וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

VinFast הוויאטנמית בדרך לישראל

עודכן לאחרונה: 25.4.2022 / 20:34

B-EV Motors נכנסת לקבוצה המתרחבת של יבואנים חדשים החובקים מותגים אסיאתיים חשמליים. במקרה שלהם VinFast שמגיעה מוויאטנם, מי עומד מאחורי היבוא ומה המחירים הצפויים?

VINFAST 8VF. אתר יצרן
ה-VF8, קרוסאובר בינוני וחשמלי/אתר יצרן

לרעידת האדמה הגדולה של תעשיית הרכב בעשרות השנים האחרונות - זו של ההנעה החשמלית - נלוות "רעידות משנה" שאולי מתרחשות כרגע בשוליים של התעשייה והשווקים העולמיים, אבל בהחלט לא כאלו שאפשר להתעלם מהן. מדובר בהזדמנות שזיהו יצרניות אסיאתיות חדשות ומתחדשות להשיג דריסת רגל בשוק הרכב, כאשר המעבר להנעה חשמלית מאפשרת להן לדלג של שתי משוכות משמעותיות בדרך להתחרות ביצרניות הוותיקות - זו של עמידה בתקני זיהום אוויר וזו של ההשקעה הנדרשת בפיתוח מנועים ותיבות הילוכים או רכישה מגורם חיצוני והטמעה שלהן במוצרים. ישראל, כשוק רגיש מחיר, המאמץ תקינות רכב שונות, גמיש וקטן מהווה אבן דרך והזדמנות עבור היצרניות האלו להתנסות עם שוק מערבי לפני כניסה רחבה יותר לאירופה.

VINFAST 8VF. אתר יצרן
העיצוב מפינינפארינה, הייצור בוויאטנם/אתר יצרן

יצרניות סיניות שעוצרות לחניית ביניים אצלנו התרגלנו לראות בישראל, אולם כעת מדובר ביצרנית צעירה מאוד (נוסדה ב-2017) מוויאטנם שגם היא סימנה את השווקים המערביים כיעד ובדרך לשם עוצרת בישראל. מאחורי הייבוא של המותג עומדת B-EV Motors שמייסדיה והבעלים המשותפים שלה הם ברק כהן וניב אורון, שתי דמויות מפתח וותיקות מאוד שמגיעות מעולמות היוקרה כאשר ניהלו במשך שנים את מותגי ב.מ.וו ואודי בהתאמה.

בשלב הראשון יגיעו לישראל שני דגמים של וינפאסט ה-VF8 ואחיו הגדול ה-VF9. שניהם עוצבו על ידי סדנת פינינפארינה, מצוידים לטענת היצרנית בסוללת מערכות בטיחות מתקדמות (אך לא בוצעו להם מבחני ריסוק רשמיים), שליטה מרחוק ביישומי בית חכם ואפילו רכישה מקוונת. מסקרנת לא פחות היא חבילת האחריות שמבטיחה היבואנית - 200,000 ק"מ או 10 שנים. שני הדגמים תומכים בטעינה מהירה של בין 25 ל-35 דקות מ-10 ל-70 אחוזים.

עוד בוואלה!

מבחן ראשון למפלצת הפאר החשמלית מסין

לכתבה המלאה
VINFAST 9VF. אתר יצרן
VF9 האח הגדול מאוד/אתר יצרן

ה-VF8 הוא קרוסאובר בינוני במימדיו עם 475 ס"מ מקצה לקצה (סדר הגודל של הסקייוול ET5) ובעל 295 ס"מ בבסיס הגלגלים בתלוי בגרסה מספקים המנועים החשמליים שלו 348 או 402 כ"ס, הביצועים הם 5.8 או 5.3 שניות בהתאמה ושתיהן עושות שימוש במארז סוללות של 90 קוט"ש שעל פי הצהרות היצרנית ישאו את הרכב למרחק של בין 445 ק"מ בגרסה החזקה ל-470 ק"מ בחלשה יותר.

בתא הנוסעים מסך מולטימדיה ענק של 15 אינץ', ובגרסאות המאובזרות ישנו גם מסך 8 אינץ' ליושבי השורה השניה, חישוקי 19 או 20 אינץ', ריפודי עור או דמוי עור בהתאם לרמת הגימור ועוד.

VINFAST 9VF. אתר יצרן
תא הנוסעים של ה-VF9/אתר יצרן

הדגם הגדול יותר ה-VF9 כבר משתרע לכדי 512 ס"מ ובעל בסיס גלגלים אדיר של 315 ס"מ. הוא מיועד ל-6 או 7 נוסעים בתלוי בתצורת הישיבה בו. וכמו ה-VF8 עושה שימוש בשני מנועים חשמליים בהספק משותף של 402 כ"ס. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.3 שניות ובשונה מהאח הקטן, הסוללה כאן גדולה משמעותית - 106 קוט"ש שלפחות לפי הצהרת היצרנית תביא אותו לטווח של יותר מ-550 ק"מ. כל נתוני הטווח הינם בתקן WLTP המקובל, אולם מבוססי הערכות בלבד.

VINFAST 9VF. אתר יצרן
6 מושבים עם כסאות קפטן או 7 מושבים בשלוש שורות/אתר יצרן

אגב הערכות, זה הדבר היחיד שאפשר לומר כרגע גם על טווחי המחירים של המכוניות הללו. מה שכן, לאור העובדה שאלו שני הדגמים הגדולים והמאובזרים של היצרנית, לאור המימדים שלהם וההספקים הגבוהים ביחס למתחרות אירופיות, יפניות, קוריאניות או סיניות - הסיכוי שנראה אותם במחירים העממיים יחסית של יצרניות סיניות כמו סקייוול, Aiways ואחרות שבדרך אנחנו כנראה לא נפגוש.

בעתיד, כאשר יצטרפו לשני אלו גם הדגמים הקטנים יותר של היצרנית כמו ה-VF5, ה-VF6 וה-VF7 ייתכן ונפגוש אותם בסביבות מחירים תחרותיות יותר למותג חדש ולא מוכר.

תחילת השיווק של וינפאסט צפויה להתחיל בקרוב ואספקת המכוניות לא צפויה לפני סוף השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully