וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסאן אקסטרייל החדש במבחן: ההישג והאתגר של ניסאן

יואב פולס

עודכן לאחרונה: 23.3.2023 / 21:32

לפני כחודש הושק האקסטרייל החדש של ניסאן בישראל עם שלושה סוגי הינע ומגוון גירסאות איבזור. האם הוא ימשיך להיות להיט כמו קודמו ומה חשבנו עליו, הישארו עימנו

מבחן דרך: ניסאן אקסטרייל e 4force. יואב פולס,
ניסאן אקסטרייל, חותר למעלה במעמד המותג/יואב פולס

מחיר: 199-275 אלף שקל
אהבנו: נוחות, חווית נסיעה, צריכת דלק
לא אהבנו: מושבים 6+7, מחיר בגירסאות היקרות
ציון: 8/10

האקסטרייל החדש שהוצג בישראל לפני כחודש וחצי, הוא הדור הרביעי של הדגם הפופולרי של ניסאן, אשר הושק לראשונה בשנת 2001, ומכר עד סוף ייצור הדור השלישי כמעט שבעה מיליון אקסטריילים ברחבי העולם.

הדור הרביעי אינו עוד מתיחת פנים אלא דגם חדש לחלוטין, מעוצב, מרווח, עם ייחודיות בצורת שלוש צורות הנעה, מגוון רמות גימור ואבזור מרביתן עם שבעה מקומות. אלא שבניגוד לדור הקודם, כאן הוא משתף פלטפורמה עם מיצובישי אאוטלנדר, ועושה שימוש בשלוש יחידות הנעה - היברידית קלה, ושתי היברידיות בהן המנועים משמשמים כגנרטורים לטעינת הסוללות וההנעה עצמה היא חשמלית. בראשונה לגלגלים הקדמיים והשנייה עם שני מנועים והנעה כפולה, השמות מפוצצים - e-4orce ו-e-POWER בהתאמה.

חשוב, מסקרן וכן, גם יקר מבעבר. איך הוא בפועל על הכביש?

מבחן דרך: ניסאן אקסטרייל e 4force. יואב פולס,
גריל עמוק וגדול עם יחידות תאורה צרות בצדדיו, המראה החדש של האקסטרייל/יואב פולס

עיצוב: נאה, ומציג אבולוציה נאה לאקסטרייל הקודם. גריל טרפזי עמוק ובמרכזו לוגו ניסאן, שתי יחידות תאורה צרות מצדדיו. חיפויי פלסטיק שחורים לבתי הגלגלים ולתחתית המרכב לטובת מראה 'גבוה'. כיתוב X-TRAIL במרכז הדלת האחורית מתחת ללוגו ניסאן, וסמלי e-4orce ו-e-POWER בחלק התחתון. התוצאה מודרנית ונאה למדי, גם אם לא פורצת דרך. עוד נכון להוסיף, בדרך כלל כאשר מכוניות 'אחיות' חולקות פלטפורמות ניתן לראות בעיצוב קווים דומים. כאן קשה למצוא דמיון לאאוטלנדר.

תא נוסעים: גם פנים הרכב נראה טוב. כאן בגרסה הבכירה ביותר עם ריפודי עור (טבעוני, לא נפגע אף בעל חיים במהלך הייצור) בהירים. בשורה השנייה המרווח מכובד כאשר המושב האמצעי נע על מסילה לטובת התאמת מקום ליושבים במושבי השורה האחורית.

שם, במושבים 6-7, שהם הרבה פעמים הסיבה לבחירה במכוניות דוגמת האקסטרייל כבר די צפוף, כמו אצל המתחרים. על מנת לאפשר לילדים (או לחמות) לשבת מאחורה חייבים להסיט את המושבים האמצעיים קדימה. עוד חשוב לציין כי שורת המושבים האמצעית מפוצלת 1+2 כך שניתן 'לשחק' עם המקום להתאמה מלאה אם לא חייבים את שני המושבים האחוריים פתוחים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מבחן דרך: ניסאן אקסטרייל e 4force. יואב פולס,
לוח מחוונים דיגטלי שמרכז את כל מידע הנהיגה ולצידו מסך 12 אינץ' למולטימדיה/יואב פולס

סביבת נהג: מול הנהג לוח מחוונים בגודל 12.3 אינץ' עם מבחר תפריטים למידע מפורט מגוון. במרכז הדשבורד צג מולטימדיה בגודל 12 אינץ', עם קישוריות לאנדרואיד אוטו (עם כבל) ואפל קארפליי אלחוטי. קונסולת מתגים לשליטה על מערכת המיזוג וקונסולה 'צפה' עם 'מוט' הילוכים מעוצב. עוד תמצאו חוגת בורר מצבי נהיגה לחסכון, שלג, ספורט וכד', ותא חפצים גדול בין המושבים הקדמיים החשמליים.

אבזור: רשימה ארוכה ומכובדת, אולם היא תלויית דגם ורמת גימור. לאקסטרייל ארבע רמות גימור - ויזיה הפשוטה ביותר, אסנטה טופ, אסנטה טק, וטקנה. רכב המבחן שהוא הבכיר בהיצע וברמת גימור טקנה מצויד בכל טוב. מושבים קדמיים חשמליים עם זיכרונות, תצוגה עילית, מערכת שמע Bose, מצלמת 360, גג פנורמי נפתח, פתיחה חשמלית לתא המטען ועוד ועוד.

מבחן דרך: ניסאן אקסטרייל e 4force. יואב פולס,
שורת המושבים השנייה נעה על מסילה/יואב פולס

בטיחות: לזכות ניסאן והיבואנית פריסבי (לשעבר קרסו) יש לציין כי האקסטרייל מגיע עם מערכת בטיחות מקיפה. כל הדגמים, בכל צורות ההינע ובכל רמות הגימור מקבלות ציון איבזור בטיחות 7 מ-8 במפרט של משרד התחבורה. האקסטרייל שנבחן על ידי ארגון הבטיחות האירופיף היורואנקפ, עוד בשנת 2021, קיבל אז חמישה כוכבי בטיחות ראויים.

תא מטען: בקיפול שתי שורות המושבים האחוריות מתקבל נפח הטענה ראוי של כמעט 1,300 ליטר, עם מושבים 6+7 מקופלים מתקבל נפח של 485 ליטר, ועם שני מושבים אחוריים פתוחים 120 ליטר צנועים מאוד.

מבחן דרך: ניסאן אקסטרייל e 4force. יואב פולס,
רק 120 ליטר למטען כאשר כל שבעת המושבים בשימוש. תכינו גגון/יואב פולס

מנוע וביצועים: תצורת ההנעה של דגמי האקסטרייל ייחודית. גרסאות הפתיחה מגיעות עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר ו-163 כ"ס, 30.6 קג"מ עם מערכת היברידית קלה, והנעה קדמית באמצעות תיבת הילוכים רציפה. מעליהן נמצאות גרסאות ה-e-Power. כאן משולב מנוע בנזין המשמש רק כגנרטור הטוען סוללה בקיבולת צנועה למדי של 1.73 קוט"ש. אל הסוללה משודך מנוע חשמלי המניע את הגלגלים הקדמיים בלבד. המנוע מספק 204 כ"ס ו-33.6 קג"מ.

הדגם הבכיר יותר, שבו נהגנו, עושה שימוש באותה תצורה של סוללה קטנה, רק שכאן היא מספקת אנרגיה לשני מנועים חשמליים, אחד מנוע את הגלגלים הקדמיים ואחד את האחוריים. ההספק המשולב עומד על 213 כ"ס, ו 33.6 קג"מ. דגמים אלו נקראים בניסנית e-4orce (עם משחק מילים חביב על הדימיון בין המילים "ארבע" ו"כוח" באנגלית).

הביצועים טובים עם תאוצה מעמידה ל 100 קמ"ש בתוך 7.2 שניות ומהירות מירבית של 180 קמ"ש. ( 8 שניות ו-170 קמ"ש ב-e-Power, 9.6 שניות ו-200 קמ"ש בטורבו בנזין היברידי קל). תחושת הנהיגה פה לא מצליחה לדמות עד הסוף את חווית הנהיגה החשמלית ומנוע הבנזין נשמע ומורגש כאשר הוא נכנס לפעולה.

מבחן דרך: ניסאן אקסטרייל e 4force. יואב פולס,
מושבי 6-7 לא מספיק מרווחים כדי להושיב יותר מילד קטן מאוד/יואב פולס

צריכת דלק: צריכת הדלק הכוללת בימי המבחן עמדה על כ-15.5 ק"מ לליטר. בנסיעה מנהלתית וללא מאמץ לחסוך הצליח האקסטרייל לעבור מעל 17 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת פקקים, ואני מניח שנהיגה חסכונית מודעת היתה מצליחה לסחוט תוצאה טובה יותר. כך או כך, זו צריכה טובה מאוד לרכב גדול והיברידי.

נוחות והתנהגות: האקסטרייל נוח. מאוד נוח. המתלים יחסית רכים, אבל לא רכים מדי. שיבושי כביש נבלעים מתחת לגלגלי הניסאן הגדול בנינוחות מרשימה. הוא מצליח גם לחמוק מזויות גלגול גדולות תחת עומס בפניות. הוא לא מעלים לגמרי את המשקל שבא לידי ביקור בסיבובים, אבל רמת האחיזה טובה מאוד. לחובתו אציין כי עם עצירה מלאה מתקבל עוד נדנוד קטן ולא צפוי מהבולמים הקדמיים. אם לא הייתי כותב על זה לא הייתם מרגישים. עתה משכתבתי, לא תוכלו להתעלם. אגב עצירה, כפתור e-pedal מגביר את הבלימה הרגנרטיבית ומאפשר לעבור לנהיגה בדוושה אחת, אבל לא באופן מוחלט.

מבחן דרך: ניסאן אקסטרייל e 4force. יואב פולס,
יתחרה בכלים במימדיו במחיר של אלו שמעליו/יואב פולס

השורה התחתונה

האקסטרייל הוא רכב מצוין. רק שבגרסת המבחן שקיבלנו הוא עולה 275 אלף שקל, דווקא המחיר מציב אותו בתחרות לא פשוטה מול האלטרנטיבות, ולא בטוח שזה המקום שלו לכתחילה. אם אנחנו משווים אותו לחלופות של רכבי שבעה מקומות אחרים במחירו, הוא יצטרך לשכנע אתכם שהוא עדיף על פני קיה סורנטו היברידי, שגדול ממנו מבחינת מימדים ויציע מרווח עדיף.

מצד שני, במחירו ומול רכבי חמישה מקומות הוא ימצא את עצמו בגרסה הזו בתחרות קשה מול מתחרים אחרים, כולל מכוניות משובחות, גם כאלו חשמליות "אמיתיות" כמו טסלה מודל Y, יונדאי איוניק 5 היברידיות נטענות כמו WEY COFFEE 01 והיברידיות רגילות כמו ניסאן קשקאי - כולן זולות ממנו בפער כזה או אחר.

כל שלמרות ההערכה ויחידת ההנעה החדשנית והמעניינת אני מוצא דווקא את הדגמים הזולים יותר עם מערכות ההנעה הפשוטות יותר כאלה המספקים תמורה טובה יותר למחיר.

מבחן דרך: ניסאן אקסטרייל e 4force. יואב פולס,
אותו השם, אבל כוונות חדשות לגמרי/יואב פולס

על הצד הטכני: ניסאן אקסטרייל e-4orce "טקנה"

מנוע, הנעה: בנזין, 3 צילינדרים, חשמל, כפולה
נפח: 1,497 סמ"ק
הספק/מומנט: 33.6/213
תיבת הילוכים: תיבת הפחתה, הילוך יחיד

ממדים:
אורך (מטר):
4.7
רוחב (מטר): 1.8
גובה (מטר): 1.7
בסיס גלגלים (מ'): 2.70
תא מטען (ליטר): 120 (בשימוש בכל המושבים)

ביצועים (יצרן):
0-100 קמ"ש:
7.2 שניות
מהירות מירבית: 180 קמ"ש
צריכת דלק (יצרן): 15.1 ק"מ לליטר
צריכת דלק (מבחן): 15.5 ק"מ לליטר


בטיחות:
ציון מבחן הריסוק האירופי: 5 מ-5 כוכבים
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, התרעה על רכב ב"שטח מת" כולל תיקון, התרעת תנועה חוצה מאחור, זיהוי תמרורים

זיהום אוויר:
דירוג 9 מ-15

אחריות:
שלוש שנים או 100 אלף ק"מ

מתחרים:
סקודה קודיאק, מיצובישי אאוטלנדר, פיג'ו 5008, פולקסווגן טיגואן אולספייס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully