וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

BYD דולפין בנהיגה ראשונה: כמו דג במים חשמליים

עודכן לאחרונה: 15.8.2023 / 23:06

לרכב הכי נמכר בארץ השנה, הקרוסאובר BYD אטו 3, יש כעת אחות קטנה: קומפקטית חשמלית שזולה ב-20 אלף שקל. הלהיט הבא?

BYD דולפין/אודי עציון

מחיר (בסיס/מבחן): 148/142 אלף שקל
מתחרות: MG4, ג'ילי גיאומטרי C, אורה פאנקי קאט
אהבנו: ישיבה גבוהה, אבזור, ביצועים, נוחות, מחיר
לא אהבנו: רוחב מושב אחורי, טווח
ציון: 8.5/10

באולם התצוגה של BYD מול קניון איילון היה עמוס ביום רביעי. לא תורים כמו לפני שנתיים כשנחתה כאן הג'ילי גיאומטרי C במחיר שובר שוק של 134-143 אלף שקל, אבל בהחלט עירני. השוק היום במצב אחר, הריביות עלו, הפוליטיקה ובעיקר - היום יש כבר בשוק עוד חשמליות משפחתיות.

אבל המחירים טסו למעלה. אותה ג'ילי, למשל עולה היום כבר 145-163 אלף שקל. MG4 עולה 145-145 אלף שקל, אורה פאנקי קאט עולה 138-175 אלף שקל, כששלושתן מציעות בדגמים הבסיסיים סוללה מוקטנת וטווח רשמי של 350 ק"מ בלבד.

עכשיו מגיעה ה-BYD דולפין ומציעה במחיר החשמליות הסיניות הבסיסיות האחרות סוללה מוגדלת עם טווח יצרן של מעל 400 ק"מ. דולפין היא האחות הקטנה של האטו 3, הקרוסאובר שהפך לרכב הנמכר ביותר בישראל, ועולה כ-20 אלף שקל יותר. היא גם זולה יותר מטויוטה קורולה היברידית ומפולקסווגן גולף בנזין. כשנתח השוק של חשמליות כבר עומד על 16%, מדובר בלהיט פוטנציאלי.

אבל איך היא נוסעת? בואו נראה.

BYD דולפין. אודי עציון, מערכת וואלה
השקיעו בתאורות מאחור/מערכת וואלה, אודי עציון

עיצוב: הדולפין נאה, אבל שיגרתית. מזכירה כל מיני מיני-ואנים יפנים כמו טויוטה ספייס ורסו. מדובר במכונית גבוהה, 1.57 מטר גובה, כמו ג'יפון, תוצאה אולי של ההתבססות על פלטפורמת האטו 3. אורך של 4.29 מטר זהה לזה של MG4, ארוך ב-5.5 ס"מ מהאורה, אבל קצר ב-10 ס"מ משל קומפקטית מודרנית ועוד מעט גם חשמלית, כמו אופל אסטרה.

הדגם הבכיר דיזיין שבו נהגנו מקבל גם צביעה דו גוונית, וחישוקים מעוצבים וצבועים בצבע הרכב. אגב צבעים, במנילת הצבעים של הדולפין מופיע גם הצבע הוורוד כאופציה ללא תוספת תשלום, שכוללת גם תא נוסעים ורדרד. האם ההצלחה של הסרט בארבי תהפוך אותה ליותר מקוריוז? עוד נראה לגבי זה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
BYD דולפין. אודי עציון, מערכת וואלה
סביבת הנהג המוכרת מדגמי BYD/מערכת וואלה, אודי עציון

תא הנוסעים: כל מי שפגש כבר אטו 3 ירגיש כאן כמו בבית. סביבת הנהג דומה מאוד, כולל צג ה-5 אינץ' לנהג וצג המולטימדיה 12.8 אינץ' במרכז, עם הסמל המסחרי של BYD, האפשרות לסובב אותו בלחיצת כפתור אופקית או אנכית. במצב הראשון הוא מסתיר קצת את פתחי האיוורור, בשני מזכיר קצת טסלה ומאפשר חלוקת מסך לשניים, וייז למשל ואפליקציה אחרת מתחת.

תפעול בקרת האקלים מתבצע כולו מהמסך, ומחייב שתי לחיצות לכל פקודה. תפעול המסך די אינטואיטיבי, אבל קצת מסורבל. הייתי מוסח, כמה כפתורים למעבר ישיר לרדיו ולבקרת האקלים למשל, בלי צורך לעבור בין מסכים ולהוריד בינתיים את העיניים מהכביש.

החומרים איכותיים בדרך כלל, ריפודי העור מלאכותיים ועשויים מפלסטיק. יש מאמץ לשדר איכות, עם תאורות תא נוסעים שנדלקות בנגיעה עליהן, מה שעד לא מזמן פגשנו רק ברכבי יוקרה.

BYD דולפין. אודי עציון, מערכת וואלה
מרווח טוב לרגליים ולראש מאחור, אבל המושב צר לשלושה/מערכת וואלה, אודי עציון

מרווח: הישיבה נוחה וגבוהה, מה שמקל על כניסה ויציאה, מלפנים ומאחור. מאחור הרצפה שטוחה ויש הרבה מרווח רגליים וראש, אבל רוחב המושב, כמו אצל המתחרות, צנוע - זו לא משפחתית לשלושה פעוטות בכיסאות בטיחות, או לשלושה מבוגרים מאחור. החלונות קצת קטנים ומחשיכים, ולמרות שיש שתי יציאות USB-c, אין יציאת מזגן נפרדת. ייענשו המתכננים בשבוע בתל אביב באוגוסט. מצד שני המזגן חזק וקירר היטב ביום המבחן הלוהט.

BYD דולפין. אודי עציון, מערכת וואלה
איך אתם מעדיפים את מסך המולטימדיה שלכם: אופקי.../מערכת וואלה, אודי עציון
BYD דולפין. אודי עציון, מערכת וואלה
או אנכי? השינוי, גם כאן, בלחיצת כפתור/מערכת וואלה, אודי עציון

אבזור: רמת קומפורט הבססית תגיע עם מסך המולטימדיה 12.8 אינץ' ומושבים קדמיים מחוממים עם כיוונון חשמלי, ותסופק עם 2 כבלים, לטעינה ביתית ולטעינה בעמדות AC. רמת דיזיין מוסיפה חלון שמש פנורמי, משטח טעינה לסולולרי, חישוקי 17 אינץ' קלים, צביעה דו גוונית וכבל V2L לטעינת מכשירי חשמל ורכבים אחרים בשטח. ועוד תוספת שימושית: שטיחי פלסטיק לתא המטען ולרצפת המושב האחורי שאוגרים אליהם את כל הטינופת ואפשר להוציא במהירות ולשטוף בצינור. מעולה לכל דבר מבמבות ועד שיערות של הכלב.

מערכות הבטיחות כוללת בלימת חירום אוטונומית בנסיעה קדימה ואחורה, בקרת שיוט אדפטיבית, מניעת סטייה מנתיב, זיהוי רכב בשטח מת, מצלמה פנורמית וגם התרעה על שכחת יחד ברכב על סמך משקלו שאותר בכיסא לאחר הנעילה, והתרעת עייפות לנהג. יש אפילו הכנה למנעול אלכוהול נגד נהיגה בשכרות, וציון 8 מ-8 המרבי בדירוג הבטיחות של משרד התחבורה. מנגד הדולפין טרם נבחן במבחן הריסוק האירופי. ההתרעות מרשימות: במהלך הצילומים לכתבה כשעצרנו באחד מיערות המרכז הגיע לפתע רכב משמאלנו. המכונית מיהרה להתריע על קיומו ועל כך שזה אינו זמן טוב לפתוח דלת.

BYD דולפין. אודי עציון, מערכת וואלה
עיצוב נאה גרסה המאובזרת, עם צבע נפרד לגג. ולמושפעי הסרט ברבי: יש גם בוורוד/מערכת וואלה, אודי עציון

יחידת הנעה כמעט זהה לזו של האטו 3: מנוע חשמלי בהספק זהה של 204 כ"ס, סוללת 60.5 קוט"ש, קטנה בכ-2 קוט"ש.

העברת ההילוכים מתבצעת מגלגלת בדשבורד. גם כאן יש שלושה מצבי נהיגה, חסכוני, רגיל וספורט. הראשון חזק מספיק, האחרון תענוג. לא ביצועים של טסלה, אבל לגמרי ברמה שנחשבה ראויה עד לא מזמן למכוניות ספורט, על חשבון הגברת צריכת החשמל.

BYD מבטיחה 427 ק"מ של טווח משולב. בימי המבחן הלוהטים השגנו רק 330 ק"מ בין עירוניים רגועים ברובם, בדיוק לפי המחקרים שמעידים שגם החום משפיע לרעה על הסוללה ולא רק קור. במזג אוויר נוח אפשר לצפות ל-350 ק"מ.

טעינה מהירה אפשרית בקצב מרבי של 88 קילוואט, נמוך יחסית בעידן שמטעני 150 קילוואט הופכים לסטנדרט ומטעני 350 קילוואט מתחילים להופיע גם בארץ. גם כאן החום השפיע וטעינה שהחתחילה בקצב של קרוב ל-90 קילוואט, ירדה עד מהרה ל-60 בלבד, כשמחשב הסוללה החל להגן עליה מהתחממות. התוצאה: ביום חם טעינה מ-10 ל-80 אחוזי סוללה תארך כמעט שעה.

BYD דולפין. אודי עציון, מערכת וואלה
לחובבי סביבה וחיסכון, לא לחובבי הגה/מערכת וואלה, אודי עציון

נוחות והתנהגות: הדולפין מטפלת באופן סביר במפגעים עירוניים, ובנסיעה שקטה יחסית. כיול המתלים הרך פחות תורם בעיקולים שם היא נוטה יותר על הצד, עם צרחות צמיגים במצב ספורט עתיר המומנט, ועם הגה קל וחסר תחושה.

BYD דולפין. אודי עציון, מערכת וואלה
צריך יותר חשמליות במחירים האלה, וגם בפחות, כדי שהמהפכה באמת תממש/מערכת וואלה, אודי עציון

השורה התחתונה: מול מחירי החשמליות הנוכחיים, הדולפין היא בשורה. היא שימושית ומאובזרת, איכותית וזריזה ומגיעה כעת עם אחריות ארוכה יחסית - 6 שנים או 150 אלף ק"מ לרכב, שתתווסף בדיעבד בצעד נדיר גם לרכבי BYD שכבר נמסרו מאז אוקטובר שעבר. המרווח מאחור והתנהגות הכביש הם החלקים המרשימים פחות.

כך או כך הדולפין מספקת תמורה טובה לכסף. נקווה שבשנה הבאה אכן נראה בארץ את גרסת הסוללה הקטנה שלה, 45 קוט"ש, עם טווח של 340 ק"מ, ומחיר נמוך ביותר מ-10% משל גרסת הסוללה הגדולה הבסיסית.

ותודות למדיניות מיסוי הרכב בארץ, רכישת הדולפין כעת, כמו כל חשמלית למעשה, הופכת לסוג של השקעה. בינואר יעלה מס הקנייה על החשמליות מ-20% ל-35%, וכאשר יש גם מע"מ (17%) ועל רכבים סיניים גם מכס (7%), אפשר לצפות להתייקרות בסך 7,000 עד 10,000 שקל, שתמחק ירידת ערך של שנת שימוש ברכב. טובי המומחים בעולם מתלבטים איך להעביר נהגים לרכב חשמלי, ורק לנו יש את רשות המסים.

על הצד הטכני: BYD דולפין

מנוע: חשמלי, 204 כ"ס, 31.6 קג"מ
הנעה: קדמית
תיבת הילוכים: אוט', תמסורת ישירה
סוללה: 60.5 קוט"ש
קצב טעינה מהירה: 88 קילוואט

מידות:
אורך (מטר): 4.29
רוחב (מטר):1.77
גובה (מטר): 1.57
בסיס גלגלים (מטר): 2.70
תא מטען (ליטר): 350

ביצועים:
0-100 (שניות):
7
מהירות מרבית (קמ"ש): 160
טווח משולב (ק"מ, יצרן): 427
טווח מבחן (ק"מ): 330-350

בטיחות:
מבחן ריסוק:
לא נבחנה במבחן הריסוק האירופי
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום אוטונומית לפנים ולאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב בטח מת, התרעה נגד פתיחת דלק כשהשטח לא פנוי, התרעת שכחת ילדים, אור גבוה אוטומטי

קבוצת זיהום:
1/15

אחריות:
6 שנים או 150 אלף ק"מ לרכב, 8 שנים או 160 אלף ק"מ למנוע, 8 שנים או 200 אלף ק"מ לסוללה

  • עוד באותו נושא:
  • BYD Auto

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully