וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיג'ו 2008 חושף ניבים בגרסת ה-GT PACK

עודכן לאחרונה: 5.7.2022 / 7:36

משפחת ה-2008 של פיג'ו כבר לא צעירה, אבל בשוק רעב לקרוסאוברים קטנים תמיד אפשר לחדד ציפורניים ולנעוץ אותה בעוד נישה, גם אם המחיר מפולפל מאוד

פיג'ו 2008 GT PACK. קינן כהן
הפסים לאורך הגריל? זו גרסת ה-GT או ה-GT PACK/קינן כהן

עוד במבחן ההשוואתי הקודם שערכנו לקבוצת הקרוסאוברים הקטנים בלט מאוד ה-2008 בזכות שילוב של נוחות, התנהגות ותא הנוסעים שלו. נכון שבסופו של דבר מי שהלך הביתה עם הגביע היה רנו קפצ'ור בשל יותר נקודות על הטופס, אבל בחירת הבוחנים לו היו צריכים לקחת אחד הביתה הייתה בגור האריות.

גם עם ההישגים ההם דבר אחד מרכזי היה חסר לו כדי לסגור את הפינה כבחיר ליבנו - הוא היה מעט חלש מדי כדי לאפשר למנוע להוות שידוך הולם לפוטנציאל שלו. אבל לפיג'ו יש עוד גרסה, קצת נחבאת אל הכלים בין לא פחות מ-7 גרסאות של הדגם הזה, אם סופרים גם את הדיזל והחשמל. קוראים לה GT והיא מגיעה עם גרסה מחוזקת של מנוע ה-1.2 ליטר שמוציאה 155 סוסים.

פיג'ו 2008 GT PACK. קינן כהן
אין ממש דרך לקבל גם תנוחת נהיגה טובה וגם תצפית ללוח המחוונים/קינן כהן

בהופעה החיצונית שלו שני הסממנים הבולטים ביותר הם הגריל שבו החריצים הם לאורך ולא לרוחב, זה גורם ל"לוע" של האריה להיראות גדול יותר והמאפיין השני הוא תאורת הלד בעיצוב השונה שמורכבת משלושה פסים אנכיים לצד התאורה המרכזית. בחושך, כאשר הם מתחברים לפנסים המאורכים בפגוש הקדמי מקבלים את המופע המלא.

תא הנוסעים מביא את כל מה שאהבנו ואהבנו פחות ב-2008. לצד איכות חומרים טובה מאוד ועיצוב שעדיין נראה רענן ופה מגיע גם עם שילוב של טקסטורות, צבעים, ריפוד בשילוב בד, אלקנטרה ודמוי עור, גג פנורמי ועוד. ומה שפחות אהבנו כמו סידור מבלבל של "פסנתר" הכפתורים בקונסולה המרכזית לצד כפתורי מגע וכמובן הסידור הבלתי אפשרי של ההגה הלא עגול שתמיד יסתיר חלק מלוח המחוונים.

פיג'ו 2008 GT PACK. קינן כהן
המושבים בגרסה הזו מעולים גם אחרי מאות קילומטרים/קינן כהן

מעבר לאבזור הנוחות העשיר, חבילת הבטיחות שכבר בבסיס ה-2008 מצוינת מגיעה כאן גם עם השליטה האוטומטית באורות, התרעה על רכב ב"שטח מת", בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב כולל שמירה על מרכז נתיב, זיהוי תמרורים והתאמת מהירות בבקרת השיוט ועוד.

המרווח מלפנים ומאחור טוב, אם כי ליושבים שם איכות החומרים פחות מחניפה והם סובלים משטח חלונות מצומצם על מזבח העיצוב החיצוני. אבל היום ילדים גם ככה לא מסתכלים החוצה אלא פנימה לניידים שלהם, ובשביל זה יש להם שני שקעי טעינה. לא, לא כדאי לשים שם ילד שלישי.

תא המטען סטנדרטי 405 ליטרים, תאורה, שני גבהים לרצפת תא המטען ותאים בצדדים. היתרון שלו הוא סף הטענה נמוך ונוח ופתח רחב שמקל על ההעמסה.

פיג'ו 2008 GT PACK. קינן כהן
המרווח בסדר, גודל החלונות ממש לא/קינן כהן

המנוע ב-GT PACK הוא בבסיסו אותו מנוע 1.2 ליטר שתמצאו בכל גרסאות הבנזין של ה-2008. שלושה צילינדרים מוגדשים, אלא שכאן הוא משתדל יותר ומוציא 155 סוסים ו-24.4 קג"מ (130 כ"ס ו-23.4 קג"מ באחרים). מכיוון שהמשקל זהה ועומד על 1,280 ק"ג התוצאה היא מכונית זריזה יותר, לא משהו שירוויח לכם כסף במחתרת מרוצי הרחובות, כך הכל 8.1 שניות ל-100 לעומת 8.8 בגרסאות ה-130 כ"ס. אבל מה שכן מקבלים פה הוא אופי נמרץ יותר למנוע, כזה שלא מתלונן כאשר מדרבנים אותו בכביש הררי וכזה שלא מסתכל עליך בתמהון ואומר "חביבי, אתה יכול להמשיך לדרוך על הדוושה עד מחר, אני לא אסע מהר יותר מזה".

והאופי הזה מתחבר להגה מהיר מאוד ומדויק שבתורו מזיז שלדה הדוקה שנשענת על בולמים ומתלים שיודעים לספוג אנרגיה כאשר המרכב נשען עליהם בפניות ויודעים לשחרר אותה באופן מרוסן בשינויי כיוון. פתאום מקבלים כאן רכב שבניגוד לרוב החברים שלו באמת יהיה משהו שבשעת רצון יכול לדגדג את השריר הזה של כיף בנהיגה, גם בקרוסאובר.

פיג'ו 2008 GT PACK. קינן כהן
חישוקי ה-18 אינץ' דורשים קורבן של ממש בשיכוך שיבושים קטנים/קינן כהן

בסעיף נוחות הנסיעה, הוא רושם בידוד רעשים טוב למדי והבולמים שלו מקבלים ציונים טובים מאוד על שיכוך גלים, מהמורות ושיבושים. הוא נמצא בדיוק בנקודה שבה מעבר על גדודיות אספלט נבלע בנדנוד קל אבל בלי תנודות מוגזמות. הנקודות שהוא מפסיד בנוחות קשורות לצמיגים בחתך 55 על חישוק 18 שלא ממש לוקחים חלק בספיגה של השיבושים הקטנים. למעט המראה, הוא לא היה מפסיד דבר אם היה יורד לחישוקי ה-17 אינץ' בחתך 60 של הגרסאות האחרות.

בסיום ימי המבחן ולאחר כמה מאוד ק"מ בבדיקה של צריכת הדלק בתנאי הנהיגה האלו, רשם ה-2008 GT PACK ממוצע של 13 ק"מ לליטר. לא נתון שרושם פרקים חדשים בדברי ימי החיסכון, אבל סך הכל סביר למנוע טורבו קטן שעובד קשה לייצר קצב תחת עומס.

פיג'ו 2008 GT PACK. קינן כהן
לעיצוב החיצוני יש מחיר בגודל החלונות/קינן כהן

כן, 160 אלף שקלים עבור קרוסאובר קטן זה סכום שבהחלט יכול לגרום לתזוזה בחוסר נוחות וזה עוד עדין מאוד. רשמית, על הנייר למי שמחפש ג'יפון קטן עם הרבה סוסים, גם לסיאט ארונה יש את גרסת ה-FR עם מנוע ה-1.5 ו-150 כ"ס ולמאזדה את ה-CX3 עם מנוע 2.0 ליטרים 156 כ"ס. שניהם אמנם זולים ממנו וגם פחות מאובזרים.

אבל כאן צריך להסביר את המנגנון מאחורי קניית המכונית היום, זו שנעשית בפריסה ל-36 תשלומים במקרה הטוב. במקרה הזה, כאשר הפער בין ה-GT PACK לבין הרמה שמתחתיה במחירון ה-GT עם 130 כ"ס הוא 7,000 שקלים כלומר - פער של 194 שקלים בחודש - ללא מעט אנשים קל לעשות את המעבר הזה. בנוסף, מסתבר שלגרסאות היקרות יותר של ה-2008 דווקא יש ביקוש כאשר שלוש היקרות ביותר שלה (כולל החשמלית היקרה מאוד) מהוות כחמישית ממכירות הדגם.

עוד בוואלה!

מבחן השוואתי: ארבעה קרוסאוברים קטנים ראש בראש

לכתבה המלאה

אז 160 אלף שקלים הם המון כסף ל-2008, כל 2008. אנחנו לא יכולים לראות מצב שבו נשלח מישהו עם המלצה לדגם הספציפי הזה ואנחנו יכולים להניח שגם אצל היבואנית לא מתכננים לראות את המכונית הזו הופכת לרבת מכר, לא של הדגם, לא של המותג ולא של הקטגוריה. זו פשוט עוד הצעת הגשה למוצר המוכר למי שמחפש את הכי הכי שלו, במקרה הזה בצד השני של תג המחיר עומד גם רכב מוצלח.

פיג'ו 2008 GT PACK. קינן כהן
הפעם לדגם יש גם פאנץ' מתחת למכסה המנוע/קינן כהן

על הצד הטכני: פיג'ו 2008 GT PACK

מנוע, הנעה: בנזין, קדמית
נפח (סמ"ק): 1,199
הספק/סל"ד (כ"ס): 5,500/155
מומנט/סל"ד (קג"מ): 1,750/24.4
תיבת הילוכים: אוטומטית, 8 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ):
430
רוחב (ס"מ): 177
גובה (ס"מ): 155
בסיס גלגלים (ס"מ): 261
תא מטען (ליטרים): 405

ביצועים:
תאוצה 0-100:
8.1 שניות
מהירות מירבית: 208 קמ"ש
צריכת דלק (מבחן): 13 ק"מ לליטר

מתחרות:
מאזדה CX3, סיאט ארונה, רנו קפצ'ור, סוזוקי ויטארה

מחיר:
160 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully