וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: אלו מחירי קארמה בישראל

עודכן לאחרונה: 1.5.2022 / 16:43

מטרו מוטור, יבואנית הדו גלגלי הגדולה בישראל עומדת להיכנס לתחום הייבוא של כלי רכב יוקרתיים באמצעות מותג קארמה. אלו המחירים של הדגם שישווק פה

כבר יותר משנה שהשמועות בשוק הרכב המקומי מתרוצצות אודות הכניסה של מטרו מוטור לשוק הארבעה גלגלים. ולא סתם, אלא באמצעות זיכיון ייבוא של "קארמה" יצרנית קטנה של מכוניות יוקרה פלאג-אין בעיצובים קיצוניים. מטרו מוטור - יבואנית מותגי ימאהה, קוואסאקי, סאן יאנג, זירו ועוד הינה יבואנית הדו גלגלי הגדולה ביותר בישראל ובמרוצת החודשים הללו הספיקה כבר להודיע על עוד מותג רכב עמו חתמה זיכיון הפצה - leapmotor הסינית.

קארמה, שנוסדה ב-2007 תחת השם "פיסקר" נוסדה על ידי הנריך פיסקר, שאחרי קריירה בב.מ.וו (X5 המקורי וה-Z8 היו בין העבודות שלו) ותקופה באסטון מרטין (שם השאיר חותם עם ה-DB9) - החליט לצאת לדרך עצמאית.

קארמה GS-6. אתר יצרן
אם כבר נועז, אז גם בצבע הזה/אתר יצרן

החברה ידעה לא מעט קשיים, עד שנרכשה חברה סינית מתחום ייצור החלפים לרכב, ששינתה את שם החברה ל"קארמה". כיום יש לחברה מכונית אחת בהיצע ה-GS-6 שהגלגול האחרון שלה הוצג ב-2021, אולם היא מבוססת על הקארמה הוותיקה מאוד, בגרסה מרועננת ומעודכנת.

לקארמה עיצוב דרמטי וספורטיבי מאוד, ומי שמוצא דימיון בינה לבין טסלה מודל S לא טועה לגמרי. במשפט ארוך, יצרי ורווי האשמות שהתנהל בין הנריך פיסקר לאילון מאסק האשים פיסקר את טסלה ומאסק כי התכנון והעיצוב הראשוני של המודל S היה שלו וטסלה "גנבה" את המכונית.

קארמה GS-6. אתר יצרן
ארוכה מאוד, אבל עם 4 מקומות ישיבה בלבד/אתר יצרן

בשונה מהמודל S או מכל טסלה אחרת לצורך העניין הקארמה GS-6 היא אינה מכונית חשמלית לחלוטין. יש לה שני מנועים חשמליים המניעים את הגלגלים האחוריים ויכולה לנוע למרחק של כ-100 ק"מ בכוח שמספקות סוללות ה-28 קוט"ש שלה. לאחר מכן, ייכנס לפעולה מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטרים שמקורו בב.מ.וו ויפעל כ"גנרטור" שטוען את הסוללות. המכונית יכולה להיטען גם משקע חשמלי או עמדת טעינה. לפי הצהרת היצרנית, הטווח המקסימלי שלה עומד על 528 ק"מ עד שיש צורך "לטעון" את מיכל הדלק.

ההספק עומד על 536 כ"ס, והמומנט על 76.1 קג"מ אלו מספיקים כדי להביא את 2,287 הק"ג שלה ל-96 קמ"ש (60 מייל) ב-4.5 שניות לפי פרסומים מחו"ל, שכן היצרנית עצמה לא מפרסמת את נתון התאוצה הרשמי. גרסה חשמלית של המכונית בשם GSe-6 אמורה הייתה לראות אור בשנה שעברה, אך זו מתעכבת.

קארמה GS-6. אתר יצרן
הגיל מתחיל לבצבץ מתחת לעיצוב הפנים/אתר יצרן

מבחינת הגודל שלה, היא נמתחת ל-506.5 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה הוא 316 ס"מ, כך שלא מדובר במכונית קטנה, שתי היריבות הקרובות והרלוונטיות הן פורשה פנאמרה וטסלה מודל S עם 505 ו-497 ס"מ בהתאמה, אך שתיהן הרבה מאחור בבסיס הגלגלים עם 296 ו-295 ס"מ בהתאמה.
למרות המימדים האלו, מאחור יש שני מושבים בלבד ונפח תא המטען זעיר באופן תמוהה - 182 ליטרים בלבד.

בתא הנוסעים שלה גלגל הגה עם משטחי מגע לתפעול מערכות השמע, הטלפון וכו', קישוריות לאפל ואנדרואיד, מצבי נהיגה שונים ושליטה על הבלימה הרגנרטיבית, כמו בטסלה ובמכוניות המתקדמות האחרות היא תומכת בעדכוני תוכנה באוויר, מסך המולטימדיה צנוע מהמקובל היום ובגודל של 10.2 אינץ' וגם המיקום שלו בתחתית הקונסולה נראה פחות נוח.

מבחינת מערכות בטיחות, היא מצוידת בכל המגוון המתקדם המקובל היום; מבקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, התרעה על רכב ב"שטח מת" ועוד.

קארמה GS-6. אתר יצרן
שני מושבים מאחור/אתר יצרן

על פי הרישומים שבידינו והצהרת היבואנית, הקארמה GS-6 תגיע לישראל בשתי הגרסאות שלה, הרגילה וגרסת הספורט שלפחות במסמכי הרישום מכונה S.

מבחינת הביצועים והטווח, אין הבדל בין השתיים, אולם הן נבדלות זו מזו באבזור שלהן. בין ההבדלים שרושמות הגרסאות הם חישוקי 21 אינץ' בגרסה הרגילה ו-22 בספורט, גימורי שחור פסנתר לרגילה ואילו הספורט הולכת על פאנלים במראה סיבי פחמן ועוד.

בארצות הברית מתחיל מחירה של הגרסה הרגילה ב-83,900 דולר, בעוד בישראל יעמוד מחירה על 750 אלף שקלים. גרסת ה-S שמחירה בארצות הברית מתחיל ב-103,900 דולר, נרשמה בישראל במחיר של 900 אלף שקלים.

קארמה GS-6. אתר יצרן
שני מנועים חשמליים מאחור ומנוע בנזין קטן מלפנים/אתר יצרן

אלו סכומים מאוד לא נמוכים ומדובר במספרים שאפתניים מאוד ליבואן שמתכוון להביא לכאן מכונית לא מאוד מוכרת מיצרן שכרגע מתקשה לייצר נפח או מספרים משכנעים בשווקים האחרים שלו. בעוד בישראל היא תצטרך להתמודד מול מתחרות וותיקות, מבוססות ובעלות שם מוכר. בין אם אלו היבדידיות פלאג אין מעולות כמו פורשה פנאמרה (כ-870 אלף שקלים) או מתקדמות מאוד כמו המודל S של טסלה (כ-560 אלף שקלים) ואודי e tron GT שמחירה 765 אלף שקלים.

"מצד שני, צריך לראות את המהלך הזה מהזווית הרחבה יותר", מוסיף אמיר ווינשטוק מאתר השוואת מחירי הרכבים CARZONE, "מטרו הולכים להתבסס כיבואנית רכב חדשה עם תנועת מלקחיים שהיא משלימה עם leapmotor הסינית שתימכר במחירים עממיים יותר. קארמה "סוגרת" לה את החלק העליון של טווח המחירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully