וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאצ'יה תשיק מתחרה לסקודה אוקטביה ב-2026

עודכן לאחרונה: 23.1.2024 / 14:34

אחרי הדאסטר החדש וגרסת ה-7 מושבים שלו, ביגסטר, תשיק חטיבת הלאו קוסט של רנו משפחתית מודרנית ראשונה בהשראת הצ'כית המצליחה, אבל זולה ממנה

דאצ'יה דאסטר 2024/רנו

לפני 25 שנה הייתה האוקטביה המכונית המודרנית הראשונה שפיתחה סקודה לאחר שנרכשה בידי פולקסווגן. מבנה ה-5 דלתות בתצורת סדאן (פאסטבק) הייחודי העניק לה תא מטען ענק ושימושי, הפך לסימן ההיכר שלה, וההצלחה של הדור הראשון סייע למי שהייתה אז עד יצרנית לאו קוסט להתקדם במעלה השוק. כעת נמצאת האוקטביה כבר בדור הרביעי שלה, שיעבור השנה מתיחת פנים.

כעת מסמנת דאצ'יה, יצרנית הלאו קוסט שבשליטת רנו, את האוקטביה כמטרה הבאה שלה. אחרי שהסנדרו שלה הפכה למכונית השנייה הכי נמכרת באירופה, אחרי שחשפה השנה את הדור השלישי של הדאסטר, והיא נערכת להשקת קרוסאובר 7 מקומות שיתבסס עליו, על בסיס רכב התצוגה ביגסטר, אישרו הבוסים מרנו את פרויקט המשפחתית החדשה.

מדובר במכונית גדולה ומתקדמת יותר מהלוגאן שנמכרת בארץ ומבוססת על הסנדרו, כמשפחתית קטנה. המכונית החדשה, שמוכרת בחברה תחת שם הקוד הפנימי C-Neo, מפותחת בשתי גרסאות, בדיוק כמו האוקטביה: פאסטבר וסטיישן. מועד ההשקה: 2026.

בדאצ'יה זיהו חלל בשוק. יותר ויותר יצרניות רכב אירופיות נוטשות את שוק רכבי הבנזין ושוק המשפחתיות, למרות שיש עוד לא מעט ביקוש למכוניות האלה, גם במערב אירופה המתחשמלת, גם במזרח אירופה שם קצב המעבר לחשמל איטי יותר, וגם בשווקים אחרים.

המשפחתית החדשה תציע תא נוסעים מרווח מהמקובל בקבוצה, הודות לאורך של 4.6 מטר, 5 ס"מ יותר מהמיני-ואן 7 מקומות ג'וג'ר. העיצוב יושפע מהדאסטר ומהביגסטר, ורכיבים רבים יגיעו מהם לתא הנוסעים, כמו סביבת הנהג, ולמערכת ההנעה, כדי לחסוך עלויות. גם הפלטפורמה תהיה משותפת.

יחידות ההנעה יכללו גרסאות בנזין היברידית קלה, 1,200 סמ"ק עם 130 כ"ס, שמוצע בדאסטר החדש, לצד גרסה שתשתמש בגז טבעי. הגרסה העיקרית תהיה היברידית, אבל בניגוד לזו המבוססת על מנוע בנזין 1,600 סמ"ק בדאסטר, זו של המשפחתית החדשה תקבל לפי ההערכות גרסת 1,800 סמ"ק, שמפותחת עבור הביגסטר. ייתכן שבהמשך תושק גרסת פלאג אין, אבל לא חשמלית 100%.

כמו יתר דגמי דאצ'יה, גם התואמת אוקטביה אמורה להציג תג מחיר זול משמעותית לשוק ולהיות זולה מאוקטביה, קורולה וגולף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully