וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיותר? נהדר! שברולט קולורדו ZR2

עודכן לאחרונה: 7.1.2023 / 18:06

גרסת השטח של שברולט קולורדו דורשת מכם להתסתכל על מושג הטנדר אחרת לגמרי. אם תצליחו לעשות את זה, תגלו מכונה סופר מדליקה. אבל תזדרזו נשארו יחידות בודדות במלאי

מבחן דרך: שברולט קולורדו ZR2. קינן כהן
חיית שטח ישירות מהמפעל - הלוק הוא בונוס/קינן כהן

מחיר: 350 אלף שקלים (לא נמכר כרגע)
ציון: 9/10

אהבנו: ביצועים, יכולות שטח, מנוע, אבזור, הופעה
לא אהבנו: מערכות בטיחות, איכות תא נוסעים

הדבר הראשון שאתם שאתם צריכים לעשות כדי להבין את הטנדר הזה, הוא להפסיק להסתכל עליו בתור טנדר. אני יודע, זה משפט מוזר - אבל רק ככה זה יעבוד פה. מבינים? בישראל אנחנו מכירים ותופסים טנדרים באחת משתי האפשרויות - הכלים הקטנים יחסית, מה שנקרא "טנדר 1 טון" מכל עדות ההיילקס, טרייטון, די מקס ושות' ואת נקודת הקיצון השנייה - סילברדו, ראם, F350 למיניהם. אולם אי שם מעבר לים, באמריקה, טנדר הוא הרבה יותר מכלי רכב - הוא מוסד, הוא תרבות שלמה. מכירים את זה שלאסקימוסים יש המון מילים שמתארות סוגים שונים של שלג? אז ככה.

אז כדי להבין את הקולורדו ZR2 הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות זה להתסכל עליו אחרת לגמרי. כי טכנית, הוא טנדר בסדר? יש לו קבינה וארגז פתוח מאחורה - זה טנדר. אבל הנישה שהוא ממלא במיוחד בגרסה הזו היא אחרת לגמרי. מה היא? נדבר על זה בסוף.

מבחן דרך: שברולט קולורדו ZR2. קינן כהן
טנדר צעצוע שמישהו החליט לבנות בגודל מלא/קינן כהן

עיצוב: טוב נו, תראו אותו, ח-תיך כזה. מצמיגי הקוביות הקרביים האלו, הבולמים שמניפים אותו לגובה, הגריל המושחר, הקשת בארגז וזה עוד רק המבט הראשון. בסיבוב השני רואים כבר את המיגונים, התפיחה השחורה במכסה המנוע, מדרגות הצד, טבעות הגרירה האדומות, הבולמים הזהובים שמציצים מבתי הגלגל הגדולים ועל הכל צבע החאקי הזה. הבחור לוחץ על כל הכפתורים של החשק, מה זה לוחץ - דופק עליהם בכל הכוח. זה ממש נראה כמו טנדר צעצוע שמישהו החליט לבנות בגודל אמיתי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מבחן דרך: שברולט קולורדו ZR2. קינן כהן
סימני הגיל ניכרים בהחלט/קינן כהן

תא נוסעים: טיפוס לקבינה מתחיל לסדוק את האידיליה. הקולורדו ZR2 מאובזר מאוד עבור טנדר. אבל מבעד למושבי העור והכיוון החשמלי וכל העניינים, בואו, מדובר בתא נוסעים של טנדר ועוד אחד מאוד מאוד פשוט. זה החומרים, זה הארכיטקטורה הכללית, והמראה של רכב שמה לעשות נולד ב-2011 אתם מבינים שזו השנה של שחרור גלעד שליט כן? בגרסה הזו הוא הוצג ב-2015, תזכורת - השנה שבה אייזנקוט החליף את גנץ ברמטכ"לות, זו הייתה השנה שנתניהו זכה בבחירות והרכיב את הממשלה (טוב, פה בעצם לא השתנה הרבה).

לוח המחוונים פשוט מאוד, מד המהירות מסתיים ב-140 קמ"ש מכיוון שההדפס עצמו במקור במיילים (אבל המהירות עליו מוצגת בקמ"ש), הרוב אנלוגי מלבד מסך נתונים צבעוני קטן. מצד שני למי שמחפש את הנדסת האנוש הפשוטה והישירה של פעם. עם כפתורים ברורים, נגישים, קלים לתפעול - זה דווקא לא רע בכלל על רקע ההפרזה המודרנית במסכי מגע.

מבחן דרך: שברולט קולורדו ZR2. קינן כהן
לא תנאי שירות מפנקים, אבל היי, זה טנדר אחרי הכל/קינן כהן

גם החלק האחורי הוא בסופו של דבר הסטנדרט הבסיסי שאתם מצפים מטנדר לא גדול. מפתח הדלת סביר, מבחינת מושב לא מדובר בדרגש בסיסי וספרטני, אבל המושב עצמו נמוך יחסית והריפוד לא מאוד נדיב. האבזור הבולט הוא שני שקעי USB ושקע 12V.

מאחורי המושבים האלו נמצא הארגז - הבונוס הגדול של טנדר. זה שהופך אתכם לסנג'ר הקבוע של החבר'ה, לזה שמשמש משאית אשפה בטיולי שטח ולאבא הכי מגניב בל"ג בעומר. אז נכון שהקולורדו ZR2 הוא לא בדיוק טנדר העבודה שמוצמד לצוות טכנאי השטח, אבל עם מידות ארגז סטנדרטיות של 1.5X1.5 מטרים בקירוב הוא פלטפורמת העמסה מעולה לטיולי שטח.

מבחן דרך: שברולט קולורדו ZR2. קינן כהן
כושר העמסה יוצא מן הכלל.../קינן כהן

אבזור: דיברנו כבר על הגיל המופלג שלו ונקודת המוצא שלו בתור טנדר בסיסי. אז זה גם בא לידי ביטוי באבזור. כי למרות שאחרי הכל מדובר בגרסת הקצה של הדגם, לא תמצאו פה איזה פינוקים חריגים. יש פה מושבים חשמליים ומחוממים, הנעה מרחוק, חימום להגה, בקרת אקלים, טעינה אלחוטית, מערכת שמע של BOSE, קישורית אפל ואנדרואיד - אבל זהו סך הכל, כלומר, ממש לא תועפות הפינוקים שתצפו ממכונית שעולה 350 אלף שקלים.

בכל הקשור לבטיחות הסטנדרט פה רחוק ממה שאפשר לכנות ראוי. אין שום מערכת אקטיבית, רק התרעה פסיבית של אי שמירת מרחק, סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים והתרעה נגד שכחת ילדים במכונית.

מבחן דרך: שברולט קולורדו ZR2. קינן כהן
האפשרות לקבל רכב שטח משופר ומהונדס ככזה ישירות מהמפעל הוא בונוס של ממש/קינן כהן

ביצועים: כבר עם ההנעה נזכרים שיש פה מכונה אחרת ממה שאנחנו רגילים לראות בשוק הטנדרים. הוא לא מתעורר בטרטור דיזל, אלא בנהמה כבושה של שישה צילינדרים בתצורת V. מנוע ה-3.6 ליטרים של GM שנמצא בשלל דגמי הקונצרן נותן פה 308 סוסים ו-38.1 קג"מ. העסק זריז למדי, נתוני תאוצה רשמיים אין, אבל מגזין car and driver האמריקני מדד לו 7 שניות ל-96 קמ"ש והתחושות בפועל בהחלט מאשרות את זה. והכוח ממשיך להגיע גם אחרי המיאוץ הקלאסי, גם בתאוצות הביניים הוא ממשיך לדחוף קדימה בנחישות ועושה את זה עוד הרבה אחרי שמחט המהירות מתנגשת בספרות 140 במד המהירות.

מבחן דרך: שברולט קולורדו ZR2. קינן כהן
קצב גיהוץ שבילים מדהים/קינן כהן

ה-ZR2 אמנם מהווה את הסמן הקיצוני של היצע הקולורדו היוצא, אבל לא מדובר במפלצת רושפת אש בסגנון הראם TRX או פורד ראפטור, שני אלו שנמצאים בגזרת 700 הסוסים לא נמצאים בכלל באיזור החיוג שלו. אבל בהשוואה לכל טנדר אחר, מדובר בכלי מהיר, מהיר מדי אפילו.

צריכת דלק: המנוע הלא קטן הזה והביצועים המצונים באים עם צריכת דלק מאוד לא תקינה פוליטית בזמננו. בסיום המבחן שבו הוא ננהג בכביש בהנעה אחורית ברוב הזמן ובחלק מהזמן בשילוב ההנעה הכפולה האוטומטית, וכן בשטח הוא הציג ממוצע של 7 ק"מ לליטר. ביחס לטנדר יפני דיזל זו בהחלט צריכה חריגה, אבל שוב, עבור מי שקונה את הרכב המסוים הזה, בסכום הזה, לא בטוח שצריכת דלק מהווה פקטור מהותי מדי. רק אומר.

מבחן דרך: שברולט קולורדו ZR2. קינן כהן
נעילות, הילוך כוח, מהלך מתלה מעולה וצמיגי שטח - השילוב המושלם/קינן כהן

נוחות והתנהגות: מזג האוויר ביום המבחן הראשון הציג תנאים מאוד לא אידיאליים לרכב כזה. גשם זלעפות שהתחיל לרדת לקראת אחר הצהריים אחרי שבוע שמשי הפגיש אותנו עם כביש רטוב וחלקלק, ברגע אחד של חוסר תשומת לב וביציאה חזקה מדי מהמקום, בה שכחתי שזה לא אחד מהטנדרים הקטנים עם הספק שנמוך ב-100-150 סוסים ממנו, מצאתי את עצמי מנסה להשתלט על היגוי יתר פראי כאשר בקרת היציבות מהבהבת נואשות ומרימה ידיים. השילוב הזה של המון כוח, צמיגי קוביות וכביש רטוב הוא בעייתי, על אחת כמה וכמה בגשם ראשון כזה. את שאר הכביש המפותל כבר העברתי במצב של ההנעה הכפולה ששיפרה את המצב, אבל מגבלות האחיזה של הצמיגים האלו בכביש בהחלט לא עומדים בקו אחד עם הכוח שלו. בתנאים יבשים הוא דווקא מציג יכולות טובות לרכב מסוגו, אבל המקום בו באמת צריך להתרשם ממנו הוא בשטח.

מבחן דרך: שברולט קולורדו ZR2. קינן כהן
בולמים ייחודיים שעושים פלאים בנהיגת שבילים/קינן כהן

לצורך הבדיקה הזו הצטיידתי במכפיל כוח אולטימטיבי לשטח - אורי ג. אורי שמשרת ביחידה ההיא שיודעת להגיע לכל מקום בכל כלי רכב, בדרך כלל מסתובב עם ידיים בכיסים, ומוציא אותן רק כשזה ממש שווה את זה, במקרה של ה-ZR2 זה היה כדי לנהוג אותו בשטח. אנחנו יוצאים מהקיבוץ לתל זרעין וכבר בדרך לשם הדבר הראשון ששמים לב זה שהוא מסוגל לשאוב שבילים במהירות מסחררת. בולמי ה-DSSV הדינאמיים של "מולטימטיק" מגהצים את המהמורות והחריצים באדישות גם במהירות תלת ספרתית.

אחרי הסשן הזה, אורי מציב אותו בתחתית המתלול המרושע. מולנו מתנשא קיר אדמה בזווית לא סבירה בעליל, אבל אנחנו באים לעבוד, אז יאללה נעלה. תנופה קטנה והקולורדו שואב שני שליש מהעליה עד שהוא מתחיל למצמץ. "אולי ננסה אותו עם הנעילות?" אני שואל ואורי מסתכל על כפתורי הנעילות הקדמית והאחורית האלקטרוניות ואז אלי ואומר: "רגע, זה היה לא נעול?!". ניסיון שני והפעם אנחנו מגיעים ממש לקצה העליה, נשארו מטרים ספורים בינינו לבין הסוף כשהוא נזכר לומר לי שבכלל אף אחד לא עולה מפה, רק יורדים מהצד הזה וגם זה בכלים קשוחים במיוחד.

מבחן דרך: שברולט קולורדו ZR2. קינן כהן
בהנעה אחורית ועל שבילים בוציים אפשר להשתעשע קצת/קינן כהן

עם ההגבהות המיגונים, מהלכי המתלה הנדיבים פלוס וצמיגי השטח גם עליות מחורצות בהן רמת האחיזה משתנה בכל מטר של התקדמות, ה-ZR2 מטפס באגביות מוחלטת. קשה לומר איפה מיומנות הנהג נגמרת ומערכות הבקרה שלו שמתאימות את תגובת המצערת, הבלמים והעברת הכוח לתנאי האחיזה מתחילות. מבחינת יכולות השטח הוא נמצא קרוב מאוד לאלו של כלים כמו ג'יפ גלדיאטור רוביקון. מצד שני, אם אתם לא חיים רק בשטח, בכל מה שקשור לעידון ביום יום ואיכויות נסיעה בכביש, לקולורדו ייתרון מובהק בעיקר בסעיפי בידוד הרעשים.

מבחן דרך: שברולט קולורדו ZR2. קינן כהן
לא פה ולא פה, וזה בדיוק המקום המושלם/קינן כהן

השורה התחתונה:

אז מי אתה קולורדו ZR2? אתה לא זול לקנייה ואחזקה כמו טנדרים דוגמת די מקס והיילקס (למרות שזה האחרון מעפיל לגזרת 322 אלף השקלים בגרסת ה"סהרה" החזקה והמאובזרת), אתה לא גדול ומאפשר את טריק המיסוי וקיזוז ההוצאות של הטנדרים הגדולים כמו סילברדו, סדרת ה-F של פורד או הראם. התשובה נעוצה במה שפתחנו בו את המבחן - בתפיסה אחרת לגמרי ולא מוכרת לנו של טנדר כרכב שטח עם ארגז ולא רכב עבודה שנוסע גם בשטח. וברגע שמסתכלים עליו כך, לא כטנדר בהקשר הרגיל אלא כתחליף לרכב שטח כמו ברונקו, רנגלר או לנד קרוזר עם בונוס בדמות ארגז - אז מגלים את הקסם האמיתי שלו, חתיכה מאותה תרבות טנדרים מהיבשת החדשה.

מבחן דרך: שברולט קולורדו ZR2. קינן כהן
זה לא טנדר, זה רכב שטח עם ארגז/קינן כהן

המבחן הזה לשברולט קולורדו ZR2 הוא לא מבחן רגיל. בעיקר בשל העובדה שטכנית, הרכב הזה לא נמכר בישראל. כלומר, הוא כן נמכר, אבל בלשון עבר. היבואנית, אחרי שנים של הצהרות על הרצון להעמיד כלי כזה הצליחה בערוב ימי הדגם להעמיד מלאי של כמה עשרות כלים כאלו - כמעט כולם נחטפו תוך זמן קצר וכרגע נותרו יחידות בודדות. מה שהבהיר לה שגם לרכב משונה כזה, שהוא לא כאן ולא שם יש קהל נלהב מאוד בישראל שסכום של 350 אלף שקלים לא ממש מרתיע אותו. זה בעיקר אומר שבבוא העת יש פה בהחלט "קייס" להתעקש לייבא את הדור החדש שלו בגרסה הזו, שם הוא אמור לשמור על יכולות השטח אם לא לשפר אותן ובנוסף להצטייד בכל אותן מערכות בטיחות מתקדמות וגם לשפר את נושא תא הנוסעים.

זה לא קורה הרבה, אבל אחת לכמה זמן הפרידה ממכונית מבחן היא קשה מהרגיל. במקרה של הקולורדו ZR2 היא הייתה אפילו קשה יותר. בעולם שהולך ומיישר קו בלהיות כמו כולם, הבלחות כמו זו הופכות לנדירות מאוד, אבל אלו המכונות האלו שלא מצייתות להיגיון בריא או הצדקה הן בדיוק ערי המקלט האחרונות של כיף וגם ככה לא פשוט לנו כאן, אז יאללה שברולט, עוד מזה בבקשה.

מבחן דרך: שברולט קולורדו ZR2. קינן כהן
כמה עשרות כלים שיובאו כפיילוט נחטפו מיד/קינן כהן

על הצד הטכני: שברולט קולורדו ZR2

מנוע, הנעה: בנזין, V6, אחורית, כפולה קבועה, הילוך כוח, נעילות קדמיות ואחוריות
נפח: 3.6 ליטר
הספק/מומנט: 38.1/308
תיבת הילוכים: אוטומטית, 8 הילוכים

מידות:
אורך (מ'):
5.4
רוחב (מ'): 1.9
גובה (מ'): 1.8
בסיס גלגלים (מ'): 3.3
מרווח גחון (ס"מ): 25
מידות ארגז (אורךXרוחב): 157X147

ביצועים (יצרן):
תאוצה 0-100 (שניות): אין נתון רשמי
מהירות מירבית (קמ"ש): 160 קמ"ש (מוגבלת מחשב)
צריכת דלק: 7.2 ק"מ לליטר
צריכת דלק (מבחן): 7 ק"מ לליטר

ציון בטיחות: 0
מערכות בטיחות: מערכת התרעה פסיבית, התרעת שכחת ילדים
זיהום אוויר: 15

אחריות: 3 שנים

מתחרים:
ג'יפ גלדיאטור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully