וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-MG שרוצה להתחרות בטסלה: נהיגה ראשונה במארוול R

6.7.2023 / 12:32

במחיר של 206 אלף שקל, הקרוסאובר החשמלי הגדול של MG מכוון ישירות מול מודל Y, איוניק 5 וסקודה אניאק, עם מחיר זול בעשרות אלפי שקלים. אם רק היה מגיע אלינו לפני שנתיים

MG מארוול R. אודי עציון, מערכת וואלה
עיצוב נאה ולא מצועצע/מערכת וואלה, אודי עציון

מחיר: 206 אלף שקל
מתחרים: טסלה מודל Y, יונדאי איוניק 5, סקודה אניאק
אהבנו: נוחות, התנהגות, אבזור
לא אהבנו: טווח, ביצועים, תא מטען
ציון: 8/10

הנרי פורד ייצר את הפורד T כמעט 21 שנים ללא שינויים משמעותיים וכבש את העולם. MG מארוול R שנחתה כעת בארץ שנתיים אחרי ההשקה שלה, בגלל משבר השבבים וסגרי הקורונה בסין, מדגימה את הקצב המהיר שבו מתפתחות המכוניות החשמליות, בטווח, בסביבת הנהג ובשימושיות.

אבל היא גם ממחישה את העובדה שבניגוד לרוב היצרנים הסיניים, שנגחאי אוטומוטיב שרכשה את MG פושטת הרגל לפני כמעט 20 שנה, מצליחה כיום להעמיד סדרת דגמים עם אופי ברור ובידול מהמתחרים. המארוול R מציעה התנהגות כביש ברמה אירופית, לא מהנה כמו ה-MG4, אבל שתיהן בהחלט מהוות קדימון מעניין לרודסטר החשמלי שיגיע אלינו בשנה הבאה.

למרות שטסלה, ג'ילי ו-BYD עקפו אותה במספר החשמליות המצטבר שמכרו בישראל, MG היא הוותיקה מביניהן, והחלה למכור חשמליות כבר לפני ארבע שנים, אחרי עשור של דגמי בנזין מרשימים פחות, ומכירה במקביל של אלפי רכבי פלאג אין. יצרן סיני, אבל לא עלום, עם שורשים שם וכאן, שכבר הוכיח את עצמו באמינות ובשירות.

MG מארוול R. אודי עציון, מערכת וואלה
כונסי אוויר מזוייפים מאחור לטובת האווירה הספורטיבית/מערכת וואלה, אודי עציון

עיצוב: למכוניות סיניות יש נטייה לעיצובים מצועצעים ודרמטיים, המארוול R היא כמעט ההיפך. עיצוב קרוסאוברי סולידי, מלבד חזית קצת יותר מעניינת עם כונסי אוויר גדולים בצדדים. הסקודה אניאק של החשמליות הסיניות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
MG מארוול R. אודי עציון, מערכת וואלה
קונסולה מרכזית ענקית, תפעול מסורבל של כל המערכות מהמסך. אבל נאה ואיכותי/מערכת וואלה, אודי עציון

תא נוסעים: כאן באה לה קצת הסיניות, עם ניסיון להרשים בקונסולת 19.4 צפה ענקית, שמתוכה רק 14 אינץ' הם מסך מגע גדול שמשמש כמעט להכל, ממולטימדיה ועד תפעול מערכות הרכב, כולל בקרת האקלים ואפילו כיוונון פתחי המזגן. מנגד לוח המחוונים אמנם דיגיטלי (12.3 אינץ'), אבל גדול וקלאסי.
למרות שהתצוגות ברורות, המסך מגיב קצת באיטיות ללחיצות, תפעול בקרת האקלים ממנו מסורבל, והקונסולה הצפה מקשה על הגישה לשקעי ה-USB שמתחתיה. איכות החומרים גבוהה, מלבד משטח העור הפשוט יחסית.

המרווח מלפנים טוב מאוד, עם מושבים תומכים. מאחור יש רצפה שטוחה ומושב רחב, אך הוא מעט נמוך. יש יציאת מזגן ושקעי USB.

MG מארוול R. אודי עציון, מערכת וואלה
מרווח טוב מאחור, למרות שהמתחרות בגודל הזה מעניקות יותר מרווח רגליים/מערכת וואלה, אודי עציון
MG מארוול R. אודי עציון, מערכת וואלה
רק 357 ליטר בתא המטען האחורי/מערכת וואלה, אודי עציון
MG מארוול R. אודי עציון, מערכת וואלה
ועוד 150 ליטר בתא הקדמי מתחת ל"מכסה המנוע"/מערכת וואלה, אודי עציון

תא מטען: במה שמהווה דוגמא לפער תרבות או מנהגי שימוש ברכב, לא מעט סיניות מגיעות עם תאי מטען קטנים יחסית לגודלן. ראינו את זה באורה פאנקי קאט המשפחתית עם תא מטען של מכונית מיני, וגם המארוול R שאמורה להציע מרחב של קרוסאובר גדול, מציעה נפח של 357 ליטר בלבד, כמו במשפחתית קומפקטית, ומגיעה ללא כיסוי שיסתיר את המטען. לפחות התא עמוק כך שאם מעמיסים אותו מעבר לקו המושבים מקבלים תוספת משמעותית. בגרסת ההנעה האחורית שבה נהגנו יש גם תא מטען קדמי בנפח 150 ליטר מתחת ל"מכסה המנוע", שיכול לרכז אליו את הציוד הקבוע ובראשו כבל הטעינה, ולהקל על מצוקת המקום מאחור.

MG מארוול R. אודי עציון, מערכת וואלה
מצד אחד תמונת 360 מעלות בפניות בצמתים, שלא תפספסו מכשולים. מצד שני, המסך מתמלא בטביעות אצבע/מערכת וואלה, אודי עציון

האבזור נדיב: חלון שמש ענקי עם וילון חשמלי (ראית, אילון מאסק? הטכנולוגיה קיימת), כניסה והנעה ללא מפתח, טעינה אלחוטית לנייד, חישוקי 19 אינץ', מושב נהג ונוסע מתכווננים חשמלית, זה של הנהג אף נע לאחור בעצירה להקל על כניסה ויציאה. יש כאמור ריפודי עור, פתיחה חשמלית לתא המטען, תפעול קולי לחלק מהמערכות, ואפליקציית יצרן שמאפשרת לעקוב אחרי מצב הסוללה והטעינה, וגם להפעיל מרחוק את המזגן כדי שתיכנו לרכב קריר בקיץ (רואה אילון, הם לא התביישו להעתיק מטסלה). כבל לטעינת V2L לציוד חשמלי ואף מכוניות חשמליות במצוקה מוצע בתוספת תשלום.

גם האבזור הבטיחותי עשיר וכולל את כל המערכות האקטיביות המקובלות. אך מערכת שמירת הנתיב אגרסיבית מדי, ובמבחן הריסוק האירופי קיבל המארוול R רק 4 כוכבים ולא את ה-5 המירביים.

MG מארוול R. אודי עציון, מערכת וואלה
הביצועים טובים, אבל פחות מהמתחרות החזקות יותר. רק 180 כ"ס, כאשר הסטנדרט הוא 204 כ"ס ומעלה/מערכת וואלה, אודי עציון

ביצועים: המארוול R מוצע בשתי גרסאות, עם שני מנועים חשמליים לציר האחורי ו-180 כ"ס, או שלושה, כולל אחד קדמי והספק משולב של 288 כ"ס שיוצרים הנעה כפולה, בתוספת מחיר של 13 אלף שקל.

בזמן שאפילו קרוסאוברים קטנים יותר מתיישרים סביב מה שהפך לתקן בתעשייה, מנועים בהספק 204 כ"ס, המארוול R הגדול והכבד יותר מסתפק במנוע חלש יותר. כמקובל בחשמליות הביצועים משתפרים כשמעבירים ממצב חסכון לספורט - באמצעות כפתור פיזי בתחתית הקונסולה המרכזית ולא משיטוט בין המסכים שבפנים, תודה לאל. אבל אין מכה בגב בתאוצות וה-MG החדש איטי יותר מג'ילי גיאומטרי C ומ-BYD אטו 3 הזולים ממנו, ובטח שמטסלה מודל Y ויונדאי איוניק הבסיסיות.

צריכת חשמל: ואולי זה לא רע, כי ביצועים תמיד עולים בחשמל, וה-MG מגיע עם סוללת 70 קוט"ש בלבד, שוב כמו של הג'ילי הקטנה יותר למשל, ופחות מאניאק ואיוניק 5. את ימי המבחן הוא סיים בצריכה ממוצעת של 20.5 קוט"ש ל-100 ק"מ, מה שאומר טווח מעשי של 341 ק"מ. נהיגה רגועה יותר תוכל להוסיף עוד 20-30 ק"מ, אבל הטווח עדיין קצר יחסית. יש כמובן אופציה לטעינה מהירה (DC) אבל בקצב של 93 קוט"ש בלבד, איטית יחסית לרכב במחיר כזה, מה שיעכב אתכם בעמדה עוד כ10-15 דקות בטעינה סוללה כמעט ריקה עד למלאה לעומת הטסלה והיונדאי.

נוחות והתנהגות: היכן שה-MG מפתיע לטובה הוא בכיול השלדה. נוחות הנסיעה טובה, גם מול מכשולים עירוניים, האחיזה גבוהה, הרכב נשלט היטב בסיבובים כמעט ללא זווית גלגול. להגה יש משקל טוב וקצת כבד במהירות בין עירונית, בניגוד להגאים הקלים של רוב חשמליות, אבל הוא חסר תחושה כמותם.

MG מארוול R. אודי עציון, מערכת וואלה
נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש מפתיעות לטובה/מערכת וואלה, אודי עציון

השורה התחתונה. אם המארוול R היה נוחת כאן לפני שנתיים, הוא היה וואו. היום הוא מתמודד מול מתחרות צעירות ועדיפות בתחומים חשובים כמו טווח הנסיעה, עניין שיחמיר בגרסת ההנעה הכפולה. לזכותו עומדת היותו זול בעשרות אלפי שקלים מקרוסאוברי הצמרת בממדים ובאבזור שלו, התנהגות הכביש והבסיס המוצלח. את רוב החסרונות שלו אפשר לפתור במתיחת פנים, שבטח כבר נמצאת בעבודה.

על הצד הטכני: MG מארוול R

מנוע והנעה: שני מנועים חשמליים, אחורית
הספק/מומנט (כ"ס/קג"מ): 41.8/180
תיבת הילוכים: אוט', תמסורת ישירה
סוללה: 70 קוט"ש

מידות:
אורך (מ'):
4.67
רוחב (מ'): 1.92
גובה (מ'): 1.62 מטר
בסיס גלגלים: 2.80 מטר
תא מטען אחורי: 357 ליטר
תא מטען קדמי: 150 ליטר

ביצועים:
0-100 קמ"ש:
7.9 שניות
מהירות מירבית: 200 קמ"ש
טווח נסיעה משולב (יצרן): 402 ק"מ
טווח נסיעה (מבחן): 341 ק"מ

בטיחות:
מבחן ריסוק אירופי:
4 כוכבים
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת נתיב, התרעה על רכב בשטח מת ומניעת סטייה, אור גבוה אוטומטי

אחריות:
5 שנים או 150 אלף ק"מ על הרכב, 8 שנים או 150 אלף ק"מ על הסוללה

  • עוד באותו נושא:
  • mg

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully