וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבארט 500e לא לבד: שש מכוניות ספורט חשמליות ששווה לחכות להן

עודכן לאחרונה: 21.5.2023 / 21:10

גם יונדאי, MG ופולקסווגן מכינות לנו קומפקטיות חשמליות חמות, ופורשה, מאזדה ואלפא רומיאו יבטיחו שגם הרודסטרים יישרדו את המהפכה החשמלית. כל התכניות לדגמים שבטח יושקו עוד לפני הטסלה רודסטר

יונדאי איוניק 5N/יונדאי

אחרי הנהיגה הראשונה באבארט 500e וההוכחה שעם כוונות טובות, מכוניות חשמלית ספורטיבית במחיר עממי יחסית זה דבר שניתן לעשות, יצאנו לבדוק רגע מה קורה מסביב?

ואם תעשיית הרכב בשנים האחרונות הלכה באופן מובהק למקומות הקלים בשיווק רכב חשמלי, אלו בהם תמיד יימצאו לקוחות כמו בבניית והשקת קרוסאוברים קטנים עד בינוניים. לא מעט יצרניות מסתכלות על עולם החשמל הספורטיבי, כמקום לבנות ממנו מחדש את התדמית שלהן, ולהרוויח קהל שמנסה למצוא את האחר והחדש. יצאנו לקבץ כמה מכוניות מעניינות. חלקן כבר הוצגו כקונספט, מה שאומר שהן ממש מוכנות לייצור ומעלות את רמת העניין בהן וגם כמה אחרות שהופיעו לרגע במצגת למשקיעים ועוד.

אלפין A290 קונספט. אתר יצרן
אלפין A290 ברוחן של גרסאות הספורט של רנו 5/אתר יצרן

אלפין תחזיר את הרנו 5 טורבו

מותג הספורט של רנו, שהחזיר לחיים את ה-A110 נכנס גם לעולם החשמל. כרגע בתוכניות יש שתי מכוניות שיוצאות בוודאות תחת כנפי המותג הזה. הראשונה היא היורשת לאותה A110 שקדימון שלה בשם E-Ternité כבר הוצג. אם כי ממש לא בטוח שזה הכיוון בפועל לאור העובדה שזו פשוט A110 שהושתלו בה מכלולי הנעה חשמליים כמו סוללת 60 קוט"ש מהמגאן E ומנוע אחורי עם 239 כ"ס. הביצועים שהוצמדו לה היו תאוצה ל-100 ב-4.5 שניות ומהירות מירבית של 250 קמ"ש.

המכונית השנייה והמעניינת מאוד מהחטיבה הזו היא ה-A290 קונספט המבוססת על הרנו 5 החשמלית המתקרבת ובאה. שבמקרה שלה מגיעה עם תצורת 3 דלתות עתירת ניפוחים. אין שום מידע בנודע להספקים או לביצועים של המכונית, אם כי ניתן לשער שהם יהיו קרובים לאלו של ה-E-Ternité, רק בהנעה קדמית.

ייצור סדרתי: ב-2024

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
MG Mulan Triumph. MG,
MG מולאן טריומפ. תעבור מהנעה אחורית לכפולה/MG

MG4 מקבלת גרסת 455 כ"ס

המשפחתית הקומפקטית החדשה של MG מקבלה הרבה מחמאות, גם אצלנו, על הבחירה בהנעה אחורית ועל התנהגות הכביש המהנה והנדיר בקרב חשמליות עממיות ובכלל.

אבל זאת רק ההתחלה. לקראת סוף השנה צפויה השקה של גרסת הביצועים של ה-MG4. לה דווקא יהיו שני מנועים, עם הספק משולב של 455 כ"ס, שייצרו לה גם הנעה כפולה.

ב-MG מבטיחים תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות, ביצועים מקבילים לקומפקטיות בנזין חמות כמו אודי RS3 ומרצדס A45. בתפריט נמצאים גם היגוי וקטורי, בלמים משופרים וחישוקי 18 אינץ'.

מאחר והסוללה תישאר אותה אחת של הדגם הרגיל, עם 61 קוט"ש, הטווח הרשמי אמור להתקצר לפחות מ-400 ק"מ.

ייצור סדרתי: סוף 2023

אליה תצטרף בשנה הבאה הרודסטר החשמלית החדשה שכבר נחשפה חלקית

יונדאי תשיק איוניק 5 עוד יותר מהירה

גם איוניק 5 היא חשמלית שזוכה למחמאות על התנהגות הכביש שלה, בכל הגרסאות, עם הנעה אחורית או כפולה. בדגם הכי חזק כעת יש לה 305 כ"ס והיא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות.

אבל כוח תמיד אפשר להוסיף. זה יקרה עם האיוניק 5N, שתמשיך את הקו של גרסאות ה-i10, i20, i30 ואלנטרה החמות.

לאיוניק החזקה באמת יהיו 580 כ"ס, דיפרנציאל מוגבל החלקה ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בפחות מ-4 שניות, יונדאי עדיין לא חשפה עד כמה פחות.

לאור הערכות המחיר בחו"ל, אפשר לצפות לתג מחיר מקומי של כ-300 אלף שקל. הדגם ייחשף רשמית ביולי הקרוב.

ייצור סדרתי: 2023

ראלף ברנדשטאטר, מנהל פולקסווגן פרטיות, עם ה-ID.X קונספט. פולקסווגן,
בכיר בפולקסווגן עם ה-ID.X קונספט, שבישר על הגעת ה-ID.3 GTX/פולקסווגן

פולקסווגן: ID.3 GTX תהיה ה-GTI החשמלית

גם החברה שהשיקה לפני 49 שנים את הגולף GTI והולידה את טרנד הקומפקטיות החמות לא מתכוונת להישאר מחוץ לקרב הרמזורים הזה.

בהמשך השנה תשיק פולקסווגן את ה-ID.3 GTX. צירוף האותיות GTX הוא התחליף החשמלי ל-GTI, כפי שכבר הדגימו הגרמנים עם הקרוסאובר קופה החמים, ה-ID.3 GTX.

לאחות הקומפקטית והקלה יותר יהיה קרוב לוודאי אותו הספק, 299 כ"ס, שביחד עם הנעה כפולה יאפשר לה תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 5.3 שניות. זריז, אבל פחות מהמתחרות. הסוללה תהיה זהה לזו של הדגם הסדרתי, עם 77 קוט"ש.

המשקל הקל יותר והממדים המוקטנים אמורים לשפר גם את התנהגות הכביש, אבל אין ספק ש-MG ויונדאי יספקו לה אתגר לא קטן גם בתחום הזה.

האם בתמורה לביצועים המופחתים תקבל ה-GTX מחיר תחרותי יותר? בקרוב נדע.

ייצור סדרתי: 2023

אלפא רומיאו ספיידר. אתר יצרן
אלפא רומיאו ספיידר, תחזור בחשמל?/אתר יצרן

אלפא רומיאו מחזירה את הספיידר כחשמלית

באלפא רומיאו מסתכלים על המעבר לחשמל שממש מעבר לפינה. על פי התוכניות שלה, בראשית 2024 היא תשיק חשמלית ראשונה שלה ומ-2026 תעבור לייצור חשמלי לגמרי.

ומי שתלווה את המהלך הזה, לפחות מבחינת התדמית שתרצה החברה להציג היא גלגול מודרני של הספיידר - מכונית הספורט הדו מושבית האגדית של היצרנית הזו. רק נציין שבסיבוב הקודם שניסו לשכפל את המושג של אלפא ספיידר, התוצאות לא היו ממש מעודדות. האם הפעם בכוח החשמל זה ייגמר אחרת?

הבסיס יהיה מן הסתם פלטפורמת ה-STLA של סטלנטיס שתומכת בסוללות של בין 87-104 קוט"ש, כאשר בהתאם לייעוד המכונית היא תצויד בסוללה המתאימה הטווחים הם בין 500 ל-800 ק"מ בהתאם לגודל הסוללה ויחידות הינע בהספקים של עד 440 כ"ס.

ייצור סדרתי: 2027

קונספט חשמלי מאזדה. אתר יצרן
מאזדה "כמו מיאטה"/אתר יצרן

מאזדה: תקני הזיהום יאלצו את ה-MX5 להתחשמל

המכונית שאתם רואים פה אמנם לא הוכרזה כדגם רשמי, ומאזדה לפעמים נראית כמו חברה שממש גוררת רגליים ונכנסת לעולם החשמל כאשר היא בועטת וצועקת, אבל היא בהחלט מופיעה בהודעות היצרנית לגבי התוכניות לטווח הזמן הבינוני.

תחת הכינוי Vision Study Model הוצגה מכונית ספורט קטנה שלמעט העובדה שאינה רודסטר, נראית כמו יורשת חשמלית של ה-MX-5.

בשל האסטרטגיה הגמישה מאוד של מאזדה בכניסה לעולם החשמל, שתורכב משלושה צעדים - חשמול חלקי של ההיצע הקיים, כניסה לחשמל בשוק הסיני ובמספר דגמים מצומצם ואז מעבר להנעה חשמלית מלאה - קשה לומר מתי בדיוק בתוכנית הזו שאמורה להתרחש עד 2030 המכונית הזו משתלבת. כרגע מסתמן שדרישות הזיהום באירופה, שיוחמרו מ-2025, יחייבו את מאזדה להשיק כבר באמצע העשור רודסטר מוחושמלת לפחות חלקית, בגרסת פלאג אין.

ייצור סדרתי: 2026

פורשה 918 ספיידר. פורשה,
פורשה 918 ספיידר. הסדרתית הראשונה של החברה עם מנועים חשמליים ויכולת לנסוע 26 ק"מ על הסוללה/פורשה

פורשה: עשור אחרי ה-918 תגיע הבוקסטר החשמלית

עוד לפני כן יהיו צמד מכוניות הספורט הזולות יותר של פורשה, ה-718 בוקסטר וקיימן, הבאות שיעברו להנעה חשמלית מקרב דגמי היצרנית משטוטגארט.

הן יתבססו על גרסה מקוצרת לפלטפורמת ה-PPE של קבוצת פולקסווגן, שכבר משמשת את פורשה טייקן ואת אודי איטרון GT.

אפשר לצפות להספק של לפחות 400 כ"ס, לטווח של לפחות 500 ק"מ, ולכך שלצד הנעה אחורית תהיה גם אופציה להנעה כפולה. המחיר צפוי להיות גבוה ב-15% מזה של דגמי הבנזין הקיימים, מה שעששוי אחרי הטבות המס להפוך אותן לזולות יותר לצרכן.

ייצור סדרתי: 2025

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully