וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה'מיני' הוא כבר 'מקסי': נהיגה במיני קנטרימן, בנזין וחשמלי

עודכן לאחרונה: 8.3.2024 / 12:42

מיני מיינור נולד ב-1959 כמכונית מיניאטורית מקסימה ומהפכנית, אבל במהלך השנים צמחה לממדים של SUV משפחתי. באורך 4.43 מטרים, האם הקנטרימן עדיין נושא את רוחו השובבה של MINI המקורי?

מיני קנטרימן 8. מיני,
המיני התארך לכדי SUV משפחתי. הוא שונה מאוד מהמיני המקורי, אבל אפשר עדיין לזהות את ה-DNA הקדמוני. כאן, בגרסת בנזין חזקה של JCW/מיני

מחיר משוער: סביב 300 אלף שקל
מתחרים: אודי Q3, מרצדס EQA, וולוו XC40, ב.מ.וו X1
אהבנו, קנטרימן חשמלי: תא נוסעים, שימושיות, מנוע, נוחות נסיעה
לא אהבנו, קנטרימן חשמלי: עיצוב חיצוני גמלוני, טווח נסיעה

אהבנו, קנטרימן JCW בנזין: התנהגות ספורטיבית, תא נוסעים, שימושיות, מנוע
לא אהבנו, קנטרימן JCW בנזין: עיצוב חיצוני גמלוני, כבר לא מיני

ציון: 8.0/10 בנזין, 8.5/10 חשמלי

האווירה השוררת בהשקות בינלאומיות תמיד עולצת ומתגאה, כאילו לרכב החדש אין שום מגרעת. גם בהשקת הדור השלישי של מיני קנטרימן הופגנה גאווה ברכב החדש אבל בין השורות ריחפה גם נימת התנצלות קלה; "כן, הוא כבר פחות 'מיני' אבל עדיין, הוא עליז וכריזמטי", או: "הוא אולי קצת פחות חמוד, אבל נותן מענה שימושי ללקוחותינו הוותיקים" ושאר דיבורים, המבהירים כי הפעם מתבקשים הסברים.

מיני קאטרימן 7. מיני,
ה-JCW שחור עם עיטורים אדומים, נטול קישוטי כרום. מהיר מאוד על הכביש, אבל אין בו את הזריזות המענגת של המיני הקדומות/מיני

המיני הראשונה הייתה רכב מיניאטורי באורך 3.05 מטרים, ומשקל 587 קילוגרמים; הייתה זו הפרשנות הבריטית לחיפושית הגרמנית ודה-שבו הצרפתית, אותה תכנן המהנדס הגאון סר אלק איסיגוניס. הוא תכנן את המיני בתצורה מהפכנית לשנים ההן, עם מנוע רוחבי קדמי, רדיאטור צידי ועוד חדשנויות. המיני זכתה להצלחה גדולה וב-1964 החליט נהג המרוצים ג'ון ניוטון קופר להזניק גרסה משופרת לראלי מונטה קרלו היוקרתי. למיני של קופר היו רק 90 כ"ס (מול 180-250 סוסים למרצדסים, סאאב'ים וקורטינות שהתחרו מולו), אבל הוא ניצח במרוץ הראלי.

מאז ועד היום מיוצרות גירסאות רבות של מיני, רגילות, ספורטיביות ומגודלות - והיום אנו פוגשים את הגדולה ביותר. לאנשי מיני יש הסבר מצוין לצורך בהגדלת המכונית; "יש לנו לקוחות שמאוהבים במותג הזה, בו בילו את שנות הנעורים שלהם. בזמנו יכלו להסתדר במיני קופר קטנטונת אבל עכשיו יש להם משפחה, ילדים וכלב. הרגשנו שאנחנו חייבים לתת להם אפשרות להישאר עם המותג האהוב עליהם, ולכן הגדלנו את הקנטרימן החדשה ב-13 סנטימטרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מיני קנטרימן 17. מיני,
הישבן הרבוע שימושי, אם כי תא המטען אינו גדול במיוחד. ניתן לבחור בין כמה עיצובים לתאורה האחורית/מיני

להשקה הגיע מיני קנטרימן בגרסת John Cooper Works הספורטיבית. JCW היא היום חטיבת הביצועים של מיני, והמיני שלהם נקרא MINI JCW Countryman ALL4, חמוש במנוע בנזין 2.0 ליטר 300 כ"ס. במקביל הוצגה גרסה חשמלית MINI Countryman SE ALL4 בהספק 313 כוח סוס. אם נתונים אלה קצת מוכרים לכם, אתם לא טועים; התשתית מתחת לקליפת המיני החדשות היא זו שפגשנו בב.מ.וו iX2 ו-X2, עליהן כתבנו לפני כשבוע; מיני שייכת ל-ב.מ.וו, והקנטרימן בנויה על אותה פלטפורמת UKL2 וחמושה באותם מנועים אותם פגשנו ב-X2. שני הדגמים גם מיוצרים זה לצד זה בלייפציג שבגרמניה. זוהי דוגמה קיצונית לתעתועי עידן התאגידים והטכנולוגיה הגלובאלית של ימינו - מתוך פלטפורמה אחת אנו מקבלים ארבע מכוניות משני מותגים שונים, בנוסף לתת-דגמים.

מיני קנטרימן 2. מיני,
הגרסה החשמלית מגיעה בצבעוניות עדינה ונעימה מאוד. לכל הגרסאות יש הנעה כפולה קבועה/מיני

עיצוב: השותפות המכאנית בין X2 ו-מיני הופכת את עניין העיצוב לחשוב ומסקרן עוד יותר מהרגיל. קשה להאמין כי שתי המכוניות יושבות על אותו בסיס מכאני; בעוד ה-X2 מפגינה חרטום תוקפני, ישבן ספורטיבי מלוכסן וגג דק ואלגנטי, הקנטרימן מציג חרטום גבוה ובולבוסי, גג מעובה וישבן רבוע.

מיני קנטרימן 11. מיני,
תא הנוסעים מרווח ואוורירי. עיצוב הפנים מושקע מאוד, צעיר ואלגנטי, כאן בגרסת JCW/מיני

בגווני שחור-אדום של גרסת JCW הוא קרבי למראה, עם עיטורים אדומים המעניקים לו נופך ספורטיבי. בולט לעין גג מעובה עליו מותקנים פסי גגון, עם משטח דקורטיבי רבוע מאחורי קורת C. נגיעות אדומות מופיעות גם על מראות הצד, בחזית ובישבן. לא השתגעתי על צבעי הקרב של גרסת JCW הספורטיבי, אהבתי הרבה יותר את גווני הכחול-זהוב של החשמלית שהגיעה גם היא להשקה.

בחרטום קנטרימן מוצבת שבכה גדולה נטולת קישוטי כרום, עם כונסי אוויר קרביים, פנסים גדולים. הכנפיים תפוחות מעל הצמיגים הספורטיביים אך למרות הגדלת הממדים והגישה המוחצנת של JCW, אתה עדיין רואה את ה-DNA העיצובי של מיני. זה כבר לא גור כלבים שובב ותזזיתי, אלא מוצר בשל ומשפחתי יותר - ובהתחשב בעובדה שמתחת לקנטרימן יש שפע גרסאות 3 ו-5 דלתות, נראה שהמחשבה 'להגדיל' נכונה שיווקית. נוח להיכנס ולצאת מהמכונית הגבוהה, וליהנות ממרחב פנים נדיב עם חלונות גבוהים, המעניקים מרחב ואור.

מיני קנטרימן 4. מיני,
בהיפוך מהמיני הסגפנית של השנים הראשונות, הקאונטרימן החדש מציע מרחב מחיה מפנק ומתוחכם לכל בני המשפחה/מיני

תא נוסעים: ככל שהעיצוב החיצוני קובייתי ורבוע, הבריטים הלכו על תא נוסעים קליל וצעיר ברוחו. לוח המחוונים והדלתות מרופדים באריגים ממוחזרים בעלי טקסטורה מחוספסת אך נעימה למגע, יש שימוש מושכל ברצועות ברזנט מודגשות, ופרזולים בגווני ברונזה. הצבעוניות החמימה של גרסת החשמל מגבירה את 'אפקט המיני', נעימה מאוד לעין. JCW הפציצו בגווני שחור-אדום קרביים, יומרה שפחות מתחברת לי לקונספט הידידותי-אנושי של המותג. הכל מעוצב ומושקע, פתחי המזגן נשלטים על ידי מנופים המעוצבים כבורג גדול. יש שורת מתגים פיזיים המעוצבים בסגנון בריטי-רטרו; בדרך כלל זה נוח להפעלה, למרות חריגות כמו מתג-התנעה-ללא-מפתח המעוצב כמו מפתח ישן (למה?), מתג קטן מדי ל-פרקינג, ועוד מוזרויות קטנות שאינן באמת מעצבנות.

מיני קנטרימן 1. מיני,
מי ביקש סמארטפון, ולא קיבל? אפשר לבחור בין אינספור עיצובים מאירי עיניים לצג המרכזי, חלקם משנים גם את התנהגות וביצועי המכונית/מיני

האלמנט הבולט ביותר הוא צג OLED עגול בקוטר 24 סנטימטרים (9.4 אינץ'); לרגע הוא נראה כמו הגה שני, אבל הוא לא. זהו לוח מחוונים מקורי ביותר, מוזר ברגעים הראשונים אבל קל מאוד להתרגל ואף להתאהב בו. התצוגה צלולה וצבעונית ביותר, עם שפע אופציות לקנפג את המסך לעיצוב (הם קוראים לזה Experience) האהוב עלייך - Go-Kart ספורטיבי, Vivid צבעוני, Trail Mode שאינו קשור לשטח, עיצוב וינטאג', ניווט או משחקי מחשב - הכל חמוד וצבעוני.

הבחירה בין מצבי נהיגה משפיעה על החלפת ההילוכים, היגוי, וצלילו הסינתטי של המנוע החשמלי. אין לוח מחוונים נפרד מאחורי ההגה, אבל יש עוזר אישי שיעמוד לרשותך אם תקרא 'Hey Mini'. בניגוד לעיצוב המושקע מאוד, איכות החומרים אינה מהגבוהות ויש לא מעט פיסות פלסטיק זול למגע. תא המטען רבוע ונוח עם תא סמוי מתחת לרצפה, אבל נפח של 505 -1.530 ליטרים אינו מרשים בקטגוריית הקרוסאוברים המשפחתיים. בגרסה החשמלית יש אפילו פחות מקום, 460 ליטרים בלבד.

מיני קנטרימן 3. מיני,
העיצוב מתוק ונוסטלגי, אבל איכות החומרים לא תמיד ברמה הגבוהה ביותר. כאן, פתחי המזגן בלוח המחוונים/מיני

מנוע חשמלי - ביצועים, טווח וטעינה: מיני קנטרימן JCW חמוש באותם שני מנועים חשמליים אותם פגשנו בב.מ.וו X2 הם מספקים 313 כ"ס ו-49.4 קג"מ, בהנעת AWD. מצבר ה-64.7 קווט"ש אמור להספיק ל-450 קילומטרים, הטווח הריאלי עשוי להגיע ל-350-400 ק"מ. עם טעינה מהירה של 130 קילוואט אפשר לטעון את המיני החשמלי מ-0 ל-80% תוך 30 דקות, או כמה שעות בטעינה ביתית של 22 קילוואט. המנועים החשמליים מספקים תאוצה חזקה ולינארית, בפעולה שקטה ומעודנת. גם כאן נמשך המיאוץ מאפס ל-100 5.6 שניות, זה לגמרי מספק אם כי יש מתחרים המציעים יותר כוח בפחות כסף (וגם טעינה מהירה יותר).

מיני קנטרימן 15. מיני,
אהבתי מאוד את התנהגות המיני החשמלית, מתאימה מאוד לטיב המוצר המשפחתי/מיני

באירופה מוצעת גם גרסת E עם הנעה קדמית ומנוע בודד, בהספק 204 כ"ס. לא נהגנו בה ואיננו יודעים אם תגיע לישראל, אבל היא תוכל להעניק פיתרון זול יותר, מספיק חזק לנהג שאינו ספורטיבי. אין שום דבר רע ב-8.6 שניות 0-100, רוב הלקוחות לא ירגישו בכלל בהבדל, וה-E עולה באירופה 12% פחות מגרסת SE בה נהגנו היום; ברמות המחיר הצפויות זה משקף חיסכון של עשרות אלפי שקלים, העשויים לשכנע לקוח לקנות את הגרסה החשמלית הפחות חזקה, המציעה גם טווח נסיעה משופר בכ-50 קילומטרים.

מיני קנטרימן 10. מיני,
הפוטנציאל הספורטיבי משמעותי, למרות המשקל והממדים הגדולים/מיני

מנוע בנזין - ביצועים ותצרוכת דלק: גם מנוע הבנזין זהה לגרסה אותה פגשנו ב-X2, שני ליטר המספק 300 כ"ס ו-40 קג"מ. זה פחות מאשר בגרסה החשמלית, אבל גרסת הבנזין שוקלת כ-300 קילוגרם פחות מהחשמלית. המיאוץ ל-100 קמ"ש יימשך 5.4 שניות בלבד, תוך עליית טורים והחלפות הילוכים סוערות. אהבנו את הדרמה הספורטיבית על סיפון ה-M35 של ב.מ.וו, אבל כאן זה פחות מתאים. התחושה המסיבית והמוגבהת של הקנטרימן פחות מתחברת לי לנהיגה ספורטיבית קיצונית. אם הייתי רוצה מיני ספורטיבית אז הייתי הולך על אחת הגרסאות הקטנות יותר, ב-2 או 4 דלתות. היצרן טוען לכ-11.5 קמ"ל אבל אנחנו הוצאנו רק 7.7, בנהיגה מהירה למדי.

מיני קנטרימן 16. מיני,
תראו איזו מדליקה אני!/מיני

נוחות והתנהגות כביש: התנהגות הכביש של שני הקנטרימנים טובה ומדויקת, והם יודעים לבלוע כביש מתפתל במהירות גבוהה מזו שתידרש על ידי רוב הלקוחות. המכונית שקטה בדרך כלל, למעט רחשי רוח המגיעים ממראות הצד וצלילי המנוע הסינתטיים, אותם אפשר להשתיק. ההיגוי ישיר ולינארי, המתלים שומרים את המרכב מאוזן ומהודק. מידת הצמיגים הבסיסית היא 245/45R19 אבל בהשקה הם נעלו צמיגי 245/40R20 בעלי חתך נמוך ונוקשה יותר. זה פגע בנוחות הנסיעה ב-JCW הספורטיבית, כאשר המכונית מתרסקת על שיבושי אספלט רציניים. הגרסה החשמלית הייתה נוחה ונעימה יותר, עקב כיול רך יחסית של המתלים וכמובן, עוד 300 קילוגרם על הסיפון. התנהגות הבנזין חדה ומדויקת יותר, אבל זהו פוטנציאל שאינו מתחבר כל כך עם המבנה הקובייתי והממדים המשפחתיים של קנטרימן.

אני מעדיף את התנהגות הגרסה החשמלית מכיוון שבמשקל 2-טונות ובסיס גלגלים ארוך כל כך, המיני הזאת כבר לא יכולה להיות מכונת נהיגה תזזיתית הזכורה לנו מימים עברו - לפחות כאן אנו מקבלים רכב המתאים לשימוש משפחתי. נקווה רק שהיבואן לישראל יציע גם את אופציית צמיגי 245/45R19 הנוחים יותר, ופחות מועדים לנזקים. נציין כי גרסת E הבסיסית מציעה חישוקי 17 אינץ', זו עשויה להיות אופציה עוד יותר נוחה.

מיני קנטרימן מיני. מיני,
לקוחות הרפתקנים יוכלו להפליג למחוזות חדשים אבל עם מרווח גחון של 17 סנטימטרים, אל תפתחו ציפיות שטח מוגזמות/מיני

השורה התחתונה: כמי שנהג בשנותיו הקדומות במיני מיינור זערורית בעלת הספק 68 כ"ס, גם בליבי שמורה פינה חמה למכונית הממזרית שהיא הייתה אז, אבל היום היא קצת מרגיזה אותי - כמה אפשר להמשיך לגדול ועדיין להיקרא 'מיני'? עד מתי אפשר להתקשט באיפור אופנתי וקעקועים, כאשר את כבר גבירה גדולה ומכובדת? כך הרגשתי לנוכח הקנטרימן החדשה אבל אני גם מבין את רצונם של הבריטים ושל הגרמנים שמנהלים אותם לשמור את נאמנות לקוחותיהם, שהפכו לבעלי משפחות.

מיני קנטרימן 6. מיני,
תא הנוסעים הוא גולת הכותרת של הקאנטרימן החדשה/מיני

עדיין לא ידוע מה יהיו מחירי מיני קנטרימן בישראל, אבל ברור שזה לא יהיה עוד קרוסאובר מן השורה - אפשר לצפות למחירים שרק יתחילו בסביבות 300 אלף שקלים, מה שיגביל את פוטנציאל המכירה. האטרקטיביות של מיני קנטרימן תתבסס על שוחרי המותג הבריטי, ועל צעירים ברוחם שיידלקו על תא הנוסעים היצירתי והייחודי. צירוף הניחוח הצעיר עם שימושיות משפחתית עשוי להניב מכירות, כך מקווה היבואנית. אני יכול להמליץ לדלק מוטורס לא להתמקד רק בגרסאות היקרות והחזקות ביותר - בגרסת קנטרימן המיני אינו יכול להיות מכונית ספורטיבית ומושחזת, ויש הרבה יתרונות לדגמי הבסיס: הם זולים וחסכוניים יותר, ובמקרים רבים גם נוחים יותר לנסיעה והם בוודאי לא פחות חמודים.

טבלת מפרט טכני ונתונים מיני קנטרימן. צילום מסך, מערכת וואלה!
על הצד הטכני/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכותב היה אורח מיני בפורטוגל

  • עוד באותו נושא:
  • מיני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully