וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיל משפחתי לאמריקה ב-155 אלף שקל. שווה?

עודכן לאחרונה: 30.4.2023 / 8:07

שברולט טראקס חוזר לשוק בדגם חדש לגמרי. מול שפע המתחרים בשוק הג'יפונים ורכבי הפנאי הוא שולף עיצוב ספורטיבי והבטחה להרבה מרווח ואופי. בדקנו אם הוא גם מקיים

מחיר (בסיס/מבחן): 151 אלף שקל/160.7 אלף שקל
מתחרים: קיה סלטוס, רנו ארקנה, מיצובישי אקליפס, סוזוקיS קרוס
אהבנו: עיצוב, מרווח, אבזור, ביצועים ומחיר
לא אהבנו: צריכת דלק, התנהגות כביש, איכות חומרים
ציון: 8.5/10

בחודשים האחרונים איבדה שברולט ישראל את להיט המכירות שלה, הספארק הקטנה, שעדיין נמכרה היטב ללקוחות רכבי מיני שהעדיפו להימנע מהתיבה הרובוטית של קיה פיקנטו ויונדאי i10. הסיבה: ג'נרל מוטורס החליטה להשתמש באותו פס ייצור בדרום קוריאה למוצר רווחי יותר, קרוסאובר משפחתי חדש.

הטראקס נושא את שמו של קרוסאובר ששווק כאן בין 2013 ל-2020, והיה דגם תאום לאופל מוקה, כאשר החברה הגרמנית הייתה בבעלות האמריקאים.

הדגם החדש קיבל שם ישן אבל פלטפורמה חדשה, שמשמשת גם את שברולט טרייל בלייזר, גדל משמעותית וכעת הוא מתייצב במרכז שוק הקרוסאוברים המשפחתיים, דומה בממדיו לקיה ספורטאז' וליונדאי טוסון ואף גדול מהם בחלק מהפרמטרים, אבל זול בכ-20 אלף שקל במחיר הבסיס שלו.

האם לשברולט יש להיט מכירות חדש ביד?

שברולט טראקס. אודי עציון, מערכת וואלה!
לקח את ה-S מ-SUV עד הסוף, בעיצוב ספורטיבי עם חלק אחורי תפוח ושרירי/מערכת וואלה!, אודי עציון

עיצוב: רכבי פנאי הם עניין של אופנה מעצם מהותם. בעבר שלטו כאלה שניסו להיות יותר ג'יפונים, גבוהים וקשוחים. טראקס הקודם תוכנן לפי המתכון ההוא. אבל כיום הטרנד הוא קרוסאוברים, רכבי פנאי גבוהים יותר ממשפחתיות אבל נמוכים יותר מרכבי שטח קשוחים או המתחזים אליהם, לטובת עיצוב ספורטיבי יותר, והתנהגות כביש משופרת.

הטראקס החדש שייך לקבוצה השנייה, אליה משתייכים גם מאזדה CX30. עם חישוקי 18 אינץ', גימור RS הספורטיבי, ובתי גלגלים מודגשים מאחור, הוא אפילו מזכיר קצת את קופרה פורמנטור הסמי יוקרתי. הצבע השחור של רכב המבחן רק הוסיף לנוכחות שלו על הכביש, משהו שהיה חסר לטראקס הקודם.

וכך גם הממדים: עם 4.54 מטר לאורך, 1.82 מטר לרוחב ו-1.56 מטר לגובה הוא גדול משמעותית מהטראקס הקודם, דומה בממדים ואף גדול מקרוסאוברים אחרים כמו קיה סלטוס, רנו ארקנה ומיצובישי אקליפס קרוס.

שברולט טראקס. אודי עציון, מערכת וואלה!
סביבת נהג מודרנית ועשירה, אבל התפעול מסורבל לעתים ולוח המחוונים הדיגיטלי די פשוט/מערכת וואלה!, אודי עציון

תא נוסעים: שודרג מאוד להרכב מודרני: מסך מולטימדיה 11 אינץ' ואפילו לוח מחוונים דיגיטלי 8 אינץ'. ברמת הגימור הגבוהה RS2 הוא מגיע עם מושבים בתפירה אדומה ומרשימה.

היא מרשימה קצת פחות אחרי שמשתמשים בה. לוח המחוונים אמנם דיגיטלי וצבעוני, אבל נעדר אפשרויות בחירה בין תצוגות שונות. הנדסת האנוש לא מתחכמת, יש למשל כפתורים פיזיים לשליטה בבקרת האקלים ובעוצמת הקול של הסטריאו, אבל יש כל מיני מוזרויות כמו שליטה על מחשב הדרך רק מתוך מסך המגע ולא מכפתורים על ההגה. אין ממש שליטה על ההילוכים מעבר למצב L: יש כפתור המאפשר הורדה או העלאת הילוך, אבל התיבה מגיבה ללחיצה באיחור רב. העיצוב מודרני אבל התחושה היא שאת הכפתורים האלה הביאו ממחסן החלפים של GM, ולא מהאזור של קאדילק. בנוסף, כמו ברוב המכוניות בתקינה אמריקאית, מראות הצד אינן מתקפלות.

הישיבה לא ממש גבוהה, אבל גבוהה מספיק כדי להרגיש "גבוה". מכסה מנוע ארוך עם הגבהה שרירית במרכזו - למרות שמתחתיו נמצא מנוע טורבו בנזין 1,200 סמ"ק, לא איזה V8 - מעניקים תחושה של רכב גדול.

שברולט טראקס. אודי עציון, מערכת וואלה!
שפע של מקום מאחור/מערכת וואלה!, אודי עציון

מרווח: והוא גם די גדול מבפנים, בעיקר במושב האחורי, שנהנה ממפתח כניסה טוב אם כי כזה המחייב העברת רגל ארוכה ומתכנון מודרני עם רצפה שטוחה - כי אין באמת הנעה כפולה - ושפע של מקום לרגליים. גם מרווח הראש טוב, והמושב רחב יחסית. שני מבוגרים מרגישים כאן מצוין וגם שלישי יחזיק מעמד. שינוי גדול מהטראקס הקודם והצפוף. חבל שאין יציאת מזגן. אולי נחבר מאווררים לצמד שקעי ה-USB, אחד רגיל אחד C.

שברולט טראקס. אודי עציון, מערכת וואלה!
אין כאן באמת 725 ליטר כפי שטוען הפרוסקט, אבל יש הרבה מקום למטען וגישה נוחה/מערכת וואלה!, אודי עציון

תא מטען: רשום בספרים כבעל נפח עצום של 725 ליטר, אבל רק כי הוא נמדד לפי התקינה האמריקאית, עד הגג ולא עד גובה המושבים. הוא אכן גדול ומרווח ומתאים היטב לשימוש משפחתי, אבל בתקינה האירופית הוא היה נמדד לפי 450-500 ליטר. הרצפה שטוחה ומתחתיה יש גלגל רזרבי קטן, אבל אין מתקני קשירה ושאר פטנטים לייעול השימוש. אין גם שקע 12V. אפשר לקפל את המושבים האחוריים לקבלת משטח מטען ארוך.

אבזור: רמת הבסיס RS1 (ב-151 אלף שקל) כוללת הנעה מרחוק, חישוקי 18 אינץ', פנסי לד מסך 8 אינץ' ותמיכה באפל ואנדרואיד. רמת האבזור הגבוהה RS2 משדרגת ממזגן מכאני לבקרת אקלים, ממפתח רגיל לכניסה והנעה ללא מפתח, מריפוד בד לבד משולב עור וזורקת פנימה גם כיסוי לתא המטען.רכב המבחן צויד גם בחלון שמש חשמלי אופציונלי, המגיע כחבילה ביחד עם טעינה אלחוטית לנייד (תוספת של 5,700 שקל) ומוצע רק ברמת האבזור הגבוהה, שמגיעה גם עם פסי גגון שמשדרגים את ההופעה.

בטיחות: שתיהן רמות האבזור מיישרות קו עם המתחרים הבכירים, וכוללות כסטנדרט בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב ב"שטח מת", התרעת תנועה חוצה מאוחר וגם מצלמה אחורית. הטראקס החדש טרם נבחן במבחן ריסוק פומבי.

שברולט טראקס. קינן כהן, מערכת וואלה!
המנוע הקטן מספק ביצועים טובים, אבל מרשים פחות בצריכת הדלק/מערכת וואלה!, קינן כהן

ביצועים: למנוע יש רק 1,200 סמ"ק אבל הספק נאה של 139 כ"ס, והוא משודך לתיבה אוטומטית קלאסית עם שישה הילוכים.

הביצועים טובים, עם זינוק נחוש מהמקום ותאוצות עקיפה זריזות. עם זאת חסרה מאוד האפשרות לשליטה ידנית בהילוכים, כמו לצורך בלימה בירידות ארוכות - מצב L מציב את המכונית במהירות איטית מדי. למנוע צליל נעים, אם כי הוא לא ממש שקט.

צריכת הדלק: בשיוט בין עירוני עמדה הצריכה על 13.5 ק"מ לליטר, ועל 11 קמ"ל אחרי קטע הנהיגה האגרסיבי יותר. כאשר חלק מהמתחרים כבר מגיעים עם מנועים היברידיים קלים, ואחרים עם מנועי טורבו בנזין יעילים יותר, אלה לא מספרים מרשימים. דווקא על ההיבט האמריקאי הזה היינו מוותרים.

שברולט טראקס. קינן כהן, מערכת וואלה!
מסתדר היטב על פסי האטה, אבל פחות עם כביש גלי/מערכת וואלה!, קינן כהן

נוחות: מכוניות אמריקאיות ידועות בכיול המתלים הרך שלהן. הטראקס אינו שונה, ומצליח לספק נוחות נסיעה טובה מאוד, מתמודד יפה עם בורות קטנים ופסי האטה. עם זאת הוא טוב פחות בכביש גלי, וכיול המתלים הרך גובה את שלו בעיקולים. הוא לא ממש נמרך שם כמו אמריקאיות של פעם, אבל תנועת הגוף לא מספיק מרוסנת. גם בידוד הרעשים יכול היה להיות טוב יותר.

שברולט טראקס. קינן כהן, מערכת וואלה!
לא מושלם, אבל זול יחסית ועם הרבה אופי/מערכת וואלה!, קינן כהן

בשורה התחתונה הטראקס יבלבל את חובבי שברולט, בשל קרבתו לטרייל בלייזר. הוא יותר ארוך ומרווח, אבל פחות גבוה ופחות "קשוח". כמו שסוזוקי שולחת שני רכבי פנאי שונים לאותה נישה, ויטראה וקרוסאובר, עכשיו זה קורה גם בשברולט.

הוא לא מושלם: למרות המנוע הקטן הוא צמא מדי, והוא נופל בפרטים הקטנים מהמתחרים האירופים והיפניים הבכירים. אבל הטראקס מספק תמורה טובה מאוד לכסף, עם מרווח פנימי מצוין ושימושי, הרבה מקום גם בתא המטען, וגם ביצועים טובים ואבזור עשיר. ובעיקר, הוא מוסיף גם אופי ועיצוב, אישיות שחסרה להרבה מרכבי הפנאי המתרבים.

ת"ז: שברולט טראקס

מנוע, הנעה: 1,199 סמ"ק, טורבו בנזין, הנעה קדמית
הספק/מומנט: 139 כ"ס, 22.4 קג"מ
תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים

ממדים:
אורך/רוחב/גובה (מטר)
: 1.56/1.82/4.54
בסיס גלגלים (מטר): 2.70 מטר
תא מטען: 725* ליטר

ביצועים (יצרן):
0-97 קמ"ש:
8.6 שניות
מהירות מירבית: 190 קמ"ש
צריכת דלק: 13.5 ק"מ לליטר
צריכת דלק (מבחן): 11 קמ"ל

בטיחות:
ציון מבחן הריסוק האירופי: טרם נבחן.
בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, מקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב ב"שטח מת", התרעת תנועה חוצה מאוחר, מצלמת רוורס

זיהום אוויר:
דירוג 13 מ-15

אחריות:
3 שנים או 100 אלף ק"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully