וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"בייבי ראם" שהיינו מתים לראות בישראל

עודכן לאחרונה: 8.6.2023 / 9:23

בדרך כלל, כשזה מגיע לטנדרים, האמריקנים לרוב מקבלים את הדברים הטובים באמת, אבל הפעם ראם הולכת למקום אחר לגמרי עם הראמפייג'. מי מפסיד פה ראם או הלקוחות?

ראם ראמפייג'. אתר יצרן
ראם החזירה את השם ראמפייג' לחיים/אתר יצרן

זה היה יכול להיות מושלם, מצד אחד עלייה בביקוש לטנדרים קטנים וזולים כמו פורד מאבריק שהיצרנית לא מצליחה לבנות מספיק מהר, או יונדאי סנטה קרוז. מצד שני מותג טנדרים חזק ומבוסס כמו ראם וכאשר שני אלו נפגשים בטנדר קומפקטי עם עיצוב שיושב בול על הנקודות הנכונות? זו מכונת כסף. אבל היגיון לחוד וחשבונות של תעשיית הרכב לחוד.

בארצות הברית שבה החשבון שעושות יצרניות הוא לפעמים נגזרת של כמה תמריצי מס שווה לה לקבל על כלים גדולים שמוכרים כמסחרית, מערכת שמזכירה את זו שבישראל. ואילו כלי רכב יורידו לה אותם. כמה יעלה לה להביא אותו לתקינת הבטיחות המקומית ומה דורשים בשווקים פחות קפדניים - כך, בסופו של דבר, מה שמתאים לשוק לא בהכרח מתאים ליצרנית.

הפעם זה בדיוק הסיפור של הראם ראמפייג' ("השתוללות" בתרגום חופשי), שם שחוזר לסיבוב שני אחרי מיני טנדר של דודג' בשם זה בשנות ה-80 המוקדמות. ראם, חטיבת המסחריות של סטלנטיס בארה"ב, חשפה בימים האחרונים תמונה ראשונה של הטנדר החדש והמסקרן, לקראת ההשקה בשבועות הקרובים.

ראם ראמפייג'. אתר יצרן
כך נראה הסיבוב הקודם של השם, תחת דודג'/אתר יצרן

ההנעה היא באמצעות מנוע 4 צילינדרים מוגדש בנפח 2 ליטר, זהו המנוע ממדף המנועים שמשמש גם חלק מדגמי ג'יפ כמו הקומפאס וגרסת הפלאג אין של הרנגלר. ההספק צפוי להיות כ-270 כ"ס. תיבת ההילוכים תהייה אוטומטית פלנטרית עם 9 יחסי העברה ובאחד הטיזרים המוקדמים ניתן היה גם לראות כפתור שילוב להנעה כפולה.

בתא הנוסעים נראה שהעיצוב הכללי שונה מזה של האחים הגדולים במשפחה כמו ה-1500 וה-2500. לוח המחוונים דיגיטלי, ומסך המגע צף ולא נתון בתוך המסגרת הרגילה שאנחנו מכירים משאר הדגמים. למעשה, הוא די מזכיר את האופן בו ניצבים המסכים בדגמים של פיג'ו-סיטרואן, שגם הן חלק מקבוצת סטלנטיס. אפשרות נוספת היא שהוא נשען על טנדר של פיאט שנמכר בדרום אמריקה בשם "טורו", שבצללית הצד מזכיר חלק מהקווים של המיני-ראם.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פיאט טורו. אתר יצרן
אחים? פיאט טורו, גם הוא לדרום אמריקה/אתר יצרן

בעוד לפורד יש אפשרות לבסס את המאבריק על פלטפורמת ה-C2 של הברונקו ספורט ואחרים, ויונדאי יכולה להניח את הסנטה קרוז על פלטפורמת ה-N2 של הטוסון - לראם אין מקבילה כזו, לפחות לא לעת עתה.

כך או כך, בשורה התחתונה כאמור מיועד הראמפייג' לשווקי ארגנטינה וברזיל ולראם אין כרגע כוונה לשווק אותו בצפון היבשת, בטח שלא להוציא אותו גם מעבר לאוקיינוס. ההפסד כולו שלנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully