וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו X5 היברידי נטען בנהיגה ראשונה: הרבה כסף, עדיין שווה?

עודכן לאחרונה: 14.3.2024 / 22:50

אחד הקרוסאוברים הטובים בקטגוריה חוזר אלינו לאחר מקצה שיפורים, הכולל בעיקר הנעה היברידית משודרגת. עם השכלולים בא התיאבון, וגם תג מחיר שזינק ל-740 אלף שקלים. האם תרגישו באמת לאן הלך הכסף?

ב.מ.וו X5 01. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
החרטום קיבל קווים בוטים ודרמטיים, עם כונסי אוויר מודגשים/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

מחיר: 740 אלף שקלים
מתחרים: אודי Q8, מרצדס GLE, ג'נסיס GV80
אהבנו: עידון כללי והומוגניות, הנעה היברידית, תא נוסעים, התנהגות כביש
לא אהבנו: מחיר, גודל תא מטען
ציון: 9.0/10

עוד לא כתבתי את המשפט הראשון בכתבה זו, ואני כבר רואה את תגובות הגולשים: "למה זה כל כל יקר?" יזעק קורא א'; "בקנדה היא עולה רבע מהסכום". " הסינית XYZ נותנת הרבה יותר, בשליש מחיר" יכתוב ב'. "הישראלים נשארים פראיירים, דוחפים להם פח במאות אלפי שקלים, והם ייקנו הכל". "הייתה לי X5 שלוש שנים" יכתוב ג' שמעולם לא ישב ב-ב.מ.וו, "והיא ביקרה כל יום במוסך". אז האמת, יש לא מעט אמת בתגובות חינניות אלה; אף אחד לא צריך להשכיב 740 אלף שקלים כדי לצלוח את ישראל לאורכה ולרוחבה, אפשר לעמוד בפקקים גם עם יונדאי גטס 2005. וכן, יש מכוניות שנותנות תמורה טובה יותר לשקל, מאשר הב.מ.וו X5 העומדת לפנינו.

ב.מ.וו X3 03. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
הפרופיל משוך ומוארך, התציגים הגדולים מוצבים בפינות. הצמיגים ספורטיביים מאוד/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

אבל מי שמתייחס בצורה כזו למכונית פרימיום, מפספס את כל הנקודה. גם אני לא אקנה X5, ובחיי היום-יום אני נוהג במכונית העולה 8% ממחירה של מכונית המבחן. השאלה היא לא במה אני (או קורא אלמוני) נוהג, אלא - האם אני מסוגל להתבונן במכונית מזווית הראייה של מישהו שהוא מאוד שונה ממני? עשיר יותר, הישגי ומוחצן יותר, אחד שכבר טעם מכוניות פאר רבות, ועכשיו הוא מחפש את המדרגה הנוספת? איש כזה אינו מבקש לעשות עיסקה חסכונית, הוא מחפש את תחושת הפרימיום, את הפינוק האחרון, את נוחות הנסיעה שאי אפשר להשיג בלי מתלי אוויר, למשל. וכן, אין לו בעיה לספוג ירידת ערך שנתית העולה יותר ממחירה של המכונית שלי או שלכם. אז למה לא? אני מפרגן, ומציע גם לכם להרגיע את החצוצרות.

ולעצם העניין - X5 המחודשת מגיע לישראל בשתי גרסאות;30d דיזל עם 7 מושבים בהספק 298 כ"ס ומומנט 68.3 קג"מ, במחיר 691 אלף שקלים. רכב המבחן xDrive 50e ברמת גימור M-Expressive הוא היברידי נטען בעל 5 מושבים, בהספק 489 כ"ס ומומנט 71.3 קג"מ, מחירו כאמור 740 אלף שקלים. גרסת הדיזל Expressive תעלה לכם כבר 791 אלף שקל, לא בדקנו. לצד X5 מוצעות למכירה גרסאות מקבילות של X6, בתצורת 'קופה' ספורטיבי.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
ב.מ.וו X5 04. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
צמד המפלטים ממחישים שזו לא עוד חשמלית/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

עיצוב: שמחנו לגלות מתיחת פנים מעודנת למדי, בלי גידול יתר של גריל הכליות שקיבל תאורה משל עצמו. החרטום המחודש בוטה ומחודד יותר, יחידות התאורה קיבלו חתימה חדשה, מתחת לזוג הכליות הופיע אלמנט גרפי שחור ובוטה, כונסי האוויר הצדדיים גדלו. בגוון לבן פנינה, רכב המבחן נראה ספורט-אלגנט במידה הנכונה - אתה רואה שמשהו השתנה לטובה, אבל אין פה איזה שינוי בומבסטי בסגנון שכבר ראינו אצל היצרן הבווארי. במבט צד הצללית אלגנטית ומתוחה, הישבן קיבל טיפול מעודן. החבילה הכללית דינמית ומודרנית מזו היוצאת, בלי להיות מוחצנת מדי. אהבנו.

ב.מ.וו X5 09. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
לוח המחוונים איכותי וטכנולוגי מאוד. איכות החומרים והביצוע, ברמה הגבוהה ביותר/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

תא נוסעים: ה-X5 מקבל את פניכם עם מרחב מחייה מפואר ומאיר פנים, הבנוי מחומרי פרימיום ברמה הגבוהה ביותר. בגרסה ההיברידית יש רק 5 מושבים אבל הם מרווחים וארגונומיים ביותר, עם אין ספור כיוונונים המאפשרים למצוא תנוחת נהיגה אופטימלית, חימום, קירור, עיסוי, מה שבא לך. העיצוב סולידי ואירופאי, למרות שניתן לזהות קריצות לכיוון השוק הסיני החשוב: חוגת iDrive ומתג הילוכים משובצי קריסטל, כמו גם שורת חיצים מוארים המרצדים מול עיני הנוסע מימין, מיותרת לחלוטין. אני משער שניתן לכבות אותם, לא טרחתי לחפש את תת התפריט השולט בפריט זה.

ב.מ.וו X5 11. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
תנוחת הישיבה שולטת, עם שפע מרחב פנימי/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

שני צגים משובצים בלוח המחוונים הפנורמי, 14.9 אינץ' מרכזי ולוח מחוונים 12.3 אינץ' מול עיני הנהג. הצגים בהירים וצלולים, מגיבים מהר ובמבנה הגיוני. המתג הפיזי היחיד אותו מצאנו בלוח המחוונים שולט בעוצמת הצליל, את שאר השימושים תיאלץ להפעיל דרך מסך המולטימדיה. למרות תפריטי קיצור רבים אני מסתייג מהמגמה הזו, המחייבת אותך לחטט בצגים ומסכים; שמחנו לשמוע לאחרונה כי ארגון הבטיחות האירופאי החליט להילחם בתופעה זו, ולהכריח את היצרנים להחזיר את המתגים הפיזיים לתאי הנהג. זו חדשה טובה שייקח עוד זמן לראות אותה באולמות התצוגה. לטובה נציין כי ה-X5 שומרת על פקד iDrive הפיזי, אבל הוא לא משחרר אותך מחיטוט בצגי המולטימדיה.

ב.מ.וו X5 13. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
תא המטען לא גדול במיוחד, נפתח עם שתי דלתות אופקיות (התחתונה יכולה לשמש כמושב או שולחן להכנת סנדוויצ'ים)/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

אבל עזבו - הסתמכות היתר על צגים היא מחלה של שוק הרכב העולמי ואנו מקווים שהנחיות יורואנקאפ יחזירו אותנו קצת לאחור, החל ב-2026. מעבר לכך, תא הנוסעים של ה-X5 הוא פנינה ארגונומית מפנקת, מלפנים ומאחור. בריפודי חום בהיר הוא גם נעים לעין, מערכת צליל משובחת של הרמן קרדון משלימה את החוויה. הסוללה הנטענת נמצאת מתחת לרצפת תא המטען שנפחו הצטמצם ל-500 ליטרים בלבד, קצת קטן על הרכב הזה. בגרסת דיזל יגדל הנפח ל-550 ליטרים ותקבלו עוד שני מושבים קטנים, שימושי ומשפחתי יותר. הבידוד האקוסטי מצוין, הדלתות מתהדקות מעצמן - איכות הביצוע של תא הנוסעים היא אחד המקומות בהם אתה רואה בדיוק, לאיפה הלך הכסף שאתה משלם.

ב.מ.וו X5 02. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
החזית המאיימת מכילה מערך היברידי מצוין, 4.8 שניות מאפס ל-100/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

מנוע, ביצועים ותצרוכת דלק: השיפור המשמעותי ביותר הוא מנוע הבנזין והמערכת ההיברידית-נטענת הצמודה אליו. מנוע הבנזין המוגדש 6-בוכנות בנפח 3.0 ליטר, מספק 313 כ"ס ו-45.9 קג"מ, עלייה קטנה ביחס לדגם היוצא. שינוי משמעותי יותר מופיע במערכת החשמלית המספקת 197 כ"ס ו-28.5 קג"מ - ההספק המשולב עומד על 489 כ"ס ב-5,000 סל"ד, ו-71.3 קג"מ משכנעים מאוד. המיאוץ ל-100 נמשך 4.8 שניות בלבד, נתון מרשים עבור קרוסאובר מסיבי השוקל כ-2.5 טונות.

ב.מ.וו X5 14. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
הדלתות האחוריות נפתחות בעזרת שני מנועים חשמליים/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

מצבר ליתיום-יון בקיבולת 25.7 קוט"ש מעניק טווח נסיעה חשמלי של כ-100 קילומטרים; לא הצלחנו להוציא יותר מ-70 קילומטרים עד שהבנזין הניע את עצמו, אבל גם זה נתון טוב. זמן הטעינה הוא 4.5 שעות. מקובל לבחון היברידיות-נטענות ביכולתן להקטין זיהום ולהעניק טווח נסיעה 'חשמלי-טהור', אבל אני דווקא ראיתי פה משהו אחר; במצב 'היברידי' המכונית מזפזפת בהיחבא בין שני המנועים, מעניקה שילוב נדיר של ביצועים ותאוצה, תוך נסיעה שקטה ומעודנת ביותר. אתה צריך להיות ערני במיוחד כדי להבחין מתי נכנס מנוע הבנזין לפעולה, המעברים מתרחשים בסינכרון מושלם. במקביל מתעופפת המכונית בכל זינוק או תאוצה מהירה, וצליל הבנזין לא משתלט על האווירה. זוהי אחת המערכות ההיברידיות המוצלחות ביותר בשוק.

דווקא כאשר מתרוקנת הבטריה ומנוע הבנזין צריך לספק את התאוצות בכוחות עצמו, אתה שם לב עד כמה חסר הדחף השקט של החשמל. במצב 'היבריד' ילווה אותך מצבר ה-28.5 קג"מ לאורך כ-200 קילומטרים, בהם תיהנה מנסיעה רכה ושקטה, בסגנון 'חשמלי' מאוד. לאחר מכן יורדת תמיכת החשמל, וצליל מנוע הבנזין נוכח יותר בתא הנוסעים - בעיקר תחת תאוצות, מכיוון שבנהיגה רגועה הוא שומר על רמת עידון טובה מאוד. המצב היחיד בו גיליתי פעולה לא חלקה היה בזינוקים מעמידה, כאשר המצבר כמעט מרוקן - לעתים נדירות אפשר היה לחוש בשילוב פתאומי מדי של מנוע הבנזין.

תצרוכת הדלק טובה עבור רכב כזה; הטווח החשמלי הריאלי עשוי לכסות עבור נהגים רבים את מלוא הנסועה היומית. גם עבור מי שנוסע יותר, הרכב עדיין חסכוני - עד טווח של 300 קילומטרים קיבלנו 14 קילומטרים לליטר, זה יפה מאוד. בהמשך, כאשר נסענו עם תמיכה מינימלית של החשמל, ירדה הצריכה ל-9-10 קילומטרים לליטר, עדיין סביר מאוד. אהבנו מאוד את ביצועי, עידון וחסכוניות המערכת ההיברידית; למרות זאת, למי שנוסע מאות קילומטרים ביום נמליץ לבדוק גם את הדיזל העשוי להתגלות כחסכוני יותר (אם כי פחות מהנה לנהיגה, ללא ספק). לא נטריח אתכם בפירוט כל מערכות הבטיחות, הקישוריות והאפליקציה הייעודית - יש לכם את הכל, הרשימה סגורה.

ב.מ.וו X5 12. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
גם מאחור יש מרחב חיים מפנק ומרווח, עם שליטה במזגן/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

נוחות והתנהגות כביש: מרכיב מרכזי בעידון הנסיעה הם מתלי האוויר האדפטיביים, המשנים את קשיחותם ואת גובה המרכב על פי בחירת הנהג. מצד שני, רכב המבחן נעל צמיגים ספורטיביים במידות 275/40R21 מלפנים, 315/35R21 מאחור. זה נותן ל-5X הופעה ספורטיבית, אבל פוגע בנוחות הנסיעה ומשדר רחש צמיגים לתא הנוסעים. גרסת הדיזל נועלת צמיגים פחות קיצוניים, על חישוקי 20 אינץ'. נוחות הנסיעה בכביש המהיר מצוינת, אבל אספלט ישראלי מצולק מצליח לשגר מהלומות לישבני הנוסעים, בעיקר במהירויות עירוניות. התחושה הכללית היא של נוחות ועידון, אבל מדי פעם אתה מקבל תזכורת שכאן זה לא מינכן.

בכביש מתפתל ובמצב 'ספורט' פגשנו חלק מה-DNA האהוב של ב.מ.וו; עם 2.5 טונות ומרכז כובד גבוה זו לא M2 מקיזת אדרנלין, אבל ה-X5 מסוגל לתפור כביש הררי במהירות מתגמלת מאוד - תאוצות חזקות בין פנייה אחת לשניה, הגה מחובר היטב אם כי לא זריז במיוחד, בלימה נושכת והחלטית. ה-X5 מצליח לשמור על משהו חד ומתקשר בהתנהגותו, צמיגיו הרחבים והנעת AWD מעניקים אחיזה מצוינת.

אני משער שרוב הלקוחות לא יימצו את פוטנציאל המהירות של ה-X5 אבל לשחרר מדי פעם איזה קטע מהיר ועצבני, זה כייף. דווקא לנוכח המגבלות של גודל ומשקל, אפשר לראות את הניסיון הגדול של ב.מ.וו ביצירת הרמוניה מכאנית בין הרכב והנהג. אהבתי כל רגע, כמה חבל שהכביש נגמר! ואם כבר נגמר לכם הכביש, אל תפנטזו על נהיגת שטח - למרות הנעת 4X4 והגבהת מרכב פניאומטית, לא הייתי מנסה שום דבר מעבר לשביל כורכר מגוהץ: האוטו נועל צמיגי RunFlat רגישים מאוד לפגיעת דופן וב-2,500 שקלים לצמיג, לא הייתי יוצא לשום הרפתקת שטח.

ב.מ.וו X5 07. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
לא הייתי מוריד אותו לשטח הרבה יותר טכני משביל חצץ או כורכר/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

השורה התחתונה: ב.מ.וו X5 הוצגה ב-1999, ויצרה את סגמנט הקרוסאוברים-פרימיום ספורטיביים. 25 שנים מאוחר יותר זהו עדיין אחד הקרוסאוברים המרשימים והטובים ביותר, משלב בהצלחה שימושיות וניחוח ספורטיבי, עידון וביצועים, ועכשיו גם אופציה היברידית מצוינת. כן, 740 אלף שקלים זה המון כסף עבור כל מכונית, גם ללקוחות אמידים זו לא סתם 'עוד מכה בארנק'. אבל לאחר מאות קילומטרים במושבי ה-5X אני יכול לראות בדיוק לאיפה הלך הכסף, ומדוע מוכנים לקוחות ברחבי העולם לשלם את מחירו הגבוה. זהו רכב יוקרתי ומפנק מאוד, טכנולוגי ודינמי - בחירה טובה למי שיידע להעריך את האיכויות, ולעמוד במחיר.

על הצד הטכני: ב.מ.וו xDrive 50e

מנוע: בנזין טורבו מוגדש 3.0 ליטר + מנוע חשמלי
הספק משולב (כ"ס): 489/5,000
מומנט משולב (קג"מ): 71.3/1.750
תיבת הילוכים, הנעה: אוט' 8 הילוכים, הנעה כפולה
סוללה (קווט"ש): 25.7
טווח נסיעה מירבי חשמל טהור: 104 ק"מ

ממדים:
אורך (מטר):
4.935
רוחב (מטר): 2.004
גובה (מטר): 1.775
בסיס גלגלים (מטר): 2.97.7
תא מטען (ליטר): 500
צמיגים: 275/40R21 קדמיים, 315/35R21 אחוריים
משקל עצמי (ק"ג): 2,495

ביצועים (יצרן):
0-100 קמ"ש (שניות):
4.8
מהירות מרבית (קמ"ש): 250
תצרוכת דלק מבחן (קמ"ל): 9-14 בנסיעה בין עירונית

בטיחות:
ציון במבחן הריסוק האירופי:
5 מ-5 כוכבים (ב-2018)
בטיחות אקטיבית: בלימה אוטונומית בנסיעה לפנים ולאחור, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירת נתיב, התרעה על רכב בשטח מת עם תיקון אקטיבי, התרעה ובלימה בפני פגיעה בכלי רכב בצמתים במהירויות עירוניות, התרעה בפני תעבורה צולבת בנסיעה לפנים ולאחור, מצלמות 360 מעלות

אחריות:
3 שנים או 100 אלף ק"מ לרכב, 6 שנים או 100 אלף ק"מ לסוללה

  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully