וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זרקו מחיר: נהגנו באחת המכוניות היקרות בישראל

עודכן לאחרונה: 18.12.2022 / 19:19

הבנטלי פליינג ספור, ממש כמו הלקוחות שלה, היא מכונית שהמושג "אי אפשר" פשוט לא מקובל עליה. ככה זה כשהמקרר שלה עולה כמו משומשת קטנה, וירידת הערך שלה שווה כמו מכונית יוקרה

בנטלי סרטון/בנטלי

מחיר (בסיס/מבחן): 1,885,000 שקל/ 2,558,394 שקל

ציון: 9.5/10

אהבנו: איכות, גימור, נוחות, ביצועים, טכנולוגיה, מרווח
לא אהבנו: העונה החדשה של הלוטוס הלבן, מה זה השיט הדפוק הזה?!

הרגע הטוב ביותר שהיה לי במבחן של הבנטלי פליינג ספור היה זה שבו החניתי אותה מול אולם התצוגה שלהם בהרצליה. ואני יודע שזה נשמע מוזר, אבל כן, אם יש רגע ממש טוב - זה זה. ולא בגלל שהיא לא טובה, הו לא, היא מדהימה ואני הולך לאכול לכם את הראש על זה לא מעט. זו פשוט הייתה אנחת רווחה שמגיעה ממקום אחר לגמרי. תראו, אם הייתי נותן לכם תיק עם 2.5 מיליון שקלים כדי שתשמרו עליו ליומיים נגיד. סביר להניח שלא הייתם עוזבים אותו לרגע, לא הייתם מורידים ממנו את העיניים, הייתם ישנים איתו, שמים אותו לידכם במקלחת וגם לשירותים הייתם נכנסים איתו. אבל לא משנה מה, אני בטוח שברחוב לא הייתם משאירים אותו נכון? יופי, אני מניח שאתם מבינים לאן אני חותר פה. אגב, תוסיפו לזה אנשים שבוהים במכונית הזו ולא שמים לב לאן הם נוהגים, מנסים לצלם אותה תוך כדי נהיגה, סוטים מהנתיב שלהם לכיווני - וזה קרה יותר מדי פעמים ובקטע מלחיץ לגמרי.

בנטלי פליינג ספור. קינן כהן
5.3 מטרים של הצהרת נוכחות עוצמתית/קינן כהן

הפליינג ספור, היא השנייה בהיררכיה המימדים של בית המלוכה הבריטי שנקרא בנטלי, כאשר מעליה הייתה עד לפני שנתיים המולסאן, והיא חולקת מכלולים עם הקונטיננטל GT ויש גם הקרוסאובר בנטייגה לחובבי הז'אנר. שנייה בהיררכיה או לא, היא חתיכת מכונית גדולה, 5.3 מטרים של הדר ונוכחות שממגנטת אליה מבטים בלי סוף, אבל היא הרבה יותר מסתם גודל ורושם. היא ירידה לפרטים הכי קטנים שיש, דווקא יפעת מהקיבוץ הייתה היחידה ששמה לב שגוון התכלת-שמפניה הזה שלה הוא לא צבע רגיל - כי על מכונית המבחן יש את צביעת ה-Breeze של בנטלי - עניין פעוט של 80,500 שקלים - והסיפור הזה של תוספות בסדרי גודל של מכוניות משומשות טובות עוד יחזור על עצמו לאורך המבחן הזה.

חושבים שזה אקסלוסיבי? תקראו את זה:
- הכי נדירות שיש: יצרניות הרכב מחפשות את האנשים שמוכנים להוציא סכומים מופרכים
- הישראלים שנוהגים במכוניות הנדירות בישראל
- חילול הקודש? כשפרארי מציגה קרוסאובר

בנטלי פליינג ספור. קינן כהן
זלזול מוחלט באיכות הסלילה של הכביש/קינן כהן

בתא הנוסעים הסיפור הזה של בנטלי מכה בכם בכל העוצמה שלו, מכה בכל החושים. המישוש של החומרים, הראיה של הירידה לפרטים, הריח של עור ועץ מעובדים, השקט האטום והאוטם מהעולם החיצוני והטעם - כי בסוף כולנו אוכלים את הלב על זה שהמפגש עם מכוניות כאלו נהייה נדיר למדי. כבר אמרנו, היא מכונית גדולה של ירידה לפרטים קטנים, מדוגמת חיתוכי היהלום בפנסים הקדמיים, גימור המתכת, הריקוע וטבעת הנחושת על ידית האיתות, כל תפר בעשרות המטרים של תפרים ידניים בתא הנוסעים ועד הקאנט סביב שטיחוני הרצפה הכי עבים שראיתי בחיים שלי, בכלל, לא רק במכונית. ואני אספר לכם עוד משהו, זה לא רק במקומות שאתם רואים בעיניים - בפליינג ספור, כמו בעוד מכוניות של בנטלי יש כמה חלקי בידוד מפלסטיק מוקצף אותו מייצרת "פומוטיב" הישראלית, שם אמרו לי שהתבניות בהן דרשה בנטלי שייעשה שימוש הן העבות ביותר שהן עשו אי פעם.

עזבו הכל, מתי נתקלתם במכונית שיש לצבע הפנים שלה שם בפני עצמו ועוד שם נפרד לצבע הפנים המשני.

בנטלי פליינג ספור. קינן כהן
כל פרט מהחזית לזנב עשוי ברמת גימור והקפדה יוצאי דופן/קינן כהן

כמובן שעם כל המטארז' הזה המושב האחורי בבנטלי הוא טרקלין אירוח משובח. בתצורה של מכונית המבחן היא מגיעה עם 3 מקומות ישיבה, אפשר לקבל גם עם שניים ובכל מקרה פה יש גם "חבילת בידור אחורית" שכוללת שני מסכי 10.4 אינץ' ואוזניות אלחוטיות, חבילת בידור עד שרואים את המחיר - 90,558 שקלים... מבדר פחות. ויש גם מקרר בקבוקים - 29,016 שקלים ואם אתם חושבים כרגע "ראבק, 30 אלף שקל זו מכונית קטנה משומשת לא רעה בכלל..." אז קחו בחשבון שבמטבח של הבעלים של בנטלי כזו יש מקרר שעולה כמו מכונית גדולה חדשה. רק החלונות האחוריים היו אעפס קצת מאכזבים בגודל שלהם, מאוד קשה לנופף לפשוטי העם דרכם, באמת...

והכל עשוי ברמת ההידור והגימור הכי טובים שתעשיית הרכב יודעת להציע, אולי בעצם גם יותר מכל תעשייה אחרת. אני לא אודיופיל גדול, אבל הצלילים שהיא מוציאה ממערכת השמע של Naim גרמו גם לי לשים לב שהכינור השני מימין בשורה הרביעית בפילהרמונית של לונדון לא מכוון כמו שצריך. וכאשר יש קטע תיפוף וממש אפשר להרגיש את הלומות התוף בגב המושב, כאילו יושב שם מישהו עם מקלות ונותן עבודה. בעצם יש מצב שהמילה כאילו מיותרת ויש שם מישהו כזה, רושם לי לבדוק.

בנטלי פליינג ספור. קינן כהן
הכי ג'יימס בונד/קינן כהן

המכונית הזו מעניקה פרופורציות חדשות לגמרי לכל מה שאולי ראיתם במרצדס למשל וטעיתם לחשוב שמדובר ביוקרה יוצאת דופן. היא מכונית שמגיעה מיצרנית שאצלה, ממש כמו אצל הלקוחות שלה - אין דבר כזה "אי אפשר" - זה פשוט צמד מילים שלא נמצא בלקסיקון ועל כל דבר אומרים כן ומצמידים לו תג מחיר שיורד לרזולוציה של השקל - כמו דיפון העץ שעולה 17,948 שקלים בדיוק.

ועם כל הטכנולוגיה המסחררת שבה, עם מערכת ראיית הלילה, הסגירה הרכה של הדלתות, עם בולמי האוויר, 25 תוכניות העיסוי במושבים, התצוגה העילית, יש פה משהו שכבר כמעט לא רואים במכוניות חדשות - המון כפתורים, ממש המון - יש פה כפתור אחד לכל פעולה - אחד לחימום, אחד לאוורור, אחד ששולט על כיווני האוויר, סנכרון בין הצדדים של תא הנוסעים, כפתור לפתיחה של הווילון וכפתור לסגירה של הווילון - אולי ככה הבעלים שלה אוהב את זה. גם אצלם יש כובסת, מבשלת, גנן, מזכיר, עוזר אישי, נהג - כל אחד עושה את התפקיד שלו. אגב נהג, למרות התדמית, שלא נטעה - הפליינג ספור היא הדגם שדווקא מיועד לבעלים הנוהג, בעוד שהמולסאן הייתה הלימוזינה המסורתית של הישיבה מאחור.

בנטלי פליינג ספור. קינן כהן
כל ההידור והעושר בעולם/קינן כהן

וכמו כל דבר בה, גם מתחת למכסה המנוע שלה יש להוסיף את המילה "הכי", והמנוע הזה הוא הכי "הכי" שיש. טכנית יש פה 6 ליטרים בתצורת W12, כלומר שני מנועי V6 שחוברים לצורך ביצוע חבלה חמורה באקלים העולמי. כשהם עושים שריר יוצאים להם 635 כ"ס. כל זה לא ממש רלוונטי, בעיסוק שלנו סביב רכב יש כל כך הרבה דיבור על מנועים וצילינדרים, ומגדשי טורבו וסעפות - רק שזה לא רלוונטי פה.

אתה פשוט שם את הרגל על הדוושה הזו שיוצאת מהרצפה והיא כבר תדאג לדחוף אתכם קדימה בעוצמה אדירה. עוצמת הלחיצה על הדוושה פה נמדדת בגרמים, ועם כל כך הרבה כוח וכל כך הרבה בידוד, אתם חולמים לרגע ונמצאים ב-170-180 קמ"ש עד שקראתם את זה עברנו את 210 ועם ההבנה שזו מהירות גבוהה ממש מופיע כבר המספר 240 על הצג ובאמת כדאי שנוריד קצת את הרגל מהגז כי בינתיים זה ב-260 ונראה לי שזה באמת מוגזם ככה לנסוע על 280 קמ"ש. ומבעד לשמשה הקדמית יש עולם שלם שרץ לחשמליות ואנחנו נוסעים על תחנת כוח שיכולה לספק את הצרכים האנרגטיים של כפר קטן.

בנטלי פליינג ספור. קינן כהן
תחנת כוח מופלאה, כל מכונית צריכה W12/קינן כהן

כמובן שהעליות לרמת הגולן היו מבחינתה תלולית קטנה. אבל עוד לפני כן, הפניות הארוכות והמהירות שלפני מבוא חמה וכמובן העלייה עצמה של מבוא חמה, הבהירו שהיא לא בעניין הזה של השתובבות פוחזת - בקצב שבה עלינו אותן איתה היא פשוט תקעה בנו מבט חמור ומחנך, כזה שמקבלים אחרי התנהגות שמאוד לא הולמת את המעמד, קצת כמו להפליץ בנוכחות המלכה האם. וזה באמת לא מתאים, כי גם עם התיבה כפולת המצמד שלה, עם ההנעה הכפולה, לא יעזור בית דין - את שוקלת פאקינג 2.5 טון - שום דבר במשקל כזה לא יכול להתנהג טוב על הכביש, כל הכסף בעולם לא ישנה את זה.

לכן הפתיע אותי מאוד למצא בין מצבי ההנהיגה שלה גם את ה"ספורט", כאילו, הלוויתן יכול לנעול ריצה של נייק, הן לא באמת יעשו אותו אתלט גדול. שני מצבי הנהיגה האחרים שלה - קומפורט ופשוט "בנטלי" עושים עבודה הרבה יותר טובה ומתאימה למהות המכונית הזו. מה? שאלתם אם יש מצב ECO? סעו, סעו מפה.

בנטלי פליינג ספור. קינן כהן
לכל כפתור יש שם ותפקיד/קינן כהן

ומה שהמכונית הזו רוצה ומה שאתם רוצים מהמכונית הזו זו רמת הנוחות המופלאה שהיא מייצרת. יש פה הכחשה מוחלטת לעובדה שהיא מתגלגלת על חישוקי 22 אינץ' בחתך 35 מלפנים ו-30 מאחור. כלומר, על הנייר היא אמורה הייתה להיות נוקשה כמו טקס חילופי המשמר בארמון ווינדזדור, בפועל יש פה ריחוף מדהים על האספלט. המכוניות שלפנינו נכנסות לקפל האספלט בכביש. אני רואה אותן נעות מעלה-מטה על הבולמים שמנסים לרסן את האנרגיה הקינטית הזו, מתנועעות כמו ראש כלב על הדשבורד במונית. אני מתכונן לקבל את הנענוע הזה גם אצלנו, וזאת הבנטלי עושה מין תנועה כזו מילימטרית, כאשר בולמי האוויר משולשי התאים שלה עם המוטות המייצבים האקטיביים שלה נכנסים לפעולה ואז היא ממשיכה הלאה באדישות מזלזלת כזו שיכולה להוציא מן הדעת.

עוד בוואלה!

קפצנו לאילת לקנות סנדלים בהנחה בבנטלי

לכתבה המלאה
בנטלי פליינג ספור. קינן כהן
מכונית שנולדה לטרוף מרחקים/קינן כהן

זהו, עברו להם ביעף יומיים ו-875.3 ק"מ מענגים בפליינג ספור, ובעוד אנחנו משייטים בעדינות למקום העגינה שלה (את המכונית הזו לא מחנים אלא עוגנים) אני מרגיש את כובד האחריות הולך ויורד, זהו, עוד דקה אני מזדכה על ההתחייבות שלי להחזיר אותה בריאה ושלמה לבעליה החוקיים. אבל מי באמת הבעלים של המכונית הזו? מי האנשים שקנו השנה 11 חתיכות כאלו בשנת 2022, אחת הטובות של היבואנית שלה לישראל? ובכן אפשר לחלק אותם לשני סוגים, הראשון הוא זה שמאוד מאוד חשוב לו מה שאנשים ברחוב חושבים עליו ועל המכונית שלו, השני הוא זה שממש לא מעניין אותו מה אנשים ברחוב חושבים עליו ועל המכונית שלו.

בנטלי פליינג ספור. קינן כהן
מערכת ראיית לילה, אני בסדיר הייתי צריך לסחוב את זה על הגב.../קינן כהן

אלו אנשים שירידת ערך של 375 אלף שקלים בשנה, שהם 1,027 שקלים כל יום היא הדבר האחרון שמטריד אותם, הם לא האנשים שבודקים את מחיר הטונה בסופר, אלא כנראה אלו שמייבאים אותה, שצריכת דלק של -7.5-7 ק"מ לליטר גם בנהיגה מאוד מנהלתית ממש לא מזיזה להם. אבל כמו שכתבנו כבר במבחן על הקונטיננטל GT, אלו אנשים נהדרים, שמשלמים למדינה המון מיסים על כל מכונית כזו שעולה על הכביש ובסוף חולקים את איכות הסלילה הדי בינונית שלהם עם כולנו.

ולמרות שאנחנו, בין אם נודה בכך או לא, נהנים למתוח את הצוואר ולנסות לראות מי נוהג במכונית הזו, זה לא באמת משנה - מהדבר היפה הזה ומה שהוא מייצג בעולם הרכב אפשר להנות גם כשעומדים לידה ורואים אותה חולפת בכביש, גם אם ברישיון שלה לא יופיע השם שלנו - והקטע הכי טוב? זה בחינם.

בנטלי פליינג ספור. קינן כהן
הוא גם יכול להיכנס פנימה אם אתם לא רוצים לנקר עיניים.../קינן כהן

על הצד הטכני: בנטלי פליינג ספור W12

מנוע, הנעה: 5,950 סמ"ק, 12 צילינדרים, טורבו, בנזין, כפולה
הספק/מומנט: 635, 91.8
תיבת הילוכים: כפולת מצמד, 8 הילוכים

מידות:
אורך (מטר: 5.3
רוחב (מטר): 2.2
גובה (מטר): 1.5
בסיס גלגלים (מטר): 3.2
תא מטען (ליטר): 420

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות): 3.8
מהירות מירבית (קמ"ש): 333
צריכת דלק (מבחן): 7.3 ק"מ לליטר
צריכת דלק (יצרן): 7.1 ק"מ לליטר


בטיחות:
ציון מבחן ריסוק אירופי: לא נבחנה

בטיחות אקטיבית:
בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי שלטי מהירות, התרעת רכב ב"שטח מת", בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, מערכת ראיית לילה, בקרת שיוט אדפטיבית

זיהום אוויר:
דירוג 15 מ-15

אחריות:
3 שנים

מתחרים:
רולס רויס גוסט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully