וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסאן אקסטרייל הייבריד במבחן: ילד סנדוויץ'

עודכן לאחרונה: 17.8.2023 / 10:01

האם דווקא גרסת הביניים היא המאוזנת ביותר מבין גרסאות הקרוסאובר היפני? וגם: למה חשוב מאוד הגבול הדק בין מתוחכם למתחכם, במה הוא דומה למרצדס ולמה כמו בחיים חיסכון אמיתי מגיע רק מעבודה?

ניסאן X טרייל/ניסאן

מחיר: 255 אלף שקל (מבחן), 234 אלף שקל (בסיס)
מתחרות: טויוטה ראב4 הייבריד
אהבנו: מרווח, תא מטען, הנדסת אנוש, בידוד רעשים
לא אהבנו: ביצועים, בלימה רגרנטיבית, תפעול מערכת חשמלית
ציון: 8/10

רוצים לחוות רגע של קריסה ביציבות רוחב הפס של האינטרנט? הקישו בגוגל את מחרוזת החיפוש "ילדי סנדוויץ' פסיכולוגיה" או "ילדי סנדוויץ' מחקרים" או אפילו רק "ילדי סנדוויץ'" - גשו לחלון והביטו איך אורות העיר מתחילים להתעמעם כאשר מנוע החיפוש שואב את כוחה של רשת החשמל כדי להעמיד לכם מאות אלפי תוצאות חיפוש. הרבה יותר מאלו של "ילד בכור" או "בן זקונים" - ילדי סנדוויץ' על אף ואולי בגלל שהם בין העולמות זוכים להרבה תשומת לב, כך מסתבר.

זה לא הסיפור כאן, דווקא בתור ילדת הסנדביץ' בהיצע של גרסאות האקסטרייל, זו עם ההנעה ההיברידית נמכרת פחות מהגרסה היקרה ביותר כפולת ההנעה והמתוחכמת, ופחות או יותר גרסת הבסיס בעלת המחיר הזול יותר ו-7 מושבים. התפלגות שאפשר להסביר בכך שיש שני מקבצי לקוחות מרכזיים בשוק שלו ובכלל - אלו של "אם כבר חדש, אז כבר שיהיה הכי הכי" וקונים את המאובזר ביותר ואלו של "אם כבר חדש, בואו נצא עם כמה שפחות נזק" וקונים את גרסאות הבסיס (רק שהשכנים לא יגלו).

אבל אותנו סקרנה השאלה האם הגרסה היותר טובה מסתתרת בעצם בין לבין?

ניסאן אקסטרייל הייבריד. קינן כהן
ההופעה שלו בשחור בולעת את הקימורים של הגוף/קינן כהן

עיצוב: הדור הנוכחי של ניסאן אקסטרייל שחולק פלטפורמה עם מיצובישי אאוטלנדר כחלק מהברית רנו-ניסאן-מיצובישי מקבל עיצוב רב רושם ונוכחות. תפוח, שרירי, זקוף, עם יחידות תאורה (יסלחו לי אבירי התקינות הפוליטית) "מלוכסנות" וגריל רב רושם עם לוגו ענק במרכזו, לא שמישהו היה מפספס את זה בלי, אבל כשצריך לאחסן את יחידת הרדאר, אז גם זה תירוץ. כרגיל וכמו בכמעט כל מכונית - השחור עושה לו רע ובולע הרבה מהקימורים שלו.

תא נוסעים: יכול להיות שהמטרה הייתה להעניק לו מראה מתוחכם ונקי, אבל השימוש בשלושה גוונים מרכזיים בתא הנוסעים (אפור, אפור בהיר ושחור) בולעים את מה שביסודו הוא תא נוסעים נאה מאוד. כמו יונדאי טוסון וקיה ספורטאז' הוא מראה איך אפשר להיות נקי ויעיל. לאפשר תפעול במסך מגע לצד שמירה על "נגינה" כמעט עיוורת על הפקדים הפיזיים בעת הצורך.

איכות החומרים וההרכבה טובים מאוד, תנוחת הישיבה גבוהה, עם תצפית ברורה לפנים שמאפשר להעריך איפה הסוף של מכסה המנוע וראות טובה לצדדים ולאחור. למרות התנוחה הגבוהה, עדיין אפשר להוריד את המושב נמוך מספיק למי שמעדיף לשבת "בתוך" המכונית. גם ההגה נעים לאחיזה, בקוטר נכון ועם צבירי הכפתורים השימושיים והחשובים עליו. יש מספיק תאי אחסון בקונסולה המרכזית ולמה שלא תמצאו מקום שם, יש גם חלל מתחת לקונסולה הצפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ניסאן אקסטרייל הייבריד. קינן כהן
מרווח מאוד, שילוב הצבעים עושה עוול לתא נוסעים מוצלח למראה/קינן כהן

שורת המושבים השנייה נהנית ממרווח רגליים וראש מעולים. למרות 2.70 מטר בלבד בבסיס הגלגים, נתון בינוני למדי, הוא מסתיר טריק פשוט - שורת מושבים שנעה על מסילה - הזיזו את השורה אחורה לקצה המהלך, השעינו את גב המושב המתכוונן, פתחו את משענת היד הנדיבה עם מחזיקי הכוסות, כוונו את עוצמת בקרת האקלים המפוצלת ויש לכם מושב אחורי מוצלח להפליא. בגרסאות האחרות שלו שמציעות על הנייר 7 מושבים אי אפשר לעשות את זה אם רוצים להושיב מישהו מאחור - העניין הוא שמי שקונה אותו בשביל 7 מושבים, עבור המרווח ומושבי ה-6-7 עושה עסקה לא ממש טובה, הם מהפחות מוצלחים שבהם פגשנו בשנים האחרונות.

תא מטען: אותו "ויתור" על שני דרגשים שנקראים מושבים 6-7 מעניק גם תא מטען מעולה. קוביה רבועה יעילה מאוד להעמסת ציוד בנפח 575 ליטר. בחזרה מהטיול התעצלתי לקפל את עגלת הקמפינג - היא נכנסה קומפלט פנימה - לרוחב בלי בעיה ועוד נשאר מקום. חוץ מהרבה מרווח יש גם שני עומקים לרצפה עם אפשרות לסדר את התחתית כמחיצה קשיחה שמשאירה את הקניות במקום ולא עושה תפזורת פירות וירקות בדרך הביתה. הצטערנו רק לגלות שגם פה, אין גלגל חלופי ואפילו לא קטן וזמני, רק ערכת ניפוח.

ניסאן אקסטרייל הייבריד. קינן כהן
שורת המושבים השנייה נעה על מסילה, מאפשר משחק בין מרווח לנפח תא מטען/קינן כהן

אבזור: למבחן התייצב האקסטרייל ברמת הגימור TEKNA הגבוהה ביותר, כאשר תחתיה יש את ACENTA TECH ב-243 אלף שקל ו- ACENTA TOP ב-234 אלף שקל. הרשימה כוללת בין השאר מסך 12 אינץ' עם צימוד לאפל ואנדרואיד ומערכת שמע של BOSE, מצלמת 360 מעלות, לוח מחוונים דיגיטלי, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, מושבי עור (סינטטי), כיוון חשמלי עם זכרונות וחימום למושבים הקדמיים, טעינה אלחוטית, דלת תא מטען חשמלית, גג פנורמי נפתח חלקית ועוד.

אבזור הבטיחות המתקדמת כולל בלימה אוטומטית, התרעת תנועה חוצה מאחור, זיהוי תמרורי מהירות, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב ב"שטח מת" כולל מניעת מעבר נתיב ועוד.

ניסאן אקסטרייל הייבריד. קינן כהן
רבוע, יעיל ושימושי בזכות הויתור על מושבי 6-7 הלא שימושיים פה/קינן כהן

ביצועים: שיווקית, האקסטרייל החדש מכונה היברידי בכל גרסאות ההנעה שלו, אבל זה לא מדויק. גרסת הבסיס הינה מסוג "היברידי מתון" שזה הבלוף המוסכם בין הרגולטורים לבין יצרניות הרכב שאומר שהן יציידו את המכוניות שלהן במנגנון עם מצבר גדול, כבד, מסרבל ויקר שיאפשר פרקי זמן ארוכים יותר של דימום מנוע והמחוקקים יגמלו להם בהכרה בו כרכב בעל ציון זיהום אוויר מופחת. מה יוצא ללקוח מכל זה? חשבונית מפחידה בהחלפת מצבר פריקה עמוקה כזה שלא מתקרב לחיסכון המזערי בדלק בפועל.

שתי הגרסאות שמעליו מעניינות מבחינת הקונספט המכאני שלהן. הן מקבלות מנוע שנקרא "היברידי טורי". כלומר, בניגוד ל"היברידי מקביל" שבו מנוע הבנזין ומנוע החשמל פועלים זה לצד זה ומניעים ביחד או כל אחד לחוד את הגלגלים (מכאן ה"מקביל") בהיברידי טורי יש גם מנוע בנזין ומנוע חשמלי, אבל הם עובדים בטור, לא במקביל: הראשון משמש למעשה כגנרטור שמטעין סוללת 1.73 קוט"ש שהיא זו שמחוברת למנוע החשמלי שמניע את הגלגלים (מכאן ה"טורי").

ניסאן אקסטרייל הייבריד. קינן כהן
הופעה בעלת נוכחות, אבל הוא כמעט ולא נוכח בכביש/קינן כהן

בקומבינציה של האקסטרייל הזה השילוב בין מנוע 1.5 ליטר, 3 צילינדרים לחשמלי מפיק 204 כ"ס ו-33.6 קג"מ. התוצאה היא רכב בעל עקומת כוח נעימה מאוד, כאשר מנוע החשמל שכאמור מבצע את ההנעה בפועל מעניק את מרבית המומנט כבר מעמידה. הביצועים טובים לרכב גדול, אם כי לא מסמרי שיער וזה בסדר ברוב הזמן. מתי שזה לא בסדר זה כאשר הוא כבר קצר בעתודת סוללה ונאלץ להסתפק בכוח הזמין שהמנוע מייצר באספקה מיידית, שם ניכרת עייפות וירידה בביצועים לצד עלייה בווליום המנוע המתחנן שתרפה מהגז, באמא-ש'ך-מה-דחוף-לעקוף-דווקא-בסוף-העליה.

צריכת דלק: בסיכום המבחן עמדה צריכת הדלק המשולבת, של קטעי מנהלה ונהיגה דינאמית על 11.9 ק"מ לליטר. לא נפלנו. אבל יש פה שתי כוכביות. הראשונה היא שאלו היו ימים חמים שבהם המזגן לא נח לרגע והמכונית עבדה קשה. ועוד משהו, ניתן לשפר את התוצאה הזו משמעותית בנטרול קטע הנהיגה המאומץ, בשימוש יומיומי סביר הוצאנו גם 14.6 ק"מ לליטר בלי להתאמץ ואם ממש נכנסים לעניין של יעילות אנרגטית ומשתמשים ב- e-pedal, תיבת הילוכים במצב רגנרציה מוגברת ומעבר מזדמן לנהיגה במצב חשמלי לחלוטין אפשר גם לרשום 15.3 ק"מ לליטר. אבל זה ממש לעבוד בלחסוך. ממש לא יתאים ל-99% מהמשתמשים.

ניסאן אקסטרייל הייבריד. קינן כהן
למרות בסיס גלגלים של 2.70 מטר הוא מרווח מאוד ליושבים מאחור/קינן כהן

נוחות והתנהגות: יחסית לדור הקודם של האקסטרייל ברור לגמרי שמדובר פה בקפיצת מדרגה של ממש. אבל לא רק ביחס אליו. בידוד הרעשים טוב מאוד עד איזור המהירויות שצפונית לגבול הטעם הטוב גם בכביש 6. נוחות הנסיעה מבחינת הטיפול של הבולמים בשיבושים משתפרת ככל שהמהירות עולה, אבל פחות מוצלחת על שיבושים קטנים. בחירה ברמת הגימור הנמוכה יותר עם חישוקי 18 אינץ' בחתך 60 (ולא 19 אינץ' בחתך 55 כמו ברכב המבחן) עשוים לשפר את זה. את "מבחן ה-200" שלי (נהיגה של 200 ק"מ רצופים למעט עצירת ריקון שלפוחית) הוא עבר בהצטיינות, כאשר ירדתי ממנו בלי שום סממן לעייפות או מתח שרירים.

בהתחשב בעובדה שמדובר בקרוסאובר גדול, עם כמעט 1.8 טון, ובלי שום שאיפות לגרום לכם לחייך מאחורי ההגה, התנהגות הכביש טובה למדי. הציוד במתלה אחורי רב חיבורי מאפשר לו לספוג בסבלנות והכלה גם מעשי שובבות ראויים לציון, או ראויים לכל גנאי, תלוי אם אתם בצד שלי או של אשתי. פחות אהבתי את דוושת ה-e-pedal שאמנם מגבירה את אחזור האנרגיה בבלימה המנוע החשמלי, אבל לא באמת מאפשרת נהיגה בדוושה אחת. אבל גרוע מכך, עושה את הדבר השנוא עלי במערכות כאלו - היא מזיזה את דוושת הבלם בעצמה כאשר היא בולמת. כך שכאשר אתם מחפשים את הדוושה כדי להוסיף בלימה או כדי לעמוד במקום - יש שבריר שנייה של פאניקה - כי היא לא במקום. בחיים לא חשבתי שאשווה את ניסאן למרצדס - אבל שתי היצרניות עושות את זה וזה איום ונורא בשתיהן.

ניסאן אקסטרייל הייבריד. קינן כהן
האם דווקא ילד הסנדוויץ' הוא המוצלח במשפחה?/קינן כהן

השורה התחתונה

הוא לא חזק, ביצועיסט וכפול הנעה ומתוחכם כמו אחיו המאובזר ובעל השם המפוצץ e-4orce. הוא לא ההצעה הזולה ביותר בהיצע האקסטרייל, כמו זה עם מנוע ה-1.5 בנזין ו-7 המושבים. אבל אחרי נהיגה בו, נראה שדווקא ילד הסנדוויץ' במשפחה שנראה שמציע את התמהיל הטוב יותר בין קרוסאובר מרווח ונוח ובין חיסכון בדלק למכונית לא קטנה בכלל.

במחיר של 255 אלף שקל לגרסת המבחן ה-TEKNA אינה רמת הגימור המומלצת, אלא זו מתחתיה ה-ACENTA TECH שתמורת וויתור על מושבי עור סינטטי חשמליים, טעינה אלחוטית, בקרה נפרדת למושבים האחוריים ועוד כמה פריטים לא מאוד מהותיים יחסכו לכם 12 אלף שקל ויציעו את הרכיבים המהותיים שלו בפחות כסף. שם הוא גם מציע אלטרנטיבה שמתומחרת טוב יותר מול המתחרה הישיר שלו - טויוטה ראב4 ההיברידי המוערך אך שתצטרכו להמתין עבורו חודשים ארוכים מאוד.

עד כה הדברים אמורים כאשר ההתייחסות היא ללקוח היעד שלהם, השמרן שמעדיף את המוכר של היום על המצוין של העתיד. שכן בניתוח מחיר הרכישה והאחזקה, עם כל הכבוד להיברידיות, המתחרות היותר מעניינות של שני אלו לא נמצאות שם, אלא באגף החשמל, שנכון להיום ולפני העלאת המס של ראשית 2024, כוכבות כמו יונדאי איוניק 5 או טסלה מודל Y גם בגרסת ההנעה האחורית פשוט מציעות חבילה משכנעת יותר ברמת המוצר והתמורה למי שמוכנים למעבר לעתיד.

ניסאן אקסטרייל הייבריד. קינן כהן
היברידית, אבל לא כמו שאתם מכירים/קינן כהן

על הצד הטכני: ניסאן אקסטרייל E POWER

מנוע, הנעה: בנזין, היברידי טורי
נפח (סמ"ק): 1,497
הספק/מומנט (כ"ס/קג"מ): 33.6/204
תיבת הילוכים: הילוך יחיד

מידות:
אורך (מ'):
4.68
רוחב (מ'): 1.84
גובה (מ'): 1.72
בסיס גלגלים (מ'): 270
תא מטען (ליטר): 575

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות):
8
מהירות מירבית (קמ"ש): 170
צריכת דלק (יצרן): 17.2 ק"מ לליטר
צריכת דלק (מבחן): 15.3-11.9 ק"מ לליטר

בטיחות:
ציון מבחן ריסוק אירופי:
5/5 כוכבים
בטיחות אקטיבית: בלימה אוטומטית, התרעת תנועה חוצה מאחור, זיהוי תמרורי מהירות, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב ב"שטח מת" כולל מניעת מעבר נתיב

זיהום אוויר:
5/15

אחריות:
3 שנים/100 אלף ק"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully