וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעם השור חטף: מאחורי הלמבורגיני בניסיון החיסול

קינן כהן, אודי עציון

עודכן לאחרונה: 11.12.2022 / 18:51

למרות שאינן מיובאות באופן רשמי לישראל, בערוצי היבוא האישי הפכו מכוניות הספורט של למבורגיני לצעצוע הנוצץ ביותר של עשירי ישראל. אלו הנתונים מאחורי ההגעה שלהן לכאן

ניסיון חיסול בלמבורגיני. למבורגיני. דוברות משטרת ישראל
למבורגיני הוראקן, הן לא אמורות לגמור ככה/דוברות משטרת ישראל

ניסיון החיסול שאירע אמש מנהרות כביש 6 ובו נדקרו ונורו שני גברים במכונית למבורגיני נראה כמו סצנה מסרט אקשן, בטח כאשר יש בו את כל המרכיבים של סצנת מרדפים וירי שבהם מככבת אחת ממכוניו הספורט המהירות והיקרות בישראל. בתמונות מזירת האירוע נראית המכונית, מדגם למבורגיני הוראקן בצמוד לקיר המנהרה ועל שמשתה מה שנראים כמו סימני ירי. על פי הדיווחים, דרכה של המכונית והנוסעים בה נחסמה במארב מתוכנן ואז בוצע ניסיון ההתנקשות.

ההוראקן, שכמו שאר דגמי חברת למבורגיני אינה מיובאת באופן סדיר לישראל, נחשבת למכונית הלחם והחמאה של היצרנית האיטלקית. כאשר במרכז המרכב שלה שוכן מנוע V10 אטמוספרי בנפח 5.2 ליטרים. אותו מנוע שהושאל גם למכונית העל של אודי ה-R8 (למבורגיני נמצאת בבעלות קבוצת פולקסווגן). הנתונים הטכניים הם 610 כ"ס שמספקים תאוצה ל-100 קמ"ש ב-3.2 שניות ומהירות מירבית של 325 קמ"ש.

למבורגיני הוראקן. אתר יצרן
קרואה על שם שור לחימה/אתר יצרן

כאמור, בישראל אין יבואן רשמי של יצרנית מכוניות הספורט האיטלקית אולם בארץ נוסעות כבר כ-42 מכוניות למבורגיני מהעשור האחרון, ועוד כמה קלאסיות בודדות, כך על פי אנשי בוואריאן מוטורס, שאחראים למספר לא מבוטל מאותן מכוניות אקסלוסיביות ואף מאושרים כדילר המקומי לדגמי היצרנית בישראל. בעבר, אפשר משרד התחבורה לייבא לישראל שלא בידי עולים חדשים, רק מכוניות שליצרן שלהן הייתה נציגות רשמית בארץ. אולם ב-2013 שינה המשרד את הנוהל, בעקבות פנייה של הקבלן עודד שריקי לשר התחבורה דאז ישראל כץ, לאפשר לו לייבא לישראל רולס רויס גוסט.

המשרד הסכים לאפשר אז ייבוא של מכוניות כמו רולס רויס, שגם לה אין יבואן רשמי בארץ למרות שהיא בבעלות ב-מ-וו הגרמנית, בתנאי שבעל הרכב יציג התחייבות של היצרן לטפל ברכב בנוהל "רופא מוטס", ושליחת מכונאי וחלפים בכל כעת שיעלה צורך. היתר דומה לייבוא המכוניות של למבורגיני לישראל קיים היום בידי "בוואריאן מוטורס" שגם מוכרת על ידי היצרנית כמשווקת רשמית של המכוניות שלה בישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
למבורגיני הוראקן. אתר יצרן
כ-16 מכוניות מדגם הוראקן נמצאות בישראל/אתר יצרן

מאז הגיעו לארץ מכוניות רולס רויס נוספות, וכאמור גם עשרות מכוניות למבורגיני. הדגם הנפוץ ביותר של היצרנית בארץ הוא מכונית העל הורקאן, עם 16 יחידות, ואחריה 10 רכבי כביש שטח מדגם אורוס. בנוסף נוסעות בארץ עוד 4 מכוניות על מדגם האוונטדור היקר יותר, שממשיך את שושלת הקונטאש.
מחירה של הוריקאן בישראל מתחיל בכ-1.5 מיליון שקל, בעוד שאורוס עולה כ-2 מיליון שקל. אוונטדור עולה כ-2.5 מיליון שקל. לפחות ישראל אחד, איש עסקים מירושלים, מחזיק גם אוונטדור וגם אורוס.

המכונית שהייתה מעורבת בניסיון ההתנקשות הינה משנת הדגם 2019 ויובאה לישראל בייבוא אישי כמשומשת. על פי רישומי משרד התחבורה היא תוקף הרישוי שלה היה עד חודש אפריל 2022. אם כי סביא להניח שכרגע זו הדאגה הקטנה יותר של הבעלים.

עוד על למבורגיני:
4X4-על: למבורגיני חשפה את הקרוסאובר אורוס
עוצרת נשימה: למבורגיני אוונטדור S רודסטר יוצאת לדרך
הנעה אחורית על שור איטלקי בלי גג - למבורגיני הורקאן ספיידר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully