וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה פוטר האיש שעיצב שתי מכוניות אייקוניות?

עודכן לאחרונה: 25.1.2023 / 12:34

יוזף קבאן עיצב את הבוגאטי ויירון והמריא מאז לקריירה ארוכה בקבוצת פולקסווגן, שכללה אחריות גם על ה-ID.Buzz המרהיב. אבל אז הגיע לפולקסווגן בוס חדש, שלא אהב את המכוניות האחרונות שלו

בוגאטי ויירון. אתר יצרן
בוגאטי ויירון. קבאן הצליח לארוז מסורת עיצובית בת 100 שנה למכונית על מודרנית/אתר יצרן

הרבה ילדים מבלים שעות בבתי ספר ברישום מכוניות במחברות שלהם ובמחשבות על עיצוב הדור הבא שלהן. מעטים מהם ממשיכים ללימודים בבתי הספר המעטים לעיצוב רכב, ומעטים עוד יותר מצליחים להתברג לעבודה אצל יצרני הרכב הגדולים ולעצב מכוניות אמיתיות. נדירים עוד יותר שהם מצליחים להוציא תחת ידיהם עיצוב שהופך אייקוני.

ליוז'ף קבאן זה קרה פעמיים. קבאן (50) היה מעצב אלמוני יחסית כשקיבל לידיו את הבריף למכונית העל המוגזמת של קבוצת פולקסווגן, עם 1,001 כ"ס ומהירות מירבית של 400 קמ"ש, שנועדה להמשיך מסורת של יצרן מפואר, שעיצובים מרהיבים היו אחד הדברים שהשאירו אוחו בתודעה הרבה אחרי שפשט רגל. הבוגאטי ביירון שלו הייתה פלא הנדסי, אבל גם עיצובי.

סקודה קודיאק. קובי ליאני
סקודה קודיאק. עיצוב פחות אייקוני של קבאן/קובי ליאני

קבאן המריא עם הוויירון לקריירה ארוכה בקבוצת פולקסווגן, עבד באודי, שימש כראש מחלקת העיצוב של סקודה ואחרי שלוש שנים של גלות בב-מ-וו, בהן שימש כמעצב הראשי של היצרן הגרמני ושל חטיבת רולס רויס שלו, שב ב-2020 לפולקסווגן כמעצב ראשי.

המעצב הסלובקי חתום בין השאר על פולקסווגן לופו וסיאט ארוזה שלא נמכרו בארץ, על הדור השלישי של סקודה אוקטביה וסופרב והראשון של הקודיאק (כן, מסתבר שהיה להן מעצב), ועל אייקון הרטרו החדש ID.buzz ביחד עם קלאוס זיכוריה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
פולקסווגן ID. Life קונספט. אתר יצרן
פולקסווגן ID.life. הבוס לא אהב/אתר יצרן

החודש חגג קבאן יום הולדת, אבל הבוס החדש של פולקסווגן לא שלח לו כרטיס ברכה, אלא בישר לו על הדחתו מהתפקיד. תומאס שאפר, המנכ"ל החדש של קבוצת פולקסווגן, לא אהב שניים מהעיצובים האחרונים שלו, לדגמים חדשים של החברה. הראשון הוא רכב הקונסםט ID.life מ-2021, שנועד להציג את הג'יפון החשמלי העממי שתתחיל החברה לייצר ב-2025.

השני, שלא נחשף לציבור, היה של פרויקט טריניטי, שאמור ליצור את מכונית הדגל הבאה של פולקסווגן. לפי פרסומים בגרמניה קבאן הציג להנהלה מכונית סדאן, אבל שפר דרש רכב קרוסאובר.

בגלל מעמדו וההיסטוריה שלו בקבוצה החליטה מועצת המנהלים של פולקסווגן שקבאן יודח מתפקידו אבל לא יפוטר מהחברה, ויקבל תפקיד חדש שטרם נקבע. הוא יוחלף בידי אנדראס מינדט, המעצב הראשי של בנטלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully