאשר ברמה 0 המכונית מתגלגלת כאילו המצמד לחוץ (ללא התנגדות כלל) ובמצב 1 מדמה נסיעה בהילוך משולב, זאת אומרת עם התנגדות מינימלית של המנוע, אך ללא בלימה של ממש. זה האחרון הוא גם המצב בו היא נמצאת כאשר מעבירים אותה לנהיגת מסלול.

מרצדס AMG GT 63 S E Performance. אתר יצרן
תא הנוסעים כמעט וזהה לחלוטין לזה של הגרסאות האחרות. למעט מספר כפתורים ייעודיים ויחודיים לה/אתר יצרן

ב-AMG מספרים על עבודה הדוקה עם קבוצת המירוצים של מרצדס בפורמולה 1 במהלך פיתוח הרכיבים החשמליים (תחום בו צברה הקבוצה ניסיון בשנים של שימוש במערכת ה-KERS ומערכות היברידיות במסלולי המירוצים). אבל לא רק במה שאפשר להפיק מהם, אלא לא פחות חשוב בחיסכון במשקל שלהם.
כלומר, היחידה החשמלית שמפיקה 150 קילוואט בנקודת השיא שלה (כ-201 כ"ס) שוקלת 89 ק"ג בלבד, המשמעות היא יחס הספק-משקל של 1.7 קילוואט לק"ג. לדברי מרצדס מערכות אחרות מגיעות למחצית מהיחס הזה.

מרצדס AMG GT 63 S E Performance. אתר יצרן
עבודה משותפת עם קבוצת הפורמולה 1 של מרצדס/אתר יצרן

בהיבט הדינאמי, מערך ה-AMG DYNAMICS החדש מאפשר לנהגים להפיק את המירב מהמכונית בלי שהם יודעים את זה בכלל. סט חיישנים מההגה ועד לגלגלים, בולמי האוויר והבלמים ומדי תאוצה העובדים על 6 צירי התנועה של המכונית (ימין-שמאל, לפנים-אחור וסבסוב) מנתחים את התנהגות המכונית, דרישות הנהג ומייצרים אופטימיזציה בין השניים.

המערכת מחולקת ל-4 רמות שונות של התנהגות, החל מ"בסיסי", עבור ל"מתקדם", ואז "PRO" ובקצה "מאסטר" בה הכיול הוא להיגוי יתר, כניסה מהירה וחדה יותר לפניות בתגובה להפניית ההגה וכמובן התנהגות משוחררת הרבה יותר של בקרות האחיזה, המשיכה ופחות או יותר הסרת אחריות ממה שיקרה לכם.

מרצדס AMG GT 63 S E Performance. אתר יצרן
הופעת הבכורה בתערוכת מינכן בשבוע הבא/אתר יצרן

ועם כל הפרטים הטכניים, ההסברים והמספרים חסר היה דבר אחד - מחיר ובאמת אין אחד כזה.
סביר להניח שאת הפרט האחרון הזה וכן מועדי ייצור ואספקה שומרת מרצדס להצגה הרשמית של המכונית בתערוכת מינכן שתיפתח בשבוע הבא.

אבל כדי לקבל מושג ולו כללי, בזמנו ה-GT63 4 עלתה כ-1.7 מיליון, אז במקרה הזה כל מספר בין 2.3 מיליון וצפונה לא יפיל אותנו משום שרפרף (למי יש כסף לכיסא בכלל...) עם ההגעה שלה לישראל במהלך 2022 יתברר גם הנושא הזה.

עד התשובה של פורשה לסיפור הזה עם איזו פנאמרה E משוגעת, היא בינתיים הסטנדרט החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully