וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

DS4 החדשה כבר פה: יוקרה צרפתית חוצה סגמנטים

עודכן לאחרונה: 8.8.2022 / 22:05

DS4 החדשה מגיעה להתחרות בקומפקטיות ובקרוסאוברים פרימיום בשלושה סגנונות עיצוב, רשימת אבזור ארוכה ושני מנועים; בנזין ופלאג אין ולהם 225 כ"ס

DS4 החדשה. רונן טופלברג,
בין קומפקטית לקרוסאובר/רונן טופלברג

דוד לובינסקי, יבואנית DS לישראל החלה היום בשיווק ה-DS4 החדשה. בניגוד לשם הזהה, היא אינה היורשת הישירה של המכונית הקומפקטית בעלת השם הזהה שהוצגה כאשר DS פעלה תחת סיטרואן בתחילת העשור הקודם, אלא מכונית שמבקשת לברוא לעצמה משבצת חדשה לחלוטין על בסיס פלטפורמת ה-EMP2 שמשרתת את רוב מכוניות הקונצרן הנוכחיות.

במשבצת הזו היא תנסה להתחרות מול אודי A3, ב.מ.וו סדרה 1 ומרצדס A קלאס כמו ה-DS4 ההיא, אבל הפעם עם כמה טריקים עיצוביים תנסה גם לעשות סיבוב גם עם פוזת קרוסאובר מול לקסוס UX, מול ב.מ.וו X2 ואחרים.

DS4 החדשה. רונן טופלברג,
מתייצבת מול ב.מ.וו ואודי, תנסה לפצות באבזור והספק על הפער במוניטין/רונן טופלברג

המידות החיצוניות של ה-DS4 מציבות אותה על הצד הנדיב של המכוניות הקומפקטיות. אורך של 440 ס"מ, רוחב של 183 ס"מ, 149 ס"מ לגובה ובסיס גלגלים של 268 ס"מ. בהשוואה לסדרה 1 ואודי A3 ה-DS4 ארוכה, רחבה, גבוהה ובעלת בסיס גלגלים גדול יותר (זהה לזה של סדרה 1). בהשוואה למרצדס A קלאס, הגרמנית ארוכה ממנה בשני ס"מ ובעלת בסיס גלגלים ארוך משמעותית ב-5.5 ס"מ. תא המטען נע בין 430 ליטרים בגרסת הבנזין ו-390 ליטרים בגרסת הפלאג אין, בשני המקרים מדובר בנתון גבוה יותר משל הגרמניות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
DS4 החדשה. רונן טופלברג,
שלל סגנונות עיצוב בתא הנוסעים והמון אבזור/רונן טופלברג

על ההנעה בשלב זה מופקדים שני מנועים, או יותר נכון, מנוע אחד בשתי תצורות בנזין ופלאג אין. זהו מנוע ה-1.6 ליטר טורבו אליו משודכת תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 יחסי העברה. לשתי הגרסאות הבנזין והפלאג אין יש הספק של 225 כ"ס. בפלאג אין מנוע הבנזין בהספק של 180 כ"ס והמנוע החשמלי בהספק של 110 כ"ס. בגרסת הבנזין ההספק הוא 225 כ"ס. השתיים נבדלות בנתון המומנט, 30.6 קג"מ בבנזין 36.7 קג"מ בפלאג אין.

התגבור החשמלי גם מקצר את התאוצה ל-100 קמ"ש כאשר גרסת הפלאג אין עושה את זה ב-7.7 שניות וגרסת הבנזין ב-7.9 שניות.

סוללות בגודל 12.4 קוט"ש מאפשרות ל-DS4 פלאג אין טווח של עד 59 ק"מ מוצהרים. טעינה מלאה משקע רגיל אורכת כ-7 שעות, מעמדת טעינה כשעתיים.

DS4 החדשה. רונן טופלברג,
ברמת הגימור "קרוס" היא נושאת מאפייני "כמו שטח"/רונן טופלברג

ל-DS4 שלוש "חבילות הופעה" - המהודרת נקראת טרוקדרו, הספורטיבית נקראת פרפורמנס ליין וזו שמתחפשת לקרוסאובר נקראת קרוס ריבולי. שלוש הגרסאות נבדלות זו מזו בעיצוב החיצוני שלהן כאשר לטרוקדרו ניקלים וכרום, הפרפורמנס ליין עם חישוקים וחלקי מרכב מושחרים, והקרוס ריבולי עם "חצאיות" פלסטיק בגוון מתכתי, חצאיות שחורות ופסי גגון שמנסים להעניק לה הופעה של קרוסאובר, למרות שבפועל אין הבדל במרווח הגחון בין המכוניות.

רמות הגימור נבדלות גם בשידוך שלהם ליחידות ההנעה, כאשר הטרוקדרו זמינה הן עם מנוע הבנזין והפלאג אין, הפרפורמנס עם מנוע הבנזין בלבד והקרוס ריבולי עם מנוע הפלאג אין בלבד.

DS4 החדשה. רונן טופלברג,
קווים וחיתוכים שהופכים אותה לשונה מכל מה שבכביש/רונן טופלברג

אבל לא העיצוב, לא המנועים ולא המימדים הם הקלף החזק של DS4 בדרך לשכנע לקוחות לבחור בה. היא עושה שימוש בכפתור שלוחץ על נקודת התורפה הגדולה ביותר של היריבות שלה - האבזור. בעוד גרסאות הכניסה של המתחרות שלה דלות בכוח ובאבזור (להוציא מרצדס A קלאס שלא ערומה לגמרי) - ל-DS4 רשימות אבזור שהמתחרות לא מציעות גם בפסגת הגימור שלהן.

למעט גרסת הכניסה שרמת האבזור שלה טובה לכשעצמה, בכל אלו שצפונית אליה הרשימה היא ארוכה מאוד, כאשר לכל רמת גימור המפרט הייחודי לה וגם בו ניתן לעשות התאמות של סוגי התפירה והריפוד, גווני הפנים ועוד. הרשימה ארוכה מאוד ואת הפירוט שלה מעטים ישרדו, נרוץ על המובן מאליו (קישוריות אפל ואנדרואיד, שליטה על ההילוכים מההגה, בלם חניה חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת, לוח מחוונים 7 אינץ' ומערכת מולטימדיה 10 אינץ' ועוד) ונתמקד באבזור המיוחד שלה: סרטוני הדרכה בעברית, תצוגה עילית מורחבת וגדולה, מערכת מתלים עם ניטור כביש מבוסס מצלמה שמתאים את השיכוך לתנאי הדרך, גג פנורמי, פתיחה חשמלית לתא המטען, עיסוי במושבים, תאורת מטריקס לד, פתחי מיזוג למושב האחורי ומערכת תפעול באמצעות קול ושליטה באמצעות מסך מגע נפרד. חלק מהאבזור ייחודי לכל אחת מהגרסאות.

DS4 החדשה. רונן טופלברג,
רמת גימור והקפדה על הפרטים הקטנים גם במושבים האחוריים/רונן טופלברג

סוללת מערכות הבטיחות כוללת בכל רמות הגימור התרעת תנועה חוצה מאחור, תיקון סטייה מנתיב תוך שמירה על מרכז הנתיב, בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורי מהירות והתאמת בקרת השיוט, חיישני חניה, התרעה על רכב ב"שטח מת" ועוד. ל-DS4 יש גם 5 כוכבים במבחני הריסוק האירופיים.

על אף שהמחירים תחרותיים ביחס ליריבות מגרמניה, בטח לאור האבזור והמחיר, עם ה-DS4 נמנעה היבואנית במכוון מלהביא את הגרסאות החלשות יותר, והפחות מאובזרות, הן מתוך כוונה למצב אותה בזירת התמורה למחיר והן לאור הניסיון שלהם עם לקוחות המותג שמעדיפים את המכוניות המאובזרות יותר בהיצע.

בגזרת הבנזין מחיר ה-DS4 מתחיל ב-219 אלף שקלים לטרוקדרו, גרסת הפרפורמנס ליין בעלת ההופעה הספורטיבית תעלה 229 אלף שקלים.

גרסאות הפלאג אין מתחילות ב-249 אלף שקלים לטרוקדרו ועד ל-279 אלף שקלים לקרוס.

לכל הדגמים אחריות ל-3 שנים או 100 אלף ק"מ, לסוללה אחריות בת 8 שנים או 160 אלף ק"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully