וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

UVeye הישראלית מגייס 100 מיליון דולר להרחבת בדיקות הרכב

עודכן לאחרונה: 9.5.2023 / 18:11

יום לאחר מכירת אוטוטוקס בכ-400 מיליון דולר ושבוע לאחר שפורטליקס גייסה 43 מיליון דולר, גיוס גדול לחברת טכנולוגיות רכב נוספת מישראל, בהשתתפות ג'נרל מוטורס

UVeye הישראלית משתלטת על שוק בדיקות הרכב בארה"ב/UVeye

חברת UVeye הישראלית שפיתחה מערכת המאבחנת את מצבו של רכב מסריקה חיצונית מהירה זוכה להשקעה גדולה מכמה גופי השקעה וחברות בתחום הרכב, בשבוע של הכרזות על עסקאות וגיוסים בענף האוטו-טק המקומי.

החברה גייסה 100 מיליון דולר בסבב שהובילה Habaco VC, והשתתפו בו בין השאר לצד משקיעים מוסדיים ישראלים כמו מנורה מבטחים ומור בית השקעות, גם ג'נרל מוטורס וענקית הסחר האמריקאית ברכב משומש קאר מקס.

החברה הישראלית חתמה בשנתיים האחרונות על הסכמים להתקנת מערכת הסריקה שלה בסוכנויות ג'נרל מוטורס בארה"ב ובסוכנויות קאר מקס, שאמורים להביא אותה בשנים הקרובות להכנסות של כ-100 מיליון דולר בשנה.

שבוע לוהט באוטו-טק הישראלי:
אוטוטוקס נמכרת בכ-400 מיליון דולר לקוואלקום
פורטליקס שבוחנת מערכות נהיגה אוטונומית גייסה 43 מיליון דולר
כמה טכנולוגיות ישראליות יש במכונית החדשה שלכם? אתם תופתעו

מייסדי UVeye אמיר ואוהד חבר. שגב אורלב,
מייסדי UVeye אמיר ואוהד חבר/שגב אורלב

יו וי איי הוקמה בידי האחים אמיר ואוהד חבר ב-2016, והחלה את דרכה בסריקות לצרכי ביטחון. החברה פיתחה קשת סורקת ופס סריקה שהרכב נוסע מעליו, ותוך שימוש בבינה מלאכותית ולמידת מכונה, הם מספקים מידע על מצבו של הרכב בתוך שניות וללא מגע.

ביון הלקוחות שלה נמצאות גם וולוו ארה"ב וחברת הסחר ברכב משומש של טויוטה היפנית, שגם השקיעו בה, לצד יונדאי.

אמיר חבר, מנכ"ל ומייסד יו וי איי, אמר בעבר לוואלה כי "חברות ענק משתמשות במערכת שלנו כדי ליצור סטנדרט אחיד של בדיקה מהירה. סוכנויות רכב משתמשות בהן גם כדי לבחון רכב לפני טיפול, לזהות בעיות, ולהצביע על חלקים שצריכים החלפה, כמו צמיגים, מה שחוסך ויכוחים בין הלקוח לצוות". הסכום שגויס כעת יממן את הרחבת הפריסה של החברה ברחבי ארה"ב.

ליאור פרושאור, שותף בקרן Hanaco VC, מסר כי "סריקת רכבים אוטומטית מבוססת בינה מלאכותית עתידה לשנות את את תעשיית הרכב. ככל שרכבים הופכים מורכבים יותר, חשמליים ואוטונומיים, וציים יהפכו מורכבים יותר לניהול, תחזוקה מונעת בעלות נמוכה ובתדירות גבוהה תהפוך לחיונית בכל צי רכב. ב-24 החודשים האחרונים חיפשנו אחר השחקן החזק והמוביל בשוק הזה, ואנו מאמינים כי UVeye היא בעלת הפוזיציה המתאימה ביותר להפוך למובילה בקטגוריה לטווח ארוך בתחום".

  • עוד באותו נושא:
  • אוטו טק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully