וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוקאטי דזרט X: כמה עולה לרדת לשטח בסטייל איטלקי?

עודכן לאחרונה: 14.6.2022 / 8:40

אחרי כמה גישושים, אבל בלי נציגות של ממש, דוקאטי נכנסת ללב קבוצת האדוונצ'רים ועושה את זה עם כלי קשוח ומתקדם. הכירו את הדזרט X

דוקאטי דזרט X. אתר יצרן
עם קריצה לאופנועי הראלי הגדולים של העבר מבחוץ, עם טכנולוגיה עכשווית מבפנים/אתר יצרן

דוקאטי דזרט X שהחל את חייו בתור קונספט בשנת 2019 בתערוכת מילאנו, וזכה לתגובות נלהבות התגלגל בהמשך לדגם סדרתי עם המון דימיון חיצוני לאותה יצירה חד פעמית ותוך שינויים טכניים מתבקשים, כעת נוחת בישראל באולם התצוגה של היבואנית ליגל ומכניס את דוקאטי לתחום בו טרם נכחה בעבר - אדוונצ'רים - המילה החמה ביותר בשוק הדו גלגלי בשנים האחרונות.

אלא שבדזרט X, כמו בדוקאטי בוחרים לעשות דברים בדרך שלהם, והיא לא תמיד הכי קלה, אבל מעניינת לאללה, זה בטוח.

חובבי הנוסטלגיה יכולים לזהות בו את הקווים הכלליים של הקג'יבה אלפנט 900, ספינת המדבר מראשית שנות ה-90 שהתחרה בראלי דקאר ורפליקות הייצור שלו זכו לרכוב גם הם על גלי הפרסום לו זכה ב-1994 עם הניצחון בראלי דקאר, מרוץ השטח הארוך והקשוח בעולם.

דוקאטי דזרט X. אתר יצרן
מיכל דלק מרכזי ואחד משני בזנב/אתר יצרן

מתחת לכיסוי הפלסטיק שלדת צינורות חדשה וייעודית לדגם, כזו המותאמת לעומסים, למבנה הצר ולבולמים ארוכי המהלך הנדרשים מאדוונצ'ר שלפחות לפי ההצהרות אמור להתמודד עם תנאי שטח קיצוניים בלי למצמץ בפנסי הלד.

בשני הקצוות שלו הוא ארוז עם בולמים של קאייבה, המזלג הקדמי בקוטר 46 מ"מ ו-230 מ"מ מהלך ומאחור בולם יחיד עם 220 מ"מ. מלפנים חישוק שפיצים, לא מראה שכיח בכלים של דוקאטי, בקוטר 21 אינץ' ו-18 אינץ' מאחור. שניהם עם צמיגי פירלי סקורפיון ראלי STR דו שימושיים בשלב זה, אם כי בכוונת החברה לאפשר בעתיד גם הרחבה של האופציות לצמיגי כביש או צמיגי שטח ייעודיים.

הבלמים הם של ברמבו מונובלוק כאשר מלפנים אלו צמד 320 מ"מ ומאחור בודד בקוטר 265 מ"מ.

עוד בוואלה!

רכיבה ראשונה: דוקאטי פניגאלה V4s על המסלול

לכתבה המלאה
דוקאטי דזרט X. אתר יצרן
ההבטחה היא ליכולות כביש גבוהות גם כן/אתר יצרן

המושב בגובה 875 מ"מ, אבל בדוקאטי אומרים שמבנה האופנוע הצר, ההגעה לרצפה קלה ובכל מקרה קיט הנמכה הכולל סט בולמים ומושב ניתנים להתאמה לרוכבים נמוכים.

בדוקאטי מדגישים את העבודה שנעשתה בייצור תנוחת רכיבה שתאפשר שילוב בין תפעול חלק ברכיבה בעמידה כפי שנדרש לא מעט בשטח, אולם בלי להקריב יותר מדי מהנוחות בישיבה כאשר מכסים איתו מרחקים. הפתרון שלהם, כך נראה היה פריסה מרווחת ככל האפשר של נקודות המגע המרכזיות של הרוכב עם הכלי - רגליות, מושב כידון.

דוקאטי דזרט X. אתר יצרן
לוח מחוונים דיגיטלי/אתר יצרן

את הדזרט X ישמש מנוע הטווין בתצורת L של דוקאטי בנפח 950 סמ"ק (937 סמ"ק ליתר דיוק), כן, אותו מנוע שכבר פגשנו במונסטר, במולטיסטרדה, פניגאלה, סטריטפייטר וההיפרמוטארד. כאן, מותאם לשימוש של אופנוע אדוונצ'ר הוא עם 110 כ"ס ב-9,250 סל"ד ו-9.3 קג"מ ב-6,500 סל"ד. גרסה מוגבלת הספק ל-47 כ"ס זמינה לבעלי רישיון A1.

עוד שינויים שעובר הכלי ברמת המכלולים כוללים בין השאר את קיצור יחסי ההעברה בתיבת ההילוכים. קיצורים משמעותיים יותר בהילוכים הראשון והשני, פחות משמעותיים בשלושת הבאים ואילו השישי נותר ארוך לטובת שיוט במהירות גבוהה.

מיכל ראשי של 21 ליטרים אמור לספק לו טווח רכיבה מכובד, אולם רוכבים שירצו להאריך אותו עוד יותר, יוכלו לקבל את הדזרט X עם מיכל משני הממוקם בזנב ומכיל 8 ליטרים נוספים. השליטה במעבר לשימוש במיכל נעשית באמצעות לוח המחוונים שמתפקד כמסך מגע. אם כי לא ברור אם שימוש באופציה הזו מאפשרת התקנת מזוודות, נבדוק את זה בקרוב.

דוקאטי דזרט X. אתר יצרן
אמור לספק נוחות ושליטה מירביים בעמידה ובישיבה ברכיבות ארוכות/אתר יצרן

עוד בעולמות האלקטרוניקה, לדזרט X שישה מצבי רכיבה; אנדורו, ראלי, ספורט, טורינג, אורבן וגשם ובנוסף 4 מצבי אספקת כוח; מלא, גבוה, בינוני ונמוך. בכל אחד ממצבי הרכיבה מותאמת בקרת האחיזה לפעולה ברמת התערבות משתנה וזו שולטת על בלימת המנוע, בקרת הווילי, הקוויק-שיפט וה-ABS שגם הוא בעל שלושה מצבים וכן ניתוק מלא.

הדוקאטי דזרט X נכנס לשוק האדוונצ'רים באיחור גדול, ושם מחכים לו לא מעט יריבים שכבר החלו לצבור מוניטין ולבחור החדש צפויה עבודת מרפקים לפילוס דרכו לצמרת. בין הכלים שיושבים גם הם על המשבצת שלו אפשר למנות את ה-KTM 890 אדוונצ'ר, את ההוסקוורנה 901 נורדן, מוטוגוצי V85 TT, הונדה אפריקה טווין הוותיק והמצליח ובמידת מה גם מול הטריומף טייגר 900 ראלי.

המחיר שלו, 120 אלף שקלים לתקופת ההשקה כולל אחריות ל-4 שנים ללא הגבלת קילומטרים, נמצא ברף העליון של הקטגוריה, אבל כך גם הציפייה לרכוב עליו ולהכיר אותו מקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully