וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצת יקר, קצת מאוחר, אבל בטויוטה מצפים ללהיט

עודכן לאחרונה: 25.5.2022 / 18:57

ה-bZ4X, המכונית החשמלית הייעודית של טויוטה עוד לא בישראל, אבל כבר עכשיו מאפשרת היבואנית לפתוח הזמנות לדגם. כל מה שצריך לדעת עליו - בפנים

טויוטה bZ4X/טויוטה

זה בסוף עניין של סדרי עדיפויות, בעוד היצרניות האחרות מצאו את עצמן נאלצות לצמצם פערים במהירות לכיוון החשמל בשל מכסות CO2 קשוחות שהוטלו עליהן, לטויוטה שום דבר לא בער. עם היצע היברידי ברובו, לפחות ברבות המכר שלהן, שום קנס לא באמת איים עליה ואת הכניסה שלה לעולם החשמל היא עשתה מתי שהרגישה שבשלו התנאים עבורה, לא תחת תכתיב של מישהו אחר.

מה שכן, זה לא ממש מסביר איך עם כל הזמן הזה לא חשבתם על משהו קליט יותר מ-bZ4X לשם הדגם...
על הסיבה לכינוי הזה ורקע נוסף עליו תוכלו לקרוא בידיעת ההצגה העולמית שלו. אנחנו נעבור למה שמעניין את השוק המקומי.

טויוטה bZ4X. אתר יצרן
פלטפורמה משותפת לטיוטה וסובארו/אתר יצרן

עם 469 ס"מ לאורך הוא גדול ב-9 ס"מ מהראב4 וגם ב-4-5 ס"מ יותר משני המתחרים הישירים שלו - סקודה אניאק ויונדאי איוניק 5 שכבר השווינו בעבר. עם 285 ס"מ בבסיס הגלגלים גם שם הוא ארוך מהראב4, הפעם ב-16 ס"מ משמעותיים. זה גם מציב אותו באמצע בין 277 הס"מ בסקודה ו-300 הס"מ של יונדאי איוניק 5.

עם 452 ליטרים בתא המטען הוא עם פחות מקום לדברים שלכם מאשר הראב4 והרבה יותר קטן משני החשמליים האחרים, כאשר במקרה של האניאק יש 585 ליטרים ולאיוניק 5 יש 531 ליטרים.

עוד בוואלה!

ניתוח: מה עומד מאחורי מפגן הכוח של טויוטה?

לכתבה המלאה
טויוטה bZ4X. אתר יצרן
ריפוד משולב בד ודמוי עור, כיוון חשמלי למושבים/אתר יצרן

ה-bZ4X יגיע בשתי גרסאות, MOTION עם הנעה קדמית וה-VISION בהנעה כפולה. שתיהן זהות מבחינת רמות האבזור שלהן. אלו כוללות בין השאר תאורת לד, גג פנורמי, פתיחה חשמלית של תא המטען, מסך מולטימדיה 12.3 אינץ' עם תאימות לאפל ואנדרואיד, לוח מחוונים 7 אינץ', משטח טעינה אלחוטי לנייד, בקרת אקלים מפוצלת ויציאות מיזוג למושב האחורי, כיוון חשמלי למושבים ועוד.

סט הבטיחות כולל את מכלול המערכות המתקדמות של טויוטה, כולל התרעת רכב ב"שטח מת" גם לפני פתיחת דלת, זיהוי תמרורים, תיקון סטיה מנתיב עם שמירת מרכז, בלימה אוטומטית, בלימה בזיהוי חוסר תגובה של הנהג להתרעות, זיהוי תנועה חוצה מאחור, מערכת למניעת שכחת ילדים במכונית, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

טויוטה bZ4X. אתר יצרן
ארוך מהראב4/אתר יצרן

מבחינת מערכות הנעה, ל-bZ4X בגרסת ההנעה הקדמית יש מנוע יחיד בהספק 150 כ"ס ו-27.2 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.5 שניות והמהירות המירבית היא 160 קמ"ש.

לגרסת ההנעה הכפולה מצטרף מנוע נוסף, ההספק המשולב הוא 217 כ"ס ו-34.4 קג"מ. הזמן ל-100 מתקצר ל-6.9 שניות, המהירות המירבית זהה. בגרסה זו ישנו גם בורר מצבי "שטח" המתאים את פעולת העברת הכוח למצב הנבחר.

בשתי הגרסאות, הכוח מגיע מסוללת 71.4 קוט"ש וההבדלים הם בטווחי הנסיעה. זו בעלת ההנעה הקדמית מצהירה על 502 ק"מ וזו עם ההנעה הכפולה משמלמת את מחיר המשקל והביצועים בטווח של 459 ק"מ. המכונית תומכת בטעינה מהירה של 150 קילוואט, שם תטען את הסוללה ל-80% בכחצי שעה.

טויוטה bZ4X. אתר יצרן
בטויוטה מבטיחים יעילות של 90 אחוזים בסוללה גם כעבור 10 שנים/אתר יצרן

עוד בנושאי סוללה בעוד טויוטה הצהירה (והייתה הראשונה לעשות כן) שהסוללות שלה לא צפויות לרדת מתחת ל-90% גם בחלוף 10 שנות שימוש, לגבי אחריות - המצב שונה. לרכב יש 3 שנות אחריות יצרן, עם אפשרות לאחריות מורחבת לשנה הרביעית והחמישית. הסוללה מקבלת 8 שנות אחריות ו-160 אלף ק"מ לירידה מתחת ל-70% מהקיבולת. לפי פרסומי היבואנית ניתן יהיה להאריך בשנה נוספת או 15 אלף ק"מ את האחריות בתוספת תשלום.
מרווחי הטיפולים זהים למכונית בנזין, כל 15 אלף ק"מ או שנה.

טויוטה bZ4X. אתר יצרן
חיכתה בסבלנות/אתר יצרן

יחד עם המכונית תשיק היבואנית את KANZEN חבילת שירותים ואחזקה לבעלי המכונית שכוללת תחנת טעינה ביתית של 22 קילוואט, טעינה חינם בעמדות הציבוריות של Ev-Edge בהיקף נסיעה של כ-3,000 ק"מ, מנוי לשירותי דרך עם מענה וסיוע ועוד.

בעוד שתי המתחרות המרכזיות שלה מציעות גרסאות בסיס חזקות יותר משמעותית במחיר של כ-190 אלף שקלים, בטויוטה שלחו את ה-bZ4X להתמודדות עם תג מחיר מאוד לא תחרותי על פניו, לפחות לא בשלב ההשוואה הראשוני, כאשר גרסת ההנעה הקדמית תתחיל ב-230 אלף שקלים ומשם עולה ל-250 אלף שקלים לגרסת ההנעה הכפולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully