וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכת מינכן: רשימת המכוניות שאסור לכם לפספס

עודכן לאחרונה: 2.9.2021 / 17:10

דאצ'יה תציג רכב 7 מקומות זול, לאודי יש חזון חשמלי והווה בבנזין והשמועות על מה שמרצדס תביא העיפו לנו את הראש. ומי שתי הישראליות שהשתחלו פנימה?

אודי skysphere/יצרן

כבר שנים שתערוכות הרכב הגדולות והנוצצות הלכו ואיבדו ממקומן, יוקרתן, חשיבותן ויש שיאמרו - נחיצותן. השקעות הענק של היצרניות במיצגי התערוכות הגיעו לעלויות מטורפות, ואנחנו מדברים על סדרי גודל של מיליוני דולרים לתצוגה ובמקרים קיצוניים גם 10 מיליון דולר (העלות כוללת החל משלב התכנון, השכירות, הבנייה, התפעול והפירוק) וכל אלו לאירוע חד פעמי ויותר מזה, כזה שאלמנט ה"חשיפה" בו הפך למיותר כמעט לגמרי כאשר המכוניות עצמן כבר נחשפות מראש ברשת, ב"תצלומי ריגול" רשמיים ופרק הזמן לפני שיגיעו לכביש נהייה קצר מאוד.

התפרצות הקורונה הייתה פשוט המסמר האחרון בארון הקבורה של תערוכות המכוניות המסורתיות, אבל עוד קצת לפניה עלו מארגני התערוכות על פטנט, אלו כבר לא תערוכות רכב אלא תערוכות "מוביליטי" - תחבורה. שעוטפת את כלל פתרונות השינוע המודרניים, החל מכלים כמו קורקינטים ועד שירותי תחבורה שיתופית וטכנולוגיה.

אבל אולי בכל זאת, אחרי יותר משנה וחצי בה כמעט ולא נערכה שום תערוכה משמעותית - בתערוכת IAA במינכן, שתיפתח בעוד 6 ימים ב-7 בספטמבר מצאו היצרניות אפשרות לפרוק קיטור ולשחרר דגמים חדשים. באופן מאוד לא מפתיע, עיקר הנוכחות היא של יצרניות גרמניות, אבל יש גם אחרות.

אודי RS3 2021. אתר יצרן
אודי RS3 עדיין מאמינה בכיף ממנוע בנזין/אתר יצרן

אודי

אחרי ה-skysphere מכונית הקונספט הפתוחה, אצל אודי את מרכז תשומת הלב תתפוס מכונית התצוגה grandsphere שתציג את החזון של אודי לעתיד של מכוניות היוקרה-תיור-פאר-ארבע דלתות תחשבו עליה כעל יורשת לאודי A8. היא כמובן תהייה חשמלית, אבל החידוש בה הוא סידור ישיבה דינאמי שיאפשר להתרווח בזמן הנסיעה, בעוד המכונית עם רמת אוטונומיות 4 מטפלת בשאר. מלבד אלו, תוצג גם ה-RS3 החדשה עליה כבר סיפרנו לכם, אבל נשמח להזכיר - מערכת הנעה כפולה משופרת, עם מפצל המומנט החדש שמחליף את ה"האלדקס". המנוע נותר 2.5 ליטרים, 5 צילינדרים עם 400 סוסים, 3.8 שניות ל-100 ומהירות מירבית של בין 250 ל-290 קמ"ש בתלוי בחבילת הביצועים.

הוצגה: ב.מ.וו i4. אתר יצרן
ב.מ.וו i4 ראש בראש מול טסלה מודל 3/אתר יצרן

ב.מ.וו

ליצרנית שמינכן היא "עיר הבית" שלה, טבעי להתייצב עם ארמדת דגמים. הבולטים בהם יהיו ה-i4 החשמלית וה-iX הקרוסאובר החשמלי גם הוא. מי שעוד יופיע הוא ה-X5 בגרסה מונעת מימן שנמצאת כעת בניסויים מתקדמים ואמור לצאת לשוק בסדרה מוגבלת בשנה הבאה. שאר המכוניות משתייכות להיצע המוכר והקיים - הסדרה 2 קופה, מתיחות הפנים של X3 ו-X4 וייתכן אף שהגרסה המעודכנת של ה-iX3 החשמלי. בתחום הדו גלגלי, היא תציג את ה-CE 04 הקטנוע החשמלי העתידני למראה ובעל הטווח של 130 ק"מ.

קופרה בורן. אתר יצרן
קופרה בורן, הגרסה הספורטיבית לפלטפורמה החשמלית של פולקסווגן/אתר יצרן

קופרה

החטיבה הספורטיבית של סיאט ממשיכה להרחיב את היצע הדגמים שלה ובדגש על חשמל. כך שמי שנראה שם על הבמה יהיו הבורן החשמלי שלוקח את הבסיס בדמות הפולקסווגן ID.3 לכיוון ספורטיבי בסיועם של 231 כ"ס. עוד תציג היצרנית קונספט למכונית עירונית חשמלית שבינתיים כל מה ששוחרר ממנו הוא טיזר של מכונית מושחרת מאחור ולה ספוילר עצום. מכיוון שאנחנו נגד טיזרים מטופשים ועובדים עבורכם ולא עבור קופרה, לא ניתן להם ארוחות חינם ונחכה לתמונות של הדבר האמיתי.

דאצ'יה ספרינג E. אתר יצרן
דאצ'יה ספרינג E, כניסה של היצרנית לעולם החשמל/אתר יצרן

דאצי'ה

ואחרי כל הקונספטים-שמונצסטים הנה דאצ'יה, שם מדברים תכל'ס. הפעם התכל'ס של היצרנית הזו נוגע לנקודה כאובה וחשובה לשוק הישראלי - רכב בעל שבעה מושבים בשם ג'וגר (Jogger), שיירש את מקומו של הלודג'י. למה היא חשובה? כי זה אומר שמדובר במכונית שאם נלמד מהעבר, תהווה אלטרנטיבה זולה לתחליפי המיניוואנים והקרוסאוברים בעלי 7 המושבים שהתייקרו. הבשורה החשובה השנייה היא השימוש בפלטפורמה מודרנית שתאפשר לו להציג רמת הבטיחות הנאותה והמצופה ממכונית מודרנית כולל מערכות בטיחות מתקדמות. תמונה שלו אין, טיזר כן, אבל אנחנו לא משחקים את המשחק הזה.

עוד בתערוכה תציג היצרנית את הדאסטר המחודש שבדרך לישראל ואת הספרינג e מכונית מיני קטנה במימדי הקיה פיקנטו ושות' אבל עם מנוע חשמלי שמספק 43 כ"ס וטווח מוצהר של 230 ק"מ - מעניינת מאוד גם בהיבט המקומי.

מוסטאנג מאך E. יצרן, אתר יצרן
מוסטאנג מאך E בהופעה אירופית ראשונה/אתר יצרן, יצרן

פורד

לפורד יש גם נוכחות חזקה מאוד בגרמניה עם מטה אירופי מרכזי שיושב בקלן. ובפורד בוחרים להתמקד בחשמל בתערוכה הזו במספר דרגות, החל בפורד פומה עם מערכת עזר היברידית "היברידי מתון" שאינה מניעה את המכונית, אבל עושה שימוש בסוללה כדי להאריך את פרקי הזמן של דימום המנוע. בנוסף יוצג הקוגה בגרסת פלאג אין, אבל גולת הכותרת הוא הצגה אירופית פחות או יותר ראשונה למוסטאנג מאך E GT עם 487 כ"ס ו-87.7 קג"מ וטווח מוצהר של 500 ק"מ. אלא אם כן אתם תתעקשו להאיץ איתו ל-100 ב-3.7 שניות יותר מדי פעמים.

עוד בוואלה!

מבחן השוואתי: ארבעה קרוסאוברים קטנים ראש בראש

לכתבה המלאה
קיה ספורטאז' החדש. אתר יצרן
קיה ספורטאז' החדש, עכשיו בגרסה האירופית/אתר יצרן

קיה

עבור קיה, תערוכת מינכן תהייה הבמה להצגת הספורטאז' פלאג אין בגרסה האירופית שלו. כמו כן המכונית החשמלית הייעודית של קיה, ה-EV6, המקבילה שלה לאיוניק 5 של יונדאי תופיע שם בבכורה אירופית.

מרצדס EQT. אתר יצרן
חשמלי גדול ומפואר, מרצדס EQT/אתר יצרן

מרצדס

עוד שחקנית גרמנית מרכזית שמביאה לתערוכה הביתית של הארכי יריבה ארסנל מאוד מגרה וההיצע שלה יכלול לא פחות מ-5 כלי רכב חשמליים. ה-EQE תהייה המקבילה של ה-E קלאס בהנעה כל חשמלית, עוד יופיעו לראשונה גרסאות AMG למכוניות החשמליות של היצרנית, קונספט חשמלי למאייבך, ה-EQT יהיה קונספט והצצה לכיוון של מרצדס לעולם הוואנים המפוארים החשמליים. מכונית הפאר החשמלית ה-EQS תהייה שם גם היא, אמנם לא חדשה, אבל בהזדמנות פיזית ראשונה להתרשם ממנה. שמועות עקשניות מספרות על מי שעשוי להיות מסמר התערוכה - ה-EQG שזה בדיוק מה שאתם חושבים שזה - גרסה חשמלית ל-G קלאס...

רנו מוביליז לימו. אתר יצרן
ה-limo תשמש את שירותי התחבורה של רנו/אתר יצרן

רנו

גם ברנו המסר לרוחב ואורך התצוגה הוא חשמל. הדגם החשוב יותר יהיה המגאן E-Tech שאמורה להופיע שם בגרסת ייצור סופית. קרוב לגרסה כזו יהיה ה-R5 אב הטיפוס למכונית הרטרו החשמלית של היצרנית ששואבת השראה מהרנו 5.

ברנו גם יתעסקו בעולמות המוביליטי עם ה- Mobilize Limo. השם שלה מורכב למעשה משני חלקים, זה של Mobilize שהוא מותג משנה של רנו שמספק שירותי תחבורה בדומה לאובר או ליפט וה- Limoשזה הכינוי למכונית שנראית כמו הכלאה של קרוסאובר וקופה 4 דלתות, שתונע באמצעות מנוע חשמלי ואמורה להציע מרווח נדיב במיוחד לנוסעים מאחור.

פולקסווגן מולטיוואן. אתר יצרן
המולטיוואן יתבסס על הגולף ויהיה גרסת הנוסעים למסחרית של היצרנית/אתר יצרן

פולקסווגן

בתצוגה של פולקסווגן החדשה הגדולה, תרתי משמע תהייה המולטיוואן החדש. בדור הנוכחי מפצלת היצרנית בין גרסאות מסחריות שיעשו שימוש בשם טרנספורטר לבין גרסאות הנוסעים שיעשו שימוש בשם מולטיוואן. אלו יתבססו על רצפת הגולף.

מלבד המולטיוואן יהיו שם הפולו מתוחת הפנים, הקרוסאובר הקטן והחדש שלהם טאיגו, שזה טי קרוס עם עיצוב קופה. מן הסתם גם יוצג היצע החשמליות של המותג ID, כאשר השניים המעניינים הם ה- ID.5, מעין גרסת קופה ל-ID.4 והגרסה הספורטיבית שלו ה-GTX.

מכונית חשמלית ACM. אתר יצרן
ה-ACM רוצה להיות פתרון עירוני זול למכונית חשמלית שיתופית/אתר יצרן

שונות

עוד יצרניות שיציגו בתערוכה ומעניינות מספיק להתעכב עליהן הן ACM שהיא סטארט-אפ למכונית עירונית שמקדשת את הפשטות והשימושיות, מצהירה על כוונתה להיות נגישה מבחינת מחיר, אבל לא מציינת מהו. המודולריות שלה מאפשרת לה לשמש כמכונית נוסעים עירונית או אפילו מסחרית קטנה בהסבת החלק האחורי למשטח בנפח 1,450 ליטרים. ההנעה היא חשמלית והטווח המוצהר שלה הוא עד 240 ק"מ. רכיב מעניין שבחרו לשלב בה הוא הוספת 4 תאי סוללות נישאים מעבר לסוללה המרכזית שלה. באופן זה היא מסוגלת "לטעון" כמה עשרות ק"מ בדקות ספורות של החלפת הסוללה.

מכונית חשמלית מיקרולינו. אתר יצרן
היורשת הרוחנית לאיזטה מגיעה משוויץ והיא חשמלית/אתר יצרן

זוכרים את האיזטה? מכונית הבועה האיטלקית במקור שאחר כך יוצרה על ידי ב.מ.וו? ובכן ברור שזה רק עניין של זמן עד שמישהו ייצר לה יורשת מודרנית. הפעם זה מגיע משוויץ. כמו המקור היא בועתית למראה עם שטח חלונות נדיב, גג "סרדינים" נפתח ודלת חזית. שלא כמו האיזטה היא עם מנוע חשמלי.

פורשה לא אומרת מה יהיה שם, אלא רק רמזה בתמונה שמזכירה במידת מה את הטאייקן ואולי רומזת על מכונית קונספט או אחות קטנה לטאייקן ואולי בכלל מכונית ספורט חשמלית. מה אתם דואגים, זה פורשה, זה בטוח יהיה מעולה.

קונספט וואן מיני. אתר יצרן
המיני-וואן של מיני/אתר יצרן

בסמארט מכנים הפתעה אחרת לגמרי. המותג שהתחיל עם מכוניות עירונית זעירות כבר עבר לעשות שימוש בהנעה חשמלית. הפעם הוא עושה עוד מהלך ומציג קרוסאובר ראשון שלו, עם הנעה חשמלית. זו בהחלט לא הפעם הראשונה שסמארט תציע מכונית עם אפשרות להושבה מאחור, זו בהחלט הפעם הראשונה שזה יהיה במרכב שונה מאוד ממה שהיה קודם. השותפה של מרצדס לפיתוח הזה מעניינת גם - זו ענקית המכונית ג'ילי הסינית בעלת הבית של וולוו, לוטוס ועוד.

למיני יהיה בתערוכה מין וואן קטן, או אם תרצו להיות ממש מתחכמים תקראו לו מיני-וואן שבעצמם מציג איזה רעיון אין רכב בעל חלל שיש לו גמישות בעיצוב שלו יכול לשנות את תא הנוסעים שלו בהתאם לשימוש המבוקש במכונית. לאן הם הלכו עם זה ומה הקשר למיני? תשאלו שם ותגידו לנו.

מערכת זיהוי אופניים וקורקינטים אוטוטוקס. אתר יצרן
המערכת החדשה של אוטוטוקס הישראלית, תקשורת בין אופניים לתשתיות חכמות ומכוניות/אתר יצרן

הנקודה הישראלית

וכמו בכל סיפור מעניין, מה שאנחנו מחפשים הוא את הנקודה הישראלית. אז מצאנו, ויש אפילו שתיים כאלו. הראשונה בתחום הטכנולוגיה והשנייה בתחום כלי הרכב ממש.

הפן הטכנולוגי שייך לחברת אוטוטוקס המתמחה בשבבי תקשורת בין כלי רכב לכלי רכב ובין תשתיות לבין כלי רכב, תציג את הפיתוח האחרון שלה. קוראים לו ZooZ והוא מתעתד להיות פתרון לבעיות הזיהוי והבטיחות של קורקינטים ואופניים שהופכים לחלק בלתי נפרד מהנוף העירוני. זהו למעשה שילוב של מכשיר המשדר מהאופניים או הקורקינט לתמרור חכם שעם זיהוי הכלי בקרבתו מתריע ומיידע את כלי הרכב הרלוונטיים בסביבה על מיקומו של הרוכב. און הרן, מייסד אוטוטוקס וה-CTO של החברה: "אחוז האבדות בנפש של רוכבי רכב דו-גלגלי מכלל האבדות גדל כל העת וכ-75% מהתאונות נגרמות בגלל טעויות של נהגים שנכשלים בזיהוי הרוכבים בגלל קוטנם היחסי והעובדה שהם מוסתרים על ידי כלי רכב אחרים".

סיטי טרנספורמר בטוקיו. יחצ,
הסיטי טרנספורמר בהופעת בכורה/יחצ

החלק השני של ההופעה הישראלית הוא הסיטי טרנספורמר עליו סיפרנו לכם לפני כשבועיים כאשר נחשף לראשונה לעיתונות הישראלית. הפטנט של הכלי העירוני החשמלי הזה הוא מפשק הגלגלים שלו (הרוחב בין הגלגלים) שיכול לנוע בין 1.4 מטרים לנסיעה מהירה ("מהירה", בואו, 90 קמ"ש) לרוחב של עד מטר בודד למטרות השתחלות לנתיב דו גלגלי או כניסה לחניות. עוד המון על הכלי הקטן המהפכני ואפילו די זול הזה תוכלו למצוא בכתבה עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully