וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק בטסלה: הלקסוס החשמלית הוזלה ב-60 אלף שקל

עודכן לאחרונה: 27.4.2023 / 22:19

יבואן חשמליות ראשון מצטרף לטסלה בהורדות מחירים. הנימוק הרשמי הוא הוזלה בעלויות הייצור, אבל ברקע נמצאת גם ההאטה הגדולה במכירות רכבי היוקרה. האם נראה הוזלות גם בדגמים נוספים?

לקסוס RZ450e/לקסוס

כשטסלה הוזילה מחירים פעמיים מתחילת השנה, בנימוק של ייעול תהליך הייצור, נחשב המהלך חריג ולא מקובל בשוק הרכב המקומי. זה שמחשיב יותר מכל את ערך המכוניות המשומשות, שהוזלת דגמים חדשים תפגע בערכם כמשומשים.

גם כאשר יבואנים ותיקים זוכים להנחות מהיצרנים, או מוכנים להוזיל את המכוניות שהם מוכרים על חשבון הרווח שלהם, הם יכריזו על מבצע זמני, יעניקו הטבות אבזור ומימון, או ישלמו יותר עבור המכוניות הישנות של הלקוחות בעסקאות טרייד אין, אבל לא יגעו במחיר המחירון הרשמי של הרכב החדש, כדי שלא להביא לירידה בערכו במחירוני המשומשות.

לקסוס RZ450e. אתר יצרן
לקסוס RZ450e. הוזלה של 13.3% במחיר המחירון היא מהלך נדיר/אתר יצרן

עד היום. לקסוס ישראל הודיעה היום 60 אלף שקל ממחירו של ה-RZ שהושק בארץ רק לפני חודשיים, ואף החל להימסר ללקוחות. מדובר בדגם החשמלי השני ממותג היוקרה של טויוטה, המתחרה בחשמליות יוקרתיות אחרות כמו ב.מ.וו ix3 או אודי Q8 איטרון.

RX450e הבסיסי, "קיושו", שעלה עד אתמול 450 אלף שקל, מתומחר כעת ב-390 אלף שקל. גרסת הביניים "הדורי", שתומחרה ב-470 אלף שקל, עולה כעת 418 אלף שקל, והגרסה היקרה בהיצע, "טאקומי", שעלה 500 אלף שקל, מוצעת כעת בהוזלה של 50 אלף, ובסך הכל ב-450 אלף שקל.

הוזלת המחיר תחול החל מתחילת חודש מאי ותחול באופן רטרואקטיבי גם עבור לקוחות שהזמינו או קיבלו את הרכב.

מעבר למחיר המוזל: האם שווה לרכוש את ה-RZ450e? קראו את חוות הדעת שלנו

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מבחן דרך: ב.מ.וו iX3. קינן כהן
ההוזלה יצרה פער של 80 אלף שקל בין מחיר RX450e בסיסית לב.מ.וו iX3/קינן כהן

בלקסוס ישראל מנמקים את המהלך בירידה בתשומות הייצור לרכב חשמלי במקביל לעלייה בכושר הייצור של הדגם. אולם המהלך מגיע לאחר שבענף הרכב, החדש כמו המשומש, מדווחים בשבועות האחרונים על האטה חריפה במכירות רכבי היוקרה אצל כל המותגים, על רקע עליית הריבית שהקפיצה את עלויות ההלוואות לרכישת רכב, גל הפיטורים בחברות ההיי-טק, והאווירה הציבורית שיצרו המהפכה המשפטית והמאבק החריף נגדה.

כך או כך, מחיר ה-RZ450e קרוב יותר כעת לזה של חשמליות יוקרתיות קטנות יותר כמו אודי Q4 איטרון (310-364 אלף שקל), מאשר לחשמליות בממדים דומים, כמו ב.מ.וו iX3, שעולה 470 אלף שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • לקסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully