וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצג: סקודה אניאק קופה

עודכן לאחרונה: 1.2.2022 / 16:41

הרכב החשמלי המלא הראשון של סקודה, האניאק מקבל גם תצורת קופה. הבסיס המכני זהה לזה של הגרסה הרגילה ואצלנו נראה אותו לקראת סוף השנה

סקודה אניאק קופה. אתר יצרן
השינוי העיקרי הוא בזנב/אתר יצרן

בדומה ליצרניות אחרות, גם בסקודה יודעים שלמרות השימושיות הנמוכה יותר, בכל מה שקשור להופעה ספורטיבית ושכנוע לקוחות לגרסאות הקופה של הדגמים הרגילים יש כוח משיכה משלו.

ב.מ.וו כבר שנים עושה את זה עם X6 ו-X4, אודי כבר הוציאה גרסת ספורטבק ל-e -tron, גם בקרב המותגים העממיים יותר זה כבר מתחיל לקרות כמו במקרה של AIWAYS שהוציאה את ה-U6, גרסת הגג הקצוץ ל-U5.

השינוי החיצוני המשמעותי הוא כמובן הזנב, שזונח את התצורה הרבועה של האניאק לטובת דלת חמישית זוויתית, קורה אחורית משופעת יותר וקו גג שיורד נמוך יותר מאשר בגרסה הרגילה.

סקודה אניאק קופה. אתר יצרן
בחזית אין שינויים יוצאי דופן, גרסת ה-RS מקבל איפור ספורטיבי/אתר יצרן

שינוי העיצוב מביא תוספת זניחה עד לא מורגשת למימדים של האניאק, כחצי ס"מ לאורך הכללי ולגובה. תא המטען מפחית 13 ליטרים מנפחו, אבל נותר מכובד מאוד עם 570 ליטרים.

הבסיס המכני זהה לזה של האניאק הרגיל. כך שהוא יגיע עם סוללת 62 קוט"ש והספק של 180 כ"ס בגרסת ה-60 שתאיץ ל-100 קמ"ש ב-8.8 שניות. מעליה יש את סוללת ה-82 קוט"ש ו-204 כ"ס בגרסת ה-80, שם התאוצה ל-100 עומדת על 8.7 שניות. בנוסף לאלו תהייה גרסת ה-80X עם מנועים כפולים והספק של 265 כ"ס ו-7 שניות ל-100 קמ"ש. המהירות המירבית בשלושתן היא 160 קמ"ש.

למי שגם הגרסה כפולת המנוע לא תספיק יש את ה-RS שמוסיפה עוד סוסים להספק של 290 כ"ס. תוספת 35 הסוסים תהייה זמינה לפרקי זמן של 30 שניות. בגרסה זו התאוצה ל-100 קמ"ש היא 6.5 שניות והמהירות המירבית היא 180 קמ"ש.

עוד בוואלה!

החשמליות המעניינות של 2022

לכתבה המלאה
סקודה אניאק קופה. אתר יצרן
גרסת ה-RS עם 290 כ"ס/אתר יצרן

את הטווחים של הגרסאות האלו סקודה לא מוסרת, למעט נתון בודד של 545 ק"מ שאפשר להניח שמתייחס לגרסת הסוללה הגדולה עם המנוע האחורי. באניאק הרגיל עומד הטווח של סוללה זו על 517 ק"מ. את התוספת אפשר לרשום לזכות העיצוב האווירודינמי יותר שגם מציב אותו על מקדם גרר נמוך של 0.234 CD.

עוד רושמים זהות: עיצוב ואבזור תא הנוסעים על לוח המחוונים הדיגיטילי, גג השמש הפנורמי, שלושה איזורים לבקרת האקלים, החישוקים מגיעים עד כדי 21 אינץ' בגרסת ה-RS. גם רשימת מערכות הבטיחות נותרה זהה, עם כרית האוויר בין המושבים הקדמיים ושאר מערכות הבטיחות המתקדמות.

מצ'מפיון מוטורס, יבואנית סקודה לישראל נמסר כי הכוונה היא להביא לכאן את האניאק קופה לקראת סוף השנה הנוכחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully