וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיג'ו נגד טסלה: נהיגה ראשונה ב-3008 החשמלית החדשה

אייזיק דוידוביץ'

עודכן לאחרונה: 12.3.2024 / 16:05

כשהמכונית הנמכרת ביותר באירופה היא טסלה מודל Y, פיג'ו העדיפה שהגרסה הראשונה של ה-3008 דור שלישי שנפגוש תהיה חשמלית. האם תצליח לעשות את המעבר ולהישאר פיג'ו?

פיג'ו 3008. פיג'ו,
3008. מנסה להיות שונה מעדר החשמליות - ומצליחה/פיג'ו

מחיר משוער: כ-250 אלף שקל
מתחרים: פולקסווגן ID.4, יונדאי איוניק 5, טסלה מודל Y, וולוו C40
אהבנו: השקעה בעיצוב, איכות, סביבת נהג, בידוד רעשים, נוחות כללית, טווח נסיעה
לא אהבנו: נוחות עירונית מעט נוקשה, מראה גמלוני מזוויות מסוימות
ציון: 8/10


פיג'ו ידעה תמיד להשיק מכוניות קופה מרהיבות, כמו ה-504 בשנות ה-70 או ה-406 בשנות ה-90 של המאה ה-20. במאה ה-21 הכל סובב סביב הקרוסאוברים, אז הקופה החדשה של הצרפתים היא בעצם קרוסאובר-קופה: הדור השלישי של ה-3008.

בניגוד לדור הראשון מ-2007, שהושק כמיני ואן רגע לפני שהשוק הלך לכיוון הג'יפונים, הדור השני של ה-3008 שהושק ב-2016 פגע בול. קרוסאובר גבוה ונאה, שהצליח לשמר את איכויות הנהיגה שהעניקו לפיג'ו את שמה הטוב, ואפילו שיפר דרמטית את האמינות.

גם הפעם זיהו הצרפתים נכונה את רוחות השינוי, וה-3008 דור שלישי שמושק ב-2024 מגיע בגרסאות בנזין (היברידי מתון), פלאג אין וחשמל. הבסיס הוא פלטפורמת ה-STLA מדיום החדשה של קבוצת סטלנטיס, חברת האם שמאגדת כיום את פיג'ו, סיטרואן ואופל, פיאט, אלפא, לנצ'יה ומזראטי, קרייזלר, ג'יפ ודודג'.

בניגוד לאותן מכוניות קופה נמוכות הגג, לתא הנוסעים של ה-3008 החדשה נדרש, כמובן, לטפס ולא להתכופף. או אז, נחשפים לתא נוסעים מעניין המתאפיין במסך קמור גדול ו"צף" המוצב מעל ההגה - אבולוציה לתפיסת ה- i-Cockpit הנהוגה במכוניות היצרן בשנים האחרונות.

ברוח הזמן הגרסה הראשונה ששוחררה למבחן היא החשמלית, בגרסת הבסיס, עם 210 כ"ס וטווח משולב רשמי של 525 כ"ס. בניגוד למקובל בהשקות, פיג'ו כללו הפעם קטע נהיגה לילי, ועוד אחד שהיה היכרות הראשונה שלנו עם הדגם החדש, במשחק מרהיב בין תאורת האווירה המתחלפת בתא הנוסעים, לבין תאורת הרחובות, הגשרים והבתים בקאן. רק למחרת זכינו למסלול ארוך יותר, ששילב בין נהיגה עירונית, שיוט מהיר באוטוסטרדות ונהיגה מהנה בכבישי הנחש ההרריים.

פיג'ו 3008. פיג'ו,
פיג'ו לא חטאו בעיצוב יתר, אבל יש זוויות שבהן ה-30008 נראית גמלונית/פיג'ו

עיצוב: יש קו משותף העובר כחוט השני בין עיצוב הדגמים השונים המצליחים, ברובם, לקלוע למטרה: פרופורציות טובות, מראה דינמי, תשומת לב לפרטים ושיפור מתמיד, גם כשהם נאלצים, בבוא הזמן, לעבור מתיחת פנים. ראו, למשל, איך נראית הסופר מיני 208 או ה-308 הקומפקטית. גם את עיצובה של ה-2008 שעברה מתיחת פנים, הם שמרו ולא הצליחו לקלקל - ותודה להם על כך.

לא קל להיכנס לנעליה של ה-3008 היוצאת, מכונית מרשימה לרוב הדעות. הדור השלישי, שעדיין שומר על המוטיבים העיצובים של הדגם, מתאפיין בקווים נקיים וזורמים, כמו הסתרת אטמי חלונות-הצד בדלתות התורמת לעיצוב מלוטש של דפנות הרכב. אלה, כמובן, תורמים ליעילות אווירודינאמית ומקדם גרר של 0.28 Cx. גם פנסי הלד היי-טק הצרים מרשימים למדי. יחד עם זאת ולמרות שניכר שהמעצבים לא חטאו בעיצוב-יתר ובניסיונות מאומצים להרשים, עיצוב חישוקי הגלגלים (19 או 20 אינץ') המקורי למדי עלול להפריע בעין לחלק מהבריות. גם תצורת מרכב פאסטבק ל-SUV לא תמיד שומרת על נראות של פרופורציות טובות, לטעמי, ומזוויות מסוימות המרכב נראה מעט גמלוני.

מעניין איך תיראה ה-5008 החדשה (גרסה מוארכת ל-3008, עם 7 מקומות ישיבה) שעומדת להיחשף ממש בימים אלה, ללא הגג המשתפל מאחור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
פיג'ו 3008. פיג'ו,
המסך המעוקל בגודל 21 אינץ' נראה מרהיב, אבל יוצע רק ברמת האבזור היקרה יותר/פיג'ו

סביבת נהג: 3008 החדשה מציגה לראשונה את המסך הפנורמי המעוקל והמרחף בגודל 21 אינץ' של פיג'ו. המסך הענק מחבר בין לוח המחוונים לנהג וצג המולטימדיה ומשתלב עם תאורה המשתקפת על משטח אלומיניום מקורי אלגנטי המשתרע על פני כל רוחב תא הנוסעים, כולל בדלתות הקדמיות. שילוב נאה בין אלומיניום, בד קל ובד מעוצב היוצר הרמוניה ייחודית ואיכותית של חומרי פרימיום בתא הנוסעים. אמנם, ניתן להתאכזב קלות משימוש בפלסטיק קשיח בחלק מהמקומות, אך התוצאה המתקבלת, בשורה התחתונה, היא נאה מאוד ובעלת תחושה איכותית למדי.

הארגונומיה בעיקרה מוצלחת, כמו למשל, סמיכות מיקומם של כפתור ההתנעה ובקרת התיבה האוטומטית. גם תנוחת הנהיגה טובה מאוד וכיוון נכון של גובה המושב ומיקום ההגה הקטן לא יגרום להסתרה חלקית של לוח המחוונים מעיניו של הנהג.

הצג בעל לחצני המגע הבורר בין מצבי תפעול למערכות השונות, מחליף את פסנתר המקשים הפיזי וניתן להתאמה אישית, נראה ועובד טוב ומקל על התפעול. ההסתגלות לסביבת הנהג קלה יחסית, אם כי ככלל, עודף המידע והמערכות במכוניות בהם מוצף הנהג כיום, תמיד יחייב לימוד מקדים סטטי ואסור לו שיתבצע תוך כדי הנהיגה הראשונה.

בחירת דרגת הבלימה הרגנרטיבית מתאפשרת בעזרת מנופים הממוקמים מאחורי ההגה והיא בעלת 3 דרגות עוצמה. סך הכל, סביבה מושקעת ונעימה לשימוש.

פיג'ו 3008. פיג'ו,
מלפנים תנוחת נהיגה מוצלחת ומרווח טוב/פיג'ו

תא הנוסעים: המרווח הפנימי ב-3008 החדשה אינו נופל מזה שבדגם הקודם, למעט מילימטרים ספורים במרווח הרגליים מאחור. מרווח הראש האחורי, אף הוא, לא נפגע מהותית בשל הגג המשתפל. בדומה לעיצובה של האחות, הפיג'ו 408 (שגם היא בתצורת פאסטבק), גם כאן דאגו המעצבים למקם את הנמכת הגג מאחור מעט יותר בהמשך המרכב.

בחלק הקדמי תנוחת הנהיגה מוצלחת ומרווח הפנים טוב, אם כי הקונסולה המרכזית העוטפת משרה תחושה מעט קלסטרופובית. תא הנוסעים של ה-3008-E החדש מציע 17 מקומות אחסון שונים, בנפח כולל של כ-34 ליטר: טעינת טלפון אלחוטי הנגישה בקלות בקונסולה המרכזית, מקום אחסון מקורר מתחת למשענת היד המרכזית, מחזיק משקפיים בקונסולת הגג, מחזיקי כוסות ותא כפפות.

תא המטען בעל נפח שמיש של 520 ליטר (470 ליטר בגרסאות ההנעה הכפולה), והוא מרווח בדיוק כמו תא המטען של הדגם הקודם. ניתן למקם את משטח רצפת תא המטען בשני מצבים שונים.

פיג'ו 3008. פיג'ו,
במושב האחורי יש מעט פחות מרווח רגליים, אבל מרווח הראש לא נפגע מעיצוב הקופה/פיג'ו

אבזור: 3008 בגרסה החשמלית מוצעת בשתי רמות גימור, Allure ו-GT. רמת הגימור Allure כוללת גימור צביעה בגוון אחד עם ריפוד המשלב עור ובד עם מוטיבים מובלטים. האבזור העיקרי כולל כניסה והתנעה ללא מפתח, מצלמת HD אחורית, חיישני חניה אחוריים, פנסי LED, חישוקי סגסוגת 19 אינץ' ו-i-Cockpit עם שני פאנלים דיגיטליים בגודל 10 אינץ'.

רמת גימור GT מוסיפה צביעה בצבע דו-גוני עם גג שחור וריפוד אלקנטרה. בנוסף החישוקים משתדרגים ל-20 אינץ', יש פנסי LED פיקסל, חיישני חניה קדמיים, דלת תא מטען חשמלית, חימום מושבים קדמיים והגה, משטח הטענה לסמארטפון, תאורת אווירה ומסך ה-21 אינץ' המעוקל.

פיג'ו 3008 החדשה. פיג'ו,
נפח של 520 ליטר, ללא שינוי מהדגם הקןודם/פיג'ו

בטיחות: 3008 החדשה טרם נבחנה במבחן הריסוק המסורתי. יחד עם זאת, קיים בה מגוון שלם של מערכות בטיחות אקטיביות למניעת התנגשות הכוללות בלימת חירום אוטומטית עם התרעת התנגשות: מזהה כלי רכב, הולכי רגל ורוכבי אופניים ביום או בלילה במהירות של החל מ-7 קמ"ש ועד ל-140 קמ"ש, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי אובדן ערנות על ידי ניתוח תנועות הרכב, זיהוי תמרורים מורחב בנוסף לתמרורי המהירות הרגילים, ניטור רכב בשטח מת, ועוד.

פיג'ו 3008. פיג'ו,
הביצועים איטיים יותר ממודל Y ואיוניק 5, אבל מספקים/פיג'ו

מנוע וביצועים: את מבחן הנהיגה ביצענו כאמור בגרסה החשמלית בעלת ההנעה הקדמית, בהספק של 210 כוחות סוס ו-35 קג"מ. זוהי, למעשה, הגרסה הבסיסית בעלת משקל עצמי של 2,114 ק"ג, נתוני ההאצה מעמידה ל-100 קמ"ש של 8.7 שניות ומהירות מירבית של 170 קמ"ש. אמנם לא ביצועים מלהיבים מידי אך מספקים ובטוחים לכל שימוש.

שלושה מצבי הנהיגה העומדים לרשות הנהג מאפשרים חסכון בצריכת חשמל (ECO), מצב של נהיגה רגילה (NORMAL) או תגובות חדות יותר לדוושת ההאצה ותחושת ההיגוי (SPORT).
על מנת להאט את הרכב, עומדות לרשות הנהג 3 דרגות של בלימה רגנרטיבית כשהחזקה בהן מאטה את הרכב עד למהירות של כ-5-7 קמ"ש, אולם אינה מאפשרת עצירה מוחלטת.

במידה ותרצו להתרגש מעט יותר, קיימת גרסה כפולת-מנועים והנעה בהספק של 320 כוחות סוס. גרסה זו, תקזז לכם מהמיאוץ מ-0 ל-100 קמ"ש 2.3 שניות ותוסיף למהירות המרבית של הרכב עוד 10 קמ"ש, כשאתם בדרך הבטוחה (והמהירה) לשלילה.

גרסה שפויה יותר, גם היא בעלת צמד מנועים והנעה כפולה, מספקת 230 כ"ס כשנתוני הביצועים שלה דומים לגרסה החזקה פחות, אולם היא מתגמלת אתכם בטווח נסיעה ארוך יותר.

טווח וסוללה: את סוללת הליתיום-יון במתח גבוה של 400 וולט (בהרכב כימי של ניקל, מנגן וקובלט), שממוקמת ברצפת המכונית, מספקת BYD הסינית. אם אינך יכול לנצח אותם, תקנה מהם בטריה. בהמשך, כך נאמר לנו בהשקה, תוחלף סוללה זו בסוללה מתוצרת צרפתית.

בגרסת 210 כ"ס והגרסה החזקה בעלת ההנעה הכפולה, עם סוללת 73 קוט"ש, הטווח המשולב עומד על 525 ק"מ. גרסת הלונג ריינג' כבר מבטיחה שתגיעו לטווח של 700 ק"מ מרשימים ביותר תודות לסוללת 98 קוט"ש. את השקט הנפשי שלכם תקבלו עם אחריות על הסוללה המובטחת ל-8 שנים או 160 אלף ק"מ (ב-70% מקיבולת הטעינה שלה).

עבור טעינת AC איטית, זמינים שני סוגים של מטען מובנה שיתאימו לכל השימושים ופתרונות הטעינה של הלקוח - מטען תלת פאזי kW11 כסטנדרט ומטען תלת פאזי kW22 כאופציה.

עבור טעינת DC מהירה, דירוג ההספק מגיע עד 160 קילוואט, מה שמאפשר טעינה מ-20% ל-80% תוך 30 דקות בגרסת 525 ק"מ ופחות מ-30 דקות עבור גרסת הטווח הארוך. יש גם יכולת V2L לטעינת מכשירי חשמל ומכוניות חשמליות מסוללת ה-3008, בהספק של 3 קילוואט.

פיגו 3008. פיג'ו,
הסוללה מגיעה מ-BYD המתחרה. בעתיד תעבור פיג'ו לסוללות מפיתוח עצמי/פיג'ו

נוחות והתנהגות: נוקשות יחסית בתחילת מהלך הבולמים הנובעת מנשיאת המשקל הרב, והתפשרות על בולמים לא אדפטיביים, יוצרות התמודדות לא מושלמת בשיבושי כביש חריפים. מאידך, ה-3008 החשמלית בהחלט נוחה ונינוחה לנסיעה, גם לאורך נסיעה ממושכת, בין היתר, תודות למושבים המעולים שלה.

נהגנו במגוון כבישים שכלל גם פיתולים הרריים ונהיגה מהירה. 3008 הכבדה מתמודדת היטב עם שינויי כיוון, בעלת הגה מדויק ומהיר אך מתוגבר מדי וחסר תקשורת מספקת גם במהירויות הגבוהות, עניין שמשתפר חלקית כשמציבים את בורר מצב הנהיגה במצב "ספורט". אחיזת הכביש גבוהה ובטוחה ובעלת משוב מפתיע מדוושת הבלם שלא אופייני למכוניות חשמליות מסוגה. זו אינה ה-3008 היוצאת שהצטיינה בצד הדינמי שלה, כך שאל תצפו מהנוכחית לאיזושהי מעורבות מרגשת בנהיגה. אולי הגרסה ההיברידית המתונה שקלה מהחשמלית בלא פחות מכ-600 ק"ג תציג שיפור בתחום הזה.

פיג'ו 3008. פיג'ו,
הגש הוא על הנראות, אבל ה-3008 עדיין טובה מהממוצע לחובבי ההגה/פיג'ו

השורה התחתונה: 3008 החדשה היא תוצר של אופנה המקדשת יותר את הנראות, המגניבות, טכנולוגיה מתקדמת ויכולות להנעים את השהות בה. בזה היא מצליחה בהחלט ובגרסאות החשמליות שלה היא גם מציעה מערכות חשמל יעילות עם טווח מרשים בהחלט. הדגם החדש, אמנם, אינו מביא בשורה כלשהי לחובבי ההגה שציפיותיהם מפיג'ו גבוהות יותר אבל גם כך, הוא עדיין טוב יותר מהממוצע כשהמדובר ברכב חשמלי.

אנחנו מצפים כבר לנהוג גם בגרסה ההיברידית הקלה (תגבור חשמלי קל בן 48 וולט למנוע חדש בנפח 1.2 ליטר טורבו, בהספק של 136 כ"ס ושידוך לתיבה כפולת מצמדים ובעלת שישה הילוכים) שכן, גרסה זו עתידה להיות המפגש הראשון בין הישראלים לבין ה-3008 החדשה ברבען השלישי השנה. החשמליות יגיעו רק בתחילת 2025.

הכותב היה אורח פיג'ו בצרפת

על הצד הטכני: פיג'ו E-3008 החדשה

מנוע: חשמלי: 210 כ"ס, 35 קג"מ
תיבת הילוכים: אוט' תמסורת ישירה, הנעה קדמית
סוללה: 73 קוט"ש
קצב טעינה מהירה: 160 קילווואט

ממדים:
אורך (מטר):
4.542
רוחב (מטר): 1.895
גובה (מטר): 1.641
בסיס גלגלים (מטר): 2.739
תא מטען (ליטר): 520
משקל (ק"ג): 2,114

ביצועים (נתוני יצרן):
0-100 קמ"ש: 8.7 שניות
מהירות מירבית: 170 קמ"ש
טווח משולב: 525 ק"מ
טווח בנסיעת המבחן: לא נמדד

בטיחות:
מבחן הריסוק האירופי:
טרם נבחנה
בטיחות אקטיבית: בלימה אקטיבית, תיקון והתרעה על סטייה מנתיב, התרעה על אובדן עירנות, זיהוי תמרורים.

אחריות:
3 שנים או 100 אלף ק"מ על הרכב, 8 שנים או 160 אלף ק"מ על הסוללה

  • עוד באותו נושא:
  • פיג'ו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully