וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלו המכוניות שהבעלים שלהן הכי מרוצים מהן. מי זמינה בישראל?

עודכן לאחרונה: 27.4.2023 / 6:27

האם יש לכם את אחד מכלי הרכב ברשימה הזו? אתם כנראה ממש ממש מרוצים ממנו. אלו רכבי השטח והקרוסאוברים שארגון קונסיומר ריפורטס בחר על סמך סקרי הקוראים שלו

ג'נסיס GV80. אתר יצרן
חדש בשכונה וכבר עושה רושם. ג'נסיס GV80/אתר יצרן

כשאנחנו נתקלים במכונית חדשה ומתרשמים מדף הנתונים שלה אנחנו יכולים להבין אם היא חזקה, מה זמן התאוצה שלה, האם נפח תא המטען שלה גדול וכמה אבזור יש לה. כאשר יושבים במכונית באולם התצוגה אפשר להתרשם מהמרווח, איכות החומרים וקלות ההעמסה בתא המטען. כאשר לוקחים מכונית לנסיעת התרשמות או לנהיגות המבחן שאנחנו עורכים כאן ב"וואלה", אפשר להתרשם מבידוד הרעשים, נוחות הנסיעה או אחיזת הכביש וכמה נוחים המושבים לאורך זמן.

אבל כאשר זה מגיע לשביעות רצון? כאן קשה לאמוד אותה מעל מסך המחשב או הפרוספקט, בישיבה של 20 דקות באולם תצוגה או אפילו נסיעת מבחן בת 48 שעות.

אז יש דרך טובה מאוד להבין כמה אנשים באמת מרוצים מהמכוניות שלהם - כאשר שואלים מספיק מהם על המכוניות שלהם. זה מה שעושה מדי שנה מגזין הצרכנות האמריקני "קונסיומר ריפורטס". זו רשימת הקרוסאוברים ורכבי השטח שהצליחו להגיע לראש הרשימה השנה.

ספוילר קטן, הרוב המכריע של המכניות פה לא זולות, אפילו יקרות מאוד. האם זה אומר שמכוניות יקרות הן בהכרח טובות יותר, או אומר משהו פסיכולוגי על מי שמשלם הרבה מאוד כסף על מכונית וצריך להצדיק את זה? שאלה טובה, שאינה בתחום הממוחיות שלנו.

אקיורה MDX. רונן טופלברג,
אקיורה MDX, נציג חטיבת היוקרה של הונדה מתברג לרשימה/רונן טופלברג

אקיורה MDX

היא פחות מוכרת בישראל מאשר אינפיניטי או לקסוס, אולי גם פחות מג'נסיס, אבל גם להונדה יש חטיבת יוקרה קוראים לה אקיורה. לישראל היא לא מגיעה ביבוא סדיר ואולי חבל כי דגם הקרוסאובר הגדול שלה, המתחרה בוולוו XC90 ועוד. הוא זוכה להערכה רבה בארצות הברית גם מקרב הבעלים שלו שדירגו אותו גבוה מאוד ברשימה וקנו לו מקום בדירוג היוקרתי הזה.

קווים לדמותו: אורך כללי של 5 מטרים ובסיס גלגלים של 2.89 מטר אומר שהוא מעט יותר גדול מה-GV80 אבל בעל בסיס גלגלים קצר יותר ממנו. ההנעה היא באמצעות מנוע 3.5 ליטר בתצורת V6 עם 290 כ"ס או בגרסת ה-Type S עם מנוע 3.0 ליטר טורבו עם 355 כ"ס.

בישראל הוא משווק ביבוא מקביל של גזפרו בשתי רמות גימור במחיר שמתחיל ב-695 אלף שקל.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
לקסוס GX. אתר יצרן
לקסוס GX, אתה מוכר לי מאיפה שהוא/אתר יצרן

לקסוס GX

לצד הדגמים הייעודיים והייחודיים רק לה כמו ה-LS, ה-LC וה-RX, ללקסוס יש גם קו שלם של דגמים שהם למעשה גרסאות מאוד מהודרות של דגמי טויוטה בין אם ברמת חלוקת הפלטפורמה כמו ה-UX וה-CHR ובין אם מדובר פשוט בדגם טויוטה שעובר מיתוג מחדש - כך למשל במקרה של ה-LX והטויוטה לנד קרוזר 300 וכמו במקרה הזה של הלקסוס GX שלא צריך להיות חד עין כדי להבחין מי נמצא שם מתחת - הלנד קרוזר המוכר לנו.

הוא מקבל את החזית של לקסוס ויחד איתה פוגע משמעותית בסיבה העיקרת לקנות רכב שטח אמיתי - היכולת שלו לנסוע בשטח. תא הנוסעים גם הוא מקבל טיפול יוקרה של דיפוני עץ ועור.

בניגוד למנועי הדיזל עמם הוא משווק בישראל. בארצות הברית ותחת סמל לקסוס הוא נושא מנוע V8 בנפח 4.6 ליטרים עם 301 כ"ס.

טויוטה היילנדר הייבריד. קינן כהן
טויוטה היילנדר - 7 מושבים על הגובה/קינן כהן

קחו את השילוב בין הצורך ב-7 מושבים, החיבה המוגזמת של אמריקנים לשבת גבוה, שימו על זה לוגו של טויוטה ועוד עם הנעה היברידית וקיבלתם מכונית שקל מאוד להבין למה היא מתברגת לרשימה הזו. ולמרות שמיניוואן כמו טויוטיה סיינה או קיה קרניבל יעשו כמעט כל מה שהוא עושה טוב יותר משמעותית - בדבר אחד יש לו יתרון שאותו שם קלות כניסה ויציאה לא יוכלו למחוק - הוא נראה קשוח יותר.

אז גם עם שימושיות מופחתת הטויוטה היילנדר זוכה בארצות הברית לחיבת הקוראים של המגזין שהשתתפו בסקר השנה.

בניגוד לשני הדגמים הקודמים, ההיילנדר דווקא אפשר לקנות בישראל מהיבואן הרשמי תמורת 320 אלף שקל.

- מה אנחנו חושבים על טויוטה היילנדר

יונדאי פאליסייד. רמי גלבוע
גדול בקוראיה: יונדאי פאליסייד/רמי גלבוע

יונדאי פאליסייד הוא כניסה ראשונה אבל לא אחרונה של קיה-יונדאי לרשימה הזו. הוא גם היה כניסה ראשונה של יונדאי לקבוצה של קרוסאוברים גדולים מאוד בעלי 7 מושבים. בהיררכיית הדגמים הוא ממוקם מעל הסנטה פה בגודל שלו ומבחינת התחרות הוא מצטרף באיחור לכלים כמו סובארו איוולטיס, פורד אקספלורר, טויוטה היילנדר ואחרים. לא בטוח שזה היה מה שהפך אותו לחביב המצביעים בסקר של קונסיומר ריפורטס, אבל האפשרות להציע אותו בצורת 7 או 8 מושבים שדי ייחודית לו בטח לא הזיקה.

ומכיוון שזו אמריקה, אז גם התיאבון המוגבר של מנוע ה-3.8 ליטרים שלו לבנזין פחות הפריע להם.

בישראל מחירו של הפאליסייד מתחיל ב-320 אלף שקל לגרסת ה-8 מושבים ועד 350 אלף שקל לגרסה המפוארת בעל 7 המושבים.

מה חשבנו על יונדאי פאליסייד? קראו במבחן הדרכים שלנו

טויוטה 4 ראנר. אתר יצרן
זקן השבט - טויוטה 4 ראנר/אתר יצרן

רכב השטח של טויוטה כנראה לא קיבל מהבעלים שלו נקודות על איכות חומרים, או טכנולוגיה מתקדמת (הנעה בכפתור הפכה לסטנדרט רק ב-2021), אבל הכלי הוותיק מאוד של טויוטה שהוצג ב-2009 בדור הנוכחי שלו קטף וקוטף מחמאות בעיקר בתחום האמינות והשרידות שלו וגם בזכות יכולות השטח שלו בעיקר בגרסאות ה-TRD PRO המשופרות.

גרסאות מוכוונות השטח מקבלות בולמים של FOX עם מיכל גז חיצוני ומתכווננים ועם הגבהה של 2.5 אינץ' ורוכב על צמיגי גודייר רנגלר שזורי סיבי פחמן במידות 265/70R16.

אצלנו הוא שווק בתחילת שנות ה-90 בדור השני שלו, אז עוד נשען על ההילקס לפני שהפך ב-2002 לרכב שטח על בסיס הלנד קרוזר.

פורשה קאיין היברידי. יצרן, רמי גלבוע, אתר יצרן
פורשה קאיין: מכונית ספורט בתחפושת/אתר יצרן, יצרן, רמי גלבוע

פורשה קאיין

טוב, אנחנו חושבים שזו חוכמה קטנה מאוד להצהיר שאנשים שבעי רצון או מרוצים ממכונית כמו פורשה קאיין. הרכב הראשון בעולם פחות או יותר שהיה זכאי באמת לשם SUV כלומר - sport utility vehicle באמת ולא הסחבות המוגבהות הרגילות.

למרות התבססות על רצפה משותפת לטוארג ולאודי Q7 פורשה הצליחו להפוך אותו לרכב שראוי לשמה של יצרנית מכוניות הספורט. למרות שהשנים המוקדמות שלו לא ממש הצטיינו באמינות שלהן - עבור מי שקנו אותו כנארה שהוא העניק את התמורה בסעיפים האחרים.

גם פורשה קאיין מצליח להיכנס לרשימה הזו, מה אנחנו חשבנו עליו?

ב.מ.וו X5. אתר יצרן
ב.מ.וו X5: חלוץ הקרוסאוברים היוקרתיים/אתר יצרן

אז על הריב מי היה רכב הפרימיום שטח הראשון יכולות מרצדס וב.מ.וו להתקוטט עד מחר עם לקסוס שצועקת שגם היא הייתה שם קודם ב-1998 עם ה-RX ואולי בכלל לנד רובר תתערב ותגיד מה העניין? אנחנו עם הריינג' רובר פה עוד כשאתם לא הייתם שרבוט על לוח השרטוט.

את התחרות מי היה כאן קודם נכריע בפעם אחרת, אבל הבחירה של קוראי קונסיומר ריפורטס הייתה ברורה, האחרים נשארו בחוץ וה-X5 בתוך הרשימה הזו. רק תוודאו שאם אתם לוקחים אחד, שיהיה זה עם מנוע ה-6 צילינדרים בטור, שישאר בו משהו מב.מ.וו באמת.

גם ה-X5 זמין אצלנו, פנקס ההזמנות נפתח ב-635 אלף שקלים ויגיע ל-800 אלף שקלים לגרסת הפלאג אין המאובזרת.

קיה טלירייד. אתר יצרן
קיה טליורייד: להיט מהרגע הראשון/אתר יצרן

קיה טליורייד

התאום לפאליסייד של יונדאי נקרא קיה טליורייד ומציע פחות או יותר את אותו DNA מוצלח וכנראה היה מספיק ממנו לשניים כדי להפוך גם אותו לאחד מכוכבי הסקר האחרון הזה.

כמו ביונדאי, גם פה זה מנוע 3.8 ליטרים V6 והנעה כפולה שסוחבים מרכב מגודל שיכיל 8 או 7 מושבים תלוי בתצורת ההושבה שלו.

לישראל הוחלט שלא לייבא את הדגם, ייתכן בשל מחיר גבוה יותר משל הפאליסייד בארצות הברית או אילוצים אחרים כמו הביקושים האדירים לו הוא זוכה שם.

פורד ברונקו בקרב משולש. רמי גלבוע
פורד ברונקו: טוב, גם אנחנו עפנו עליו/רמי גלבוע

פורד ברונקו

נכון, איכות הנסיעה שלו על הכביש נוסטלגית לא פחות מהעיצוב שלו, בסדר, אנחנו יודעים. אבל העניין הוא שכבר הרבה זמן לא פגשנו מכונית שענתה על רמת הציפייה האדירה שהייתה לנו ממנה בצורה שעשה את זה הברונקו.

מדובר באחד מרכבי השטח הטובים יותר שפגשנו בשנים האחרונות, יריב ראוי לרנגלר של ג'יפ שכבר שכח מה זו תחרות אמיתית בשטח. וצריך ממש לרצות אחד, לא רק בגלל זמני ההמתנה, המחירים, הגודל וכמו שציינו איכות הנסיעה שלא בשטח - אבל מי שרוצה וקיבל, זה לא ממש מפליא שהוא גם אחד שסימן אותו בעיגול בשאלה האם אתה שבע רצון מהמכונית שלך.

אנחנו לקחנו את גרסת העל של הברונקו להשוואתי מול גרסת העל של הרנגלר

אודי Q מתיחת פנים: נהיגה ראשונה. יצרן, אתר יצרן
אודי Q7: כבר לא צעיר ועדיין מצוין/אתר יצרן, יצרן

אודי Q7

הדור הנוכחי של אודי Q7, הקרוסאובר הגדול של אודי בעל 7 המושבים כבר לא צעיר. הדור הנוכחי שלו השני במספר הוצג עוד ב-2015 וקיבל מתיחת פנים ב-2020.

מה הכניס אותו לרשימה הזו? אפשר לנחש שהתמהיל המוצלח בבסיסו של ה-Q7 שהיה ונשאר היכולת להעמיד רכב בתצורה המבוקשת, עם הסמל הנחשב, שאורז לתוכו שימושיות ואיכות וכל זה עם הופעה שלא גורמת לכולם להניח עליך כל מיני הנחות מוקדמות כמה לגיטימיים העסקים של אדוני.

אז אודי Q7, למרות סימני הגיל עדיין מצליח לסחוף קהל אוהד מספיק.

בישראל הוא יעלה לכם 662,500 שקל, אתם רק צריכים לבחור בין בנזין לדיזל.

ג'נסיס GV80. אתר יצרן
ג'נסיס GV80/אתר יצרן

ג'נסיס GV80

את החסד שהיה למותגי היוקרה היפניים לצמצם פער לאורך שנים ולהשתפר אל מול ההגמוניה של הגרמניות בתחום לא קיבל מותג היוקרה של יונדאי ג'נסיס. הוא נולד וכבר הוטח לתחרות קשה מול דגמים שהושחזו ושופרו לאורך שניים או שלושה דורות, מתחרות חדשות שלטשו עיניים לקבוצת הייחוס היוקרתית.

ועדיין, עם כל זה, נראה שבכל הקשור להיצע שלהם כל דגם של ג'נסיס היה בול פגיעה. לא משנה אם זו מכונית ספורט סדאן כמו ה-G70 שהציבה רף עליון שאתגר את סדרה 3 ואלפא ג'וליה, אחיה המוגבה ה-GV70, מכונית הסאלון G80 ואפילו בגרסה החשמלית שלה.

מה הסוד? כנראה אותו טריק שהיה גם ללקסוס בתחילת הדרך, ההבטחה לקבל יותר הרבה יותר באותו כסף עם חותמת השקט הנפשי של מכונית מבית יצרנית רכב כמו יונדאי. ולא נורא אם יצא לכם דומה מדי לבנטלי, אנחנו יודעים למה.

טווח המחירים של ה-GV80 בישראל מתחיל ב-520 אלף שקל ועד ל-590 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully