וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ על ספידים: אודי S8 בישראל

עודכן לאחרונה: 20.4.2023 / 13:46

גרסת העל של מכונית הפאר של אודי ה-S8 חוזרת לישראל על 571 הסוסים שלה ותתחרה בגרסאות הקצה המקבילות לה מפורשה, מרצדס, ב.מ.וו. אבל חשמלית אחת עדיין מהירה ממנה

אודי S8/יצרן

מכונית הפאר של אודי ה-A8 המהוגנת, שבארץ משמשת גם כמכונית השר הרשמית והממוגנת של ראש הממשלה ובכירים אחרים, מציעה מאז 1996 גם את גרסאות ה-S8. אלו שהציעו שילוב בין המימדים, הפאר, הטכנולוגיה והאבזור לביצועים יוצאי דופן בקו ישר ובכביש המפותל.

זו לא הייתה אף פעם שאלה של "מי צריך" אלא "מי יכול". והאזכור הזה בא כדי להבהיר משהו, הדור ההוא שלנצח ייזכר בזכות הבחירה בו כרכב מילוט בסרט "רונין" היה חמוש במנוע 4.2 ליטר בתצורת V8 שסיפק 335 כ"ס והאיץ ל-97 קמ"ש ב-5.6 שניות אולטה מהירות לזמנו ועד 249 קמ"ש מירביים.

קפיצה קדימה לשנת 2023 ואלינו מגיע כעת הדור הנוכחי, הרביעי של מכונית השרד-ספורט הזו והנה המספרים: עדיין עם V8, אבל בנפח 4.0 ליטר, 571 כ"ס, 3.8 שניות ל-100 ורק במהירות המירבית שמרו הגרמנים על ההסכם הג'נטלמני והגבילו אותו ל-250 קמ"ש.

אודי S8 בישראל. אתר יצרן
עם תצוגה עילית לא תצטרכו להוריד עיניים מהכביש ב-250 קמ"ש/אתר יצרן

חיצונית, למרות 5.19 המטר שלה לאורך ובסיס הגלגלים של 3 מטרים, למעט תג ה-S8 על הגריל אין הבדלים חזותיים גדולים בין הגרסה הזו לכל A8 רגילה. למעשה את השינוי הבולט ביותר בה תראו אחרי שהיא תשאג קדימה ותבחינו ב-4 יציאות המפלט שלה מאחורה, אולי תספיקו להציץ לרגע גם בתג ה-S8. אם יהיה לכם עוד רגע תבחינו גם בקאליפרים עם הכיתוב S על הברקסים דרך חישוקי ה-21 אינץ' שלה.

שינויים מדודים ומאופקים כי בכל זאת, לא כל פלאברת ספוילרים וחצאיות שכוחה יפה לגרסאות ה-S וה-RS מהסדרות הנמוכות יותר של היצרנית טובות גם עבורה.

מלבד אותה תחנת כוח בתצורת V8 עם ביטול צילינדרים בשיוט לחיסכון בדלק, היא תציע כבכל דור הנעת קוואטרו כפולה קבועה. כאן עם דיפרנציאל מרכזי מוגבל החלקה ודיפרנציאל אחורי שמחלק את הכוח בין הגלגלים האחוריים, אולם כנראה לא עד כדי נעילה מלאה כמו מערכת ה- Torque Splitter שבאודי RS3 הנוכחית. עוד בעזרים שמשפרים את יכולת הפנייה שלה יש גם היגוי לארבעת הגלגלים ועבור הנוחות גם בולמי אוויר אדפטיביים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אודי S8 בישראל. אתר יצרן
ההבדל המרכזי החיצוני: 4 יציאות אגזוז/אתר יצרן

אבל לפני הביצועים שלה, ה-S8 היא לפני הכל מכונית פאר ותא הנוסעים שלה מציג את השפע המוכר מהדגם כמו לוח מחוונים דיגיטלי של 12.3 אינץ', עם מסך מולטימדיה 10.1 אינץ' ועוד צג 8.6 אינץ' להפעלת בקרת האקלים בעלת 4 אזורים ועוד. אם אלו לא יספיקו וכדי שלא תורידו את העיניים מהכביש יש גם תצוגה עילית על השמשה. מערכת השמע היא של Bang & Olufsen עם 17 רמקולים, דלתות עם סגירה רכה, המושבים הקדמיים כוללים חימום, אוורור ועיסוי. חיפויי סיבי פחמן בתא הנוסעים ועל בורר ההילוכים מזכירים שזו גרסת הספורט ושמשות אקוסטיות ישכיחו וישככו את הרעשים מבחוץ. ליושבים מאחור טאבלט שליטה על מערכות הרכב כמקובל במכוניות מסוגה בשנים האחרונות, מסורת ממנה שברה הב.מ.וו i7 שהעבירה את השליטה לשני מסכים דמויי טלפון חכם בדלתות.

ה-S8 מצוידת בתאורת מטריקס לד דיגיטלית שבאמצעות 1.3 מיליון מיקרו מראות בכל פנס מכוונות את אלומת האור כך שיכסו שטח מירבי מבלי לסנוור את שאר משתמשי הדרך וגם תאורה ממוקדת שמאירה באלומה מרכזית את הנתיב בו נוסעת המכונית. התאורה האחורית מגבירה את העוצמה שלה עם התקרבות רכב מאחור למרחק של פחות מ-2 מטרים לאזהרה.

עוד על הבטיחות: בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית עם אפשרות למעבר נתיב עצמאי בעקיפה, התרעת רכב ב"שטח מת", תיקון סטייה מנתיב, התרעת תנועה חוצה בצומת ועוד.

אודי S8 בישראל. אתר יצרן
שליטה מאחור באמצעות טאבלט/אתר יצרן

נכון להיום, במחיר של 1.35 מיליון שקל עבור מי שרוצה מכונית פאר בגרסאות הביצועים שלהן, אודי S8 היא השחקנית היחידה בשדה שכן מרצדס לא מציעה בארץ רשמית את ה-S63 AMG E performance, גם היא עם V8 4.0 ליטרים 791 כ"ס ו-3.2 שניות ל-100. בב.מ.וו נכון להיום הגרסה הבכירה ביותר של הסדרה 7 היא ה-760e שבמחיר של 1.25 מיליון שקל מציעה גם היא הנעה כפולה, מנוע 6 צילינדרים בטור עם תגבור חשמלי, 571 כ"ס ו-4.3 שניות ל-100. חלופה מעניינת אם כי לא בדיוק מאותו הז'אנר אפשר למצוא דווקא אצל פורשה, שם הפנאמרה טורבו S והטורבו S הייבריד יציעו ביצועים עדיפים של 3.1 ו-3.2 שניות (בהתאמה) בכ-1.5 מיליון שקל.

אבל ייתכן והתחרות האמיתית למי שמחפש את הביצועים המוחלטים בתאוצות לא נמצא בכלל בקבוצה הזו אלא במקום אחר לגמרי, בעולמות החשמל עם הטסלה מודל S פלייד. למרות שהמימדים שלה קטנים מעט יותר והיא לא בדיוק מתחרה ישירה במכוניות הפאר, ל-2.1 שניות שלה ל-100 ו-322 קמ"ש מירביים, בטח במחיר של כרגע אין למכוניות הבנזין מענה, בטח במחיר של 750 אלף שקל שנדרש עבורה. ל-S אין את חווית הנהיגה, עם הצליל והתחושות של מתחרות הבנזין, אבל היא גם לא מעלה את הטמפרטורה באטמוספירה בכל לחיצה, והיא תמיד תהיה ראשונה ברמזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully