וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בלי חשמל: טויוטה היא יצרנית הרכב הגדולה בעולם

עודכן לאחרונה: 30.1.2023 / 15:12

כבר שנה שלישית ברציפות שהחברה היפנית היא יצרנית הרכב הגדולה בעולם. הנהג שלה ביפן, אבל המנוע של קטר הצמיחה נמצא בארצות הברית. חשמל? בינתיים אפשר גם בלי

טויוטה קורולה. רמי גלבוע, אתר רשמי
טויוטה קורולה, המכונית הגלובלית של טויוטה עדיין הכי נמכרת אצלה/אתר רשמי, רמי גלבוע

ממש בסמוך להכרזת החברה כי אקיו טויודה, בן למשפחת טויודה שייסדה את החברה ומי שעמד כנשיא בראש היצרנית יפרוש מתפקידו ויהפוך ליו"ר החברה, הוא מקבל מתנת פרישה נחמדה מאוד - זכייה בתואר יצרנית הרכב הגדולה בעולם זו השנה השלישית ברציפות.

מבחינת מספרים, טויוטה שמרה ב-2022 על נתון המכירות של שנת 2021 ועמדה על 10.5 מיליון כלי רכב, למרות משבר השבבים שעדיין מחבל ביכולות הייצור שלה ושל היצרניות האחרות. מי שנמצאת מאחוריה ובפער משמעותי היא פולקסווגן, ממנה נטלה את ההובלה בשנת 2020, שמסיימת את השנה עם 8.3 יחידות ב-2022. ירידה של כ-7% ביחס ל-2021. מבחינת פולקסווגן זו השנה החלשה שלה מזה עשור, כאשר חלק ניכר מהפגיעה נובע מהסגרים המתמשכים בסין והמחלחמה באוקראינה שפגעה בשרשרת האספקה שלה לצד משבר השבבים כאמור.

טויוטה טאקומה. אתר יצרן
אצבע בעין לאמריקה: טויוטה טאקומה הוא מרבי המכר שלה בארצות הברית/אתר יצרן

מבחינת הדגמים הנמכרים ביותר של היצרנית, אפשר למצוא את השמות הרגילים שנושאים אותה להישגים האלו כבר שנים; קורולה, קאמרי, הקרוסאובר הגדול היילנדר, ראב4, הטנדר טאקומה ועוד. ומי שמכיר את הדגמים האלו גם יכול לנחש בקלות מה המשותף לפחות לרובם - הם היברידיים. טויוטה שהייתה חלוצת ההנעה ההיברידית להמונים עם הפריוס ממשיכה להתבסס על הנעת הכלאיים ברבי המכר הגדולים שלה. כלי רכב מחושמלים הקיפו 2.7 מיליון יחידות מסך המכירות שלה, 2.6 מתוכם היברידיות. נכון להיום טויוטה מחזיקה בהיצע שלה מכונית חשמלית אחת בלבד ה-bz4X, וגם היא נמכרת בכמויות זעירות ולא בלי חבלי לידה שכללו ריקול מביך בגלל אומי גלגלים מתנתקים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
התוכניות החשמליות של טויוטה. אתר יצרן
התוכנית החשמלית של טויוטה, 30 דגמים עד סוף העשור/אתר יצרן

תמהיל הדגמים הזה הוא אחת מנקודות הביקורת המרכזיות כלפי טויוטה, שאמנם הציגה "תיק עבודות" של כ-30 דגמים חשמליים אותם היא מתכוונת להציג עד סוף העשור לדבריה, אולם היא נמצאת מאחורי היצרניות האחרות בהיבט הזה. לא רק אלו מאירופה, קוריאה או ארצות הברית, אלא גם מול השחקניות החדשות במגרש הזה שמגיעות מסין, עם BYD בראשן.

לא שבטווח השנים הקרובות קיים איום על השתלטות מוחלטת של היצרניות הסיניות על שווקי העולם, אבל ככל שאלו יגדילו את נתח השוק שלהן, פרוסת העוגה שהיצרניות הוותיקות יותר יחלקו ביניהן תהייה קטנה יותר. והשאלה היא האם קו הדגמים החשמלי של טויוטה יבשיל עד הנקודה הזו כדי לשמור על היתרון שלה.

אבל כמאמר חז"ל "מרבה נכסים מרבה דאגה" בינתיים, יש לה גם צרות אחרות כאשר מבחינת המאזן הכספי היא מסיימת את השנה עם חוב של 186 מליון דולר, למעשה היא החברה הציבורית בעלת החוב הגבוה ביותר בעולם. אם כי היעדר כלי רכב חשמליים בהיצע הוא לא בהכרח ערובה לכך, פולקסווגן שנמצאת גם פה ליד טויוטה וכן מחזיקה היצע חשמלי בשלל מותגיה מסיימת את השנה עם 185 מיליון דולר חוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully