וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דור חדש לג'יפון המוזל של דאצ'יה: עכשיו הוא גם היברידי

עודכן לאחרונה: 30.11.2023 / 2:41

הדור השלישי של הקרוסאובר העממי מיישר קו בעיצוב ובאבזור, ומצמצם את הפער בבטיחות. מתי הוא יגיע לארץ ומה השאלה הגדולה שמרחפת מעליו

דאצ'יה דאסטר 2024/רנו

השקת הדאסטר הראשון ב-2010 סימנה מהפך בתולדות דאצ'יה, שלראשונה השיקה דגם שלא היה רק זול יחסית, אלא גם נחשק בדרכו, מציע תמורה מצוינת לכסף בפלח שוק אופנתי, שהפך לגדול באירופה. ב-2017 הושק הדור השני וכעת נחשף השלישי, שיגיע לישראל במהלך 2024.

2.2 מיליון דאסטרים יוצרו מאז, וגם כיום נפלטים מפס הייצור ברומניה 1,000 יחידות ביום. מאז ההשקה המחודשת של דאצ'יה בישראל תחת כנפי רנו והיבואנית פריסבי נמכרו בישראל כ-12 אלף דאסטרים.

הדור החדש מתיימר לשמור על הנוסחה של קודמיו אבל לשכלל אותה: מחיר אטרקטיבי של החל מ- 20 אלף יורו, כמו מכונית סופר מיני, אבל עם עיצוב עכשווי שנגזר מרכב הקונספט של דאצ'יה, הביגסטר מלפני שנתיים, שיהפוך ב-2025 לקרוסאובר 7 מקומות, שיעמיד את דאצ'יה לראשונה מול רכבי רכב מכובדים כסקודה קודיאק ומיצובישי אאוטלנדר.

שווה לקנות את הדאסטר הנוכחי בינתיים, או כמשומש?
דאצ'יה דאסטר בנזין 4x4 ידני במבחן
דאצ'יה דאסטר אוטומטי בנהיגה ראשונה
דאסטר דור ראשון יד שנייה. שווה?

דאצ'יה דאסטר 2024. דאצ'יה,
מסך מולטימדיה 10.1 אינץ' ושיפור באיכות החומרים/דאצ'יה

הדאסטר החדש יהיה אחיו הקטן של הביגסטר העתידי, עם 5 מושבים, אבל בעיצוב קשוח מבעבר, כשהוא מבוסס על הפלטפורמה העדכנית מבית רנו. הממדים נותרו כמעט זהים, עם אורך של 4.34 מטר (ללא שינוי), 1.80 מטר רוחב (1+), גובה של 1.66 מטר (3-) ובסיס גלגלים של 2.66 מטר (1-). תא המטען לעומת זאת גדל מ-445 ל-472 ליטר.

תא הנוסעים: עוד שדרוג של העיצוב ושל איכות החומרים, עם מסך מולטימדיה 7 או 10.1 אינץ', ומסך 7 אינץ' המשולב בלוח המחוונים. יש גם צימוד אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי בחיבור אלחוטי, עדכוני תוכנה מרחוק, ועוד. יש גם מחזיקי סמארטפון , טאבלט ואביזרים נוספים מקוריים, שיוצעו כסטנדרט ברמת הגימור הגבוהה, וכתוספת לאחרות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
דאצ'יה דאסטר 2024. דאצ'יה,
נפח תא המטען גדל ל-472 ליטר/דאצ'יה

בטיחות: דאסטר מקטין את הפער מקרוסאוברים מודרניים, ומקבל לראשונה בלימת חירום אוטונומית, כולל זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים. יש גם תיקון סטייה מנתיב אקטיבית אור גבוה אוטומטי. מנגד בקרת השיוט עדיין רגילה ולא אדפטיבית, אין בלימת חירום בנסיעה לאחור והתרעה על שכחת ילדים. גם הדאסטר הזה לא יוכל לקבל את ציון חמשת הכוכבים במבחן הריסוק האירופי, אבל סביר שיקבל יותר מכוכב אחד בודד שקיבל הדור הקודם.

הנעה: לראשונה מאז 2010 לא ייוצר עוד דאסטר דיזל. את הדאסטר החדש אפשר יהיה לקבל עם הנעה היברידית, אותה מערכת שמוכרת כבר מדגמי רנו, ניסאן ודאצ'יה ג'וגר, עם מנוע בנזין 1,600 סמ"ק ומנוע חשמלי שמפיקים יחד 141 כ"ס, ותיבה אוטומטית מיוחדת עם 4 הילוכים למנוע הבנזין ו-2 לחשמלי. וכך מקבל הדאסטר לראשונה גם יחידה היברידית חסכונית (נתוני צריכת הדלק טרם פורסמו) וגם תיבה אוטומטית.

מנוע הבנזין העיקרי יהיה טורבו בנזין 1,600 סמ"ק היברידי מתון (48 וולט), בהספק 130 כ"ס, משודך לתיבה ידנית 6 הילוכים, זו תהיה הגרסה היחידה שתציע בחירה בין הנעה קדמית שתהיה גם לשאר להנעה כפולה.

יהיה גם מנוע טורבו בנזין 1,000 סמ"ק, 100 כ"ס, ידני, שמותאם לשימוש בגז טבעי.

דאצ'יה דאסטר 2024. דאצ'יה,
הנעה כפולה ב-1.3 ליטר היברידי מתון 130 כ"ס הידני. יישאר ה-4x4 הזול בארץ/דאצ'יה

שטח: 21 ס"מ מרווח גחון בדגם ההנעה הקדמית ו-22 ס"מ בכפולה, שתגיע גם עם בורר מצבי נהיגה, הכולל בחירה בין מצבי שלג, חול/בוץ, שטח, אוטומטי וחסכוני, שבהם משתנה העברת הכוח בהתאמה לתוואי השטח, ובמערכת בקרת ירידה במדרון השומרת על מהירות קבועה (עד 30 קמ"ש) בהתאם לבחירת הנהג.

מחיר: הדאסטר הנוכחי עולה בארץ מ-114 אלף שקל ל-1.3 ליטר ידני, מ-125 אלף שקל ל-1.3 בנזין רובוטי כפול מצמדים, ומ-130 אלף שקל לדיזל 4X4 ידני. השאלה הגדולה בכמה הוא יתייקר כאשר יגיע לארץ בעוד קצת יותר מחצי שנה. דאצ'יה זוכה כעת להצלחה מסחרית גדולה באירופה, מה שמתבטא בתמחור שלה. דגם מודרני כמו ג'וגר היבירידי אוטומטי עולה בארץ 175 אלף שקל יקרים מאוד עבור המותג, וסנדרו סטפוויי כלל לא הושק עדיין בארץ שנתיים לאחר השקתו בגלל סוגיית המחיר. צריך לקוות שהדאסטר 3.0 לא יתייקר ביותר מ-10%, כדי שבאמת יגיע אלינו באמצע השנה הבאה יוכל לשמור על תג המחיר שובר השוק שיש לו היום.

  • עוד באותו נושא:
  • דאצ'יה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully