וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכינון ישיר: אלפא רומיאו טונאלה

עודכן לאחרונה: 9.2.2022 / 0:19

אחרי מספר דחיות ותחת הנהלה חדשה מוצג הקרוסאובר הקומפקטי של אלפא רומיאו. קוראים לו טונאלה, הוא עם DNA של ג'יפ ואנחנו יודעים מתי הוא יגיע לפה

אלפא רומיאו טונאלה/יצרן

אחרי הפסקת ייצור המיטו והג'ולייטה הוותיקות, נותרה אלפא רומיאו עם שני דגמים בלבד בהיצע שלה - הג'ולייה והסטלביו. אלו שני דגמים מצוינים, אבל כבר לא צעירים ובכל אופן מתקשים לייצר את נפח המכירות שיכול להחזיק מותג עם הראש מעל המים לאורך זמן. בטח עכשיו כאשר אלפא רומיאו תחת הבעלות של סטלנטיס, כמו שאר המותגים בקונצרן הענק - חייבת להצדיק את הקיום שלה.

אבל עוד לפני המיזוג הזה, באלפא היה ברור שיש לה "שטח מת" בקו הדגמים שלה והוא נמצא בדיוק איפה שמתרחש האקשן האמיתי בשוק - הקרוסאוברים הקומפקטיים. קדימון לתשובה שלה למכוניות כמו אודי Q3, וולוו XC40 או ב.מ.וו X1 הוצג עוד ב-2019 עם מכונית הקונספט בשם "טונאלה" בתערוכת ז'נבה.

אלפא רומיאו טונאלה. אתר יצרן
טונאלה, באדום הקונספט ובכחול גרסת הייצור/אתר יצרן

כעת, אחריו שלוש שנים של עיכובים ודחיות מוצגת גם גרסת היצור של אותו קונספט, שגם נושאת את אותו השם - טונאלה - שמו של מעבר הרים באלפים סמוך למעבר הסטלביו על שמו קרוי האח הגדול.

מתחת לעיצוב שלדברי החברה משלב סממנים של דגמי עבר שלה עם הצצה למראה העתידי שיאפיין אותה, נמצא הבסיס של ג'יפ קומפאס וממנו מגיעים גם חלק מהמנועים. מבחינת המימדים הוא עם 453 ס"מ מקצה לקצה, רוחב של 184 ס"מ וגובה של 160 ס"מ, נתון רשמי של בסיס הגלגלים או נפח תא המטען לא מופיע בהודעה לעיתונות. לואיג'י שכח לשלוח אותם.

עוד בוואלה!

"המכונית הזו היא ההמשך של האישיות שלי": ההתכנסות של "שבט האלפא"

לכתבה המלאה
אלפא רומיאו טונאלה. אתר יצרן
שומר על דימיון לסטלביו/אתר יצרן

את הטונאלה ישרתו שלוש מערכות הנעה: דיזל, בנזין עם סיוע חשמלי קל וגרסת פלאג אין הייבריד. שתי האחרונות הן גם הרלוונטיות ביותר עבורנו.

באגף הבנזין מנוע 1.5 ליטרים מוגדש שיוצע בשתי רמות הספק - 130 או 160 כ"ס ועושה שימוש במערכת סיוע היברידית קלה של 48 וולט הנטענת בבלימה ומשמשת על מנת להאריך את פרקי הזמן של דימום המנוע ולסייע בתאוצה. לדברי החברה ביכולת המערכת להניע את הרכב גם ללא סיוע מנוע הבנזין, חריג בסוג מערכות אלו. ההנעה היא קדמית והכוח מועבר דרך תיבת הילוכים כפולת מצמד עם 7 מהירויות. גרסאות אלו מגיעות עם מערכת שתדמה דיפרנציאל מוגבל החלקה באמצעות הבלמים, בדומה למערכת ה-XDS של קונצרן פולקסווגן. הביצועים של מנועים אלו לא פורסמו, שוב לואיג'י...

המנוע הבכיר בשלב זה הוא זה שישמש את גרסת ה-e-Q4 וולוצ'ה. מנוע 1.3 ליטרים טורבו שמניע את הגלגלים הקדמיים ומנוע חשמלי שמניע את הגלגלים האחוריים. שני המנועים מספקים 275 כ"ס, טווח חשמלי מוצהר של 60 ק"מ ותאוצה ל-100 קמ"ש ב-6.2 שניות.

אלפא רומיאו טונאלה. אתר יצרן
לוח מחוונים דיגיטלי והפעלה קולית/אתר יצרן

בתא הנוסעים ההגה מציג עיצוב הדומה לזה של הדגמים הנוכחיים, עם כפתור ההנעה על החישור ומנופי השליטה הגדולים בתיבת ההילוכים מאחוריו. לוח המחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' ובחלקה העליון של הקונסולה מסך המולטימדיה בגודל 10.25 אינץ'.

מערכת המולטימדיה מבוססת אנדרואיד ותריץ אפשרות לפקודות קוליות באמצעות "אלקסה" העוזרת הקולית של אמזון. חלק מהיישומים שהשילוב הזה יאפשר הם לקבל עדכונים על מצב המכונית (טעינה או כמות הדלק) ממכשירים תומכים גם מרחוק ואפילו אפשרות לבצע הזמנות לרכב, כאשר עם זיהוי השליח הדלתות ייפתחו והוא ישאיר את המשלוח ברכב.

מערכות הבטיחות כוללות בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי תמרורי מהירות עם התאמת המהירות בבקרת השיוט, בלימה אוטומטית, תזכורת למניעת שכחת ילד במושב האחורי. כאופציה מוצעות גם התרעת רכב ב"שטח מת", מצלמות היקפיות והתרעת תנועה חוצה בנסיעה לאחור.

אלפא רומיאו טונאלה. אתר יצרן
עם סממנים מדגמי העבר, כאן עם תאורה אחורית שמזכירה את זו של הבררה/אתר יצרן

את השקת הטונאלה אלפא רומיאו משלבת במושג "LA METAMORFOSI" - המטמורפזה - רמז לשינוי הגדול שמתחיל לבשר הדגם הזה אצל המותג, שיכלול גם הצגת דגם חדש מדי שנה. עם מערכת ההנעה ההיברידית נטענת שלו הוא מסמן את תחילת שינוי הכיוון של המותג, שעתיד לעבור להנעה כל-חשמלית בתום העשור הנוכחי.

הטואנלה מקבל גם לראשונה באלפא אחריות יצרן בת 5 שנים למכונית, ו-8 שנים לסוללות, למערכת ההנעה ההיברידית ומערכת שתתעד בזכרון הרכב עצמו את הטיפולים שהוא עבר בתקופת הבעלות.

קשה להפריז בחשיבות שיש לדגם הזה עבור אלפא רומיאו, לא רק בעולם, אלא גם בישראל. כאשר סוף סוף יתאפשר לה להתחרות בפלח השוק הצומח והמצטופף של הקרוסאוברים הקטנים. אצל היבואנית סמלת יודעים את זה ובונים עליו. מנכ"ל קבוצת סמלת, שי פלדמן אמר עם השקת הדגם כי: "אלפא רומיאו השיקה את קפיצת המדרגה הבאה שלה - הטונאלה. המגלם חדשנות טכנולוגית ועיצובית ברמה הגבוהה ביותר, ללא פשרות על חווית הנהיגה האבסולוטית והמרגשת של המותג. הוא המשכיות ישירה למורשת ולהיסטוריה של המותג יחד עם הקפיצה הטכנולוגית לה לקוחות מצפים היום".

לדבריו הטונאלה צפוי להגיע לישראל ברבעון השלישי של 2022.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully