וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובארו איפרזה WRX החדשה: סיבה למסיבה?

עודכן לאחרונה: 12.9.2021 / 8:56

בדור החמישי שלה, סובארו אימפרזה מקבלת הופעה פחות מוחצנת מאשר בעבר, אבל משקיעה בשיפור מאפייני הנהיגה. נתוני הביצועים לא פורסמו, יש לנו ניחוש למה

סובארו אימפרזה WRX 2022. אתר יצרן
תגיע גם אלינו הפעם? אימפרזה WRX החדשה/אתר יצרן

אם הייתם נערים מתבגרים בשנות ה-90 או תחילת ה-2000, סביר להניח שהשתייכתם לאחת משתי קבוצות - הכחולה, של סובארו איפרזה טורבו או האדומה, של המיצובישי איוו. שתי רפליקות הראלי היפניות כיכבו על מסלולי המירוצים וקירות החדרים סביב העולם. ובעוד מיצובישי הלכה לעולם שכולו קרוסאוברים, סובארו, שגם היא נמצאת בעולמות האלו שמרה על גחלת הגרסאות הספורטיביות של האימפרזה, ה-WRX והאחות הקיצונית יותר ה-STI.

כעת מציגה היצרנית את הדור החמישי של ה-WRX המכוון לעת עתה לשוק האמריקני בלבד, נשען על הפלטפורמה החדשה של סובארו ומבטיחה לשפר את כל מה שהיה צריך בתחומי השלדה וההתנהגות.

סובארו אימפרזה WRX 2022. אתר יצרן
הופעה סולידית יחסית למה שהורגלנו/אתר יצרן

בבסיס ה-WRX נמצא המעבר לפלטפורמת הנעה חדשה, אותה היא חולקת עם הפורסטר והאאוטבק החדשים. כתוצאה מכך מדווחים בסובארו על הנמכה של מרכז הכובד וכן שלמרכב יש התגדות לפיתול גבוהה יותר ב-28 אחוזים יחסית לדור היוצא. חלק מהשיפור הזה נובע משימוש מבולמים קדמיים חדשים, מהעברה של המוט המייצב האחורי מתת השלדה למרכב עצמו ועוד. בכלל, לדברי היצרנית מדובר באימפרזה שאמורה להעניק את "רמות ההביצועים הדינאמיים ונוחות הנסיעה הגבוהים ביותר בהיסטוריה", מה שזה לא אומר.

עוד בוואלה!

סובארו BRZ החדשה, נשמנו לרווחה

לכתבה המלאה
סובארו אימפרזה WRX 2022. אתר יצרן
איפה הספוילר?/אתר יצרן

מבחינת ההופעה החיצונית, קשה לומר שהדור הנוכחי משדר את השריריות של אלו שקדמו לו, אולי זו חזרה לתפיסת ה"זאב בעור כבש" שאיתה היא התחילה את הקריירה שלה. היא עדיין משוויצה בכונס האוויר למצנן הביניים של הטורבו והניפוחים בכנפיים, אם כי שוב, המופע הכללים פחות מוחצן.
ועדיין גם בתוך המראה הפחות בולט שלה, יש כמה מאפיינים ששווים מבט שני - פתחי האוורור מאחורי בתי הגלגלים הקדמיים עוזרים להזרים את האוויר סביב הבלמים ולטענת היצרנית מפחיתים את העילוי בחלק הקדמי, בעוד אלו מאחור מאפשרים לאוויר לצאת מבלי "להילכד" בפגוש האחורי.

סובארו אימפרזה WRX 2022. אתר יצרן
2.4 ליטרים טורבו, 271 כ"ס/אתר יצרן

מבחינת המנוע וההנעה סובארו שומרת אמונים לתצורת הבוקסר והגדשת הטורבו. הפעם הוא בנפח 2.4 ליטרים ומייצר 271 כ"ס ו-35.7 קג"מ. כמו תמיד, ההנעה היא כפולה קבועה. נתוני המנוע, הצנועים מאוד יש לציין מסבירים ככל הראה את ההתעלמות של סובארו מכל אזכור של ביצועים ב-WRX החדשה.

בעולם בו קומפקטיות חמות כמו גולף GTI מדלגות בקלילות סביב רף ה-280-290 כ"ס, ומכוניות כמו קופרה לאון כבר בעולמות ה-300 סוסים - האימפרזה שתמיד מוקמה בחצי קומה מעליהן יש אורווה שלא ממש מגרה על הנייר.

כדי לסחוט מהמנוע הזה קצב ראוי, בסובארו מחברים אותו לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה חדשה עם כיול חדש ל-8 "הילוכים" קבועים מראש עם זמני החלפה קצרים יותר בהעלאה (30 אחוזים) והורדת הילוכים (50 אחוזים). לצד התיבה האוטומטית, היא תוצע גם עם תיבת הילוכים ידית עם 6 יחסי העברה.
לדיפרנציאל מוגבל ההחלקה ו-4 הדיסקים המאווררים מצטרפים בולמים אדפטיביים ברמת הגימור GT.

סובארו אימפרזה WRX 2022. אתר יצרן
מושבי רקארו ומערכת מולטימדיה חדשה/אתר יצרן

סביבת הנהג עברה גם היא חידוש במאמץ ליישר קו עם המראה והרמה של תאי נוסעים מודרניים. לוח המחוונים עדיין אנלוגי, אבל מעבר להגה הקטום בחלקו התחתון וכמה גימורי דמוי סיבי פחמן, השינוי הבולט ביותר - הוא מערכת המולטימדיה בגודל 11.6 אינץ' עם תאימות אנדרואיד ואפל, שלמרבה הצער בולעת אליה את השליטה על בקרת האקלים.

מושבי הרקארו המתכווננים חשמלית יחד עם בורר מצבי נהיגה, שליטה על מערכת העברת הכוח לגלגלים יהיו שמורים לרמת הגימור GT הבכירה.

סובארו אימפרזה WRX 2022. אתר יצרן
מושבי רקארו חשמליים ברמת הגימור GT/אתר יצרן

מערכות הבטיחות המתקדמות נשענות על מערכת ה-EyeSight העושה שימוש במצלמות לניטור וניתוח תנאי הכביש. אלו כוללות בקרת סטייה מנתיב כולל תיקוני הגה, בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע היגוי במצבי חירום ועוד. בלימה אוטומטית ומערכת בקרת שיוט אדפטיבית מתקדמת יותר (ככל הנראה מצב פקקים) זמינות רק ברמת הגימור GT.

האימפרזה WRX צפויה להתחיל להימכר בראשית 2022. לאירופה היא לא צפויה להגיע, ולאור העובדה שבישראל משווקות מכונית סובארו תחת תקינה אמריקנית, זה אומר שלפחות תאורטית הסיכוי לראות אותה פה קיים גם אם קלוש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully