וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

את הקרוסאובר הזה אפשר לקבל בחשמל או בבנזין. ואין מה להתלבט

עודכן לאחרונה: 1.3.2024 / 13:34

ב.מ.וו השיקה את הקרוסאובר-קופה הקומפקטי החדש בבת אחת, בגרסאות בנזין וחשמל X2 ו-iX2. הזדמנות נדירה לנהוג בשתי מכוניות זהות, הנבדלות רק בסוג המינוע. 300 מטר הספיקו לנו כדי לבחור עם מי מהן היינו חזורים הביתה

ב.מ.וו iX2. ב.מ.וו,
החרטום מגולף ובוטה, אבל לא מקושקש וצעקני/ב.מ.וו

מחיר משוער: מעל 400 אלף שקל
מתחרים: אודי Q3 קופה, מרצדס EQA, וולוו C40, מיני קאנטרימן, ג'נסיס GV60
אהבנו, (iX2 חשמלי): עיצוב ספורטיבי, תא נוסעים, שימושיות, כוח מנוע ועידון נסיעה
לא אהבנו (iX2 חשמלי): נוחות נסיעה, טווח נסיעה

אהבנו (M2 35i בנזין): התנהגות ספורטיבית, עיצוב חיצוני, תא נוסעים, שימושיות.
לא אהבנו (M2 35i בנזין): למרות הכל, זו לא M טהורה

ציון: 9.5/10 בנזין, 8.0/10 חשמלי

ב.מ.וו X2 19. ב.מ.וו,
במבט מאחור בולטת תצורת הקופה. המרכב מוגבה ברוח הקרוסאוברים, בניגוד ל-DNA של חטיבת הביצועים M/ב.מ.וו

האמת המביכה היא שלאחר נהיגת הבוקר ב-iX2 החשמלית, הייתי פחות נלהב לאחוז בהגה גרסת הבנזין; הייתי קצת עייף מהטיסות, ארוחת הצהריים הייתה כבדה. החשמלית הייתה בסדר גמור אבל היא לא הצליחה להלהיב אותי במיוחד, ולרגע חשבתי להצטנף במושב הנוסע הימני. אך לאחר היסוס קל התיישבתי מאחורי ההגה, הנעתי ויצאנו לדרכנו.

לא עברו אלא 300 מטרים ומעכתי את הדוושה הימנית; מנוע ה-2.0 ליטר ניעור לחיים, ארבעת המפלטים נבחו בעצבנות, והמכונית הירוקה התעופפה לעבר הפנייה הראשונה. תחושות ישנות נעורו בי, יוצרות חיבור מיידי בין דוושת הגז וההגה לבין בלוטות האדרנלין שלי. בתוך שניות ספורות הגיחה לפתע תאוות הגה טהורה, וה- M2 35i התגלתה כמכונת נהיגה מלהיבה המתקשרת איתך בשפה נושנה. ההיגוי חד ומתקשר, המתלים מתמודדים בקלות עם המשקל העצמי, הבלמים נושכים, המכונית מדברת אלייך בכל פנייה, בלימה ותאוצה.

עייפותי התפוגגה כמו אדי בנזין המתאבכים מהמפלט, כי אכן - זוהי ב.מ.וו כהלכתה, כפי שתמיד אהבנו. הטהרנים יאמרו כי זו לא M2 נמוכה ומהודקת לחלוטין, כי בכל זאת אנו מדברים על קרוסאובר מוגבה. אבל ביחס לקרוסאוברים חשמליים כבדים, ה-X2 M35 היא באמת מכונית מענגת ביותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ב.מ.וו ix2 01. ב.מ.וו,
על קברניטי ב.מ.וו לנווט את דרכם אל חוף מבטחים/ב.מ.וו

שלא תבינו אותי שלא כהלכה - גם iX2 החשמלית מהירה ואיכותית, נשענת על ה-DNA הספורטיבי של היצרן הבווארי. אבל אין מה לעשות, היא שוקלת 325 קילוגרמים יותר מאשר גרסת הבנזין; זה כאילו הושיבו לך ארבעה נוסעים סמויים במושב האחורי והם מתנודדים קדימה-אחורה, ימינה-שמאלה בכל פנייה או בלימה. אנחנו מדברים הרבה על חסרונות המשקל הגבוה של חשמליות מודרניות אבל עבורי הייתה זו הפעם הראשונה בה יכולתי לדגום זו בצד זו מכוניות כמעט זהות, השונות רק בסעיף המינוע. המבחן הכפול המחיש בצורה הטובה ביותר מהו המחיר שאנו משלמים על הסוללות הכבדות, המניעות את החשמליות המודרניות.

ב.מ.וו X2 15. ב.מ.וו,
אותו מרכב ושני עולמות שונים, הווה מול עתיד. הבנזין בירוק, החשמלית באפור/ב.מ.וו

פלטפורמת UKL הוורסטילית מאפשרת לב.מ.וו להרכיב את שתי גרסאות המינוע על אותו פס ייצור ולהיענות לדרישות השוק במדינות שונות, על פי רמת החישמול בהן נמצא כל אחד מהשווקים. ב.מ.וו מאמינה כי רוב ה-X2 יסופקו בעתיד בהנעה חשמלית, בעוד נתח הבנזין והדיזל יילך ויצטמצם. ה-X2 יגיעו לישראל לקראת מחצית 2024, בהנעות חשמל ובנזין. בשלב זה עוד לא ברור באילו גרסאות.

היצרן מציע שתי גרסאות חשמל: iX2 30 החזקה שבה נהגנו (313 כ"ס ו-5.6 שניות מאפס ל-100), אשר תגיע בהמשך השנה ו-iX2 20 בהספק 204 כ"ס והנעה קדמית בלבד. בגזרת הבנזין נהגנו ב- X2 M35i xDrive המלהיבה (300 כ"ס, 5.4 שניות מאפס ל-100). בהמשך 2024 תגיע וב-X2 20 בעלת הספק 170 כ"ס והנעה קדמית. יש עוד גרסאות בנזין ודיזל שלא יגיעו לישראל.

ב.מ.וו X2 12. ב.מ.וו,
מכונית דינמית. מסגרת השבכה מוארת בלילה, להגדלת אפקט ההגעה/ב.מ.וו

עיצוב: הדור השני של X2 גדול בכ-20 סנטימטרים מהדור היוצא, הוא גם רחב וגבוה יותר. את תצורת הקרוסאובר הרבועה של X2 היוצא ו-X1 החליף מרכב מתוח ואלגנטי, סוג של קרוסאובר Coupe הניצב על עקבים. את הקימורים המעוגלים ועיטורי הכרום של הדגם היוצא החליפה חזית נקייה המגולפת בקווים נחרצים יותר, עם עיצוב מינימליסטי ונקי. גריל הכליות הצטמצם מעט, מתחתיו נפער כונס אוויר גדול. בהשקה נעלו שני הדגמים (החשמלי בצבע אפור בטון, הבנזין ירוק זוהר) חישוקי 20 אינץ' וצמיגי 245/40R20. אלו צמיגים אופציונאליים בעלי מראה ספורטיבי מודגש, הצמיגים הסטנדרטיים הם 245/45R19.

ב.מ.וו X2 08. אודי עציון,
למרות החזות הספורטיבית, תא המטען מכיל 525 ליטרים שימושיים/אודי עציון

במבט צד בולט הגג המלוכסן בחלקו האחורי. זה אלגנטי ומשרה אווירה ספורטיבית, עבור מי שאינו חפץ במבנה הרבוע של X1. ה-X2 לא תסובב ראשים ברחוב, אבל זו מכונית עירונית מצודדת מאוד, המשדרת מידה נאותה של כוחניות ספורטיבית. גרסת הבנזין M35 מגיעה עם כל ארסנל הסמלים של מכוניות M: סמלוני M מלפנים ומאחור, ארבעה מפלטים זועפים, ספויילר אחורי מוחצן יחסית. שבכת הדגם החשמלי מוקפת מסגרת בהירה, הנדלקת בלילה להדגשת גריל הכליות המסורתי. ה-M מתהדרת בשבכה שחורה עם אופציה לסגור את פתחי האוויר, במזג אוויר קר במיוחד. הדגם החשמלי מגיע עם חבילת הקישוט M-Sport הספורטיבית.

ב.מ.וו X2 16. ב.מ.וו,
16: תא הנוסעים מוקפד ומושקע. בגרסת M תקבל סימון אדום למירכוז ההגה, וריפודי אלקנטרה/ב.מ.וו

תא נוסעים: ה-X2 מעניק מרחב פנים המספיק לארבעה נוסעים מבוגרים, אם כי לא ברוחב לב. מושבי הספורט מעניקים תמיכה מצוינת לגוף עם כוונון חשמלי הכולל שינוי תמיכה צידית, חימום ואפילו עיסוי גב. התחושה איכותית-יוקרתית וטכנולוגית, עם מסך תצוגה מקומר הכולל לוח מחוונים 10.25 אינץ' לנהג ומסך מולטימדיה ראשי בגודל 10.7 אינץ'. עם מערכת ההפעלה החדשה OS9, איכות המסכים והמצלמות מצוינת ותגובתם מהירה; אבל היעדר מתגים פיסיים מחייב נבירה בתפריטים. ברוח זו נעלמה גם חוגת iDrive שאפילו היא הייתה אינטואיטיבית יותר. יש במסכים קיצורי דרך רבים אבל אנחנו עדיין מעדיפים פלסטיקים שאפשר ללחוץ עליהם, בלי להוריד עיניים מהכביש.

ב.מ.וו X2 14. ב.מ.וו,
המרחב מאחור מצוין לשניים, מבוגר שלישי ייאלץ להצטופף. הגג המשופע עלול להפריע לגבוהי קומה/ב.מ.וו

עם בסיס גלגלים מוגדל יש מרווח ברכיים מצוין מאחור, אם כי הגג המלוכסן עשוי להפריע לגבוהי קומה, בעיקר בדגם החשמלי, בו הרצפה מעט יותר גבוהה. לתא המטען יש נפח מכובד של 525 עד 1,400 ליטרים (ללא גלגל חלופי). הנוסעים מאחור מקבלים שקעי טעינה ויציאות מזגן. הישיבה גבוהה ושלטת והתצפית החוצה טובה, למרות שקורת הגג הקדמית מפריעה לתצפית קדימה באלכסון. חומרי הדיפון והריפוד מעולים ומלאכת הייצור ללא רבב, כפי שלמדנו לצפות מהיצרנית הגרמנית. הגוונים השולטים בתא הנוסעים הם שחור ומבחר אפורים כהים; למרות עושר טקסטורות, גימורי אלומיניום והדפסת מוטיבים גרפיים, זהו תא נוסעים אפרורי למדי. תא הנוסעים של M35 קצת יותר עליז עם ריפודי ודיפוני עור אלקנטרה (שחור גם הוא), עיטורי M בגווני אדום-כחול, תפרי ריפוד וחגורות בטיחות המקושטות בצבעי M, ומושבים ספורטיביים.

ב.מ.וו X2 10. ב.מ.וו,
גם הגרסה החשמלית קיבלה את חבילת העיצוב M-Sport/ב.מ.וו

מנוע חשמלי - ביצועים, טווח וטעינה: ה-iX2 xDrive30 חמושה בשני מנועים חשמליים המספקים 313 כ"ס ו-49.4 קג"מ, בהנעת כפולה קבועה. מצבר ה-64.7 קוט"ש אמור להספיק ל-450 קילומטרים, אך בזמן המבחן קיבלנו טווח של כ-315 קילומטרים בלבד; ניתן לשער שבשימוש שגרתי יגיע הטווח הריאלי ל-350-420 ק"מ. זה לא רע אם כי יש מתחרים שיגיעו רחוק יותר. בקצב טעינה מירבי של 130 קילוואט ייטען המצבר מ-10% ל-80%, תוך כ-30 דקות.

המנועים החשמליים מספקים תאוצה חזקה ולינארית ביותר, בפעולה שקטה ומעודנת. המיאוץ מאפס ל-100 נמשך 5.6 שניות, זה לגמרי מספק אם כי יש מתחרים המציעים הרבה יותר כוח בפחות כסף. מתג Boost מאפשר לקבל תוספת כוח למשך 10 שניות. המכונית משמיעה קול תאוצה סינטטי הבוקע מהרמקולים, אפשר להשתיק את הצליל. ניתן לבחור בין שלושה סגנונות נהיגה המשפיעים על תגובות המנוע וההיגוי; אין לנהג שליטה על פעולת המתלים האדפטיביים. הבחירה ברמת הטעינה נעשית דרך מסך המולטימדיה, צריך לחטט.

למי שיחשוק ב-iX2 אבל מוכן לוותר על הביצועים הספורטיביים, בהמשך הדרך תגיע גרסת iX2 xDrive20 מתונה יותר. ה-20 תסתפק במנוע בודד המניע את הגלגלים הקדמיים, בהספק 201 כוח סוס - זה לא מקמט אספלט אבל מספיק טוב לכל לקוח שגרתי. ה-20 יהיה זול מהגרסה בה נהגנו ובעל מתלים רכים יותר, עם טווח נסיעה גדול בכ-50 קילומטרים מגרסת המבחן החזקה. זו אופציה בהחלט מעניינת.

ב.מ.וו X2 35. ב.מ.וו,
מנוע הבנזין אינו ירוק וחסכוני, אבל איזה כייף להצליף ב-313 הסוסים!/ב.מ.וו

מנוע בנזין - ביצועים ותצרוכת דלק: מנוע הבנזין 2.0 ליטר מספק 300 כ"ס ו-40 קג"מ. זה קצת פחות מאשר בגרסה החשמלית, אבל גרסת הבנזין שוקלת 1,695 קילוגרם לעומת 2,020 ק"ג בגרסה החשמלית. המיאוץ ל-100 קמ"ש יימשך 5.4 שניות בלבד, והתחושה על הסיפון שונה מאוד: בעוד המנוע החשמלי דוחף את המכונית בכוח יציב ורהוט, הבנזין שואג ונוהם, הסל"ד עולה ויורד, תיבת ההילוכים מרצדת, המפלטים נובחים בכל החלפת הילוך. ברגעים הראשונים נראית התנהגות זו קצת פרימיטיבית ומגומגמת - למה צריך להתאמץ כל כך, כאשר אפשר לעשות את אותו הדבר בשקט מופתי ורציף?

אבל פתאום אתה קולט שבעצם זה כיף גדול, הצלילים והדרמה הם חלק חשוב מהחוויה והתקשורת בין נהג למכונה. הנהיגה ברכב בנזין ספורטיבי מערבת את הנהג בכל החלפת הילוך ובלימת מנוע, אלו תחושות שנעלמו לגמרי בעידן החשמלי. גם ההיגוי החד ונשיכת הבלמים טובים בהרבה מהמקובל בעולם החשמלי, אליו אנו נשאבים במהירות.

בנהיגה נינוחה מפגין מנוע הבנזין התנהגות רגועה ונעימה, תוך שמירה על תאוצה רציפה ומתורבתת. אני משער שמי שקונה ב.מ.וו M, אינו מתרגש יותר מדי מתצרוכת הדלק; היצרן טוען לכ-12.5 קמ"ל, אנחנו הוצאנו רק 7.5 קמ"ל.

ב.מ.וו X2 20. ב.מ.וו,
ה-M235i מחברת אותך אל מלאכת הנהיגה, מתגמלת ומענגת. במזג אוויר קר נסגרים כונסי האוויר הקדמיים, לשמירה על טמפרטורת עבודה/ב.מ.וו

נוחות והתנהגות כביש: נוחות הנסיעה ב-iX2 החשמלית נגזרת ממשקלה העצמי הגבוה ומצמיגי 245/40R20 הספורטיביים, המקשיחים את תגובות המרכב. בכל כביש שאינו מצוין, המכונית מיטלטלת בנוקשות, גדודיות גסות מחייבות להאיט מאוד. צמיגי הבסיס במידה 245/45R19 ישפרו את נוחות הנסיעה, אבל לא במידה משמעותית. מעבר לזה, המכונית מעודנת מאוד, שקטה, בנוייה ברמה הגבוהה ביותר. רחשי רוח מתחילים להופיע מוקדם יחסית. התנהגות הכביש מאפשרת נסיעה מהירה גם בכבישים הרריים, אבל יש משהו מנוכר בלינאריות השקטה בה פועל המנוע, בהיגוי שאין בו הרבה היזון. נהנינו מהנהיגה אבל אין כאן בשורה של ממש, ברוחה הספורטיבית של ב.מ.וו.

הדברים משתנים כאשר אנו עוברים ל- M235i הלוהטת. מכיוון שהיא מוגבהת על עקבי קרוסאובר היא כבר לא M טהורה אבל למרות זאת, קל מאוד ליהנות מגרסת הבנזין. נוחות הנסיעה פחות טובה במהירויות נמוכות אבל ברגע שמתחילים לשוט מהר, היא נוחה יחסית - וגם אם היא מטלטלת אותך מדי פעם אתה מוכן לקבל את זה באהבה, על סיפון מכונת נהיגה מושחזת כל כך. ה-M235i מתקשרת איתך, מוצאת בקלות את מקומה על הכביש, ומתגמלת מאוד. בתאוצה ראשונית ניכרת לחימת הגה קלה, אבל קל לשלוט בה. הבלמים נושכים היטב, ההיגוי מדוייק ואת כל הטוב הזה אתה מקבל במרכב שימושי ומשפחתי. כל דגמי X2 חמושים במיטב אמצעי הבטיחות של היצרן הבווארי.

ב.מ.וו ix2 02. ב.מ.וו,
האחות הקטנה ל-X4 ול-X6/ב.מ.וו

השורה התחתונה: שתי גרסאות X2 מצטרפות לאחיותיהן הבכירות, X4 ו-X6 היוצרות את ליין הקרוסאוברים-קופה של ב.מ.וו. עם כל התלהבותי מגרסת הבנזין הספורטיבית, אני משער שהיא לא תהיה המבוקשת ביותר. ה-M235i תתאים לנהג דינמי הצריך להסיע את הילדים לבית הספר ולעשות קניות בסופר, אבל מדי פעם בא לו לעשות סיבוב חשאי בכביש הנהיגה האהוב עליו. לשימוש שובבי כזה, 35M היא פיתרון מעולה.

אבל רוב האנשים אינם יוצאים בערב להשחיז צמיגים בהרי ירושלים. הם ירצו את המותג היוקרתי ואת תדמיתו, את העיצוב הספורטיבי ואת המידות החיצוניות, המאפשרות התנהלות קלה בעיר. טווח הנסיעה החשמלי יספק את רוב הלקוחות וה-X2 נשאר שימושי ומשפחתי, גם אם לא כמו אחיו X1. במחירו הצפוי להיות גבוה יחסית, הקרוסאובר הספורטיבי של ב.מ.וו לא יציף את הרחובות, אבל הוא יימצא לו לקוחות נאמנים.

הכותב היה אורח ב.מ.וו בפורטוגל

  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully