וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ראשון: סיטרואן C4X. התוספת שתופסת?

עודכן לאחרונה: 3.5.2023 / 7:41

למרות היחלשות בשנים האחרונות, בכל הקשור למוצר לחם וחמאה, אין עדיין תחליף למשפחתיות הסדאן הקלאסיות. לסיטרואן לא הייתה אחד כבר שנים, אבל הפעם היא חוזרת למגרש עם הצעה ייחודית. שווה?

סיטרואן C4X/יח"צ

מחיר: 164 אלף שקל

מתחרות: טויוטה קורולה, סקודה אוקטביה, יונדאי אלנטרה
אהבנו: נוחות נסיעה, תא נוסעים, מרווח, תא מטען
לא אהבנו: ביצועים, תיבת הילוכים

ציון: 8/10

מאז הבום הגדול של סיטרואן ב-1987 עם ההצלחה המסחררת של ה-BX הודות לתיקון הטבת המס שתאמה את נפח המנוע שלה, סיטרואן לא חוותה בארץ הצלחה גדולה בתחום המשפחתיות או המשפחתיות הקומפקטיות.

האופן שבו התעצב שוק הרכב משנות ה-90 ואילך עם כניסת היפניות ואז הקוריאניות צופף משמעותית את השורות, ולאירופיות, על אף מעלותיהן היה הרבה יותר קשה להתמודד מול שוק מגוון שהלך ונשבה בקסם האמינות היפנית והקוריאנית. אבל היה שם עוד אלמנט, סיטרואן שהתמקדה בשוק האירופי פשוט לא העמידה סדאן שלוש קופסאות קלאסית כמו שמר ישראלי אהב לאהוב, כך שגם עם מכוניות שהלכו והשתפרו, היא תמיד נאלצה לשחק עם יד אחת קשורה מאחורי הגב.

אבל עכשיו היא חוזרת לתצורה ההיא ובטוויסט שהוא טריק חדש-ישן בעולם הרכב. קחו משפחתית קומפקטית, הוסיפו לה תא מטען נפרד והנה לכם סדאן כהלכתה. איך יצא הניתוח?

סיטרואן C4X. רונן טופלברג,
השתלת הזנב עוברת היטב/רונן טופלברג

עיצוב: בניגוד לשלל השתלות ישבן בעייתיות מאוד שהתרגלנו לראות בתעשיית הרכב, בהן הודבקה למכונית האצ'בק קופסת פח לאחוריים, פה העסק נראה ארוז בצורה הומוגנית הרבה יותר. זה מוזר לתאר מכונית כשמתחילים מהסוף, אבל איך אומרים במהדורות - החדשות ועיקרן תחילה. שאר המכונית הוא המראה הנאה של ה-C4 אותה ספק קומפקטית-ספק קרוסאובר. את המחמאה הכי גדולה היא קיבלה מעובר אורח בהפסקת הקפה "מרחוק היא נראית כמו מרצדס". מצד שני כבר חם מאוד בצהריים בבקעת הירדן והוא כן בא מרחוק...

תא נוסעים: גם תא הנוסעים הוא C4 בסביבת הנהג. איכות חומרים טובה, אפילו מעט מעל הממוצע בקבוצה, אבל תרגישו את זה בעיקר במושבים הכי נוחים שתוכלו למצוא היום בקטגורית המשפחתיות ומגיעים בשילוב בד ועור. יש ראות טובה לפנים בזכות תנוחת הנהיגה הגבוהה מהמקובל, גרועה לאחור בשל הזנב הגבוה מאוד. הגובה שלה גם מקל על הכניסה והיציאה ביחס למשפחתיות ממוצעות קומה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
סיטרואן C4X. רונן טופלברג,
סביבת נהג איכותית ושימושית, המושבים מעולים/רונן טופלברג

הנדסת האנוש טובה, יש כמות טובה של תאי אחסון כולל כמה בונוסים כמו מגירה מעל תא הכפפות ומעמד אינטגרלי לטאבלט מול הנוסע. קל לשמור על תפעול שוטף של המכונית גם בלי חיטוטים במסך המולטימדיה בזכות שמירה על כפתור עוצמת שמע ופקדי מיזוג פיזיים. על שני דברים אנחנו בהחלט מצרים; כפתור ביטול מערכת דימום המנוע בעצירה כן קבור בתפריט ודורש כניסה בכל תחילת נסיעה כדי לבטל את רוע הגזירה הזו. והדבר השני הוא שלא מצאנו דרך להציג באופן קבוע את צריכת הדלק של המכונית, זאת בשל לוח מחוונים דיגיטלי קטן מאוד בו מצוידת המכונית.

סיטרואן C4X. רונן טופלברג,
מושב אחורי מרווח, גם פה הנוחות מצוינת/רונן טופלברג

אמרנו שהתוספת העיקרית של ה-C4X היא תוספת תא המטען, אבל זה לא לגמרי מדויק. היא מקבלת עוד בונוס בדמות תנאי מחיה משופרים במושב האחורי. שם, מעבר למרווח רגליים מצוין, יש גם תוספת קלה למרווח הראש בשל האפשרות להתחיל את הירידה אחורה של הגג בשלב מאוחר יותר. גם זווית המשענת של המושב היא עכשיו מתונה יותר, מה שאמור לספק נוחות ישיבה גבוהה יותר לאורך זמן. כמו מלפנים, גם פה המושב נוח מאוד עם ריפוד נדיב מהמקובל. יש גם יציאות מיזוג ושקע טעינה, כך שגם הנקודות האלו נצברות לזכותה. אבל מכל זה תהנו רק אחרי שתתגברו על סף כניסה גבוה יחסית למשפחתית.

תא מטען: המנה העיקרית פה היא נפח של 510 ליטרים, הודות ל-25 הס"מ שנוספו לאורך הכללי. זה שם אותה במקום טוב בצמרת המשפחתיות-סדאן. מה שלא בצמרת הוא פתח הטעינה הצר והגבוה, מה שאומר הנפה לגובה של מטען כבד עם סיכוי לדפוק את הפלסיק של הפגוש האחורי. מאכזב גם לגלות שלא ממש השקיעו פה מחשבה על שלל אפשרויות אחסון ועיגון או פתרונות חכמים. תאורה בסיסית בתקרת התא וארבע טבעות עיגון, זה כל מה שיש לה להציע.

סיטרואן C4X. קינן כהן
510 ליטרים של תא מטען, אבל מה עם קצת פתרונות אחסון?/קינן כהן

ביצועים: את ה-C4X מניעה יחידת הכוח הגנרית של קבוצת סטלנטיס למנועי בנזין קטנים - 1.2 ליטר, שלושה צילינדרים מוגדשי טורבו. יש לו 130 כ"ס ו-23.4 קג"מ זה נשמע כמו סידור סביר למכונית קלה יחסית של 1,364 ק"ג אבל בפועל המנוע רזה, כל מה שאינו שיוט נינוח מלווה ברעש ובקצה סרגל המאמץ גם רעד. תיבת 8 ההילוכים הפלנטרית סבירה, אבל במהירות איטית היא לא החלטית ולא נעימה בשילובים שלה ובקטעים תובעניים היא הייתה הססנית מדי בתגובות.

צריכת דלק: הצריכה המשולבת במבחן הדרכים שלנו עמדה על 14 ק"מ לליטר. נתון טוב מאוד למשפחתית שצריכה להתאמץ בעליות והכבישים המפותלים של גב ההר.

סיטרואן C4X. רונן טופלברג,
נוחות הנסיעה הכללית מצוינת, חבל שאי אפשר היה לוותר על חישוקי ה-18 אינץ'/רונן טופלברג

נוחות והתנהגות: נוחות נסיעה היא אחת האסוציאציות הראשונות כאשר אומרים "סיטרואן" ה-C4X לא מביישת את הפירמה. הבולמים ההידראוליים עם הפעולה הפרוגרסיבית מסננים מעולה גלי אספלט, בורות וגדודיות. הם אפילו אפשרו לה לצלוח בנוחות יוצאת מן הכלל שביל משובש אחד בדרכנו. מה שעומד לה לרועץ זה האילוץ לשדך לה חישוקי 18 אינץ' שמכניסים את כל השיבושים הקטנים שחישוק קטן ובחתך גבוה יותר בולע.

התנהגות הכביש מבכרת נסיעה רגועה ונינוחה. ההגה מדויק והאחיזה גבוהה, אבל שום דבר פה לא חובר ומתרגם למשהו שמהנה לנהיגה. גם כאשר מגבירים קצב או דוחקים בה מעבר לגבול הטעם הטוב - היא לא תפתיע והנהג לא יופתע. אחד הדברים שבאמת מוצאים את החשק היא תחושה לא טבעית בדוושת הבלם, לא של-99% מהנהגים ב-99% מהזמן ימצאו את זה מטריד, ומכל מקום לעוצמת העצירה עצמה זה לא נוגע.

סיטרואן C4X. רונן טופלברג,
התנהגות הכביש מכוילת לצד הבטוח והרגוע במובהק/רונן טופלברג

השורה התחתונה

סיטרואן חזרה לשוק המשפחתי עם מכונית שמאוד מתאימה לרוח הזמן בשוק הרכב. אחרי שנים של דומיננטיות בשדות קורולה-אוקטביה-אלנטרה-גרנד קופה, יש מכונית עם טוויסט מעניין שעושה פיוז'ן בין תנוחת נהיגה גבוהה לבין תצורת הסדאן המועדפת. יש בה תא נוסעים מאובזר ועשוי היטב, מרווח מעולה מאחור ותא מטען מרווח (עם ההסתייגות ממבנהו). החולשות שלה הן בתחום יחידת ההנעה והיעדר ההנעה, אבל את זה ניתן לומר גם על רוב המתחרות שלה.

מה שכן, האתגר שלה בשוק כפול. מול הלקוח הפרטי ב-164 אלף שקל היא כבר בגזרת המחירים של אוקטביה המוערכת, אלנטרה החסכונית ממנה וקורולה המבוקשת יותר, ההגעה שלה בהצעת הגשה מרעננת לשוק שמרן בבסיסו לא תהיה קלה.

אגב, דווקא בציי הרכב שם היא יקרה בכ-4,000-6,000 שקל מגרסאות הבסיס של המתחרות, אפשר לראות עניין שיכולים הלקוחות שזכאים לבחור את המכונית הצמודה שלהם בזכות השונות שהיא מביאה לנוף. במקרה כזה ובתלוי בתשלום החודשי, מדובר בפער מחיר שכאשר פורטים אותו למחירי שווי שימוש ועלות חודשית הוא בהחלט בא בחשבון.

סיטרואן C4X. רונן טופלברג,
יהפוך למחזה נפוץ?/רונן טופלברג

על הצד הטכני: סיטרואן C4X בנזין

מנוע, הנעה: בנזין, 3 צילינדרים, טורבו, קדמית
הספק/מומנט: 23.4/130
תיבת הילוכים: אוטומטית, 8 הילוכים

מידות:
אורך (מ'): 4.6
רוחב (מ'): 1.8
גובה (מ'): 1.52
בסיס גלגלים (מ'): 2.67
תא מטען (ליטרים): 510

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות): 10.9
מהירות מירבית (קמ"ש): 200
צריכת דלק (מבחן): 14 ק"מ לליטר

בטיחות:
ציון מבחן ריסוק אירופי: 4 כוכבים (ל-C4)
בטיחות אקטיבית: תיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית משולבת זיהוי תמרורים, התראת רכב ב"שטח מת"

זיהום אוויר: 12/15

אחריות:
5 שנים/120,000 ק"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully