וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: מחליפת יונדאי i10 תהייה חשמלית

עודכן לאחרונה: 24.7.2022 / 12:16

בכיר ביונדאי אירופה מאשר: אנחנו מכוונים למכונית חשמלית עירונית וזולה. יש לנו פרטים כללים וניחוש לגבי המחיר

יונדאי קספר. אתר יצרן
יונדאי קספר, האם זה הכיוון?/אתר יצרן

קטנה, עירונית, חשמלית ועם מחיר יעד של כ-20 אלף יורו, אלו התוכניות של יונדאי למכונית החשמלית שתחליף את ה-i10 ואת אחותה קיה פיקנטו. כך אישר ראש מחלקת השיווק האירופית של יונדאי, הדגם החדש יהיה חלק מהרחבת ההיצע של היצרנית שיכלול 11 כלי רכב נוספים שיוצגו עד שנת 2030.

לאור האתגר הבעייתי מאוד שמציב פיתוח מהבסיס של מכונית חשמלית קטנה וזולה, לא בטוח שביונדאי יבחרו ללכת עד הסוף ולהציג מכונית ייעודית, ויתכן מאוד שנראה הסבה של מכונית קיימת להנעה חשמלית בדיוק כמו שעשתה דאצ'יה עם הספרינג המבוסס על רנו קוויד.

מכוניות עירוניות אמנם לא אמורות להציג טווח נסיעה יוצא דופן ולכן יכולות לעשות שימוש בסוללות קטנות יחסית, אבל גם אז, המחיר שלהן לא יהיה נמוך ונדרשות המון פשרות בתחום המשקל (או במילים אחרות - בידוד הרעשים).

מבחן דרך: יונדאי i10 ידנית. קינן כהן
מכונית חדשה או הסבה של הקיימת?/קינן כהן

אפשרות שהועלתה הייתה לעשות שימוש בדגם בשם קספר - מעין מיני קרוסאובר המשווק כיום בדרום קוריאה ומציג דימיון לסוזוקי איגניס או טויוטה אייגו X, שילוב בין מימדים קטנים להופעה מוגבהת. אבל יתכן שגם שימוש בפלטפורמת הוניו באה בחשבון.

כאמור, מחיר היעד של המכונית יעמוד על כ-20 אלף יורו, כלומר גבוה יותר ממחיר ה-i10 של היום וקרוב יותר למחיר של פולקסווגן פולו או טיוטה יאריס מאובזרות, כך שבתרגום משוער לשקלים, אנחנו עשויים להסתכל על כ-130 אלף שקלים. מחיר שנמצא בגזרת מכונית עירונית חשמלית אחרת שכבר משווקת פה - הפיאט 500E.

אבל לא רק היא, בקופרה כבר מחממים מנועים לקראת הרבל, לפולקסווגן יהיה את ה-ID לייף וגם בסקודה שוקדים על מתחרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully